
Budoucnost Super 8 barevní inverze?
#101
Publikováno 9 únor 2013 - 17:50:31
#102
Publikováno 10 únor 2013 - 18:00:23
#103
Publikováno 10 únor 2013 - 18:11:45
#104
Publikováno 6 březen 2013 - 10:32:55
http://wittner-cinet....php#20130306-1
#105
Publikováno 6 březen 2013 - 12:22:14
To je super, určitě bych do toho šel, pokud tady taky objednáváte hromadně.. tím lépe:-)
#106
Publikováno 11 květen 2013 - 14:52:30
je to asi nejlepší způsob, jak Super8 filmmaking udržet cenově jakžtakž. Bylo by nutné loadovat to do kazet, což sice neumím, ale snad to není něco nezvládnutelného. Protože koupit si v přepočtu za méně než 15Euro 15metrů a nebo si to koupit s kazetou za 23 (navíc to teď je vyprodané) je hodně velkej rozdíl. Reloadovací kazety sice nemám, ale nějaká se snad sežene. V nejhorším někde od wittnera jako jednorázová investice. Chtělo bych jich to ale více samozřejmě. Další možností by bylo koupit si nějakou kameru, kam se dá dát 50 metrů (existují takové, ale asi jich není moc a nevím, kde se dají sehnat). Co hromadný nákup? Nešel by někdo do toho?
#107
Publikováno 11 květen 2013 - 22:16:28
'Rybinin', on 11 May 2013 - 13:52, said:
Wittnera sleduji poslední dobou velmi často, a hned jak mají kazety s filmem na skladě, tak je to za krátkou dobu vyprodáno. S plněním kazet také nemám zkušenost, ale myslím, že v tom problém není. Jen jsou trochu dražší ty prázdné kazetky, docela by mne zajímalo, zda se dají použít i ty staré ruské. Tady je postup , ale i tak je to o tréninku. Já bych rád šel do společného nákupu od wittnera, ale nemám zatím představu co přesněNa stránkách wittneru mají hodně výhodnou metráž toho Aviphotu 200, http://wittner-cinet...mm/s8_meter.php
je to asi nejlepší způsob, jak Super8 filmmaking udržet cenově jakžtakž. Bylo by nutné loadovat to do kazet, což sice neumím, ale snad to není něco nezvládnutelného. Protože koupit si v přepočtu za méně než 15Euro 15metrů a nebo si to koupit s kazetou za 23 (navíc to teď je vyprodané) je hodně velkej rozdíl. Reloadovací kazety sice nemám, ale nějaká se snad sežene. V nejhorším někde od wittnera jako jednorázová investice. Chtělo bych jich to ale více samozřejmě. Další možností by bylo koupit si nějakou kameru, kam se dá dát 50 metrů (existují takové, ale asi jich není moc a nevím, kde se dají sehnat). Co hromadný nákup? Nešel by někdo do toho?

#108
Publikováno 12 květen 2013 - 01:34:29
#109
Publikováno 12 květen 2013 - 07:45:56
Mám aj niekoľko kaziet Agfachromu, a tie sa tiež dajú rozobrať. Povedal by som, že tak každá tretia až piata kazeta sa dá otvoriť bez akéhokoľvek poškodenia, to záleží od toho, koľko lepidla tam stroj pustil, potom je už použiteľná v podstate neobmedzene.
Ten postup vo video je správny. Je tam použitá kazeta typu "kodak", ktorá má len stredový krúžok. Kazety typu Agfa majú ten krúžok aj s bočnicou, ako súčasť kazety, takže netreba nič vyrábať. Ja osobne natáčam film na kotúčik ručne, trvá mi to asi tak minútu, potom vložím do kazety, upravim film do drážky a zasuniem do kazety. Samozrejme navíjaciu cievku aj s kúskom filmu tam už mám pripravenú. Kazetu uzavriem tak, že mi obidva konce filmu trčia von, prelepím páskou, aby sa mi kazeta neotvorila a nakoniec zlepim obidva konce filmu a urobím niekoľko závitov na navíjacej cievke, až kým mi zlepka nezmizne v otvore pre film.
Ešte jedna rada, na strane kazety kde je neexponovaný materiál je taky maličky kotúčik, okolo ktorého sa film odvíja. Doporučujem ten kotúčik vybrať von (je na západke z druhej strany a vypadne aj s oskou), a jeho spodnú stranu opatrne obrúsiť do obla. Zväčša je tam malý výstupok, ktorý často škrábe film a spôsobuje škrabanec, ktorý je pre kazetové filmy S8 typický.
Keďže mi končia zásoby ČB filmov (mám posledné štyri cievky filmov ORWO DS8), asi by som sa pripojil k spoločnému nákupu u Wittnera. Ak by sa niečo konalo, dám vedieť a dohodneme sa.
#110
Publikováno 26 květen 2013 - 11:47:22
U těch plnitelných kazet u Wittnera se píše něco v tom smyslu, že jsou neutrální, to znamená, že se dají přizpůsobit konkrétní citlivosti filmu?
Zatím si to nedokáži moc představit.
#111
Publikováno 26 květen 2013 - 12:04:50
Čo sa týka toho filmu, myslím si, že keď tento film vložiš do kazety, ktorá bude kódovaná ako 160 ASA (23DIN), nič závažné sa nestane. Jeden DIN u citlivosti si myslím nehrá až takú úlohu, aj tak sa všeobecne vie, že filmy sú o niečo menej citlivé, a myslím, že expozícia */- 1DIN nemôže mať vplyv na správnu expozíciu ani u inverznej 8. Vie sa, že filmy Orwo UK 17 mali v skutočnosti citlivosť len cca 15-16 DIN podľa várky a nevadilo to.
Neviem presne, aký systém snímania kódu citlivosti používa Viennette 8, ale pokiaľ je to len 17/23 resp. 15/21, tak stačí horný výrez kazety skrátiť na menej ako 12 mm od stredu centrovacieho zárezu a kamera to prečíta ako 23 resp. 21 DIN, podľa toho, či je to s filtrom alebo bez.
#112
Publikováno 26 květen 2013 - 17:14:36
'sokolvideo', on 26 May 2013 - 11:04, said:
Tak to vypadá na pěkné laborováníS kazetami od Wittnera nemám skúsenosti, takže neporadím.
Čo sa týka toho filmu, myslím si, že keď tento film vložiš do kazety, ktorá bude kódovaná ako 160 ASA (23DIN), nič závažné sa nestane. Jeden DIN u citlivosti si myslím nehrá až takú úlohu, aj tak sa všeobecne vie, že filmy sú o niečo menej citlivé, a myslím, že expozícia */- 1DIN nemôže mať vplyv na správnu expozíciu ani u inverznej 8. Vie sa, že filmy Orwo UK 17 mali v skutočnosti citlivosť len cca 15-16 DIN podľa várky a nevadilo to.
Neviem presne, aký systém snímania kódu citlivosti používa Viennette 8, ale pokiaľ je to len 17/23 resp. 15/21, tak stačí horný výrez kazety skrátiť na menej ako 12 mm od stredu centrovacieho zárezu a kamera to prečíta ako 23 resp. 21 DIN, podľa toho, či je to s filtrom alebo bez.

#113
Publikováno 28 květen 2013 - 19:32:06

Tady na těch dvou kazetách jsou pravě vidět ty různý výřezy
#114
Publikováno 28 květen 2013 - 19:33:36
#115
Publikováno 28 květen 2013 - 23:42:24
Ono s tou svetlotesnosťou je to tak, že kazetu treba rozoberať veľmi opatrne, aby sa čím menej poškodila. Preto hovorím, že sa to podarí len tak u každej tretej-piatej. Kazeta po rozobraní musí držať v kope aj bez prelepenia hrán, vtedy bude aj svetlotesná. Nikdy som nelepil celu kazetu páskou, aby tesnila, prelepujem len prúžkami hnedej pásky, aby sa mi nechcene neotvorila.
Čo sa týka tých kaziet, je to dobrý príklad, ten Kodak je predpokladám 17/15DIN a ta druhá kazeta je odhadom Svema OČ50? Tá je kodovaná akože na 18 din, čo je však u S8 neštandardná hodnota, a preto väčšina kamier S8, ktorá má na identifikáciu citlivosti len trn (stlačený 17/15 nestlačený 23/21) to priradí k výššej hodnote a filmy Svema boli tmavé podexponované a veľa ľudí to odradilo používať ich. Ináč tento materiál bol veľmi dobrý, a bol vysoko hodnotený aj v Amerike, kde kráľoval Kodak. Ja, aby som predišiel problémom s podexponovaním som filmy prekladal do kaziet 17/15 DIN väčšinou Svema/ORWO UK 17 alebo Agfachrome 40 a bolo po paráde.
#116
Publikováno 2 červen 2013 - 12:06:19
#117
Publikováno 5 červen 2013 - 19:44:40
#118
Publikováno 6 červen 2013 - 00:36:24
Čo sa týka tej S8 farby, tak si myslím, že skutočne už len to zahraničie. Foma farbu nikdy nevedela robiť dobre, teda aspoň v prevedení 8 a 16m filmu, kinofilmové diaky sa mi vcelku páčili, ORWO prestalo a ich nástupcovia, nespomeniem si momentálne, ako sa firma volá maju ceny nenormálne vysoké, ostáva len Wittner, a aj ten už dosť obmedzuje sortiment. Možno sú aj iné zdroje, ale ja o nich neviem, teda sorry.
#119
Publikováno 6 červen 2013 - 09:34:25
Ale žádný tel. tam není, nevíte o tom někdo něco více?
#120
Publikováno 6 červen 2013 - 10:03:32

#121
Publikováno 6 červen 2013 - 10:14:27
'ďuroT', on 06 Jun 2013 - 09:03, said:
No je to RED, čiže človek (nie firma)
Má príspevky aj tunák na TK, práve k osmičke (a k veci). Aj mne volal zopár filmov...akurát už dlhšie sa neukázal na fórach a niekde som počul, že má veľa práce...tak neviem, ako to má teraz s volaním. Každopádne ho môžeš skúsiť kontaktovať, a zistiť, je fajn.
Tak to je pro mě úplně zázračná informace, podívám se po něm, tel jsem nikde nenašel , ale mail už jsem mu napsal.
#122
Publikováno 6 červen 2013 - 18:52:26
'Blaky', on 06 Jun 2013 - 09:14, said:
Jojo dnes mi od Reda došel poslední ektachrom 100D, doporučuji.'ďuroT', on 06 Jun 2013 - 09:03, said:
No je to RED, čiže človek (nie firma)Má príspevky aj tunák na TK, práve k osmičke (a k veci). Aj mne volal zopár filmov...akurát už dlhšie sa neukázal na fórach a niekde som počul, že má veľa práce...tak neviem, ako to má teraz s volaním. Každopádne ho môžeš skúsiť kontaktovať, a zistiť, je fajn.
Tak to je pro mě úplně zázračná informace, podívám se po něm, tel jsem nikde nenašel , ale mail už jsem mu napsal.
#123
Publikováno 6 červen 2013 - 19:01:01
'Geo', on 06 Jun 2013 - 17:52, said:
'Blaky', on 06 Jun 2013 - 09:14, said:
Jojo dnes mi od Reda došel poslední ektachrom 100D, doporučuji.
'ďuroT', on 06 Jun 2013 - 09:03, said:
No je to RED, čiže človek (nie firma)Má príspevky aj tunák na TK, práve k osmičke (a k veci). Aj mne volal zopár filmov...akurát už dlhšie sa neukázal na fórach a niekde som počul, že má veľa práce...tak neviem, ako to má teraz s volaním. Každopádne ho môžeš skúsiť kontaktovať, a zistiť, je fajn.
Tak to je pro mě úplně zázračná informace, podívám se po něm, tel jsem nikde nenašel , ale mail už jsem mu napsal.
Psal jsem mu dopol, ale žádná odpověď, je na něho nějaký tel, nebo jiný email? Za kolik to volá?
#124
Publikováno 8 červen 2013 - 17:50:08
#125
Publikováno 8 červen 2013 - 18:33:56
Teda pozor, ak je v kazete film na denné svetlo, a chceš filmovať pri umelom svetle, nemôžeš použiť filter vstavaný v kamere, musíš na objektív nasadiť modrý konverzný filter rovnakej mohutnosti ako ten oranžový, len tento berie 2 slovom dva clony, na rozdiel od oranžového, ktorý berie len 2/3 clony, viď. Moviechrom a obdoby, pri umelom svetle - bez filtra má 17DIN/40ASA a pri zaradenom filtri 15DIN/ASA. To bol aj hlavný dôvod, prečo to bolo takto vymyslené. FUJI pri zavedení konkurenčného systému SINGLE8 sa vykašlala na konverzné filtre, ktoré mnohým ľuďom robili problémy, a robila kazety Single 8 buď na denné svetlo 15DIN/25ASA alebo na umelé svetlo 24DIN/200ASA, a už vtedy, v polovičke 60 rokov vyriešila to, čo sa Agfe podarilo až niekedy okolo roku 1980, a to že zábery natočené na film 17DIN a 23DIN u Agfy a nastrihané za sebou mali rovnaké podanie. Zvládol to až MOVIECHROM.
#126
Publikováno 8 červen 2013 - 18:36:46
Teď se vyrábějí většinou pro denní světlo,kamera bez filtru,při umělém se našroubuje na objektiv modrý filtr 80A,B.Už se to tady řešilo.Hledat..........U Wittner sis to asi blbě přeložil.
#127
Publikováno 8 červen 2013 - 18:37:29
#128
Publikováno 8 červen 2013 - 18:47:22
#129
Publikováno 30 červen 2013 - 08:34:30
#130
Publikováno 4 červenec 2013 - 09:05:11

#131
Publikováno 4 červenec 2013 - 09:20:39
#132
Publikováno 25 červenec 2013 - 19:48:08
#133
Publikováno 25 červenec 2013 - 20:21:15
#134
Publikováno 25 červenec 2013 - 21:36:52

#135
Publikováno 26 červenec 2013 - 15:52:29
#136
Publikováno 27 červenec 2013 - 00:48:09
#137
Publikováno 27 červenec 2013 - 08:52:25
Osobne používam náhradnú pásku, ktorú si zrežem na potrebnú šírku. Samozrejme, keďže presnosť môjho rezania nie je taka dôkladná, tak páska občas zasahuje do políčka. Mne to však vôbec nevadí, moje rodinné filmy sú všetky týmto lepené. Ak som lepil niečo dôležitejšie, tak som samozrejme použil originálne pásky, ktoré sme ťahali odkiaľsi zo Švajčiarska za nekresťanských 25 frankov (krát 25Kčs). ešte mám jednu originálnu pásku odloženú na nejakú významnejšiu prácu.
Ináč Wittner ponúka originálnu pásku pre S8 za cca 7 EUR, čo myslím si je dobrá cena, pri nákupe 10 kusov je cena o euro nižšia.
#138
Publikováno 27 červenec 2013 - 14:37:22
Domnívám se, že i originál kazetová verze od Wittneru, je adjustovaná do standardních kazet s 0,17mm štěrbinou. Nezdá se mi totiž reálné, že by si nechali vyrobit nějakou extra sérii na užší film.

#139
Publikováno 27 červenec 2013 - 21:37:38
Takže ak ma Aviphot podložku 0,1 mm, tak je vlastne tak hrubý ako ORWO, a preto si myslím, že by nemal byť problém pri filmovani v kazete S8. Snáď sa občas stane, že obraz bude "plavať", teda rozostrovať sa. Len si myslím, že skôr nie ako áno.
#140
Publikováno 27 červenec 2013 - 21:42:33
#141
Publikováno 29 červenec 2013 - 08:06:23
#142
Publikováno 29 červenec 2013 - 12:52:39
#143
Publikováno 29 červenec 2013 - 12:54:30
http://wittner-cinet...erbr/d_s8mm.php
#144
Publikováno 30 červenec 2013 - 01:36:52
#145
Publikováno 30 červenec 2013 - 01:54:25

#146
Publikováno 30 červenec 2013 - 04:14:08
#147
Publikováno 30 červenec 2013 - 08:14:49
Lepenie je veľmi jednoduché, Lepička má nôž, ktorým veľmi presne odrežeš film nasadený na vodiacich kolíčkoch, a priložíš k sebe spojované miesta, znovu to vlastne vystrediš pomocou vodiacich kolíčkov, spoj prelepíš páskou a dobre uhladíš. Potom sklopením hlavy lepičky odrežeš pásku na presne požadovanú dĺžku, s tým, že sa automaticky počíta s miestom na kraji filmu pre zvukovú stopu. Potom film opatrene stiahneš z kolíčkov, pásku prehneš cez hranu filmu a znovu ju prihladíš, vložíš do lepičky a znovuzatvorením hlavy urobíš perforačné otvory. Spoj je hotový, a pokiaľ lepička funguje dobre, tak je spoj neviditeľný. ja radšej používam tú jednoduchšiu franc., aj keď nie je tak presná. Bolex je super, ale len s originál páskou. Ešte sa môže stať, hlavne pri použití neoriginálnej pásky, že v zlepke bude tenulinká medzera, ktorá by mohla pri premietaní vadiť, tak ju môžeš prekryť liehovou fixkou a tým bude tmavá a neviditeľná.
Treba skúsiť na eBay, či už na nemeckom, anglickom alebo americkom, a niečo sa určite nájde za rozumnú cenu, pretože tie ceny u Wittnera sú hrôzostrašné. ak by náhodou nikto kupoval pásky do lepičiek, tak by som sa pripojil, a dve-tri tie čo som spomínal by som zobral aj ja.
Čo sa týka pásky na mg stopu, to je veľmi zaujímavé, a keby som mal na to strojček, tak by som neváhal. Kedysi to robil pán Rentz v Prahe a neskôr aj Barandov, ale dnes už asi nikto, a ja zase nie som tap, ktorý si to vie vyrobiť, alebo prispôsobiť, takže mám smolu. Viem, že kdesi v bývalej NDR sa strojčeky na nanášanie mg stopy vyrábali, ale kde to bolo nemám ani potuchy. za komunistov sa to dosť tajilo a potom to už asi upadlo, nakoľko prevládlo video.
#148
Publikováno 30 červenec 2013 - 23:38:11
http://www.super8dat...8s_5258-222.htm
http://www.super8dat...lleuse_asec.htm
Lepíky pro ně kupuju na eBayi, ale má je i Wittner - jsou to ty "Filmklebefolie WCT Cinekett S8". Wittner je má ale dražší...
http://www.ebay.co.uk/itm/200916000040
Na tyhle lepíky pak mám ještě jednu jednoduchou lepičku Hama, tu klidně někomu dám - je to jen kus plastu dole a kus plastu nahoře a mezi tím pár kolíků na podržení filmu a ani nevím, jestli se s tím dá opravdu něco slepit... Tu jsem dostal k něčemu zadarmo...
Sokolvideo: Strojek na lepení MG stopy se zrovna jeden objevil v UK a má u sebe i cívku s mg stopou

http://www.ebay.co.uk/itm/390634940795
Mám tyhle strojky ve sledování, protože občas chci dělat zvukový film, ale pak většinou zvítězí pohodlnost a taky to, že když pustím při promítání speciální filmovou LP desku, je to větší zábava pro všechny...

#149
Publikováno 31 červenec 2013 - 00:05:24
K tým lepičkám, je to samozrejme vec názoru a za komunistov aj vec šťastia, čo sa podarilo prepašovať zo západu (zväčša). Môj prvý kontakt bol práve s lepičkou Bolex, a tá mi tak "učarovala", že som to potom už neriešil. Tú druhú, náhodou som niečo k nej našiel, mala by to byť lepička Gilotine nejakej americkej filrmy, ale ruku by som do ohňa nedal, som dostal náhodou z nejakými filmami, myslím Zajacmi a osvedčila sa.
Je mi len ľúto, že sa nám stratila fóliova lepička na 16mm film, výrobok to Barandova. Stála vtedy, cca 1985 skoro 3500 Kčs, moje vtedajšie dva čisté platy, niekto si ju požičal a zabudol vrátiť.
#150
Publikováno 5 srpen 2013 - 21:55:21

1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních