Komorníkovy začátky
#1
Publikováno 9 August 2013 - 12:35:43
Sepsal jsem si věci které by se mi mohly docela hodit
film (začnu asi s Ilfordem HP5)
zrcadlovka (EOS 700, časem kouknu po EOS 30/33)
zvětšovák, rám, spínací hodiny, misky, tank (sehnal jsem Axomat 4 s anaretem a dalšími věcmi (6 misek, tank plastimat) za 500)
světlo (buď něco z diod nebo se mrknu v OBI - poraďte)
teploměr digitální (35 kč na ebay.com snad postačí)
stříkačka, válec, kádinka, něco na uskladnění chemie
kolíčky na film (koupím asi tyhle http://www.lightq.cz...ka-zavesna.html, popř kouknu u Pazdery)
kleště (nemám páru co a jak)
zaostřovací lupa (asi požiju starý otočený objektivy soligor 70-210 a Canon 35-80 - jiný využití pro ně nevidím)
trychtýř, hodiny.. (Kaufland)
pergamenový nebo acetátový pořadače na film
Na chemii jsem zatím moc nekoukal, vývojku zkusím asi Kodak D-76, další věci ještě pořeším. Papíry asi do začátku fomy - mají speciální gradace za pěkný ceny, na baryty si zatím netroufám, na multigradaci už vůbec ne..
Pokud někdo poradí něco dalšího, co jo, co ne budu moc rád. Pokud je tu temnokomorník z Plzně co by si na mě třeba udělal čas a ukázal mi to, budu ještě radši..
#2
Publikováno 9 August 2013 - 13:48:18
Trosku bych okomentoval ten seznam veci. HP5 je do zacatku rozumna volba, co se tyce zrcadlovky, tak bych se kouknul spis po EOSu 300. Ten jsem mel jako prvni analogovy fotak, kdy jsem mel digi canon vybavu a chtel jsem jen zkusit pouzit jine telo. Za par penez. Pote jsem koupil EOS 30. Oboji fungovalo dobre a spolehlive, jen jaksi az moc automaticky a nezajimave, nevyhovovalo mi to. Kazdopadne na prvni pokusy je to dobra volba, budes mit aspon jistotu, ze jsou snimky spravne exponovane, nebude se ti trhat film atd, cimz predejdes zklamani.
Ochranne osvetleni bych zkusil nekde v bazaru sehnat, vyrabely se takove vany na ruzne filtry. Volil bych cervenooranzove svetlo (nikoliv zelene), abys do budoucna mohl pracovat i s multigradaci. A nebo neco zbastlit s LEDek s danou vlnovou delkou.
Kolicky na film se daji sehnat za mnohem mene nerezove v bazaru, kleste se mi taktez nejvic osvedcily nerezove, mely by jit sehnat tamtez. Mam obavu, ze otoceny objektiv nepujde jako lupa dobre pouzit, resp. ani normalni lupa nejde. Tim jde pak uz jen kontrolovat vyvolany snimek. Zostrovat se musi s rozsvicenym zvetsovakem a na to je potreba zaostrovaci lupa (napr. Meopta) a nebo zaostrovaci mikroskop (Paterson), ktere maji zrcatko odrazejici svetlo do oka.
Poradace bych volil pergaminove, acetat je sice krasne pruhledny a jdou pres nej delat kontakty, ale hur se do neho vklada film a prijde mi, ze mnohem vice pritahuje prach.
Papiry klidne Fomy, ja na ne delam porad, u Ilfordu je spatna dostupnost a cena zavratna. Jen bych te odradil od nakupu specialnich gradaci. Je to vlastne mekci gradace nez normalni a aby se ti na to dobre zvetsovalo, musel bys upravit volani filmu a to neni asi v zacatcich uplne vhodne. Kup gradaci normalni.
#3
Publikováno 9 August 2013 - 13:55:23
#4
Publikováno 9 August 2013 - 14:08:16
mickael: ten EOS 700 už doma mám, je to mašina po tátovi (r.v. asi 1990), problém je že je víceméně plně automatická, jde tam jenom nějaká omezená priorita času, ISO jde jenom přes DX kódy a navíc s míma L ultrasonicama ostří asi o půl metru mimo, padina 1.4 ostří asi o metr mimo takže bych chtěl sehnat něco novějšího data výroby za slušnou cenu.. Středoformát neplánuju a digitál taky do skříně nepůjde (nadšenci prominou)
#5
Publikováno 9 August 2013 - 14:45:26
Teplomer mam i digitalni, ale postupem casu zacal zlobit a tak pouzivam laboratorni lihovy, a ten bych koupil rovnou. Ma overenou presnost a pokud neni clovek nemehlo tak mu vydrzi nafurt.
#6
Publikováno 9 August 2013 - 19:08:15
to, že tě přestala čísličková fotografie bavit je známka teho, že se ubíráš dobrým směrem. Když sem četl co bys všecko potřebovat, je z teho jasné, že to má v hlavě pospořádané a to cos napsal za vybavení je vyvážené, užití filmu, vývojky, papírů dobré.
Měl by k temu enem několik poznatků.
1.
aparát - klidně bych šel do teho Canonu 30/33 - sám ho používám a můžu ho doporučit. Taky nevím, jaký druh fotografie tě baví, eslivá je to něco rychlejšího (reportáže) nebo pomalejšího, uvážlivého (krajiny, zátiší apod. Bylo by dobré, kdyby ses o tym krapítek rozepsal. Pokud by to byla fotogfarie kraopet pomalejší, doporučil bych ti spěšej jiný aparát, spíš střední formát (není třeba se teho bát, výsledky (roufám si tvrdit) budou lepší a takové šmakovnější.
2.
Papír - Důrazně tě zrazuju od různých rychlých papírů ne plastových podložkách. Ono by to mohlo vypadat tak, že jediný rozdíl je enem v té podložce, ale není tomu tak!!! Jdi do klasických barytů a tvé práce budou o třídu lepší, baryty (třeba i od fomy) jsou skvělé, čerň je černá a bílá bílou, nepřekonatelná škála polotónů.... atd. Byryt má nejen tyto "kule", ale i větší životnost. Osobně mám zkušenosti se speedy od fomy i ilfordu, ale výsledky nebyla dobré. Ne že bych speedy nepoužíval, ale jen na náhledy či určení kontratsu u pozitivu, na větší fotky nikdy!
3.
Světlo - stačí obyčejná blikačka na kola, ale je to pouze z nouze cnost. Taky je rozdíl jakou blikačku koupíš, některé svítí příliš bodově, některé spíše do šírky. Já sem nakonec skončil u nádherého diodového osvětlení, které mi dělal zdejší uživatel Vaňourek (ogara šikovná), v komoře má světlo jak v hampezu a po papírech mi to nekreslí, no slast.
4.
Kolíčky sem si udělal do začátku z obyčejných dřevěných kramlíků do chterých sem naklepal kladívečkem hrebíček (aby mi film držel) a pak celé zatížit. Postupně se u mne sešlo několik druhů fotografických kramlíků, ale tyto neřeším, z teho se nestřílá.
5.
Filmy neskenuj, je to blbost, dělaj pozitivy!!!
Pokud budeš mít ještě nejaký dotaz rád pomůžu, vidím, že už si cosik nastudovál!!!!
Kraken
#7
Publikováno 9 August 2013 - 20:00:29
#8
Publikováno 9 August 2013 - 20:02:02
1. Fotím občas krajinu, občas se potloukám po městě, občas naháním nějaký frajerky, jak je nálada Na EOS 30 asi volba padne, mám k tomuhle systému (kromě vztahu) i poměrně hodně příslušenství, středoformát by byl fajn, ale systém mě se zamlouvající je na studentskej rozpočet vražednej... Bohužel Jinak jak jsem psal koupil jsem "pouze" Axomat (trochu i z důvodů velikosti)
2. Baryt je jeden z důvodů proč začínám s čb doma, ani dobrý minilaby tohle z digitálu neuměj a já většinu stejně fotím čb. Jinak jestli jsem to dobře pochopil tak se s ním pracuje podobně jako s RC, jenom ho musím sušit na skle a když ho nevyleštím tak z něj bude polomat?
3. O světle se mi už i zdá.. ve snech mám prosvítající pruhy kolem dveří
5. Skenovat nechci a nebudu
Jinak ještě k té zaostřovací lupě, je to do začátku fakt nezbytnost? Zvětšovat budu řekněme 13×18, až to trochu vychytam tak A4
#9
Publikováno 9 August 2013 - 20:30:14
S tým barytem neváhaj, věř, že je to dobrá cesta. Trošku pracnější, ale dobrá. Dělá se s tím podobně a když to krásně napneš na sklo slintačkama to upevníš, mnoo.....poznaš to, až si krásně pohladíš polštářky prstů ten ovrch teho papíru, tak poznáš o čem mluvím. A ten obraz..... uplně neco jiného.
Když to nevyleštíš, tak z toho vznikne, ...jak to říct... polomat je ošklivé slovo, spíše takový samet s krásnou jemňounkou strukturou.
Ogaro, vykašli se na studia, doraz na sraz do Rajnochovic u nás na valašsku a tam uvidíš fotoček jedna radost..... dáme sklénku, pokecáme, co nebudeš vědět na to sa poptáš a bude to lepšejší než tisíc plků na netu.
Pokud dobře vidíš tak se na zaostřovací lupu vykašli. Zaostříš štěrbinou, lebo od oka. Když to nebude ono dohoníš to vyšší clonou na anaretu.
#10
Publikováno 9 August 2013 - 20:45:01
Sraz zní dobře, cesta 500 km už moc ne , ale čert ví kam mě vítr zanese
#11
Publikováno 9 August 2013 - 22:22:02
Kup baryt lesk. Doporučil bych ti typ a číslo, ale nejak sa v tym už ztrácám, páč používám tři druhy papírů. Poslúchaj, má tvůj axomat šuplík na fitry?
#12
Publikováno 10 August 2013 - 15:26:38
A kdy že je ten sraz?
#13
Publikováno 10 August 2013 - 17:10:15
#14
Publikováno 10 August 2013 - 19:08:36
Androxxu, ogaro, díky za vysvětlení. No, ale poslúchaj, takové všeliké fotografické řádění (chvilku krajina, pak cérky), no nevím. Stejně si mysím, že pokud tě to bude byvit, tož stejně zjistíš, že neco máš radši a budeš se temu věnovat víc a obměníš aji ten hardvór. Nakonec stejně zjistíš, že ti to nejobyčejnější vlastně stačí a nic víc nepotřebuješ. Zkrátka to přijde samo.
S tým barytem neváhaj, věř, že je to dobrá cesta. Trošku pracnější, ale dobrá. Dělá se s tím podobně a když to krásně napneš na sklo slintačkama to upevníš, mnoo.....poznaš to, až si krásně pohladíš polštářky prstů ten ovrch teho papíru, tak poznáš o čem mluvím. A ten obraz..... uplně neco jiného.
Když to nevyleštíš, tak z toho vznikne, ...jak to říct... polomat je ošklivé slovo, spíše takový samet s krásnou jemňounkou strukturou.
Ogaro, vykašli se na studia, doraz na sraz do Rajnochovic u nás na valašsku a tam uvidíš fotoček jedna radost..... dáme sklénku, pokecáme, co nebudeš vědět na to sa poptáš a bude to lepšejší než tisíc plků na netu.
Pokud dobře vidíš tak se na zaostřovací lupu vykašli. Zaostříš štěrbinou, lebo od oka. Když to nebude ono dohoníš to vyšší clonou na anaretu.
kamaráde, ogara kraken je chytrá hlava, ale lupu pod zvětšovák si kup....štěrbina je na prd a ta investice do 100 kč tě nezabije, kdybys chtěl lepší, tak mám doma jednu paterson major focus finder, tak mi můžeš napsat..
#15
Publikováno 10 August 2013 - 20:11:26
Ten paterson by byl hodně super a ušetřil by mi asi další investici v budoucnu, napiš mi kdyžtak SZ a nějak už se domluvíme.
Jinak jsem koukal na chemii a rozhodl jsem takto, podle fóra by to mělo být tak nějak v cajku
Vývojka negativní - domluvím se s Jirinol, má nějakou upravenou D76 pro P3ky
přerušovač - fomacitro
ustalovač - foma kyselý
smáčedlo - fotonal
pozitivní vývojka - fomatol LQN nebo P (moc jsem nepochopil rozdíl, btw ty balíčky jsou jednorázový?)
#16
Publikováno 10 August 2013 - 20:46:50
Co se týká tej negativní vývojky, tak eslivá možu poradit, tož mám zkušenost takovú, že sem dříve před mnoha lety používal fomácků pozitivní vývojku, ale nejak sem se s ňú nemohl domluvit, dělala mi paseku s trvanlivosťů a výsledky se nedaly moc předvídat. Tak sem si pořídil ilfordího Multigrejda a bylo vystarané! Víc ekonomicků vývojku sem zatým nepoznál a to sem si řadu let míchal aji svoje vlastní sračkoly, respektive sračkoly podlevá teho Kulhánka. Nejlíp mi stejně vyšel ten multigrejd od ilforda. Stojí nejaký ten peníz, ale ve stocku vydrží řadu let (o to nevyfukuju luft). Míchá se 1+9 a používám ji jako nekonečnou. Vždycky krapet odleju a nastřelím ju čerstvú. Takto ti jedna flaška vystačí na habakuk foteček.
Tož toliko k pozitivní vývojce dle mojého gusta.
Eslivá hubudeš s Jirinolem, tož sa ho poptaj, jak ty P3 vyvolává (předpokoádám, že si od něj nejaké opatříš) neb je to ogara šikovný a má s tyma filmama vynikající zkušenosti. Já sem ti ty filmy chtěl na začátku navrhnút, ale nechtěél sem tě vyplašit metrážů, i když Jirinol to odvine kolik budeš chtít aji v kazetkách a vyjde tě to na pár chechtáků. No zkrátka se s ním pobav jak to zpracovává, každý má ten svůj vychytaný způsob.
#17
Publikováno 10 August 2013 - 20:52:39
V multigrade vývojce se dají vyvolávat i pevný gradace?
#18
Publikováno 10 August 2013 - 21:18:34
#19
Publikováno 10 August 2013 - 21:32:58
Ne ze by byla vyroba Fomy az tak nekonzistentni, ale muze hrat roli stari papiru, zpusob skladovani a spousta jinych faktoru. Neni nic jednodussiho nez si ty vetsi papiry nastrihat na mensi a mit jistotu, ze vsechno bude sedet.
#20
Publikováno 10 August 2013 - 21:33:06
Já tomu říkám proužkovka také proto, že si vždy nějaký papír nastříhám na proužky (šíři podle toho co zvětšuji, a co potřebuji vidět, takže tak 3 až 5 cm), není to zas taková ztráta a pro posouzení často postačí. Není většinou potřeba dělat proužkovku na kompletně celý obraz.
Používat papír z jiné krabice může být zavádějící, takto máš přeci jen větší jistotu.
#21
Publikováno 10 August 2013 - 21:34:38
#22
Publikováno 10 August 2013 - 23:11:08
Samotnou zkoušku dělám tak, že položím jeden proužek do nesvětlejších partijí snímku, druhý do nejtmavších a pustím na to světlo. Vyvolám, krátce ustálím (stačí minutka) a zkouknu to. Doladím čas a udělám další zkoušku (vesměs se již napodruhé povede - popř jen lehká korekce). Dám vyvolat a pokud to vyjde dobře šup s tím do mikrovlnky, kde papír vysuším (ono je totiž jiný mokrý a jiný suchý - suchý ještě krapet ztmavne - tak o cca 10-20%). Pak se podívám jestli mám kresbu kde chci mít, posoudím gradaci - jestli je dobrá, provedu poslední korekce, započtu nabuzení emulze krapítkem světla zapalovače a hurá na veliký papír (vesměs 30X40).
Z náhledu, který sem si udělal na speed vím, kde budu zadržovat, na kterou partii püstím světla víc, na kterou míň (ale to přijde až zkušenostma a zkoušením) .
Papír šoupnu na rám a jedéééééém, vše jako po másle. Tady toto, tadyk tak, tadyk tamto, tady míň, tady moc, a tady nic. Kroužím na papírem jak sup a pouštím fotony na emulzi, ladím zvětšeninu a pak lup..... hodiny se zastaví a šup do vývojky.
Zašejdruju misků chvilku nic a páááá začne ten zázrak, obraz se zjevuje, velký okamžik zrodu začíná a já.......
...........zesinám .....!!!! Moje slast se mění v nasrání. Doprdele, zase sem to posrál..... vytahuju papír z vývojky, ještě mohrý ho zmuchlám a vhodím do koše. Opláchnu si ruky, osuším utěrků, dám si po velikej a jdu na to.
Z krabice vytáhnu proužky papíru. Položím je do nesvětlejších a nejtmavějších partijí................
#23
Publikováno 11 August 2013 - 10:57:35
jen nechápu tuto větu "započtu nabuzení emulze krapítkem světla zapalovače"
vysvětlíš?
děkuji
#24
Publikováno 11 August 2013 - 11:32:44
mistr vysvětlí sám
také používám, je to čarovné, prosté a fungující
#25
Publikováno 11 August 2013 - 12:55:19
#26
Publikováno 11 August 2013 - 13:43:38
#27
Publikováno 11 August 2013 - 14:45:19
Mosí sa k temu přistupovat s lásků.
Vemte si pěkně krabičku s papírama, v krásném červeném světla vytáhněte ten stříbrný zázrak ven, lehce a citlivě jej narovnajte a vložte do rámu. Pohladtě jeho povrch a uvědomte si, že ten chudák ležel dlůhú dobu v krabici, že neviděl světlo světa. Nomožete na něho naprat halogenem světla, to ten chudák nesnese, je to pro něj šok. Proto papírek hezky připravím na to co sa chystá a on sa z teho pak neposere. Asi ve vzdálenosti necelého metrů škrknu sirků nebo na pát vteřinek zapálím zapalovač a jeho světlo lehce olízne emulzu. Tak se pak odmění tým, že v nejvyšších světlech mám heboučkou kresbu, takovou titěrnou, nuancoidní kresbu, ale ide vidět, že tam je!!!
Je to jako s novým člověkem, kerý sa rodí na svět. Nesmí sa sůhlasit s tým, že malinkého nebožáčka vyrvete s lůna matky a operete ho reflektorama a dáte mu paliců ranu přes prdééél. Co by si o tymto světě ten nebožáček myslél
No chce si to nazkúšat. Ale myslím si, že pro začátečníka to je enem plantání hlavy a strach z teho, že je to veliká věda.
Klasická fotografie je prostá, ale chce to lásku!!! To ji dělí od tej číslicovej nečisté a neosobní oné, fuj....!
#28
Publikováno 11 August 2013 - 19:22:21
#29
Publikováno 11 August 2013 - 19:27:29
#30
Publikováno 11 August 2013 - 20:23:55
#31
Publikováno 11 August 2013 - 20:27:53
#32
Publikováno 11 August 2013 - 20:30:39
#33
Publikováno 11 August 2013 - 20:37:49
#34
Publikováno 11 August 2013 - 20:39:23
#35
Publikováno 11 August 2013 - 20:45:14
Ale rozumím temu, lebo sem před lety chtěél mět taky všecko přesně, úpěnlivo všecko dodržovál až do zblbnutí.
Časem ček přijde na to, co je důležíté a to nejen ve fotografii, ale aji v normálním životě
Jen sa pak podlevá teho mosí ček zařídit.
#36
Publikováno 11 August 2013 - 20:50:23
#37
Publikováno 11 August 2013 - 21:05:36
#38
Publikováno 11 August 2013 - 21:11:40
#39
Publikováno 11 August 2013 - 21:23:41
..........Já nevím jak to napsat, jak těm všem holomkům začátečnickejm ukrátit to utrpení.. Prostě na černobílý fotce je nejdůležitější jen ta krása, pohoda a v komoře hlt slivovice... A že se nemaj stresovat, ale jen si hrát a mít z toho radost... Když budete fotit a tvořit hlavně pro sebe a ne pro pochválení druhejch, máte už 3/4 cesty za sebou, to je to nejdůležitější, jak to momentálně vidím )) Tož tak, trochu zmatených keců, ale líp jsem to neuměl
No Pavlíku ogaro zlatá, ty vole, tos krásně napsal. To mělo být v esejích v Krakenovu Vážně zlepšils mi pracovní nedělu ahned se cítím jakýsi ščastnější.
#40
Publikováno 11 August 2013 - 21:25:05
mě to s Vámi tak baví, že snad přijedu i na tu Vaši hostinu, kterou pán Kraken pořádá
No dyť ogaro pražská!!! Zapiš sa, nasáčkuj sa nekomu z Praglu a dojeď!!! Aji svojí gořaly (eslivá ju do tej doby nevypiju) ti dám koštnůt
#41
Publikováno 11 August 2013 - 21:41:06
#42
Publikováno 11 August 2013 - 21:44:58
#43
Publikováno 11 August 2013 - 21:49:22
#44
Publikováno 11 August 2013 - 22:05:34
#45
Publikováno 11 August 2013 - 22:07:12
Mnojo, to se tak někdo má, že má vlastní chlast Já holt musím po žebrotě
Jo Pavlíku my tadyk na Valašsku sa umíme zničit aji sami .
#46
Publikováno 12 August 2013 - 07:25:39
#47
Publikováno 12 August 2013 - 08:37:20
#48
Publikováno 12 August 2013 - 10:23:10
#49
Publikováno 12 August 2013 - 11:42:07
to bývá většinou spíše určitá póza, vytvářející image, podobně, jako nedbale "pohozené" Leiky se zásadně nekrytým objektivem, jež
nošeny namísto kravaty. Nepřiznaný průšvih nastává již s pouhou změnou sortimentu v maloobchodní nabídce fotomateriálů, což většina zmíněných "guruů" takticky vůbec nepřizná. Za období mého jednoletého působení v renomovaném fotoobchodě v Praze se
tak stalo dokonce v několika případech a několik opravdu Autorů z řad fotoamatérů, kteří hravě hravě zasunuli nejednoho "chlebaře" a na nějaký čas z nejrůznějších osobních důvodů soustavné fotografování byť je na čas opustili při opětovném návratu a změněným sortimentem fotomateriálů zjistili, že se jen velice obtížně budou dostávat na úroveň výsledků z období filmů ORWO a fotopapírů od
Forte Hungary. Individuální sestava jednotlivých částí vybavení, metody práce a realizace vlastní představy o fotografickém obraze
jsou nepřenositelné, stejně tak, jako individuální zrakové dispozice, které se rovněž velmi liší. Požadavky technické fotografie, která
musí být po všech stránkách zobrazení dokonale věrná a musí odpovídat co nejvíce reprodukované předloze /obrazy, plastiky/ je diametrálně odlišná od fotografie autorské - tvůrčí. Fotografie byla vždy především řemeslnnou, a jako řemeslnná živnost byla také vyučována. Jednalo se vždy především o živnost, která neměla s klasickými uměleckými disciplínami nic společného, byť jimi byla náruživě využívána pro svoji dokonalost. Kolik současných malířů maluje podle předloh, promítaných Epidiaskopem, Vám mnoho z nich nepřizná. Není důležitý postup, důležitý je výsledek. Jestli cvičíte denně 90 minut stupnice a rozložené akordy, 60 minut etudy
a hru z listu a poté "dřete" 120 minut přednesový koncertní repertoár nezajímá během Vašeho krátkého veřejného vystoupení ani tu důchodkyni v šatně. Vědí o tom poze Vaši v různé míře tolerantní sousedé. Když hrajete motiv potřetí, začínají s Vámi zpívat, po dvacáté již začínají být mírně nervózní a pokud hrajete totéž občas vadně po dobu více jak šedesát minut, začínají pochybovat o Vaší upřímné snaze o vítězství "ducha nad hmotou". Fotografie má tu obrovskou výhodu, že zůstává po dobu jejího vzniku skryta
v temnotě a není slyšet. Nevyžaduje slovo, hovoří prostým obrazem, pokud se autor, či pavědec-estét, o ní nerozkecá tak, že poté vzniká z nahodilého banálního pohledu neobyčejné dílo, zasluhující přinejmenším mezinárodní pozornost, ověnčenou množstvím
neodbytných nutkavých popudů, které projevoval veřejně již jako pasažér v dětském kočárku. Veřejnost žasne, odbornící se tváří,
že se diví, účastníci mediálně promasírované vernisáže se hltavě občerství a většina ani nezaregistruje, že zrovna byli na výstavě fotografie. Tisk a média událost vesměs taktně nekomentují, neboť vleklý nezájem o kulturu a nízký rozpočet pro honoráře rapidně vymírajících odborně erudovaných autorů - kritiků, kteří se zcela straní veřejnosti proto, že trpí hladem a poznali, že kritikou se za současných podmínek nedá uživit, spíše však čelit trestnímu oznámení za veřejnou pomluvu s tučnou pokutou a poplatky tučným
obhájcům.... Radujme se, veselme se z nových nápadů ( i když se napoprvé, či napodesáté nepodaří ) a těšme se z úžasné věci,
že nejsme stádo nekoordinovaně a chaoticky pobíhajících "chlebařů", kteří musí být vybaveni automaticky ostřícími obludami, jež jsou propojeny online po 24 hodin, aby mohli v jakémkoli okamžiku plynule zachytit zpruzelý a odulý xicht nebohého vy-voleného
úředníka, sloužícího dočasně těžce pracujícímu lidu k jeho obecnému blahu v nejmenované instituci. To nejsou ani fotografové, ani živnostníci, to je stádo ošuntěle oděných psů, deroucí se jen za pořádně ohlodanou a sluncem vysmahnutou kostí. S pozdravem:
Svobodný občan, Promovaný autodidakt - PrD. "Starý Jezevec" Erik
#50
Publikováno 13 August 2013 - 14:37:37
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních