Zdravím,
Již delší dobu se zajímám o natáčení (a také to tak trochu studuji). Mám za sebou několik (ať už narativních, nebo dokumentárních) projektů, ale vše na digitál. S digitálem už zvládnu poměrně koukatelné věci. jediná oblast, ve které se stýkám s filmem je fotografie a to jen rekreačně.
Teď plánuji první větší projekt. Natočit krátký film v rozsahu od 10 do 25 minut s pořádným štábem (zvukař, osvětlovač, klapka, herci, kteří studují herectví + divadelníci, vlastní složená hudba od studentů z konzerv atp.) a rozpočtem lehce přes 20 tisíc (pouze za technické věci, štáb bude plný dobrovolníků skrze známosti).
No a dnes mě napadlo, že bych svůj první projekt takového rozsahu (vím, je to těžký low budget, ale pro studenta je i těch směšných 20 tisíc hodně) mohl natočit na film. Problém ovšem je, že nevím kde začít a zda-li je to vůbec proveditelné.
Takže k jádru pudla:
Má vůbec cenu nad tím uvažovat? Co všechno budu potřebovat pro natáčení na film? Jakou bych mohl zvolit kameru, aby mně to nesežralo celý rozpočet,? Jaké nakoupit filmy a kolik metrů budu na krátkometrážní snímek cca potřebovat? Kolik stojí skenování? Stříhat bych chtěl v digitální střižně, na ruční se necítím - je finančně nevýhodné nechat si naskenovat celý (nesestříhaný) film? Na kolik by to vyšlo? A co vyvolávání? Zkrátka a dobře vešel bych se s nákupem kamery, nákupem filmu, zpracováním filmu a oskenováním filmu pro snímek o délce 10-25 minut do 20 tisíc?
Je to vůbec proveditelné?