slecna, asi mate nieco s fotoaparatom, negativ bol postupne slabo exponovany
.
noo, vychadzali mi casy co by som neudrzala tak som si posuvala nastavenie iso
.
prepocuta prihoda z fotolabu
Publikováno 23 August 2022 - 16:42:05
slecna, asi mate nieco s fotoaparatom, negativ bol postupne slabo exponovany
.
noo, vychadzali mi casy co by som neudrzala tak som si posuvala nastavenie iso
.
prepocuta prihoda z fotolabu
Publikováno 23 August 2022 - 16:52:08
No vidíš. A ušetřila. Než tam strkat Deltu 3200 ... děvče bylo v klidu, akorát ve fotolabu z toho byli nervózní
Publikováno 23 August 2022 - 18:54:03
Vážení kolegové. Fotografovaný, živý objekt, je nezbytné fixovat. Jednou z osvědčených je metoda tzv. "Tekutého stativu". Předem je vhodné pro minimální pohybovou neostrost stabilizovat model, upravit výraz a po dokončení komposice nezapomenout na autora, tisknoucího s lehkostí onen kouzelný knoflík. Tuto náročnou činnost je možné plně přenechat hodinovému mechanismu, ale čas do exposice není vhodné prodlužovat příliš, neboť hrozí, že model otočí o 90° vzhůru a svítící bělmo naruší budoucí kontakt fotografované osoby s návštěvníkem fotografické výstavy, což v mnoha případech degraduje úsilí autora o fascinaci fotografovaným objektem. V dřívějších dobách, kdy bylo vhodné fotografovaný objekt poutat, či fixovat za pomoci lodních lan a řetězů pro případ nenadálého pohybu se osvědčilo lepení kostním klihem, či stabilizace volného postoje osob za pomoci betonové směsi s jemným kamenivem. Fotografický atelier disponoval několika platformami s předem zabetonovanou obuví v několika již obvyklých velikostech, dekoratérsky upravenou živým travním porostem. Při dlouhodobé exposici bylo zcela vyloučeno změnit postavení nohou. Všechny tyto osvědčené triky prestižních fotografických portrétních ateliérů přispěly k fascinaci historickými kabinetními portréty, které obdivujeme. S pozdravem: "Starý Jezevec" Erik
Publikováno 24 August 2022 - 20:13:14
Aha, tady se udržitelným časem myslí schopnost fotografovaného, nikoliv fotografujícího, lapsus linguae.
Čas udržení u fotografovaného se liší případ od případu, na tom se shodneme všichni. Doporučil bych modelu aspoň hodinu před fotosezením nepít. Nalejvat klienty „pro pohodovou atmošku“ čímkoliv, se před extrémně dlouhou 1/8vteřinovou expozicí nevyplatí, ježto následné nucení se dostaví v nejnevhodnější okamžik a klient to již neudrží!
Šetřit na vybavení fotoateliéru se v tomto ohledu zásadně nevyplácí, než nejmodernějším objektivem je lepší vybavit ateliér kvalitním splachovacím záchodem, kam můžeme před fotografováním klienta poslat se vyprázdnit.
Ani za těchto optimálních podmínek ale není ještě zaručeno, že postmoderní vystresle vybzikaný klient, prohlášený za psychoneuromotoricky zcela normálního, zvládne extrémní expoziční čas 1/8 s bez projevu série mimovolných záškubů směřujících k vylovení smartphonu z kapsy.
V takovém případě je jedinou pomocí osvědčená jistota každého vážného portrétisty - totiž fotografování klienta již zesnulého. Praxe ukazuje, že i na daguerrotypiích je právě tato zákaznická skupina vyobrazena nejostřeji.
Publikováno 25 August 2022 - 08:17:54
Vážený pane kolego, Ivanoviczi. Joel Witkin byl průkopníkem v oblasti "zklidněných" objektů. Tam vibrující GSM, či náznak srdeční akce, klidnou exposici neohrozil. Pro energeticky neutrální fotografický atelier je nejvhodnější využívat přírodního bleskového osvětlení. Jedná se o obtížnou a exponometricky těžko předvídatelnou oblast fotografické tvorby svrchovaně dramatického obrazového účinu. Nevyžaduje velké finanční výdaje s pronájmy rozsáhlých interiérů. Ve vhodný čas vypuštěný drak na ocelovém lanku s dlouhým ocasem, zdobeným sbírkou CD z domácí populární hudby 70. a 80. let, zaručuje tvůrci odpovídající napětí. Obecní experimentální hromosvod na Jeschkenberge zdaleka nevydal všechen potenciál.
S pozdravem: "Starý Jezevec"
Publikováno 27 August 2022 - 22:29:12
K tématu doporučuji seriál Dead Still. Na youtube dostupné i kompletní epizody, zde upoutávka:
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních