Dynamický rozsah filmu
#51
Publikováno 29 říjen 2012 - 23:22:17
A 10Mpix na Velviu to je asi žart že? Hore som dal odkaz aj na fotky. Skôr sa mi zdá že môžete prežiť tú vec že film konkuruje (aj) v rozlíšení...
#52
Publikováno 29 říjen 2012 - 23:31:18
... ono se nesmí slepě věřit všemu, co se kde po internetu píše
... stačí se podívat do technického listu Velvie/Provie. Kromě toho jsem to sám dost podrobně zjišťoval - cokoliv víc než 50 lpmm (100 čar/mm) je z hlediska praktické fotografie z větší části fantazie. Mimochodem - ty odkazované fotky jsou SF
#53
Publikováno 29 říjen 2012 - 23:31:58
Smazat!
#54
Publikováno 29 říjen 2012 - 23:47:51
Hruška nebo jablko, či snad brambora? Bla, bla, bla.... Sorry za OT...
#55
Publikováno 30 říjen 2012 - 00:21:26
Jak je to vlastně s expoziční pružnosí když to vyvolávám na papír?
#56
Publikováno 30 říjen 2012 - 00:24:23
... a k těm technickým parametrům patří i dynamický rozsah (filmu samozřejmě ). Jsou jistě různé možnosti jak k ovládnutí procesu dojít - buď převzít prověřené postupy tak jak jsou a blíže je nezkoumat nebo si osvojit i teoretické "pozadí" těchto postupů. K tomu patří i význam rozsahu a průběhu senzitometrické křivky filmu a vztah k možnostem zachycení světel/stínů na pozitiv, ev. negativ a aspekty převodu na papírovou fotku
#57
Publikováno 30 říjen 2012 - 00:35:05
#58
Publikováno 30 říjen 2012 - 00:41:40
kid: dovolím si nesouhlasit. A to zásadně. Fotografie není ani akvarel ani olej. Je to nesrovnatelně techničtější proces - jakkoliv míra té technicity záleží samozřejmě značně na konkrétním tématu (mimochodem - soudím, že i k malbě olejem je nutná řemeslná dovednost a nějaké ty znalosti). Odlišné priority má akt a jiné například architektura. A znát možnosti technologie kterou používám se často vyplatí.
... a k těm technickým parametrům patří i dynamický rozsah (filmu samozřejmě ). Jsou jistě různé možnosti jak k ovládnutí procesu dojít - buď převzít prověřené postupy tak jak jsou a blíže je nezkoumat nebo si osvojit i teoretické "pozadí" těchto postupů. K tomu patří i význam rozsahu a průběhu senzitometrické křivky filmu a vztah k možnostem zachycení světel/stínů na pozitiv, ev. negativ a aspekty převodu na papírovou fotku
No vidíš, a já si naopak myslím, že to je velmi obdobné, tvá slova bych mohl poupravit a přenést na srovnání olej a akvarel. Téměř do posledního slova. I zde musíš znát možnosti technologie atd atd. A obě malířské techniky jsou setsakra technické
#59
Publikováno 30 říjen 2012 - 04:51:08
Jo a přidávám druhý snímek, u kterého jsem si naprosto jist, že by se s digošem udělat nedal, foceno od boku s nataženými rukamami to abych nedostal šlupu od elektrického ohradníku....
PS: nepleťte sem možné rozlišení snímku na pixely, stejnak nemáte sklo, aby těch 175Mpixlíků vykreslilo, vždy se to zarazí tak na 30-50Mpix... i staré skeny v 80Mpix když jsem zmenšil na 20 a pak opět na 80 nedoznali ztráty detailů a kresby...
#60
Publikováno 30 říjen 2012 - 06:58:20
#61
Publikováno 30 říjen 2012 - 07:56:55
Navrhuji diskuzi přesunout na nové vláknu a někdo z moderátorů bude tak laskav a část diskuze tam přesune;co vy na to?
#62
Publikováno 30 říjen 2012 - 09:57:56
Čo sa týka rozlíšenia výrobcovia filmov z najvetším rozlíšením,uvádzajú 200 čiar/mm,ale pri kontraste 1000/1 čo v praxi bude tažko využitelné z hladiska snímaného predmetu aj z hladiska objektivu.
Rozlíšenie toho istého filmu pri kontraste 1,6/1 je už len 60čiar/mm!
Pred mnohými rokmi sa viedli podobné diskusie elektrónka-tranzistor,či sa to niekomu páči alebo nie objemovo vyhral tranzistor,
ale niekde stále ostala elektrónka,mám na mysli napríklad gitsristov, sú to taký blázni ako my?
Odpoveď netrba hladať v riadkoch parametrov výrobcu ale medzi nimi,a tak je to aj z umením,aspom ja si myslím.
#63
Publikováno 30 říjen 2012 - 10:23:36
A ten kontrast 1000/1 čo znamená? Ako sa to presne berie? Pomer čiernej ku bielej?
#64
Publikováno 30 říjen 2012 - 11:11:08
Pri pomere kontrastu 1,6/1 jednej sa už nedá hovoriť o čiernej a bielej čiare,čo je v praxi bežné.
Najlepší pomer rozlíšenie exp.rozsah by mli mať ČB filmi s T-krištámi :Acros-Fuji,T-max-Kodak,Delta-Ilford,T200-Foma,
posledný menovaný má v razlíšení daleko od prvých troch.
Ale zrno T-filmov je ostrejšie a iné ako trebars u legendárneho tri-x panu-Kodak.
Tie elektrónky som uviedol ako príklad podobných a dávnych diskusií a boj výrobcov,kde už má komerčne digital dávno vyhraté.
#65
Publikováno 30 říjen 2012 - 11:12:38
Pro to jestli na dané frekvenci (50 lpmm etc.) film rozlišuje nebo ne se prostě vezme určitá mezní hodnota (30% např.) a to se prohlásí na "rozlišení" (jakože to ještě dokáže oko postřehnout). Jenže k tomu přistupuje úbytek signálu na snímacím objektivu (na 50 lpmm i excelentní objektivy přenáší už jen 60-70% signálu) a pak třeba i na zvětšovacím. Tím pádem zjistíme, že rozumná hranice je tak asi 50lpmm pro filmy do ISO 100. Viz ona Velvia 50 - na frekvenci 50lpmm film samotný zachytí už jen 45% vstupního signálu + objektiv na film doručí jen 70% originálu (a to jsme optimisté) - tím pádem na filmu máme méně než 1/3 originálu a to to ještě musíme z filmu nějak dostat (projekční objektiv, zvětšovací objektiv, scanner = další ztráty). No a když nejde o kontrastní (černo-bíly) obrazec, ale třeba trávu (což jsou středně zelené v jiné středně zelené), tak už jsme na hraně reálného
#66
Publikováno 30 říjen 2012 - 12:26:31
Milosx: vím velmi dobře a do značných detailů o čem to je a proč je to kravina - obsahuje několik v podstatě sice reálných, ale pro praxi silně zavádějících tvrzení + několik fatálních omylů. Při pozorném čtení se dá snadno poznat jak si z čtenářů Ken dělá srandu. Realita je cca 10 MPix pro Velvii a u druhé technologie cca polovina oproti nominálním hodnotám - a i to je nebezpečně zjednodušující.
Absurdní bonmoty typu "Velvia sa vyrovná asi 175Mpix digi snímaču" jen zbytečně filmu škodí. Film má pořád ještě řadu zajímavých vlastností a za jistých okolností i výhod a není třeba se uchylovat k nesmyslům.
a teraz oblubena veta > Dokaz !
#67
Publikováno 30 říjen 2012 - 13:23:43
#68
Publikováno 30 říjen 2012 - 16:32:36
Sascha Steinhoff.
Autor velmi střízlivě hodnotí rozlišovací vlastnosti soustavy objektiv film. Publikace je celkově dosti zdařilá - vřele doporučuji.
For the
resolution of the film – let’s say 35mm film – the
combination of film and lens is crucial. A high-quality,
fine-grain 35mm film has a
resolution corresponding to 40–60 MP. Standard film has a
substantially lower resolution, which corresponds to around
20–30 MP; but even that resolution can be achieved only with
high-quality lenses. Simple lenses achieve a resolution of
approximately 10 MP; only high-grade lenses will surpass 20
MP. The popular amateur zoom lenses are typically inferior to
the optical performance of comparable prime lenses. More
than likely, the majority of amateur pictures have a resolution
of less than 20 MP.
#69
Publikováno 30 říjen 2012 - 18:24:50
Samotnému mi to nedá - MilosiX, o co ti přesně jde?
Flaizer - hodnotit dle scanu je ošídné, ale řekl bych, že to je scan z negativu, ne z papíru - což je trochu jiná disciplína a že to máš krapet podexponovaný...
#70
Publikováno 30 říjen 2012 - 21:19:38
#71
Publikováno 30 říjen 2012 - 21:55:56
#72
Publikováno 31 říjen 2012 - 18:12:05
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních