Přejít na obsah


Fotka

Fotografický rukopis


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,251 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 31 August 2014 - 16:14:22

Vážení kolegové, individuální vklad autora je u estetické stránky vědecké fotografie značně potlačen !

Informativní fotografie neklade důraz na estetickou stránku. Technika, ač se to neodbytná reklama

skrytě snaží všemi prostředky manipulace mysli zákazníka vyvrátit, nedělá rukopis fotografa.

Rukopis fotografa se vyvíjí od myšlenky, osobitého vidění, okruhu jeho zájmů, technologie zpracování konkrétního fotografického materiálu, jeho cílené volbě, gradace, zrna, také z maximálního výsledného formátu zvětšeniny, vycházející z citlivosti a vlastností zvoleného filmu. Zpracování fotografického filmu tvoří významnou část rukopisu. Citlivost filmu je iluzorní, je přímo závislá na požadavku na gradaci. Na změně gradace ( změně krytí fotografického materiálu ) se podílí zejména poměr exposice a praktické citlivosti materiálu pro individuální volbu vývojky. Výsledný produkt - zvětšenina přímo navazuje svými požadavky na volbu povrchu, gradace papíru, způsobu práce pod zvětšovacím přístrojem, včetně tak opomíjeného promyšleného nakrývání, lokální změny teploty vývojky a volba jejích vlastností, včetně finální úpravy vypínáním na skle a následné pečlivé retuši v kombinaci polomatného povrchu a tužky, který považuji za ideální povrch pro volnou fotografii. Limity velikosti zvětšenin jsou odvozeny od dané citlivosti fotografického filmu. Pro ISO 15 - zvětšení 40x (96x144cm), ISO 21 - zvětšení28x (67x100cm), ISO 400 - zvětšení 20x (48x122cm), ISO 800 - zvětšení 16x (38x58cm) vše za technického předpokladu, jež využívá formu zpracování na hranici technického limitu fotografického materiálu. V klasickém procesu, založeném na halogenidech stříbrných solí, můžeme všechny zmíněné formy finálního obrazu cíleně a promyšleně modifikovat. Pokud ovládáme dokonale celý řetězec, podílející se na formě budoucího, již předem uváženého technického fotografického obrazu, můžeme se cele soustředit i na jeho část nejpodstatnější, část fotografického obsahu, tvořící samotný základ autorské fotografie. Svoboda

volby fotografického obsahu, spjatá s dokonale zvládnutou technikou zpracování materiálů vytváří základ pro divácky atraktivní fotografie, vycházející od představy k použité fotografické technice.

Náměty se podmiňovaly technice. Idea - představa o budoucí podobě fotografie volí techniku, ne naopak! Ideální schéma myšlení o fotografickém námětu tedy zní: Idea - objekt - forma zpacování fotografického materiálu, prostředí - rekvizity, forma transformace barvy do monochromatického podání (filtrace, změny tonality). Hledání neexistuje! Věci musí být předem promyšleny. Jít na jisto!   S pozdravem "Starý Jezevec" Erik

  


  • 1

#2 Evla

Evla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 958 příspěvků(y)
  • LocationVajnory
Reputace: 979

Publikováno 31 August 2014 - 20:09:40

toto som si naozaj prečítala s potešením

 

ďakujem


  • 0

#3 rica

rica

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 206 příspěvků(y)
Reputace: 94

Publikováno 31 August 2014 - 20:41:32

Aj ja - ako vš príspevky od "Starého jezevce" Erika...

 

Ale teraz som ani na tretí raz nepochopil, o čom príspevok vl je :(

 

ospravedlňujem sa...


  • 0

#4 borekt

borekt

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
  • LocationThunder Bay-On.Canada
Reputace: 193

Publikováno 31 August 2014 - 23:53:36

Nemusis se ospravedlnovat,jestli jsem to dobre pochopil,je to o vysoke skole fotografie ,kde jsou zakonitosti na sebe navazujici a kdyz sejdes z cesty jsi bud zatracen ,nebo jeden z tech ,kterej nejde to nalinkovanou cestou kvalitni fotografie a hleda svoji cestu za svoji fotografii,je tu to proklete ale,dany urcite pravidla,bez kterych to zkratka nejde.

Mam pro Erika otazku,v muzeu se setkavam a strasne rad si prohlizim fotografie a negativy na skle ci noramlnim neg.Jak je mozne ,ze pred sto a vice lety,dokazali lide  a nahodni fotografove bez skol a ruznych kurzu a workshopu,vytvorit nadhernou fotografii,jak kompozicne ,tak i kvalitou presahujici soucasny ramec fotografie?Ano existovala skola fotografie,pocatkem dvacateho stoleti,mel jsem v ruce nabidku take skoly z roku 1915.Fotograf tenkrate byl chemik,badatel a tez velky experimenator.

No da se o tomto debatovat hodiny.

Pozdrav zpoza more

borek


  • 1

#5 PAVEL C

PAVEL C

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 88 příspěvků(y)
Reputace: 40

Publikováno 1 September 2014 - 05:21:23

Přátelé.

 

Hlavně nepřeceňujte formální stránku fotografie. Problém může být možná jednodušší, než se stále s vážnou tváří píše. Za určitých okolností je Bible v brožovaném vydání a na špatném papíře cennější než literatura typu Svéhlavička Bibi v kůži vázaná. Řemesla je nutné si vážit a neopomíjet ho. Ovšem mnohdy bude v hodnocení fotografie až na druhém místě.

 

Pokud vaše fotografie budou opravdu o něčem, s obecnou platností a budou mít silný vnitřní náboj, mohou být klidně technicky vadné.

 

Ostatně, jako nejslavnější světové fotografie.


  • 3

#6 Erik Kurach

Erik Kurach

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2,251 příspěvků(y)
Reputace: 435

Publikováno 1 September 2014 - 11:20:06

Vážený příteli, Borku, domnívám se, že fotografování bylo velmi výlučným a slavnostním okamžikem. Velmi úzká vazba na estetiku dobové kresby a malby zcela jistě utvářela vnitřní svět malé skupiny nemnoha těch, kteří vlastnili fotografický přístroj. Nezasaženi přemírou visuálních podnětů a s čistou hlavou se snažili v jedinečném okamžiku promítnout do snímků velký kus své vlastní osobnosti. Při pohledu do očí fotografovaných je patrné, že osobnostmi byli. Měli bychom k fotografii přistupovat podobně a vážit si momentu zrození fotografického obrazu stejně tak, jako generace našich předků. Kiči Manitu nám žehná!

S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik


  • -1

#7 JardaX

JardaX

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 36 příspěvků(y)
  • LocationPha , UL
Reputace: 12

Publikováno 1 September 2014 - 14:47:50

Člověk to prostě musí mít určitým způsobem v sobě, mít na to tzv. buňky. Jinak kdysi vzniklo dost fotografovů z původních malířů obrazů, kteří uměli uplatnit kompozici a estetiku v obsahu obrazu. Každopádně měli potřebný cit a zkušenosti pro stavbu a skladbu obrazu i estetiku. V součesné době se naopak projevuje spíše dekadence, masová digitální demence a všeobecný úpadek hodnot jako takových, což je znát nejen ve fotografii.
  • 1

#8 borekt

borekt

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
  • LocationThunder Bay-On.Canada
Reputace: 193

Publikováno 1 September 2014 - 16:30:11

Obou dekuji za odpoved,kterou jsem v podstate ocekaval.Jeste bych dodal,lide kteri drive vytvareli nadherne fotografie,nemeli oko zaneradene a znicene od premiry sledovani TV,PC,mobilu a jinych nepotrebnych-pro mne-veci,ktere degeneruji oko , dusi a srdce,tyto tri zaklady,jsou nejdulezitejsi pri vytvareni FOTOGRAFIE !Aspon ja to tak citim

 

Ze srdce dekuji za shodne nazory na nasi cinnost a tvorbu :)  


  • 0

#9 Evla

Evla

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 958 příspěvků(y)
  • LocationVajnory
Reputace: 979

Publikováno 1 September 2014 - 17:01:06

No, priatelia, ba som sa až tak veľmi nespoliehala na to, že kedysi to bolo s fotografiou inak.

 

V časoch, keď Nadar umieral pomaly od hladu, bolo v Paríži registrovaných vyše 10 000  (slovom desaťtisíc) iných fotografov, ktorí zarábali lepšie než on. No, a koľkí fotografi sú známi? :D :D


  • 0

#10 borekt

borekt

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 518 příspěvků(y)
  • LocationThunder Bay-On.Canada
Reputace: 193

Publikováno 1 September 2014 - 21:58:41

Evi,to se neda prece tak brat,kolik bylo a je na svete fotografu a kolik jich je znamych dnes.Ono kazde mesto ma ve sve historii sveho fotografa,ktereho uznavali a uznavaji a nemusi to byt preci svetovy format.Dnes je jina doba,svet je zasvinen internetovymi fotografiemi vsech smeru od lanscape po porno.Ale to neni tematem teto diskuze,jde o fotograficky rukopis,nechci pochlebovat,ale ty jej mas! aspon my zdejsi jej dokazeme precist,nebot tvuj je dost vyrazny.

 

Je dobre,ze vazeny kolega Erik vzdy doda dobre tema k diskusi

 

borek


  • 0

#11 Motorbiker

Motorbiker

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1,092 příspěvků(y)
  • LocationNa kopci u Jantarové stezky, v zatáčce po cestě do Vídně
Reputace: 221

Publikováno 1 September 2014 - 22:16:50

No, já si oko ani duši nenechávám zaneřádit pomocí televize, když jsem ji kdysi měl, tak jsem stejně sledoval national geographic, mobil mám z minulého století a na PC mainstreamovou tvorbu nesleduji. A stejně nejsem schopný vytvořit nic kloudného.

 

Evla má pravdu v tom, že okolo nás je prostě moc nového šmejdu a málo toho starého, který byl zničen, ztracen, nebo recyklován. Ono to tak platí jak ve fotografii, tak kdekoli jinde. Staré domy nebyly bytelnější, jen prostě ty bytelné přežily a ty špatné spadly. Staré knihy nebyly kvalitnější, jen si většinu z nich nepřečteme, protože ukončily svou pouť před sedmdesáti lety v kadibudce. Ale jak fotografie, tak další umělecká tvorba vždycky chrlila hory všeho možného a sem tam nějaký ten drahokam.


  • 1




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních