Publikováno 10 May 2012 - 11:08:21
Jestli jde o umění, tak bych hledal kombinaci co nejsvětlejší skály a co nejtmavšího listí. Takže z šutrů třeba vápenec, pískovec, možná žulu. Rozhodně ne čedič. Druhou část problému nechám pro fundované botaniky. Vynechám maličkosti jako druh a směr světla, vliv počasí, roční a denní doby. Pak mě napadlo změřit, kolik světla odráží skála, kolik zeleň. Zkusil bych, jak se poměry změní s polarizačním filtrem, jak s barevnými filtry, jak s kombinací polarizer+barva. Třeba to vyjde. Pak jsou ještě různá potvorstva jako selektivně zvýrazňující filtry (redhancer, greenhancer, bůhvícohancer). Pokud i to selže, v nouzi bych nakonec skálu natřel citronovou žlutí, listí královskou modří a použil žlutý filtr pro přirozené prokreslení oblohy (bude-li na snímku) nebo oranžový pro vytažení struktury skály (bude-li k tomu vhodné světlo). Tato sprejersko-natěrařská technika by pravděpodobně mohla fungovat se všemi druhy hornin i rostlin, ale bude to strašná práce. Šnekova mávátka asi budou méně frustrující záležitost. Jestli jde o dokument nebo turistický snímek, tak bych se na to, velebnosti, vykašlal. Na ty filtry to bude chtít stativ, na barvy a spreje štafle. Ta prvotní otázka je holt moc obecná.