Komorníkovy začátky
#51
Publikováno 13 August 2013 - 18:33:03
#52
Publikováno 13 August 2013 - 19:20:47
Sice to vypadá, že ji před hodinou vytáhl z krabice, ale aspoň pobavil
#53
Publikováno 14 August 2013 - 12:06:02
#54
Publikováno 20 August 2013 - 19:31:49
#55
Publikováno 20 August 2013 - 20:27:30
#56
Publikováno 20 August 2013 - 21:42:13
to ja ked otvorim skrinu, tak neviem co na seba - z kazdej policky, z kazdeho suflika na mna cumi iny pristroj - ale pravda, ja nie som fotograf, som len fotografkaMoc foťáků, fotografova smrt
#57
Publikováno 20 August 2013 - 21:42:26
to je jen zdánlivě prostá větaMoc foťáků, fotografova smrt
#58
Publikováno 21 August 2013 - 02:40:34
#59
Publikováno 21 August 2013 - 06:16:46
Moc foťáků, fotografova smrt
proč se smrti bát?
#60
Publikováno 21 August 2013 - 06:37:27
#61
Publikováno 21 August 2013 - 19:28:55
Prave proto se smrti nebojim,nebot,jak rikas,znejisti a tudiz muzeme polemizovat o zivote,ci smrti.
Mam par strojku ale nezbavim se jich,uz vim ktery na co pouzit.
Preji krasne dny,na Slanej Vrch a dobre svetlo a lahodnou vuni temnokomornicke chemie
borek
#62
Publikováno 22 August 2013 - 14:44:00
využití skrytých možností jednotlivých ohnisek s přihlédnutím k jejich základní světelnosti a požadovanému účinku
na výsledný charakter fotografického obrazu, to již vyžaduje maximální soustředění a zpětnou vazbu z poznatků Tvé
praxe. Jistota s níž dokázali mistři pracovat vnějškově působila triviálně, ale jen jejich fotografie obsahují ve svém sdělení určité tajemství přitažlivosti. Kráčíš výstavou, zaujat něčím méně, něčím osloven a následně se též k některým snímkům opakovaně vracíš a dokážeš je podrobně a přesně popsat i s odstupem mnoha a mnoha let. Není jich mnoho, ale tvoří zcela podvědomě individuální představy o fotografii. Považuji proto za naprosto scestné k
fotografickým obrazům vytvářet verbální manuály s návodem plným zavádějících asociací. Čistě znějící akord také nepotřebuje dodatečná vysvětlení. Buď sebejistě zazní, nebo se to z nejrůznějších příčin ideálně nezdaří. Umění
prezentovat s bravurou čisté fotografické akordy tvoří naplnění vlastních představ a cílů, které z fotografování
vytváří něco nepopsatelného, podobně jako v oblasti hudby, vyjadřující se prostřednictvím tónů. Přeji Ti mnoho dokonalých a křišťálově čistě znějících akordů! S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
#63
Publikováno 22 August 2013 - 16:41:53
Vcera jsem se probiral svymi poklady,prirucky od Kodaku,o tonovani,o svetle a vypoctech ve studii-zavislost ve vzdalenosti,casu,nastaveni objektivu,svetla a...prohlizeni povedenych a i nepovedenych(nevyhazuju,ucim se z vlastnich chyb)fotografich,listovani v knihach a na zaver prohlednuti Analog mag-uz po mnohokrate.
Vis, muj nazor na B&W fotografii je takovy,ze se musim stale ucit,i kdyz jsem star,a to je ku prospechu toho co delame.
Zdravim z druhe strany oceanu
borek
#64
Publikováno 22 August 2013 - 17:03:41
Ano ,v hudbe nebo fotografii hraje velkou roli harmonie a vnitrni pocity.
Tot asi tak vse,proto je moc dobry chodit na srazy a setkani,diskuze je dulezita.
borek
#65
Publikováno 26 August 2013 - 20:51:06
#66
Publikováno 27 August 2013 - 04:31:51
Zmáčadlo používam vždy. Momentálne sa mi najviac pozdáva Kodak Photo-Flo. Na druhom mieste hitparády mám Fomácke a najmenej sa mi osvedčilo Ilforďácke.
#67
Publikováno 27 August 2013 - 09:58:04
Smáčedlo používám vždy, mám ještě půl litru, to je zásoba tak na 15 let.
#68
Publikováno 27 August 2013 - 14:54:24
#69
Publikováno 27 August 2013 - 15:18:57
#70
Publikováno 27 August 2013 - 15:42:54
#71
Publikováno 28 August 2013 - 21:26:28
A že šednutí/modrání trvá dlouho ? My bordeláři s tím nemáme problém, na podlaze se ráno osvětlenýho materiálu najde hromada
#72
Publikováno 29 August 2013 - 14:46:09
A ještě přidám další dotaz, Brňáci, pořád v Antikfotu nebo pod sv Annou prodávají filmy, chemii a všechno co bych potřeboval? Díky za další upřesnění značek jak filmů tak chemie
#74
Publikováno 29 August 2013 - 16:04:50
#76
Publikováno 16 September 2013 - 14:02:16
v pátek jsem vyvolal první film a včera jsem se konečne dokopal k tomu něco nazvětšovat..
Film byla P3 na iso 800 volaná v D76d 9:30, zvětšoval jsem v dost bojových podmínkách svého pokoje, kterej budu muset trochu předělat a hlavně kvalitněji zatemnit.
Ta první fotka je na prošlym Fomaspeed 311N, dokonce se mi jí povedlo i trochu nadržet
Ta druhá je na čerstvym Fomaspeed 312N, nutno dodat že pocit z toho papíru je mnohem lepší, 3 papíry jsem zničil tak že jsem osvítil druhou stranu a vůbec nevim jak bojovat proti tomu otřesnýmu prachu.. Negativ jsem se snažil ofouknout, ale pořád je tam toho moc na skenu je ten prach ještě šílenější..
Nicméně se mi to opravdu zalíbilo a na poprvé jsem šťastnej rád bych poděkoval všem za rady a Jirinolovi za rady a materiální pomoc
Přiložený soubor (y)
#77
Publikováno 16 September 2013 - 21:38:34
s prachem má fotograf udržovat přátelské vztahy a zbytečně ho nevířit! (jak pravil mistr Dubraro)... a vůbec nevim jak bojovat proti tomu otřesnýmu prachu.. Negativ jsem se snažil ofouknout, ale pořád je tam toho moc na skenu je ten prach ještě šílenější..
#78
Publikováno 16 September 2013 - 21:43:56
Nejlepší jak začít je neptat se na kraviny, jen na pár základních věcí, sebrat vodvahu a jít do toho.
Když si spomenu na svoje začátky bylo to dost podobný.
Vědel sem uplný kuloví ,ale fotku sem udělal.
#79
Publikováno 16 September 2013 - 21:46:19
Takovej Jirinol na to má mašinku.
#80
Publikováno 16 September 2013 - 22:01:56
#81
Publikováno 16 September 2013 - 22:17:29
Jirka ma nakej takovej bazmek, kerim to protáhne a je to čistý.
Ja sem si pobastlil takovou věc,Vzduchovej filtr z auta+ventilátor z počítače. to sem polepil ruzne lepici paskou.
Nemelo by to foukat príliš, aby to nevířilo. jen vyplňovalo prostor přefiltrovaným vzduchem.
Je jasný že pokoj ti to nevyčistí ale třeba zvětšovák ve skříni by mohlo. Sam nevim, protože to vlastně nepoužívám.
#82
Publikováno 16 September 2013 - 22:19:04
#83
Publikováno 16 September 2013 - 22:23:52
.
nebrante se, ale casem to umejte regulovat
#84
Publikováno 16 September 2013 - 22:52:52
Nakym zazrakem ten prach v ostatnim humusu drží
#85
Publikováno 17 September 2013 - 06:28:17
Kinectronics StaticVac Ionizing Anti-Static Film Cleaner... Cože to má Jirinol za mašinku?
při troše šikovnosti by se to mohlo dát zbastlit z malého ionizátoru vztuchu, tunýlku se čtyřmi měkkými antistatickými kartáčky (na gramofonové desky, např.), a minivysavače s filtrem např. z ventilátoru PC zdroje ... ovšem, koupený jetý originál přijde levněji...
např. http://www.ebay.com/...=item25829a5bac
#86
Publikováno 17 September 2013 - 16:48:18
#87
Publikováno 7 November 2013 - 21:00:18
1. Všechny P3ky, ať je volam jako 400 nebo 800 mají takový lehce modrý nádech na podložce. Je to nevypraná antihalačka? Pokud jo, jak tomu předejít, respektive omezuje mě to nějak při zvětšování?
2. Ač je P3 super, tak na něco mi moc nesedí, respektive ve dne se s ní fotí dost těžko. Foťák umí jenom 1/2000 a tak musim clonit kolem 10 i víc Takže shánim nějakou přátelskou stovku, zkusil bych fomu ale názory na ní jsou dost různý Ilfordy zas vychází dost zadraho, ale možná je to lepší než přijít o negativ. Dál jsou tu možnosti (ač zřídka) že ani 800 nestačí, tudíž hledám ještě 1600+, ale koukal jsem u Škody a jedinej film s iso víc než 400 je Ilford Delta 3200, no tohle?! Pomůžu si aspoň v zahraničí?
#88
Publikováno 7 November 2013 - 21:16:24
P3 doporučuji spíše do tmy (umělé světlo) tam využiješ lépe její schopnosti.
#89
Publikováno 7 November 2013 - 21:17:33
2) to mas nejaky rozbity, kdyz uz fotim na 400, tak sem rad kolikrat za 1/125 pri f4 (ze zdravotnich duvodu ale chodim malokdy pod 800), kdyz se podivas do tematu o P3, tak uvidis, ze jeskynar kelfik zvladl velice slusne P3@1600... ja mam nafocenejch par filmu na 3200, jenze nemam to v cem vyvolat a na experimenty je na nich az moc dulezita vec ... taky je berlickou sebou tahat ND filtr, popripade CPL ...
dostal sem od kamaradky Fomy 100, 200, 400 (koncila s analogem)... neco sem na ne nafotil ... vyvolal ... a jenom slusnost vuci zachovany informaci mi zabranila v tom je poslat do kose ...
#90
Publikováno 7 November 2013 - 21:35:13
ad 1: upravenou vývojku od Jirinola mam taky, nevim teda jestli je to ona, ale to je fuk
ad 2: asi jsme se úplně nepochopili, problém P3 nejsou neudržitelný časy, ale naopak moc krátký, ve slunném odpoledni je to prostě problém.. pravda že ten film je super hlavně do umělýho světla.. O možnosti fotit jí na 1600 i 3200 jsem četl, ale nějak se mi nechce laborovat s vývojkama kvůli optimálnímu kontrastu..
Nakonec asi pořídim metráž Delty 100 a k tomu dvě tři kazetky Delty 3200
#91
Publikováno 7 November 2013 - 22:01:23
2) ale pochopili ...
2a) pokud je slunej den, plati "sunny f16", tzn f16 na 1/500 (pri EI400) ... pokud potrebujes porad zpomalit, pouzijes NDx filtr nebo CPL (ten sebere taky jedno az tri cisla a odstrani ty "pesky" odrazy ktery sou vsude kdyz sviti ten pulec)...
2b) P3 se da velice dobre pushovat... no, nejvetsi zabava je prave to experimentovani jak pri vyvolavani, tak pri zvetsovani ... kdyz jsem zacinal, tak sem mel maly notysek, ted uz mam sanon s poznamkama
o vhodnosti ci nevhodnosti P3 pro foceni ve dne... jsem jeste maly pan na to abych mel vlastni nazor
#92
Publikováno 7 November 2013 - 22:11:03
#93
Publikováno 7 November 2013 - 22:26:17
#94
Publikováno 7 November 2013 - 22:32:14
There are two types of polarizing filters available linear or circular. Linear polarizers are more effective and less expensive than circular ones. But circular polarizers are needed with just about any camera that has a through-the-lens metering system, or autofocus.
The reason for this is that both of these systems use semi-silvered mirrors to siphon off some of the light coming though the lens. If that light is linearly polarized it renders either the metering or the autofocus ineffective. This means that you're going to have to buy circular polarizers unless you're shooting with a pre-1970's camera, or a view camera.
#95
Publikováno 7 November 2013 - 22:51:00
Když tak mluvíme o těch filtrech - koukal jsem a s těma barevnýma pro BW je to celkem bída, jediný celkem přijatelný řešení byly nějaký KOOD desky do 100mm držáku kolem 650,-, moc si ale nejsem jistej jednak kvalitou a jednak celkově tím plastem/pryskyřicí. Potřebuju 77mm a ty už skoro nikdo nevyrábí.
#96
Publikováno 8 November 2013 - 00:08:46
Což je mimochodem asi nejelpší filtr, co mám (kromě jednoho maličkého bazarového na IR černobílé filmy od B+W)
S tímhle systémem neporadím, nezkoušel jsem, ale po shlédnutí videí od Karla Taylora radím abys včas, až se ti vychodí ty drážky, nalepil na hranu filtru pásku, aby v tom líp držel.
#97
Publikováno 22 November 2013 - 15:42:31
Přiložený soubor (y)
#98
Publikováno 22 November 2013 - 16:02:24
#99
Publikováno 22 November 2013 - 17:50:54
#100
Publikováno 4 January 2015 - 20:32:05
Tak já dnes vyvolal taky své dva první filmy a hned jsem poznal na výsledku všechny chyby v procesu, fakt to není žádná prča!
První film byl skoro úplně černý, pár posledních snímků bylo trochu poznat, co tam je. Je to Fomapan 400, vyvolání v R09 1+50 12min. Hledal jsem čím vznikne tmavý film a je to přeexpozicí či osvícením. Zde je pravda. První zádrhel a nejspíše fatální, byl v tom, že jsem to dělal v komoře, kde jela pračka a lehce jí svítil LCD display. A protože jsem nemohl dostat film z kazety, až hrubou silou pomocí kombinaček a poté ho nemohl namotat do cívky, hned po prvním závitu se to zaseklo a nešlo to tam ani zpět, tak i to nepatrné množství světla, které působilo na film možná 2-3 minuty ho zničilo. Konec byl více stočený, tak tam ještě něco zbylo. Ještě že jsem měl druhou půjčenou Plastimatku a tam jsou cívky s rovnými čely, já tam mám takové vlnky, tak tam to šlo navinout jedna radost. Ve vyvolání jsem asi chybu neudělal.
Druhý film jsem taky páčil z kazety, to čelo nevím jak sundat, ale bylo to rychleji a zrovna to šlo do cívky z půjčené Plastimatky, tak tam to bylo rychlé a nestihlo se to tak osvítit. Opět Fomapan 400, ale push na ISO1000, vyvolání v R09 1+50 20min 30s. Zde už jsou fotky lepší, ale vlastně ani nevím, jak správně by to mělo vypadat, budu muset oslovit někoho z okolí Uherského Hradiště či Veselí nad Moravou, ať mi na to mrkne. Ještě jsem si všiml, že začátek a konec jsou ty fotky takové mdlé/zašedlé/bez kontrastu a uprostřed filmu to vypadá jakžtakž dobře.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních