Tuto výstavu jsem viděl v srpnu v Berlíně a musím říct, že můj dojem z ní je... rozpačitý.
Jsme na TK, takže někoho by mohlo zajímat, že výlučně klasických analogových zvětšenin z filmu se zde nedočká. Genesis je focena převážně digitálně a film je pak v dalším zpracování složitě (imho nesmyslně) simulován. Koho to zajímá, strýček Google ho navede dál. To by mně osobně až tak nevadilo, kdyby některé z fotografií v postprocesu nebyly zpracovány dle mého názoru příšerně.
Tím nechci říct, že by nebyly k vidění i fantastické fotky, to jistě jsou. Další věc ovšem je, že zde bohužel vítězí kvantita nad kvalitou. Při pohledu na páté tučňáky na ledovci, sedmé domorodce uprostřed pralesa už to začínalo být celkem jednotvárné. Prostě těch fotek tam mělo být vystaveno méně a měly být lépe vybrané. Tak to bohužel skončilo, když se kurátorství ujala Salgadova manželka (Leila Wanick Salgado) - blízký vztah k umělci, chybějící kritický pohled...
Jen můj osobní pohled, který nikomu nevnucuju, ale když na to přišla řeč, tak abyste neřekli, že jste nebyli varováni Možná je zajímavé vidět a srovnat obě technologie vedle sebe na pracích jednoho fotografa v rámci jednoho projektu - každý si pak může udělat závěr sám pro sebe...
Úprava ve 22:15:
Malé upřesnění - analogových fotek je tam tak čtvrtina, možná ani ne, už si to nepamatuju tak dobře abych dokázal kvalifikovaně odhadnout. Nakolik jsou tyto digitálně upraveny nevím.