mno.....mám jeden dotaz....amatéra...tak mne prosím hned neukamenujte
Dostal jsem darem 8 kazet AGFA MOVIECHROME 40 /17din/ a chci an to natočit mni filmek.....ovšem zásadní veěc je že nemám NIC Ani zkušenosti ani vybavení...kameru....
Něco jsem pohledal, ale nenašl. Dá se vůbec ještě někde kazeta vyvolat? No a je to taky dost prošlý....10/1990 výroba...expirace 11/1997. Kameru jsem našel za 400Kč Chinon 612 XL Macro
Chinon 612 za 400 Kč, ak je funkčná, je dobrá cena
" že nemám NIC Ani zkušenosti ani vybavení...kameru... " Bolo by dobré zohnať si nejakú knihu o filmovani, aby si mal aspoň nejaké teoretické vedomosti. V antikvariátoch sa ich dá zohnať dosť.
A k tým Agfam Moviechrom, ak si to nevieš vyvolať sám, tak to je dosť problém. Možno sa ti ozve niekto tu z Čiech, kto to robí, a potom už len nemecko či anglicko. Aj tak by som niečo vážnejšie na tieto Agfy nerobil, predsa len sú skoro dvadsať rokov po záruke, a nakoľko nevieš, ako boli skladované, tak ani nevieš, v akom stave sú, a riskovať a isť na to len tak "hop alebo trop"? Hm! odvaha!.
No, já tedy musím podoknout, že jaksi s filmováním zkušenosti mám, neb mě to i docela živý....S tím nebude problém. Ale ne v oblasti analogu, jak zkušenosti, tak vybavení .
Co se těch filmů týče....nevím nic. zatím....začal jsem fotit na PENTAX MX a jelikož jsem dostal ještě devět FOMAPANů F21 svitkových, tak jsem pořídil i Flexaretkuvčetně legendy mého dětství...CORINA a budu dělat i to...Ty Fomapany jsou prošlé 31let. Myslíte, že na ty taky něco udělám? Alespon nějaké šmouhy. Jde o atmosféru. Nebudu nutit filmovému materiálu svůj záměr, ale nechám ho samého hovořit....
takže jak AGFA Moviechrome, tak FOMAPAN musejí být použity...je to dar a velká krásná cesta do neznáma....
U toho Fomapanu jsem si objednal už i vývojku....resp....a to jsem nedělal nikdy-.....chci to začít volat sám. to ale tady najdu jistě nějaké vlákno...
Ale v tomto tématu mě zajímá způsob, či možnosti, včetně fifnačních podmínek vyvolání kazet. Kameru se poptám, jestli bude ještě k mání.
S tými Fomami , ak boli dobre skladované, sa dá niečo nafotiť, ale treba počítať s určitými obmedzeniami (treba si vyhľadať príslušné vlákna). Pentax MX je super strojček, uži si ho. Čo sa týka tých Agf, treba pátrať v Čechách, snáď sa niečo nájde, pokiaľ viem na Slovensku to nikto nerobí, aspoň o tom neviem takže v tomto neporadím.
Ja som na tom trochu inakšie. Ja som začínal analógom a potom bol digitál, (človek sa musí prispôsobiť dobe), teraz už sa len tak hrám, hlavne s analógom
Jestli máš ty Agfy z devadesátých let/ bílá krabička s modrým pruhem/,tak ty jsem loni /dva kousky/ volal v E6 a docela dobrý.No záleží ,kde to leželo.V Česku to nikdo nevolá.Poslat do Andec Berlín,nebo do Belgie.Projdi si osmičkový vlákno.......
No super pánové...to jsou dobré zprávy teda. Zvedli jste mi náladu !
Začnu více hledat po vláknech.....zkusím všechno, podle témat jsem toho zatím moc nenašel....A vůbec jsem netušil, ze se dá barva volat doma. A ano Anry, Jsou to ty bílý s modrým proužkem. E6, to je asi nějaká lázeň, že ?
Mno...tak uvidím.
Možná se tu také ještě někdo objeví a poradí mi jak dál.
30 let staré svitkové fomapany nejspíš budou hovořit a tvořit úplně samy
S největší pravděpodobností již budou mít proexponovaná čísla a možná i strukturu papíru. Vyzkoušej a uvidíš.
Agfa Moviechromy Super 8 určitě použij. Ze starého prošlého materiálu to bylo to jediné, na co mělo smysl točit i pro vážnou práci (když jsem v minulosti provozoval leosphotolab.co.uk, zákazník ze Severního Irska na to točil videoklipy).
Stabilně rok expirace 1985 a dál byl většinou OK, pokud filmy neprošly mrazákem.
Ze nějaké pětistovky vyvolaných kusů v letech 2009 - 2011 slezla emulze řádově u jednotek kusů.
viz obrázek. ten úplně nalevo je z novější série (devadesátá léta), ten napravo (osmdesátá a semdesátá). Obojí použitelné a jednoduše vyvolatelné standardním inverzním procesem (E-6)
pro úplnost, tu uprostřed (Agfachrome) nebrat, na rozdíl od Moviechromů jsme z ní nikdy nedostali kloudný výsledek.
Prosím Tě...ano moje kazety,...ty zcela vlevo....Zvládnu to sám doma? Kde mohu najít popsaný onen inverzní proces ? Tedy dotaz...to je teda černobílej film ? Když to je inverze ? Zde nejsem vzdělán..sorry.
Jinak, děláš to ještě ? Resp. na kolik mě přijde oněch osm kazet. Jedna kazeta tuším standartně 15m ? čili asi 2min. materiálu ?
Postup volání není žádná věda, ale domluvme se takto:
Napřed na materiál natoč. Do doby, než budeš mít natočeno, rozmysli se, jestli se chceš učit vyvolávat barevnou Super 8 inverzi a jestli je to něco, čím se budeš chtít zabývat dál. K tomu si rozmysli, jaké budeš mit s exponovaným materiálem plány dál (předpokládám přepis do datové podoby a následný střih? Tj. kromě volání bychom ještě museli nechat udělat přepis)
Podle toho se domluvíme. Veřejně komerčně už to nedělám. Loni někdy v červenci jsem měl záchvěv, že zahájím spolupráci s Barrandovem na volání a přepis 16mm filmů (mnoho z mých bývalých zákazníků v UK přešlo z 8mm na 16mm), ale pak ta iniciativa někde usnula.
Ceny za volání pro Agfa Moviechrome jsem měl £14.99 za kazetu. Přepis jsem nechával dělat u člověka jménem Pavan Deep (pod obchodním jménem Lightbreeze), vycházel cca na stejné peníze jako volání filmů, tj. můžeš počítat s cca £25-30 liber za kazetu, orientační cena celkem £200 - 240.
Dobře na tom materiálu vypadají hudební klipy, třeba tenhle, kterej točila Jem Goulding pro Sulk. Byl to mix materiálu, cca na 5 kazet, tuším tři byly na Kodak Vision, dvě byly Agfa Moviechrome:
Ad stopáž. Jedna kazeta cca 4 a kousek minuty při 18 fps, tři a kousek minuty při 24 fps. 24fps mi u osmičky přijde zbytečný luxus ...
Tak teda sumarizuji a začínám reálně uvažovat. Poslední příspěvek mi tak nějak ukazuje, že to vlastně reálné je.
Mám tyto tři struktury:
1. KINOFILM - vetšinou čená, ale i barevná verze. Ted už jedu na nové Ilfordy HP5, zajímal by mě třeba i nějaký barevný film.
aparát - PENTAX MX
volání - fotolab / zatím /
2. Svitkový film - 9ks FOMAPAN 21, dále bych také rád vyzkoučel barvu, ale můžeme zůstat tu u čb verze a barvu řešit na kinofilu
- tady bych se rád vrhl na vyvolávání vlastnoručně..../tedy, jestli by jste mi sem někdo hodil odkaz na vlákno/
aparát - CORINA - přítroj z dětství
- FLEXARET VI
3. SUPER 8 - 8ks AGFA Moviecgrome 40, Možnosti popsané Lubošem
- tady mě zajímá Luboši, jestli by jsi eventuelně mohl vyvolat a přepsat, pokud bych se rozhodl, že to doma nedám
- kde bych sehnal potřebné info k vyvolávání třílázňového procesu E-6 /co k tomu, kde to koupit - nutno objednat na Tvem linku z anglie ?, jak postupovat/
aparát - Chinon 612 XL Macro
K tomu, abych se mohl rozhodnout, zda si filmy vyvolávat doma, či nikoliv potřbuji vědět, co to věechno obnáší. Není možné mi to nějak stručně popsat ?
Vzpomínám si, že u AGFA měla vyvolání v ceně filmu, poslal jsem to tenkrát na uvedenou adresu do Německa (Mnichov?) a fungovalo to. Ale dnes to bude všechno asi jinak.
Jinak receptura na vyvolání AGFY byla hodně podobná jako FOMACHROM.
viz obrázek. ten úplně nalevo je z novější série (devadesátá léta), ten napravo (osmdesátá a semdesátá). Obojí použitelné a jednoduše vyvolatelné standardním inverzním procesem (E-6)
pro úplnost, tu uprostřed (Agfachrome) nebrat, na rozdíl od Moviechromů jsme z ní nikdy nedostali kloudný výsledek.
Podařilo se mi sehnat jeden film z té nejnovější série (rok 94), tak jsem zvědav jaká to bude kvalita.