Publikováno 8 November 2012 - 11:08:06
Já bych měl ještě závěrečnou poznámku ohledně rozdílů mezi SF a kino, a možností kinofilmu. Zakopaný pes není ani tak v kvalitě fotoaparátů a objektivů, ale v kvalitě zpracování filmů a následně fotek.
Pro zjištění možností kinofilmu doporučuji koupit kvalitní barevný film, třeba Kodak Portra 160, pořádně vyfotit při vhodných světelných podmínkách, při maximální pečlivosti při expozici, správném zaostření, a pak dát film zpracovat do špičkové laboratoře a nechat si udělat indexprint 20x30. A z nejlepších záběrů pak nechat udělat fotky 30x45, v nejvyšší dostupné kvalitě, cenu neřešit.
A uvidíte teprve jaké jsou dneska možnosti kinofilmu.
Sice skvělé objektivy jsou jedna věc, ale když k tomu nedodáte i tu další podstatnou část procesu, tak výsledek nebude nijak ohromující jako by ale mohl být.
Tohle je potřeba si sám skutečně vyzkoušet, jinak tomu neuvěříte.
Já ačkoli jsem příležitostný temnokomorník, tak se po technické stránce svými domácími výtvory ani zdaleka neblížím tomu, co je schopen udělat zkušený laborant u stroje s rozlišením 400 nebo 600 dpi, se skenováním barevných filmů ve vysokém rozlišení. Z těch samých objektivů co jinak používám na čb.
Tonalita a podání to je jiná věc, tady ani minilab nemá na temnou komoru. Ale z hlediska ostrosti, kontrastu a rozlišení, tam laboratoř jasně vede s velkým náskokem.
Takže i když jsme na temné komoře a já vám tady doporučím koupit si do Indie barevné negativní filmy a dát to do laboratoře (příspěvek bude nejspíš smazán), tak to myslím skutečně jako vážně míněnou radu na cestu.
PL