Přejít na obsah




- - - - -

08


08

Mamiya RB67, Kodak Tri-X 400, ID11 1+3, sken(odfotenie) negativu...


    • 0

    Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

      • 0
    Fotka
    lubomirdrapal
    18-led 16 21:18:41

    Jedno u Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    ďakujem...:) naučím sa...:)

      • 0

    Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :-) Viz jeho fotka
    Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

      • 0

    Anselovi by to bylo úplně šumák - neuměl česky :) Neznal Kulhánkova dogmata a tak si vesele fotil, porušujíce je :)

      • 1

     

    Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
    Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

     

    Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.

    Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

      • 0

    Anselovi by to bylo úplně šumák - neuměl česky :) Neznal Kulhánkova dogmata a tak si vesele fotil, porušujíce je :)

    proto tam mam ten podmiňovací způsob :-)

      • 0

     

     

    Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
    Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

     

    Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.

    Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

     

    však já se taky nijak nezastávám fotky - v podstatě ji nehodnotim. Můžu to později třeba ještě zkontrolovat, ale myslim že ten Clearing Winter Storm je vážně popsanej jako uplně šedivá scéna a dává na ní příklad, jak z toho pomocí filtru, správný expozice a správnýho vyvolání dostat celkem dramaticej obrázek. Ještě tam myslim hudrá, že to vyvolal málo kontrastně, že to vyžaduje nejmíň grad. 3 a von chtěl 2, nebo tak něco :-)

      • 1




    Jedno z Kulhánkových dogmat, které podle mě nebylo vyvráceno: Sníh v čb jedině za slunečného dne.

    Ansel Adams by býval možná mohl s timhle názorem polemizovat :smile: Viz jeho fotka
    Clearing Winter Storm, Yosemite NP. I ve vysvětlivách, kde popisuje, jak k ní došel, vysloveně píše, že bylo pod mrakem, šedivo, nekontrastno. To jen tak ;-)

    Adams ale zvolil poněkud jiný námět, tedy výhled do krajiny a tomu odpovídá hloubka obrazu a množství objektů, které dohromady tvoří harmonický celek. Navíc se mi zdá, že do toho prosvitlo slunce skrz mraky a dodalo tak snímku plasticitu. Velký formát pak bohatost detailů. Ne jako tady - všude bílo, šeď a nic, čeho by se divák chytil.
    Možná kdyby to nebyl negativ přefocený digitálem ale dobře naskenovaná zvětšenina, výsledný dojem by byl jiný.

    však já se taky nijak nezastávám fotky - v podstatě ji nehodnotim. Můžu to později třeba ještě zkontrolovat, ale myslim že ten Clearing Winter Storm je vážně popsanej jako uplně šedivá scéna a dává na ní příklad, jak z toho pomocí filtru, správný expozice a správnýho vyvolání dostat celkem dramaticej obrázek. Ještě tam myslim hudrá, že to vyvolal málo kontrastně, že to vyžaduje nejmíň grad. 3 a von chtěl 2, nebo tak něco :smile:

    OK :-) Adamse ani zonalni system nemam az tak do hloubky nastudovane, vlastne skoro vubec, takze dekuju za informace a obdivuji tvuj rozhled.
      • 0