Nemůžu hodnotit debatu o digitálním negativu, nebyl jsem u toho, ale znovu, tohle by měl rozhodnout (když použiju analogii jednoho z D-fensáků) panovník, vlastník po diskusi se svou radou.
"Závadná" témata na www.temnakomora.cz
#101
Publikováno 20 červen 2014 - 18:44:05
#102
Publikováno 20 červen 2014 - 18:58:08
V poho, nie som čistá analóg, hoci na digitál nefotím. Už som písala niekoľkokrát, že ak používam digitálny negatív, volám to alternatíva (mimochodom, nedávno zrovna jedna taká tu celkom letela - keď som sa po dlhšej pauze ozvala). Kedysi som to nerozlišovala, lebo som sa nevedela v tmavej komore pohybovať. Netajím sa tým, že moje začiatky boli s pomocou skenov a digitálnych negatívov. Čítaním tunajších debát som sa naučila rôzne veci v TK a aby som mohla robiť aj klasiku (mne ide hlavne o kontaktné postupy), naučila som sa vyvolávať diapozitívy, z ktorých si robím papierové negatívy požadovanej veľkosti. Vtedy si môžem povedať, že robím skutočne historickú techniku.
Keby ste ma na začiatku vyšupli z portálu preč, moja cesta by asi bola podstatne iná. Preto píšem, že netreba byť až taký striktný. Lebo v konečnom dôsledku mi môže byť jedno, či mi veríte, alebo si myslíte, že stále fungujú digi-čáry-máry - pre mňa je dôležité jediné: neklamať samu seba (v zmysle digi vs. analóg).
Aj dnes som doma použila na kyanotypiu digi negáč, lebo je to o takmer 30 hodín rýchlejšie .... ale ukážky si šupnem na fejsbúk, nie sem .
#103
Publikováno 20 červen 2014 - 22:26:44
Po návratu z hospody se složitějších textů zdržím.
Ale mám starou gardu pozdravovat od jirif.
Seděl tam s námi taky jeden ortodoxní digitálista (mimochodem dle mého opravdu výborný fotograf) Jirka se ptal, jak se stalo, že jsme si na něj vzpoměli. Digitálistu to taky zajímalo, ta jsem mu tunajší konflikt vysvětlit. Smál se a ptal, zda tu nejsou magoři, když chtějí tahat digi, byť jen jako okrajové téma, tahat na sever temnakomora.cz (Jirka se připoměl, že název domény vymyslel on) A to jsem se snažil být co nejvíce nestraným....
#104
Publikováno 22 červen 2014 - 04:06:52
Temnou komoru mám rád. Je to pro mne zdroj informací a inspirace. A to stále. Analogové fotografování je pro mne zcela zásadní. Digitálem vyrábím pouze obrázky, jak si doba žádá. Každá technika má to své. V tomhle jsem toleratní a nedělal bych s toho sektu. Úplně stačí jak se teď klasika stává zase moderní. Všichni nakupují staré fotoaparáty a fotí na film, protože je to cool. Většinou na film fotí stejnou hrůzu jako na digitál a tak po nějakém čase skončí u mobilu ) a pak příjde zase nějaké jiné cool úmění. Dobrá fotografie to, ale ustojí a bude tady stále. Protože když to tam nevidíš a chybí ti ten časem získaný grif a neumíš si najít téma, tak ti žadná technika nepomůže.
Dobré je, že doba, kdy byla fotografie řemeslem, zůstává alespoň zde zachována. Jsem pro svobodu názorů. Digitální témata, když se tady objeví, tak zůstávají většinou bez povšimnutí a tak se to přirozeně selektuje samo. Problematiku skenování bych tu zachoval ta filozofii temné až tak neubližuje. Je to taková neškodná kratochvíle.
Na všudepřítomné internetové galerie začínám být už alergický a tak by bylo docela fajn to zkusit tady bez ní. Od toho jsou ty rajčata, istagramy a facebooky. Navíc v profilu je možné si zadat přímo odkaz na nějakou tu osobní galerii.
Samozřejmě i já jsem se tu rád pochlubil, až jsem zůstal koukat, co jsem toho tady měl. Vše jsem smazal, teď se o moji tvorbě sice svět nedoví, ale jinak se nic zásadního nestalo. Zkuste to, však uvidíte ? Od toho jsou srazy, kluby, pivnice a vinárny. Není nad to držet fotku pěkně v ruce. Dobré světlo všem.
#105
Publikováno 22 červen 2014 - 06:38:09
Pro mě je a zůstane cílem mého,více jak třicetiletého snažení-snaha o dokonalou fotografii na barytovém papíře dělanou jen a jen zásadně mýma rukama v mé vlastní fotokomoře...Snaha o soulad formy a obsahu v nalezené mé vlastní cestě za dobrou fotografií.To že člověk sem tam využívá i současnou technologii /internet,skeny jako náhledy k okamžitému posouzení třeba kompozice,atd/ neznamená,že se té své cesty vzdává.Důležité je tvořit,nemluvit jen o tvorbě,ale fakt tvořit! Mít svůj vlastní program,jít za ním a vytrvat! Techniku se člověk naučí za nějakou dobu,řekněme že za pět let se dá slušně obstát ve fotokomoře aníž by musel člověk řešit "v čem tedy vlasně vyvolávat",pokud budu jen experimentovat a experimentovat,nikdy nic kloudného,programového nevytvořím...Ať už fotím na film,nebo digitál-důležité je podle mě hlavně mít ten program! Věci nedělat do kompu nebo nechávat na negativu-ale dotáhnout to do toho finále,do ZVĚTŠENINY! Potom se nemůže stát,že tak banální věc jako poslat pár vlastních zvětšenin do kalendáře zdejších temnokomorníků na rok 2015 je těžkej problém! Cílem každého fotografa kterej to myslí s tvorbou trochu vážněji by měla být autorská výstava vlastních zvětšenin,jít prostě s kůží na trh,ukázat to na denním světle,vyjít z temnékomory na světlo! Možnosti dnes již zase jsou,jen je najít...To jestli budu mít focení na černobílý film jen a jen jako nenáročného koníčka na víkendy a nebo jestli pomocí filmové suroviny budu chtít "také něco sdělit",to si už musí každý rozhodnout sám...Dříve kdy nikdo neznal internet,digitál byly ve fotokroužcích-klubech také lidé,co se jen opájeli technikou a experimentovali s vývojkama,papírama a pod.a na druhé straně autoři kteří "někam kráčeli",tvořili a bylo jen logické že se začnou vzdalovat od té první skupiny...Tohle je logické a je to vidět i tady na temné.Kolik fotografů zde přítomných má ambice udělat výstavu svých prací ve slušném,větším než malém počtu někde v galerii? Asi jich pár bude,ale desítky to asi nebudou...
#106
Publikováno 22 červen 2014 - 08:57:24
Tomu nerozumím. Co má skenování společného s archivací?
Je to taková neškodná kratochvíle a hlavně velmi praktický způsob archivace.
#107
Publikováno 22 červen 2014 - 09:14:34
Téměř bezvýhradně souhlasím s pepafotograf-em!
Snad jenom to "experimentování" "si nenechám vzít " Jistě, pokud odvádí od "programu", je to nedobře. Ale zase je dobré, když někdo vyhledává "jiné - byť dlouhé, klikaté... nebo dokonce slepé - cesty", protože tím šetří vzácný čas mnohým jiným. A čas od času se ukáže, že "ta cestička kolem stodoly a kadibudky" může být "ta správná". (Tuším Edison spáchal mraky pokusů, než vytvořil vlákno do žárovky. Na "výtku", že ztratil hodně času a nic z toho, prý odpověděl, že to bylo naopak velmi přínosné, protože už zná 200 postupů, které nikam nevedou.)
Nepatřím k těm, kteří systematicky - až zuřivě - tlačí káru vpřed (i když respekt u mě mají!). Svou cestu životem s kamerou v ruce můžu přirovnat spíše k tanci: na ohnivé tango netančím valčík, úkrok sem tam někam vlevo, vpravo, nebo i dozadu si dovoluji, pauzička na ... ádvatři může být srandovní (no a co?!), mezi "kousky" si klidně dám kafíčko a cigárko, některé vynechám, některé "odedřu", nedělám si na parketu "svůj hektarový lebensraum" - ale také se nenechám vytlačit do orchestřiště(!), vůbec mi nevadí, že někoho svými kreacemi pobavím a rozesměji až k slzám, vím, že brejkdance (nebo jak se to jmenuje) nemám, čtverylku nesnáším, atd. atd. atd. Agresívní jsem na ty, kteří "mě nechtějí nechat žít".
(Tybláho, co jsem to napsal...?! )
#108
Publikováno 22 červen 2014 - 10:14:21
#109
Publikováno 22 červen 2014 - 10:41:37
Souhlasím s Pentaxistou,tím experimentem jsem samozřejmě myslel-experimentování pro experimentování,bez jakéhokoliv opodstatnění,prostě někdo experimentuje tak šíleně,že už mu nezbývá čas na nějakou tvorbu! Co se týká rychlosti tvorby,tak jsem asi takový "pomalý šnek",ale snad jsem za těch dvaatřicet let udělal řekněme "pár obrázků",za které se člověk nemusí stydět...Ale neřeším vůbec jestli skenovat na špičkovém skeneru,nebo na co tisknout,mám zcela jasno do konce mých dnů,že dokud se bude vyrábět černobílý film,budu stálým zákazníkem! Že v tý fotokomoře budu každý týden rozsvěcovat červené světlo...Tohle je moje jistota,kterou nezvrátí žádný čip na světě a to není myslím zase tak málo...
#110
Publikováno 22 červen 2014 - 10:51:19
U galerie je taky problém monitor.Občas se stavuju v jedný knihovně na internetu.Mají tam několik počítačů,dva znich mají tak hrozný monitory,všechno na tom jde do hnědýho tonu.Například modrá obloha jde do hněda,pokud někdo má horší monitor,pak můžou vnikat dohady.
#111
Publikováno 22 červen 2014 - 12:29:14
Tak nevím... já z téhle diskuse moudrý nejsem a pocit, že se tu něco tříbí nemám. Je to možná tím, že nevím kde a mezi kým se tu dělo cosi tragicky "netemnokomornickýho" . Byl jsem rád, když jsem tohle společenství objevil. Na důchod jsem se odstěhoval z města, kde jsem měl své kamarády - fotoamatéry, na vesnici. Beru to zde jako komunitu, se kterou mám společnou řeč. I když do toho moc nekecám. Přesto, že tou svou stříbročernobílou cestičkou šlapu 54 roků, pořád zde nacházím věci a názory, které mne zaujmou. A to je pro mne to hlavní. Jestli s galerií a její náplní, která musí být tak různorodá, jak různorodé je členstvo, a proti papírové fotce tak mizerná ze své digitální podstaty, to řešit nebudu. Já už z té své cestičky nesejdu i když sleduju i to, co se děje mezi "binary digit" společenstvem.
Rád bych ale kráčel s touto společností dál. Doufám, že to nebude její skutečný konec.
#112
Publikováno 22 červen 2014 - 12:29:56
pro HCST - máš pravdu. archivace není to správné slovo, to jsem v tom tvůrčím zápalu napsal špatně. napadá mě spíše konzervace vlastní tvorby. pro mně je skener hlavně dobrý pomocník při prvním prohlížení vyvolaného negativu. takový lepší prosvětlovací pult. i bez lupy už vidím jak to zhruba dopadlo a co dál. jestli odpadkový koš nebo zvětšovák. hezkou neděli.
#113
Publikováno 22 červen 2014 - 13:08:18
K tomuhle se pripojuju s tou vyhradou, ze "binary digit" spolecenstvo me uz nelaka. Zkratka me digitaly po navratu k filmovemu materialu prestaly zajimat.Tak nevím... já z téhle diskuse moudrý nejsem a pocit, že se tu něco tříbí nemám. Je to možná tím, že nevím kde a mezi kým se tu dělo cosi tragicky "netemnokomornickýho" . Byl jsem rád, když jsem tohle společenství objevil. Na důchod jsem se odstěhoval z města, kde jsem měl své kamarády - fotoamatéry, na vesnici. Beru to zde jako komunitu, se kterou mám společnou řeč. I když do toho moc nekecám. Přesto, že tou svou stříbročernobílou cestičkou šlapu 54 roků, pořád zde nacházím věci a názory, které mne zaujmou. A to je pro mne to hlavní. Jestli s galerií a její náplní, která musí být tak různorodá, jak různorodé je členstvo, a proti papírové fotce tak mizerná ze své digitální podstaty, to řešit nebudu. Já už z té své cestičky nesejdu i když sleduju i to, co se děje mezi "binary digit" společenstvem.
Rád bych ale kráčel s touto společností dál. Doufám, že to nebude její skutečný konec.
#114
Publikováno 22 červen 2014 - 18:10:10
Tak ja som asi skor z tych co sa tu pytaju niekedy hovadiny ale snad aj tak sa clovek uci Ale podelim sa o svoj nazor, mozno to niekoho aspon vzdialene bude zaujimat. Podla mna to co sa tu pytate je to skor otazka, ci tu ludia chcu riesit taketo veci alebo nie. Digital sem nepatri, to hovori aj nazov a nevidim najmensi dovod preco to sem tahat. Myslim, ze nepoviem zle, ked prehlasim, ze to tu nikoho nezaujima. No co sa tyka skenovania, doba je aka je, mame socialne siete a vsetky tieto sracky okolo toho takze pre beznych ludi co nie je na webe akoby neexistuje, ale naopak zas sa vynara otazka, ake mame pohnutky tvorit analogovo, ci je to len pre seba a svoje potesenie a svojich znamych a nejake dalsie vystavy alebo ma niekto chut sa tym dalej prezentovat aj na webe ktory ponuka to co ponuka, aj ked je to velmi neosobne. Ja sa snazim fotit portrety, napriklad nie vzdy pracujem s ludmi ktory ma dobre poznaju a tym padom potrebujem mat nejaku svoju tvorbu zverejnenu, aby si mohli sami posudit, ci sa im to co robim paci alebo nie. A z tohoto pohladu, je aspon pre mna sken nedielnou sucastou, a neberte ma zle, na rucnu zvacseniu naozaj ten blby sken nema. Clovek nad tym musi potom este nejaky cas sediet v pocitaci, co ma teda absolutne nebavi. Zvacsenina je naozaj ina vec, z tej ma clovek najvacsiu radost a aj ked ludom dam fotky do ruky na papieri tak je to uplne nieco ine a v tomto je analog nenahraditelny. Ale hovorim, doba ja aka je a to sa asi len tak nezmeni. Naopak fotky co sotim street si nechavam sam pre seba v sufliku, pretoze to fotim pre seba a svoje vlastne potesenie a nepotrebujem sa tym pre tento postup prace nijako inak prezentovat. Ja by som tu diskusie o skenovani napriklad pre tieto dovody co som spomenul rad privotal aby si clovek rozsilil obhlady a podelil sa so skusenostami aj v tejto oblasti, ale to podla mna naozaj zalezi co tu Vy ostatny chcete a ake mate svoje vlastne pracovne postupy.
#115
Publikováno 22 červen 2014 - 20:13:24
#116
Publikováno 22 červen 2014 - 20:33:14
Přátelé, tak to tady nějakou dobu sleduju. A říkám si...co kdyby to Taz nejednou vypnul To by byl teprve šok. Dohady, všechno by skončilo. Už se to stalo s webem www.fototechniky.cz
Náhle je konec....a dál nic.
Myslím si, že řešení směrování webu, zákazů a příkazů by se mělo řešit na "valné hromadě" a tou je sraz...pokud Taz dá souhlas. Na netu to stejně k ničemu dobrému nepovede.
Jako hlasovací lístek by mělo posloužit portfolio deseti nových fotografií Kdo nedodá fotografie, nebude mít hlasovací právo.
#117
Publikováno 22 červen 2014 - 20:57:50
Tak jsem si přečetl Tvůj příspěvek. A říkám si... co kdyby na ten sraz přijeli všichni (3200 lidí) x 10 fotek. Panečku to by byla valná hromada A těch kalendářů! Šetřete dovolenou a nekamenujte mně za odlehčení....
#118
Publikováno 23 červen 2014 - 07:08:27
Přátelé, tak to tady nějakou dobu sleduju. A říkám si...co kdyby to Taz nejednou vypnul To by byl teprve šok. Dohady, všechno by skončilo. Už se to stalo s webem www.fototechniky.cz
Náhle je konec....a dál nic.
Cze? Zdenek to zabalil ?
#119
Publikováno 23 červen 2014 - 08:59:46
Přátelé, tak to tady nějakou dobu sleduju. A říkám si...co kdyby to Taz nejednou vypnul To by byl teprve šok. Dohady, všechno by skončilo. Už se to stalo s webem www.fototechniky.cz
Náhle je konec....a dál nic.
Myslím si, že řešení směrování webu, zákazů a příkazů by se mělo řešit na "valné hromadě" a tou je sraz...pokud Taz dá souhlas. Na netu to stejně k ničemu dobrému nepovede.
Jako hlasovací lístek by mělo posloužit portfolio deseti nových fotografií Kdo nedodá fotografie, nebude mít hlasovací právo.
TO JE ZAJÍMAVÁ MYŠLENKA
v podstatě vše, co je webu - serverech - nemá žádnou hodnotu, dokud si to někam nedáte nebo přímo nevytisknete
#120
Publikováno 23 červen 2014 - 09:00:00
procetl jsem si pozorne vsechny Vase nazory a dovolim si napsat i ten svuj.
Myslim, ze hodne z Vas ma pravdu, ac pravda muze byti sobe protichudna, souhlasim s Pavlem a souhlasim i s Evlou. Proc nicit neco co jste vy stari (neni mysleno vekem) pracne budovali, proc nicit neco, co muze pomoci najit cestu Vasim nasledovnikum ? Sesli jsme se tu na Temne, protoze nas neco spojuje, spojuje nas vasen, vasen hranicici se zavislosti, nikdo z nas se nespokojil s vystupem na monitoru ci papirem z automatu nemajici to, cim se my lide lisime od stroju, cit, chut a zapal pro vec. Skenovani nam pomaha pri
prekonavani vzdalenosti mezi nami, nevim jak foti ten ci onen a nemam moznost osobne se ucastnit srazu, nekdo se chce pochlubit novou fotografii, tak mi jednoduse naskenuje sve dilko a umisti na server. Ona fotka neni produktem one masinky, je dilem jednoho z nas, jednoho z temnokomorniku ... . Digitalni negativ, dost rozporuplne tema, ja sam propadl historicke technice a vim o cem tato problematika je. Vlastnim jeden velkoformat 13x18 a na tom vytvarim negativy pro kontakt, jsou vsak namety,ktere potrebuji dostat na vetsi format a jelikoz je spousta pricin, proc nemam jeste vetsi format, tisknu si obcas negativ ziskany naskenovanim negativu mensiho. Podstata veci je, ze obrazovy vystup mam vzdy ze stribronosneho media, filmu ... . Tisk fotek na tiskarne osobne zavrhuji, jsem temnokomornik a me vysledky musi mit v sobe vzdy ionty stribra. Osobne se priklanim k povoleni tisknutych negativu pro historicke techniky, kde jak urcite sami vite, hlavnim problemem je vetsinou onen velky format, ruku na srdce, kolik z nas se muze pochlubit tim, ze ma doma opravdu VF a chodi s nim aktivne fotit, fotit vse co by chtel ... . Nedavno jsem byl v Bochumi na vystave Terakotove armady, zrovna tam jsem to chtel dostat na velky format, bohuzel, fotografovani omezene jen na snimani z ruky a jeste bez blesku .... .
Spostu let jste to tu budovali a vytvorili jste web,ktery u nas nema konkurenci, kde se novacek z nasi stribrne rodiny dozvi vse co potrebuje vedet, dozvedet neco v okruhu pratel, nadsencu, kteri svym umem a badanim maji co rici nasledovnikum a to se myslim vyplati udrzet pri zivote.
Nenapadlo Vas treba dat podminku, ze konecny vystup musi byt na papire a ve stribre ?
Lidi, jsem moc rad, ze jsem Vas tu kdy nasel ... .
S uctou
Rosi
#121
Publikováno 23 červen 2014 - 11:12:52
Já to celé vlákno přečetl a nemůžu k tomu nic nenapsat. Tohle je soukromý web, takže jeho provozovatel by měl mít finální slovo, co tady bude a co ne, ten dává pravidla. Ale nabízím k zamyšlení to, jak jsem na analog přešel já. Na fotoprocházce si jdu kolem známého bazaru klasické fototechniky a říkám si, že by bylo prima jen tak zkusit z legrace si vyfotit něco na klasický středoformát, zkusím si to a naskenuju. Tak jsem zašel dovnitř a hned koupil Yashicu. Měl jsem pak strašnou radost, že se mi podařilo nafotit a vyvolat první film a dopadlo to dobře (dneska vím, že jen obstojně). Pak jsem našel tenhle web a neměl jsem pocit, že skenováním filmu dělám něco vyloženě odporného a zavrženíhodného. Ale tady jsem našel spoustu věcí o pozitivním procesu a fotky (naskenované) z papírové fotky a říkám si, že by to bylo super dělat fotky z filmu na papír, a začalo mě to mnohem víc zajímat. Koupil jsem si další klasický foťák. Postupně v domě předělal jednu místnost na temnou komoru a už rok a půl vlastně nenafotil nic zásadního na digitál.
A jen se ptám, není to cesta hodně lidí, kteří přechází na analog? Budou mít lidi chuť začít nebo jít dál v analogu, když se tady hned na začátku dočtou, že scanovat film je odporná a zavrženíhodná záležitost, za kterou budou v lepším případě leda pro smích? Budou mít chuť rovnou se vrhnout na kompletní proces se vším časem navíc, vyššími náklady a potřebou mnohem většího prostoru? A když pak víc lidí projde touhle cestou, neprodá se nakonec víc filmů a papírů a nevydrží nám širší nabídka filmů a papírů déle?
Nikomu nevnucuju, že tenhle web nutně musí podporovat rozvoj klasické fotografie v tomhle smyslu, a netvrdím, že to záleží jen na tom, co bude tady. Ale pro mě tolerance tématu skenování smysl dává (ostatně i pozitiv se musí naskenovat, aby mohl jít do galerie tady), tisku už ne.
#122
Publikováno 23 červen 2014 - 18:39:37
nevidím důvod proč zakazovat debaty o skenování filmu a fotek a tisku z těchto skenů........ i to je rozvoj klasické fotografie
#123
Publikováno 23 červen 2014 - 20:34:07
Dovolím si upozornit, pro barevnou fotografii z diapozitivu je sken + tisk asi jedinou reálnou cestou.
#124
Publikováno 23 červen 2014 - 20:59:25
Dovolím si upozornit, pro barevnou fotografii z diapozitivu je sken + tisk asi jedinou reálnou cestou.
ještě osvit na minilabu .
#125
Publikováno 23 červen 2014 - 21:04:58
#126
Publikováno 23 červen 2014 - 21:47:04
jak by řek klasik:
"pořád se něco děje"
tohle před pěti léty, aspoň tak to říká historie elektrické verze papírového obrázku
fabius_mamiak.jpg 167,42K 12 Počet stažení
#127
Publikováno 23 červen 2014 - 21:49:57
JH: to je ovšem z ideologického hlediska +- totéž, ne?
#128
Publikováno 23 červen 2014 - 21:50:49
ploci: co to meleš?
#129
Publikováno 23 červen 2014 - 22:47:20
Ploci má asi na mysli mezinegativ.
#130
Publikováno 23 červen 2014 - 23:57:42
Motorbiker: to jsem (bohužel) pochopil
... a není to náhodou kravina?
... nehledě na to, že tím se posuneme jen k barevnému procesu - což taky není výhra v loterii. Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě, že ano. Přesně tohle jsou postoje, které filmu zcela zbytečně škodí.
#131
Publikováno 24 červen 2014 - 09:33:55
Fabie, kravina to není, odporná literatura o tom mluví jako o vcelku slušné technice pro zvětšování z něčeho, co je na diapozitivu. Sám jsem to nezkoušel, protože na diapozitivy nefotím, můj děda to dělal, ale u procesu jsem nebyl, viděl jsem jen výsledky.
Myslím, že kdybys chtěl udělat touto cestou černobílý negativ, taky by ti to vyšlo docela obstojně.
Kdo to chce jednoduše, koupí si polaroid.
#132
Publikováno 24 červen 2014 - 10:09:14
Motorbiker: ano - to jsou přesně ty postoje, které mně na TK dost silně vadí (pokud jsi to myslel vážně). Když píšu o barevné fotografii, tak myslím barevnou - nechci z barevného diapozitivu dělat ČB fotku, a už vůbec ne tak krkolomnou cestou, která tak jako tak úplně zbytečně degraduje kvalitu (a to v ČB i barevné verzi). Přitom je k dispozici nesrovnatelně lepší varianta. Je sice pěkné, že se o této metodě někde píše (a mimochodem jsem to kdysi zkoušel - i když ne kontaktně), ale tehdy byla trochu jiná doba - nezdá se ti?
Pokud by šlo jen o hračičkovství - proč ne, ani slovo proti. Ale pokud jde o fotky, držím se racionálnějšího přístupu a filmu bych nechal ty oblasti, kde je opravdu "silný v kramflecích" (jakože pořád takové jsou).
A Polaroid? To snad ani nemá cenu komentovat (mimochodem jsem to zkoušel na RZ67, takže vím dost přesně o co jde). Jestliže mám na mysli barevnou fotku (A3 i větší) a ty napíšeš "Polaroid" - co si o tom mám myslet???
#133
Publikováno 24 červen 2014 - 10:36:14
Ale Fabie, ty všude hledáš problémy. Hřebík lze zatouci i kleštěmi. A máš-li malé kleště, je to tvůj problém - určitě existují větší, snaž se. Je to jen o ochotě
#134
Publikováno 24 červen 2014 - 10:43:12
Motorbiker: ano - to jsou přesně ty postoje, které mně na TK dost silně vadí (pokud jsi to myslel vážně). Když píšu o barevné fotografii, tak myslím barevnou - nechci z barevného diapozitivu dělat ČB fotku, a už vůbec ne tak krkolomnou cestou, která tak jako tak úplně zbytečně degraduje kvalitu (a to v ČB i barevné verzi). Přitom je k dispozici nesrovnatelně lepší varianta. Je sice pěkné, že se o této metodě někde píše (a mimochodem jsem to kdysi zkoušel - i když ne kontaktně), ale tehdy byla trochu jiná doba - nezdá se ti?
Pokud by šlo jen o hračičkovství - proč ne, ani slovo proti. Ale pokud jde o fotky, držím se racionálnějšího přístupu a filmu bych nechal ty oblasti, kde je opravdu "silný v kramflecích" (jakože pořád takové jsou).
A Polaroid? To snad ani nemá cenu komentovat (mimochodem jsem to zkoušel na RZ67, takže vím dost přesně o co jde). Jestliže mám na mysli barevnou fotku (A3 i větší) a ty napíšeš "Polaroid" - co si o tom mám myslet???
Já si myslím, že by ses měl konečně hecnout, a oprostit se od náhražkového řešení. Protože z diáku vede jenom jedna cesta k dokonalému výsledku na papíře. A ty víš, jakou myslím.
Navíc bys byl s nejvyšší pravděpodobností jedinej na TK, možná i v ČR.
#135
Publikováno 24 červen 2014 - 10:46:36
JirkaM: ano - nebo hodinkama, žejo
#136
Publikováno 24 červen 2014 - 10:50:01
Notorius: To asi nevím o čem píšeš - Cibu tuším někdo na TK zkoušel (Hynek ???). Nicméně mám dojem, že se už nevyrábí (? - poslední byl údajně vyroben 2012)
#137
Publikováno 24 červen 2014 - 11:05:12
Notorius: To asi nevím o čem píšeš - Cibu tuším někdo na TK zkoušel (Hynek ???). Nicméně mám dojem, že se už nevyrábí (? - poslední byl údajně vyroben 2012)
Hmm, máš pravdu, koukám, že už je ilfochrome passé...Beru zpět.
#138
Publikováno 24 červen 2014 - 11:15:42
Fabie, polaroid jsem zmínil jako etalon "jednoduchosti" ve fotografii bez ohledu na výsledek. Ne jako náhražku tohoto postupu (to by asi ani nešlo a kdyby, nechtěl bych vidět výsledek).
Ano, byla jiná doba. Ale to nic automaticky nevylučuje.
Nevím, co je dneska ten nejvýhodnější postup, ale jestli sken a tisk, pak mi přijde snazší udělat mezinegativ a kvalitní fotku, než složitě shánět tiskárnu, která vyrobí něco, co do dvou let stejně vybledne.
#139
Publikováno 24 červen 2014 - 11:17:14
Jo a hřebíky slušný člověk zatlouká botou, intelektuál pak například pomocí většího množství hrníčků.
#140
Publikováno 24 červen 2014 - 11:20:21
Co se týče diáku,kdysi když si znej dal udělat fotku,k fotce vám dali negativ.Za pomocí speciálního objektivu se to přefotí na negativ,pak se z toho dělá fotka.To už není ono,lepší je to dělat přímo z diáku.Pořídit si ten objektiv,se podle mě vyplatí, když chce někdo dělat duplikáty z diáku.
#141
Publikováno 24 červen 2014 - 11:38:56
Jo a hřebíky slušný člověk zatlouká botou, intelektuál pak například pomocí většího množství hrníčků.
Hlavně né fotákem
#142
Publikováno 24 červen 2014 - 11:43:36
To je zase jednou diskuse z nadoblačných sfér
Vyzývám tímto zúčastněné aby mi tu barevnou fotku formátů A4 a A3 pomocí čistě klasických metod z diapozitivu předvedli (pokud možno ve slušné kvalitě z kinofilmu). Protože pro mě není žádný problém ukázat fotky z diapozitivu vzniklé hybridní cestou
#143
Publikováno 24 červen 2014 - 12:14:07
To je zase jednou diskuse z nadoblačných sfér
Vyzývám tímto zúčastněné aby mi tu barevnou fotku formátů A4 a A3 pomocí čistě klasických metod z diapozitivu předvedli (pokud možno ve slušné kvalitě z kinofilmu). Protože pro mě není žádný problém ukázat fotky z diapozitivu vzniklé hybridní cestou
Nemusíš, takové se objevují i v galerii a ano, jde si s tím moc hezky hrát.
Nevím, co je na tom nadoblačného, ať už je to kontakt, nebo přefoceno, je to pořád extrémně jednoduchý (ano, taky zdlouhavý) postup proti většině zde probíraných technik. Jde tedy spíš o to kolik těch fotek budeš dělat, ale A4 a A3 formátů snad zas tolik ne.
#144
Publikováno 24 červen 2014 - 14:14:45
Ještě šest hlasů a konečně to tu půjde utnout .)
Nevím, co je tu k nepochopení. To, že si řekneme, tisk necháme za dveřmi neznamená, že by kdokoliv komukoliv zakazoval tisknout. Znamená to jen to, že když se bude někdo chtít zeptat na věci kolem tisku, měl by se zeptat jinde.
#145
Publikováno 24 červen 2014 - 14:22:17
ja by som sa tie cibachromy aj naucila robit .... ale asi je uz problem s dostupnostou chemie .... ci?
#146
Publikováno 24 červen 2014 - 15:34:03
ja by som sa tie cibachromy aj naucila robit .... ale asi je uz problem s dostupnostou chemie .... ci?
Chemia sa da namiesat, problem je s materialom.
(Pred 20 rokmi som nejaku tu tisicku vyrobil, velkost az po 50x70cm.)
#147
Publikováno 24 červen 2014 - 15:37:17
To je zase jednou diskuse z nadoblačných sfér
Vyzývám tímto zúčastněné aby mi tu barevnou fotku formátů A4 a A3 pomocí čistě klasických metod z diapozitivu předvedli (pokud možno ve slušné kvalitě z kinofilmu). Protože pro mě není žádný problém ukázat fotky z diapozitivu vzniklé hybridní cestou
http://motion.kodak...._Films/5273.htm
Dodnes sa vyraba, problem je najmensie objednavacie mnozstvo.
#148
Publikováno 24 červen 2014 - 17:15:56
nejaké ciba papiere doma mám - ešte nevybalené ....
#149
Publikováno 24 červen 2014 - 19:35:56
nejaké ciba papiere doma mám - ešte nevybalené ....
Smutny osud starnuceho materialu ...
Takze ti chyba chemia?
#150
Publikováno 26 červen 2014 - 18:16:04
Poučená vkladám do vlákna - takže aj takto bez digitálu si robím svoje kyanotypie na skle. Nafotím na Foma 400 a vyvolám Fomapan R100 procesom ako pozitívny film. Z neho si robím negatívne zväčšeniny, ktoré potom kontaktujem. Aby ste mali predstavu, cez digitálny negatív trvá osvit pod UV lampou cca 7-10 minút. Na papierový negatív však taká domáca lampa nestačí, takže využívam slnko. Vtedy sú moje "umelecké" inštalácie voľne rozložené okolo domu cca 30-34 hodín. Celkom dosť rozdiel v čase na to, že vo výsledku to i tak nikto nerozozná.
Digitálny negatív som získavala len skenovaním filmu (len to, čo som naozaj odfotografovala), žiadne dodatočné manipulácie v počítači, jedine tak nožničky v ruke.
Přiložený soubor (y)
6 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 6 návštěvníků, 0 anonymních