- Vlastník: Evla (Zobrazit všechny obrázky)
- Nahráno: 1-bře 14 08:15:35
- Zobrazení: 3 815
- Kategorie: Krajina zimní
Evla 2014
Mamiya 6x7, Foma 400
pekné...
Moc vydařené.
Záběr a kompozice pěkné ... ale proč je potřeba to "dotvořit"? Rámeček z filmu... flekaté hnědé tónování ... další šmouhatý "umělecký" rámeček. Pro mne jsi tím pěkné fotce udělala medvědí službu...
Záběr a kompozice pěkné ... ale proč je potřeba to "dotvořit"? Rámeček z filmu... flekaté hnědé tónování ... další šmouhatý "umělecký" rámeček. Pro mne jsi tím pěkné fotce udělala medvědí službu...
Hezky napsané.
Záběr a kompozice pěkné ... ale proč je potřeba to "dotvořit"? Rámeček z filmu... flekaté hnědé tónování ... další šmouhatý "umělecký" rámeček. Pro mne jsi tím pěkné fotce udělala medvědí službu...
Jirko,
lebo je to proste argentotypia - nie čosi spod zväčšováku, ale priamy kontakt negatívu na svetlocitlivú vrstvu namaľovanú štetcom. Áno, mohla by som urobiť dokonalý Van Dyke s presným rámčekom a s presným nanesením roztoku - bez fľakov - ale to by asi malo väčší zmysel urobiť zväčšeninu .
... hm, asi mělo ... prostě mi to k sobě nesedí. ... pěkná zvětšenina není snad nic méněcenného... tvou technologickou zručnost sice obdivuji - sám jí nevládnu - ale obdivuji více dobrý výsledek než neadekvátní byť lopotnou originální cestu. I když na tomto webu... vím... promiň.
Páni buď nepoznajú historické fotografické techniky, alebo robia z nás prdel...
Pán Jirka, prepáčte, "dobrý výsledek" je veľmi relatívny pojem. Podľa mňa zaujímať sa o historické techniky nie je snahou byť za každú cenu "originální ", ale zachovať a udržať kontinuitu, ctiť tradície a mať snahu spoznať naše korene.
Ďakujem, že ste prečítali aj môj názor.
... Prdel si nerobím, ani riť si nedělám ... ano, dobrý výsledek je nejen velmi relativní, ale i subjektivní pojem, v podstatě objektivně všeplatně nedefinovatelný (mnou určitě ne) ... místo " dobrý" výsledek jsem měl asi spíše napsat "pro mne pěkny" ... svým laickým názorem jsem se pokoušel sdělit svůj subjektivní dojem z této fotografie jako takové ... nikoli hodnotit její stupeň úcty k tradici či zachovávání kontinuity.
Pane jmpetzvale, myslím, že si naše názory nijak neprotiřečí, doplňují se - máme jiná hlediska, jiné úhly pohledu ... pro mne je tonálně, tvarově i plošně dominantní orámečkování nad stromy ... jenže je to "Les 4" ... nemělo by tedy být dominanty naopak? Evle nebráním v ničem - baví ji to (ale pochybuji, že pritoritním cílem této fotky je uctívání kořenů, ty tam úplně chybí ), cítila to tak, chtěla to tak, udělala to tak ...
Ano, aj ja si myslim... Ked pozeram Vasu tvorbu, tak mam taky pocit, ze ani tie nase aspekty nie su az tak ine.
Nechcem konkretne rozpravat o obrazu Les 4, ale argentotypia sa robi tak, ako popisala Eva. Takze to nie je oramovanie, ale naexponovana svetlocitliva vrstva. Tak ako ani hneda farba nie je vysledok tonovania, ale po exponovani, "vyvolavani" a ustaleni argentotypia /Van Dyke hneda, kallitypia-kalotypia a pribuzne procesy / ma taku hnedu farbu. Ci Eva zvolila vhodny sposob to tiez nechcem hodnotit, a tiez neviem povedat, ze ona preco sa zaobera historickymi a alternativnymi technikami. Ja som pisal svoje indicie, ze ja preco.
Pan Jirka, dakujem Vam za malu debatu, prajem vela pekny fotografii
takovéhle motivy mám rád. Líbí se mi to moc!