Přejít na obsah




* * * * *

kvet v okne ...

...


Autorská práva

www.photoboron.sk

kvet v okne ...

4x5,Eurynar 150/3,5 , foma 100 ...


    • 7

    Děkuji za poklonu Jozefe. Cílem mého souboru zátiší opravdu bylo udělat uklidňující meditativní "suchá"  v emocích klidná, kompozičně vyrovnaná zátiší. Dosáhnout "klidné světlo" je velmi těžké a mám radost že se mi pomalinku začíná dařit. Takže ještě jednou ti děkuji za tvou kritiku. Povzbudila mě v mém úsilí.

      • 0

    Děkuji za poklonu Jozefe. Cílem mého souboru zátiší opravdu bylo udělat uklidňující meditativní "suchá"  v emocích klidná, kompozičně vyrovnaná zátiší. Dosáhnout "klidné světlo" je velmi těžké a mám radost že se mi pomalinku začíná dařit. Takže ještě jednou ti děkuji za tvou kritiku. Povzbudila mě v mém úsilí.

     

    ...tak to si zle pochopil,to nemala byť kritika,ja nikdy nekritizujem fotky,to nechávam na takých teoretikov ako si ty...to malo byť konštatovanie,že "suchá" znamená nezáživná,bez emocií,nemá žiadnu atmosféru.Tak si sa snažil dosiahnúť dokonalosť,až je s toho gyč....zabudol si na postatnú vec "jednoduchosť" ...zabudol si na to ???

    Fotiť na f64 není žiadny kumšt len u teba to neznamená nič,prikladám aj ja jednu na f64 aby si porovnal a pokritizoval :

    http://www.vogue.it/...e2bd/Fullscreen     :-)

      • 0

    No máš to úžasně jednoduché, fakt. Ale znáš to, člověk se vyvíjí od jednoduchého ke složitějšímu. Mě už jednoduchost nebaví, ale dokáži ji ocenit. Protože jsem jí prošel. Obráceně je to složitější. Ten co ztěžka zvládá jednoduchost nemůže ocenit složitost. Ještě ji nezná. 

      • 0

    No máš to úžasně jednoduché, fakt. Ale znáš to, člověk se vyvíjí od jednoduchého ke složitějšímu. Mě už jednoduchost nebaví, ale dokáži ji ocenit. Protože jsem jí prošel. Obráceně je to složitější. Ten co ztěžka zvládá jednoduchost nemůže ocenit složitost. Ještě ji nezná. 

     

     

    ...ale buď chlap a napíš,že keď sa pozeráš na moje fotografie si nahnevaný a ešte mi  tu tvoji kolegovia hodnotia celkom v pohode fotky a dokonca Evla si dovolila napísať,že sa na teba "doťahujem," tak to ťa úplne rozhodilo...a nabádať tu kolegov,že či im nevadí záclona,tak to sa ne teba podobá...  :-)

    ...prečo to nepriznáš ???  :-)  

     

    a teraz vážne...Martin ako teoretik si naozaj dobrý ale mňa tvoje fotky tu vôbec nezaujali ale možno im len nerozumiem,po technickej stránke není možno čo dodať ale to usporiadanie tým predmetov,robí tú fotku preplnenú,až gyčovú...a už teraz chápem,prečo si tu nechcel dávať fotky...potrebuješ o nich rozprávať,natáčať video ako si to fotil...no to je medzi nami rozdiel,ja fotku odfotím,vyvolám a zverejním a ludia tomu porozumejú alebo nie...

     

    ...a to sa mýliš,tá jednoduchosť je zložitejšia,preplniť fotku nezmyselnými predmetmi je začiatočnícka chyba,odfotiť jeden ,dva alebo tri predmety je ďaleko zložitejšie...čo ma sklamalo u teba,čakal som fotky,pre ktoré sa oplatí ísť si ich pozrieť niekam na výstavu...

      • 0

    Dík za poučení. Já se určitě polepším.

      • 0

    No vy dva sa asi nikdy nedohodnete páč jeden jen ofocuje realitu a druhý používá při fotografování i přidanou hodnotu....co je správné nevim, ale co se mě líbí to jo.

    Jen můj názor. 

    Dobré světlo a moc se těším na další Vaše snímky ...hlavně na origoše ve Bzencu.

      • 0

    ...nikdy si nedovolím niekoho poučovať,kritizovať fotku alebo dokonca urážať ...lebo aj tá najnepodarenejšia fotka má zmysel pre toho,kto ju odfotil...

     

    a len také zamyslenie,ak ti vadí záclona a asi aj málo predmetov,tak čo tak tam dať dve tabulky skla,tanier s "burákmi" ,za okno zavesiť nejakú zeleň a odfotiť to na f64,vyvolať v Pyrovode...to by som ti urobil radosť ?   ...pevne verím,že tak nikdy nedospejem    :-)

      • 0

    Jozefe upokoj sa! Dej si štamprlu koniferky a oddechuj. Nevadí mi záclona, ale její dotek nosné křivky celého záběru a to hned na dvou místech. Celé to pak padá na levou stranu. Uznej že to by si autor tvé kvality uhlídat mohl. Ta nesvislice na pravé straně je taky neodpustitelná. Mě je jedno co pužiješ za techniku, chemii nebo clonu.  Uvedl jsem ty parametry jen na výslovné vyžádání. Jinak je nikdy neuvádím aby to začátečníky nedráždilo. Divákovy je to jedno a zkušený autor to pozná. Tvé uctívání jednoduchosti nejde dohromady s tvým vzorem panem Sudkem. Sudek se jednoznačně vyvíjel ke složitosti. Jeho labyrinty jsou toho velkým důkazem. Na složitosti nebo na jednoduchosti nic škaredého není. Obojí se dá posrat neúctou k řemeslu. To okno by truhlář nikdy šikmé neudělal. Pokorný umělec si práce jiných váží. Se podívej na Sudka a jeho Svatý Vít. Copak se mu tam něco klátí?

      • 0

    Jozefe upokoj sa! Dej si štamprlu koniferky a oddechuj. Nevadí mi záclona, ale její dotek nosné křivky celého záběru a to hned na dvou místech. Celé to pak padá na levou stranu. Uznej že to by si autor tvé kvality uhlídat mohl. Ta nesvislice na pravé straně je taky neodpustitelná. Mě je jedno co pužiješ za techniku, chemii nebo clonu.  Uvedl jsem ty parametry jen na výslovné vyžádání. Jinak je nikdy neuvádím aby to začátečníky nedráždilo. Divákovy je to jedno a zkušený autor to pozná. Tvé uctívání jednoduchosti nejde dohromady s tvým vzorem panem Sudkem. Sudek se jednoznačně vyvíjel ke složitosti. Jeho labyrinty jsou toho velkým důkazem. Na složitosti nebo na jednoduchosti nic škaredého není. Obojí se dá posrat neúctou k řemeslu. To okno by truhlář nikdy šikmé neudělal. Pokorný umělec si práce jiných váží. Se podívej na Sudka a jeho Svatý Vít. Copak se mu tam něco klátí?

    Ja som úplne kludný :-)

    Napísal si kolegom,či im nevadí záclona a teraz "dotek nosné křivky celého záběru" ???  :-)

    Mne to práve neprekáža a to z dôvodu,že to není hlavný predmet fotky. Samozrejme,že sa nechcem prirovnávať k Sudkovi,som len obdivovateľ ale ak si pozorne pozrieš jeho fotky,nájdeš tam podobných padajúcich predmetov,stien viac,nemal to tak nalinajkované ako píšeš. Mám tie knihy pred sebou a rám okna sa mu podľa teba kláti , no podľa mňa nie,není zaujímavý a v tých knihách by si nemal sa pozerať s pravítkom a merať čo sa kláti alebo nie.

    ...áno Sudek neskoršie fotil zložitejšie zátišia ale prečo si myslieť,že jeho ostatné menej zložité zátišia nemajú cenu ?a potom stále sa vracal podľa roku na jeho fotkách k jednoduchým veciam...Myslím si , že by si nemal zavrhovať jednoduchosť a to preto,že ludia tomu skôr porozumejú ako v zložitosti ...

    No a zase sa dostávame k podstate veci,máš to moc nalinajkované,podľa teba musí presne všetko byť v rovine a nesmie nič padať.Myslím,že to je omyl,toto není architektúra...Na tejto fotke,je to len troška chyba skenu ale na papieri je to úplne iné,svetlo nepreniká tak výrazne a neruší,to znamená,že hlavný predmet je váza s kvetom a to nepadá...

     

    Fotiť dvojité okno a to z uhlu je práve "zložitejšie" ako ty,keď sa postavíš statív do pravého uhlu ku oknu a robíš "machra" :-)

    Postav sa šikmo k dvojitému oknu,a skús vyrovnať rámy okna ...  uvidíš kde sa to bude všade klátiť ...

    ...  počkám si na tú fotku ... lebo kecať ako sa to má je moc nednoduché,tak jobetuj eden plan ... :-)

     

      • 0
    Fotka
    mgfotografia
    8-dub 14 08:01:09

    Velmi pekne, super fotka!

      • 0