fomapan 400@800
#1
Publikováno 1 December 2014 - 10:04:59
#2
Publikováno 1 December 2014 - 17:05:28
fomapan400 raději nepušovat vůbec
#3
Publikováno 1 December 2014 - 19:05:50
Chci se zeptat jak pushovat kinofilm fomapan 400 na iso 800 s jakž takž dobrými výsledka a volat ve foma R09
taky bych se přimluvil za změnu na např. ilford pan 400
-
jinak obecně když výrobce říká ve svých datalistech vyvolání na 400 v r09 při 20°c nějaké, tak bych přidal 2°c při vyvolání a zároveň 10% času a vyzkoušel to
#4
Publikováno 1 December 2014 - 19:44:38
osobně jsem na 800 pushoval jen svitek, a to ve fomadon excel ... http://david.asimov...._fomapan400.jpg ... jinak můžeš zkusit recept pro rodinal z digitaltruth: 1+50 ... 19 minut
#5
Publikováno 1 December 2014 - 22:15:08
Připojil bych se k varujícím. Foma 400 není film vhodný pro push a R09 není vývojka vhodná pro push.
#6
Publikováno 1 December 2014 - 23:06:36
Připojil bych se k varujícím. Foma 400 není film vhodný pro push a R09 není vývojka vhodná pro push.
I já se připojuji
#7
Publikováno 2 December 2014 - 17:45:16
Aj ja som názoru, že F400 radšej nepushovať. Ja som to kedysi skúšal a malo to zrno ako palec.
Ale už sa nepamatam, v akej vyvojke som to robil
#8
Publikováno 3 December 2014 - 19:48:44
Asi mně utlučete ale Foma 400 je na push do 1600 v pohodě (niméně ve svitku jedna z pár druhů na výběr, co mají prodlouženou spektrální charakteristiku) ... nicméně zrovna Rodinal se na tuhle fomu rozhodně nehodí... nicméně push s fomou jsem problém neměl takže proč ne... nicméně jen do toho...
snímky cca 29° a cca 30° DIN, nicméně jsem nedoznal takové zkázky proč bych nemohl tento materiál takto použít...
scanF_00037.jpg 90.82K 49 Počet stažení scan_00007.jpg 83.14K 43 Počet stažení
#9
Publikováno 3 December 2014 - 21:01:03
ze všeho se dá něco vytáhnout
jednou jsem exponoval svitek trix na 1600 a po otevření komory jsem zjistil, že se jedná o fp4
naložil jsem co se dalo a jelikož jsem to měl přesně naměřené na tváře pro každý záběr, získal jsem použitelné výsledky
samozřejmě tvář a o jednu clonu vlevo (řekněme V a IV.) tam byly, co bylo tmavší - nula, tam už není kde brát a co bylo na druhém konci vpravo - usmaženo
ale kdybych tam byl v práci a měl přinést snímky, nakonec bych je přinesl i s takovým omylem za zády
#10
Publikováno 3 December 2014 - 21:24:23
Asi mně utlučete ale Foma 400 je na push do 1600 v pohodě (niméně ve svitku jedna z pár druhů na výběr, co mají prodlouženou spektrální charakteristiku) ... nicméně zrovna Rodinal se na tuhle fomu rozhodně nehodí... nicméně push s fomou jsem problém neměl takže proč ne... nicméně jen do toho...
snímky cca 29° a cca 30° DIN, nicméně jsem nedoznal takové zkázky proč bych nemohl tento materiál takto použít...
Nicméně to nevypadá úplně špatně, nicméně.
#11
Publikováno 4 December 2014 - 02:09:18
No, moje metoda by byla semi stand 3ml r09, hodinu a pul ci dve hodky a agitaci po pulhodinkach, ale radsi kombinaci 75ml excelu a 1ml rodinalu (tak ci tak pouzij vic vody, o 100ml vic, nez se pise na vyvojnici a predmacej nekolik minut, pak par minut agitace a sklepat bubliny). Teplota mezi 18 a 20 stupni.
#12
Publikováno 13 January 2019 - 20:06:51
Lidičky? Prosím vás, nemá někdo otestované časy pro Fomapan 400@800 ve Fomadonu P nebo Excelce? Ideálně pro 20°C.
#13
Publikováno 14 January 2019 - 09:18:11
pokud tu kombinaci na 400 běžně užíváš, přidej vyvolávací čas 15-20 procent
myslím, že se ještě nestalo, aby to nějak nevylezlo
#14
Publikováno 14 January 2019 - 10:23:29
Na jiných filmech mi push o 1EV vylezl obvykle velmi dobře s různými vývojkami při násobku základního času koef. 1,3 - 1,4x, nebo ohřátím vývojky na 23-24 st.C při stejném čase (dle vývojky, dle světla, jak praví RHx). S Fomapanem 400 nemám extra podrobnou zkušenost, vzhledem k tomu, že skutečná citlivost tohoto filmu je 250-320 (nejen podle názorů mnoha uživatelů, ale i dokonce podle datasheetu Fomy), tak pokud bych jej exponoval na 800 dle přesného měření, při vyvolání bych asi přidal ještě o fous víc, zákl. čas x 1,4 až 1,5 (dle vývojky),
#15
Publikováno 14 January 2019 - 15:05:26
Díky, alespoň se mám od čeho odpíchnout. Zkoušel jsem +15%, ale je to furt málo. Zkusím 30-40% a uvidím.
Překlápění podle světla? S tím jsem ještě nelaboroval. Jaké překlápění používáš na jaké světlo?
#16
Publikováno 14 January 2019 - 15:20:56
Pokud je světlo mdlé, nekontrastní a potřebuji negativ s kontrastem vyšším, kvrdlám intenzivněji... a naopak ...
#17
Publikováno 14 January 2019 - 15:50:26
Jej, to mě mohlo napadnout. Díky, zkusím.
#18
Publikováno 15 January 2019 - 06:41:41
Díky, alespoň se mám od čeho odpíchnout. Zkoušel jsem +15%, ale je to furt málo. Zkusím 30-40% a uvidím.
Překlápění podle světla? S tím jsem ještě nelaboroval. Jaké překlápění používáš na jaké světlo?
jestli je negativ málo krytý, tak překlápění moc nepomůže, jestli je krytý dost, ale má slabý kontrast, tak ano, pořádně přidat pohybu
já tuhle fomu vždy exponoval na 200, mám kondenzorové zvětšováky tak "vařím spíš do měkka"
800 - to je odvaha! ale štěstí přeje odvážným a hlavní je, co je na snímku
#19
Publikováno 17 January 2019 - 11:40:00
Pro 800 ASA jsem to vyvolával 14 minut v Excelce při 20 stupních Celsia. V excelce jsem Fomapan 400 vyvolával i na 1600 ASA (20 minut) a dokonce na 3200 ASA (32 minut). Ale bylo to jen o tom, že na filmu byl nějaký zvětšovatelný obrázek, už to nemělo polotóny...
(Holt občas se najde nějaký v_l, který neví, že "to nejde", a zkusí to).
#20
Publikováno 18 January 2019 - 08:15:54
FOMA 400 pushuju bezne na 800 nebo 1600. Stejne tak FOMA 200 na 400 nebo 800. Delal jsem to v ID11 i Rodinalu, ted v Diafine. Casy podle Digitaltruth. Me se to libi, ale to je subjektivni vec. Zalezi co kdo chce z toho vymacknout. Pokud to ma byt plna tonalita a male zrno, tak to samozrejme nefunguje.
#21
Publikováno 9 March 2019 - 20:36:19
Měl bych takový obecnější dotaz. Pushnul jsem svitek Fomy 400 na 800 na foceni domacich narozeninovych snimku ratolesti, dorty, svicky a tak. Vyvolaval v D 23 1+1, 16 minut, 20 °C, míchání klasika, 30s na začátku, pak 10s každou minutu. Film je krytý méně ale dostatečně, ale fotky jsou řekl bych slušné. Tedy slušné ve světlech a středních tónech, ale stíny jsou takové mdlé. V podstatě se dá říci, že třeba tmavý kout není šťavnatě černý, ale spíč zrnitě šedý, jako by měl film všudě nějaký závoj. Musím říct, že se mi to nestalo poprvé, ale nevím úplně příčinu. Dělá to metol, kombinace film vývojka, push, nebo všechno dohromady? S rodinalem dostanu stíny, které jsou krásně černé, ale s tím bych se zase neodvážil na tento push. Myslím, že něco podobného jsem pozoroval i dříve s TriXem a D-76, ale ne v takové míře. Díky za každou informaci. Ještě poznámka, při posvícení na negetiv baterkou vidím zřetelně pozitivní obraz. Mohl by to způsobovat ten závoj (rozptyl světla)? Na svitcích vyvolaných v pyrocatu to pozoruji také (tam je závoj jistě a schválně), v rodinalu ne.
#22
Publikováno 10 January 2021 - 16:22:37
Přátelé hledám náplň pro další setkání. Už jsme měli snad vše. Nezkusili jsme však využít Fomu 400 k výsledku velkého zrna a kontrastu. Má někdo osobní zkušenosti s tímto procesem? Nemám na mysli jen vyvolání, ale celý proces včetně převyvolání a dalších máchání v Bohu libých kapalinách.
#23
Publikováno 10 January 2021 - 19:31:29
Zkušenosti nemám, ale těším se na výsledky.
#24
Publikováno 10 January 2021 - 21:22:07
Romane, já jsem se o to nedávno pokoušel. Svitek Foma 400 @ 3200, vyvolaná v Rodinalu 1+50 26 minut při 27C.
Vycvakal jsem svitek ve Flexaretu a rychle šel vyvolat (použil jsem hodně staré smáčedlo od Fomy a nechal mi to šílené mapy na negativu, protože jsem to chtěl co nejdříve naskenovat, tak jsem to nevymáchal v destilce s Mirasolem).
Přikládám pár fotek - skenů z negativu, bez dalších úprav v počítači. Na papír jsem to ještě nezvětšoval.
Přiložený je náhled ze skeneru, samotná fotka - pro 2 různé záběry.
Chtěl jsem dosáhnout co největšího zrna, na můj vkus je to ještě málo.
Přiložený soubor (y)
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních