#1
Publikováno 2 March 2016 - 02:26:02
Prehladal som temnu a nic som nenasiel, ak je moj dotaz duplicitny, prosim o zmazanie alebo presun mojej otazky, dik za pomoc:)
#2
Publikováno 2 March 2016 - 07:39:00
Já mám tento pocit vždy, když po nějaké době používání TriX přejdu na Acros. Má mnohem slabší podložku a tudíž vyžaduje větší cit při soukání do tanku. Navíc má vliv skladování eponovaných filmů - když jsou moc v suchu, je to horší než v přiměřené vlhkosti. Tož toliko můj postřeh. Zdařec Luigi
#3
Publikováno 2 March 2016 - 10:54:36
Stejný pocit jako s Acrosem jsem měl z Rolleie (Agfa?) - akorát že ten mě na rozdíl od Acrose neoslovil, takže mi za to crcání nestojí.
#4
Publikováno 2 March 2016 - 12:42:21
mně se dnes kroutí pajšl.
#5
Publikováno 2 March 2016 - 12:45:16
#6
Publikováno 2 March 2016 - 14:54:34
no vcera som myslel ze vystrelim na mesiac, som namotaval dva zvitky Acros, to sa ani slusne neda napisat:) myslim, ze sa japonec s nemcom asi nemaju v laske, bol to boj Jobo vs Acros, dvakrat som vytahoval acrosa z cievky, potom postojacky na stolicke jak taky exot s rozmotanym zvitkom, keby to niekto natocil tak mam na youtube milion videni za den:) som prekvapeny, ze som to nedoskrabal, musim vymysliet nejaku fintu, normalne mi vyskakuje z drazok cievky:) no nic, uvidime co bude nabuduce..Mě se pekelně kroutí furt... na běžné domácí focení dělám Fomu 100, Acros si schovávám "na lepší" a vždycky při soukání na cívku mám pocit že bych tu šikmovočku kousnul. Zlatá česká Foma! Fortelná tlustá podložka i pro moje ruce volšový...
Stejný pocit jako s Acrosem jsem měl z Rolleie (Agfa?) - akorát že ten mě na rozdíl od Acrose neoslovil, takže mi za to crcání nestojí.
#7
Publikováno 2 March 2016 - 15:06:46
Na nenávist mezi Japonskem a Německem bych to asi nesváděl
V době kdy jsem na tento materiál fotil jsem neměl problém a to jsem v rámci úspory času navíjel na Jobo cívku i dva svitky Acrose.
#8
Publikováno 2 March 2016 - 15:15:24
.
do opacnej svetovej strany
#9
Publikováno 2 March 2016 - 16:22:36
Zaujimave, ze s Acrosom taketo problemy nemavam.
Ale uzil som si s inymi. Dens uz na prelezaniny nefotim, ale vtedy som si zadovazil Kindermanov plechovy vyvolavaci geret. Tam sa zachyti zaciatok filmu o stredovy trn a film sa od stredu vsuva do drazok cievky. Chce to znicit nejake filmy, najlesie uz vyvolane a za plneho svetla. Ked sa ten grif dostane do ruky, neexistuje taka rulicka, co by sa tam nedala navinut.
#10
Publikováno 2 March 2016 - 17:04:17
Zajímavé. Nějak si neuvědomuji takové problémy s Acrosem při vyvolávání. Naopak mám většinou spíš dobrý pocit, že pracuji s materiálem od výrobce, který to uživateli zpříjemňuje jak to jde. Počínaje snadností rozlepení a především zalepení roličky filmu při vyjmutí z fotoaparátu, konče možností kontroly dostatečného vyprání filmu sledováním zbarvené prací vody....
#11
Publikováno 2 March 2016 - 19:59:46
S Actrosem jsem žádné problémy neměl, jenom jsem nevidél kvalitativní rozdíl mezi Fomapanem Professional 100 a Actrosem. Dle zaměstnance krámku by rozdíl měl být znatelný při použití vyvojky I-11?, prý R-09 nedokáže ukázat potenciál Actrosu.
#12
Publikováno 2 March 2016 - 20:22:36
pridam sa, acros nikdy nerobil problem.. Praveze kodak sa mi kruti najviac
#13
Publikováno 2 March 2016 - 21:06:21
Prelezane by to nemalo byt, expiry date 9/2018 asi bude ok, mne sa zda, ze priecne to stvara cudesne ohyby:) No musim sa viac snazit, vychytam nejaky grif, casom to pride, kodak je v poho, trix aj tmax a zlata foma 100 tiez. Mozno len kdesi robim chybu, aj zastrihavam do gulata kusocek, aj netlacim na pilu, no je aspon zabava, cakam teraz na vyvojku z Japonska, origos fuji, tak to zvladnem:))Zaujimave, ze s Acrosom taketo problemy nemavam.
Ale uzil som si s inymi. Dens uz na prelezaniny nefotim, ale vtedy som si zadovazil Kindermanov plechovy vyvolavaci geret. Tam sa zachyti zaciatok filmu o stredovy trn a film sa od stredu vsuva do drazok cievky. Chce to znicit nejake filmy, najlesie uz vyvolane a za plneho svetla. Ked sa ten grif dostane do ruky, neexistuje taka rulicka, co by sa tam nedala navinut.
#14
Publikováno 2 March 2016 - 22:20:25
Ja som netvrdil, ze mas ten Across stary, to som chcel iba naznacit, ze ja ako osoba sa snazim cerstvymi filmami vyhnut sa akymkolve kproblemom.
Vyvojky z Japonska vobec nepozname, tak sa potom pochval.
#15
Publikováno 2 March 2016 - 23:28:06
Jak to tady čtu, napadá mě zda problém nevzniká tím, že je Acros naopak nový Sám mám ještě v lednici zásobu z doby, kdy se říkalo, že Acros ve svitku skončí (údajně kvůli nedostupnosti materiálu podložky). Nakonec neskončil, ale možná má novou podložku, která se víc kroutí.
#16
Publikováno 3 March 2016 - 08:34:41
karelrymbach
Zkuste na Acros@80-100 Rodinal 1:75 + 4 g askorbanu sodného na litr pracovního roztoku + 1g boraxu. Volací čas jako Rodinal 1+75, ale SAMOZŘEJMĚ JAKO "STARTOVNÍ". Kinetika 30"//3x//1'. Možná budete překvapen...
Pozn.: můj názor - Acros je ve většině vývojek natolik jemnozrnný, že do 30x40 z kinofilmu a 50x60 ze svitku není nezbytně nutné se VELIKOSTÍ ZRNA (resp. shluků) zabývat. Něco jiného je jeho "charakter, tvar".
#17
Publikováno 16 March 2016 - 13:43:26
Jinak můj první pokus vymáchání Acrose v Pyrocatu a super pohled jak antihalačka z předmočení tekla modrá a z TF2ky jasně růžová. Na oko zajímavé, zítra to hodím na papír...
#18
Publikováno 16 March 2016 - 14:32:54
Tak včera svitek Acrose navinutý asi na pátý pokus. První políčko samej daktyl... Pomahají vám na tohle rukavice? Nebo je v nich člověk ještě gramlavější?
Jinak můj první pokus vymáchání Acrose v Pyrocatu a super pohled jak antihalačka z předmočení tekla modrá a z TF2ky jasně růžová. Na oko zajímavé, zítra to hodím na papír...
Da sa to v rukaviciach, ale da sa to aj ked si predtym umyjes ruky
Ja sa pri navijani filmu emulznej strany nedotykam. Mam vyvojnicu Jobo a lezie mi to tam samo. Ked je zadrhel, posuvam film cez vybratie v drazkach na kraji cievok.
(Rukavice sai naopak davam az ked lejem do tanku vyvojku. Metol sposobuje silne alergicke reakcie, hydrochinon, pyrokatechol a pyrogalol zas prenikaju do tela i cez pokozku.)
#19
Publikováno 16 March 2016 - 17:01:30
#20
Publikováno 16 March 2016 - 17:16:28
Já jsem se vztekal hodně dlouho pokaždé při navíjení T-Maxe 120 do Joba. Než jsem přestal zastřihávat růžky dokulata. Od té doby si přitom pískám.
#21
Publikováno 16 March 2016 - 21:38:32
Fí. Nikdy som s Acrosom nemal najmenší problém - do Joba krásne ide, nekrúti sa ani pri kontaktovaní / narozdiel od Fomy. A nikdy som nezastrihával rožky na zvitku (to sa malo? ). Možno to je tým, to je zaujímavé.
#22
Publikováno 16 March 2016 - 21:44:16
Jo, mám stejnou zkušenost - tedy s těmi růžky. Byl jsem na kinofilmu zvyklý je vždy zasříhávat a šlo to tam perfektně. Tak jsem to dlouho dělal i na 120 , ale dost jsem se někdy trápil. Až jsem to zkusil nezastříhávat a 120 jde do Joba bezvadně. Takže fakt na tom něco je, ale už jsem to neřešil proč. Zdařec Luigi
#23
Publikováno 17 March 2016 - 08:50:40
Jak to dělám já?Ustřihnu asi 30cm starýho svitku, vsunu do cívky/na světle/a konec asi 1 cm přehnu do protisměru, aby se mi opřel o vstupní packy.Zhasnu a vezmu špulku s filmem a soukám,soukám,jde to jak po másle.Jo,když je film v cívce těch nějakých 40cm ,tak ten zaváděcí vytáhnu ven.Pak jedu tradičním způsobem.Používám plastimatky.Asi tak.Nestříhat růžky!!
#24
Publikováno 17 March 2016 - 09:03:02
Snažil jsem se být čistý a pracuji s tankem pana Patersona, který je zlatý. Foma do něj zajede jak po másle. Kodak taky bez problémů na první dobrou. Jenom ta šikmovočka se v prostředku ohýbá a z drážek vyskakuje. Gr....
Používám taky Paterson a nezaznamenal jsem problém, Acrosů jsem teda zpracoval ve svitku asi jen deset..
Růžky u svitku jsem nikdy nezastřihoval. Ovšem u jedné z patersoňáckých cívek jsem odstranil ty kuličky, které jinak drží kinofilm za perforaci. Svitek se mi tam obtížně cpal.
#25
Publikováno 17 March 2016 - 09:11:00
Rozky som nikdy nestrihal. Zlu skusenost mam iba s total prelezanymi filmami, ked sa do nedari zaviet zaciatok, pretoze sa chce zvinut. Tak skusim opacny koniec. Obvykle jeden ide lepsie, tak potom uz necikam proti vetru.
Sam som vsetky velmi stare filmy povyhadzova, nie len kvoli zlemu zavadzaniu do cievkyl. Dnes si kupujem iba cerstve (po 20 ks, posledne kusy prejdu u mna doma, nie viac ako rok) a to co nam zakaznici zabudnu kupit v obchode, teda obvykle mesiac prelezane. Do roka potom zvyknem pouzit aj tie.
Stare filmy byvaju smrt mojho nadsenia, preto som ich raz rozdal lomistom a uz som tuto epizodu uzavrel.
#26
Publikováno 17 March 2016 - 10:31:01
Děkuju za rady, fígl se zaváděcím páskem zní zajímavě. Růžky na svitku stříhat nebudu, a vzhledem k tomu že rukavičky Tetenal stojí na Béfotu 55 Kč tak je zkusím a při nejhorším jsem už přišel o víc...
#27
Publikováno 17 March 2016 - 10:55:03
Fire, ještě malá poznámka k cívkám:
Sice z toho, co píšeš, mi vyšlo, že film ti vypadává z drážek cívky proto, že se enormně zkroutí, ale přesto si tu poznámku dovolím,
i na tak dobrých cívkách, jaké orig. Paterson jsou (a používám je od r. 1973), se po čase může vytvořit jemný nános z lázní, který brzdí hladký posun filmu v drážkách. Jakmile toto zpozoruji /ať už jsou cívky viditelně zahnědlé, nebo se film začne zadrhávat/, tak je vyčistím - naložit na nějakou chvíli do naředěné kyseliny sírové a (s chirurg. rukavicemi na rukou a brýlemi na očích) prošmudlám drážky cívky starým zubním kartáčkem, pak důkladně properu v čisté teplé vodě, vytřepu a nechám uschnout - pak jsou jako nové a hladké, nic nedrhne a nevypadává.
#28
Publikováno 17 March 2016 - 13:05:14
Kéž bych řešil problem zanesených cívek... Já a můj tank Paterson toho máme zatím vyvoláno tak málo, že máme poschovávané zatím všechny prázdné cívky od svitků (a není to nijak impresivní hromádka).
Kuličky zanesené nebudou, ale stejnak je pro jistotu vyčistím.
#29
Publikováno 17 March 2016 - 17:00:20
vyvojka fuji dnes dorazila:)Ja som netvrdil, ze mas ten Across stary, to som chcel iba naznacit, ze ja ako osoba sa snazim cerstvymi filmami vyhnut sa akymkolve kproblemom.
Vyvojky z Japonska vobec nepozname, tak sa potom pochval.
#30
Publikováno 17 March 2016 - 17:02:03
vyvojka fuji dnes dorazila:)
Ja som netvrdil, ze mas ten Across stary, to som chcel iba naznacit, ze ja ako osoba sa snazim cerstvymi filmami vyhnut sa akymkolve kproblemom.
Vyvojky z Japonska vobec nepozname, tak sa potom pochval.
Přiložený soubor (y)
#31
Publikováno 17 March 2016 - 17:16:21
Kolego! Odkud dorazila? Kde se dá koupit! Prosím, poraďte! Děkuji!
#32
Publikováno 17 March 2016 - 18:10:28
Fire, ještě malá poznámka k cívkám:
Sice z toho, co píšeš, mi vyšlo, že film ti vypadává z drážek cívky proto, že se enormně zkroutí, ale přesto si tu poznámku dovolím,
i na tak dobrých cívkách, jaké orig. Paterson jsou (a používám je od r. 1973), se po čase může vytvořit jemný nános z lázní, který brzdí hladký posun filmu v drážkách. Jakmile toto zpozoruji /ať už jsou cívky viditelně zahnědlé, nebo se film začne zadrhávat/, tak je vyčistím - naložit na nějakou chvíli do naředěné kyseliny sírové a (s chirurg. rukavicemi na rukou a brýlemi na očích) prošmudlám drážky cívky starým zubním kartáčkem, pak důkladně properu v čisté teplé vodě, vytřepu a nechám uschnout - pak jsou jako nové a hladké, nic nedrhne a nevypadává.
z jakého polymeru jsou Paterson (či jiné) cívky? PP? nějaký teflon?
#33
Publikováno 17 March 2016 - 18:14:04
Nie je treba dakovat, dorazilo to z Japonska, cca mesiac to slo, je to z, a dufam ze ma nik za to neukamenuje, stranky www.japanexposures.com, ceny maju v jenoch, ale to si prepocitate kolega:)Kolego! Odkud dorazila? Kde se dá koupit! Prosím, poraďte! Děkuji!
#34
Publikováno 17 March 2016 - 18:40:06
vyvojka fuji dnes dorazila:)Ja som netvrdil, ze mas ten Across stary, to som chcel iba naznacit, ze ja ako osoba sa snazim cerstvymi filmami vyhnut sa akymkolve kproblemom.
Vyvojky z Japonska vobec nepozname, tak sa potom pochval.
To je nieco tak exoticke, ja sa chemiou od Fuji priam zivim, ale hento vidim na zivo prvy krat.
Ono sa to trosku pletie, my pouzivame farebnu chemiu Fuji Hunt a tato CB je Fujifilm... Ono je to uz stejne vsetko FujifilmXerox.
No pochval sa potom.
#35
Publikováno 17 March 2016 - 18:56:13
Ja som k tomu prisiel tak, ze tu v Europe macame Acrosa v neviem com vsetkom, vrtalo mi v hlave, ci Fuji vobec nieco nema sa pre seba, a tak som nasiel, jeden liter s postovnym je okolo 7 euro, teda jeden balicek, to sa da celkom zniest, ma to expiraciu do 8/2017 tak ak ak sa osvedci, tak dufam, ze ju nezrusia,a este objednam dalsie balenia, toto bol prvy nakup, zatial to islo, musim sa viac modlit:)To je nieco tak exoticke, ja sa chemiou od Fuji priam zivim, ale hento vidim na zivo prvy krat.vyvojka fuji dnes dorazila:)Ja som netvrdil, ze mas ten Across stary, to som chcel iba naznacit, ze ja ako osoba sa snazim cerstvymi filmami vyhnut sa akymkolve kproblemom.
Vyvojky z Japonska vobec nepozname, tak sa potom pochval.
Ono sa to trosku pletie, my pouzivame farebnu chemiu Fuji Hunt a tato CB je Fujifilm... Ono je to uz stejne vsetko FujifilmXerox.
No pochval sa potom.
#36
Publikováno 18 March 2016 - 12:04:22
Ja som k tomu prisiel tak, ze tu v Europe macame Acrosa v neviem com vsetkom, vrtalo mi v hlave, ci Fuji vobec nieco nema sa pre seba, a tak som nasiel, jeden liter s postovnym je okolo 7 euro, teda jeden balicek, to sa da celkom zniest, ma to expiraciu do 8/2017 tak ak ak sa osvedci, tak dufam, ze ju nezrusia,a este objednam dalsie balenia, toto bol prvy nakup, zatial to islo, musim sa viac modlit:)
Zase by som to az tak neprecenoval, vyvojka obsahuje:
- siricitan sodny
- chlorid sodny
- metol
- hydrogenfoforecnan sodny
Podoba sa na Microdol-X od Kodaku, pripadne na Perceptol od Ilfordu. Vsetky tri vyvojky obsahuju metol ako vyvolavaciu latku a kuchynsku sol ako regulator narastu zrna.
Mozno by bolo lacnejsie si ju namiesat doma. ALe pockame na vysledky. Budu, ci?
#37
Publikováno 18 March 2016 - 15:33:48
#38
Publikováno 20 March 2016 - 20:21:55
gaucovnik
Výsledek s Microfine mě (a jistě i další kolegy) mě opravdu hodně zajímá...
Mohu Vás o něco poprosit?
Pokud máte možnost, porovnejte s filmem vyvolaným v Rodinalu + askorban Na + borax. Rodinal je naprosto běžný, pokud byste neměl k dispozici askorban a borax, pošlu Vám v obálce.
Zatím jsem se nesetkal s vývojkou, která by byla pro Acros "nevhodná" - co se velikosti zrna (resp.shluků) týče. (Něco jiného je kontrast, "tvar" zrna, atd.)
Zdravím a našponovaně čekám!
#39
Publikováno 20 March 2016 - 21:30:25
Zdravim vas vsetkych,priznam sa, v Rodinale som volal iba raz, aj to bol R09 od Fomy, teda myslim, ze to tak bolo, volal som Fomapan 100 kino a vysledok si domyslime vsetci:) Ale v principe, skusit mozem, preco nie, len sa bojim, ze to skenovane nebude prave orechove, ci ako to povedat, mam len standartny plochy stolny skener, tak neviem odhadnut, co mi vylezie, ale ak tak, kludne poslem adresu do SZ, vy mi napisete postup v tom Rodinale, obetujem dva zvitky, teda ciastocne:) uz len z vdaky za tento server:)) Idealne by bolo keby to aj niekto iny nazvacsoval z negativu, alebo aj naskenoval, teda tak, skusime to, casovo som na tom zle, ale hadam sa vtesnam nejako a do dvoch troch tyzdnov by to malo byt v pohode? Moze byt? Askorban a borax nemam, bohuzial fungujem len s konfekciou, teda sa tymto ospravedlnujem za tento vazny nedostatok a poklesok, ale s chemiou ako takou to naozaj neviem, akosi sa spolu nemame v laske, mat-fyz to ano, to som doma:) Ale vazne, skusim to, avsak tu chemiu mi musite trosku pomoct namiesat,dufam, ze som tymto nic nepokazil, skusim a uvidime, tiez necakam zazraky od japonskej vyvojjky, len som sa chcel pohrat s vysledkom, ja som Acros volal len v Diafine alebo Excel, mam nedostatky, to viem:)gaucovnik
Výsledek s Microfine mě (a jistě i další kolegy) mě opravdu hodně zajímá...
Mohu Vás o něco poprosit?
Pokud máte možnost, porovnejte s filmem vyvolaným v Rodinalu + askorban Na + borax. Rodinal je naprosto běžný, pokud byste neměl k dispozici askorban a borax, pošlu Vám v obálce.
Zatím jsem se nesetkal s vývojkou, která by byla pro Acros "nevhodná" - co se velikosti zrna (resp.shluků) týče. (Něco jiného je kontrast, "tvar" zrna, atd.) a našponovaně čekám!
#40
Publikováno 21 March 2016 - 08:06:09
Zdravim vas vsetkych,priznam sa, v Rodinale som volal iba raz, aj to bol R09 od Fomy, teda myslim, ze to tak bolo, volal som Fomapan 100 kino a vysledok si domyslime vsetci:)gaucovnik
Výsledek s Microfine mě (a jistě i další kolegy) mě opravdu hodně zajímá...
Mohu Vás o něco poprosit?
Pokud máte možnost, porovnejte s filmem vyvolaným v Rodinalu + askorban Na + borax. Rodinal je naprosto běžný, pokud byste neměl k dispozici askorban a borax, pošlu Vám v obálce.
Zatím jsem se nesetkal s vývojkou, která by byla pro Acros "nevhodná" - co se velikosti zrna (resp.shluků) týče. (Něco jiného je kontrast, "tvar" zrna, atd.) a našponovaně čekám!
Jaký výsledek si máme domyslet? Nevhodná kombinace? Znám (kdysi) zdejšího kolegu, který volal běžně Fomu100 v kinu v R09 a zvětšoval na 30x40, ostrost výborná a zrno drobné i na tomto formátu. Takže bych byl v soudech opatrnější a nejprve se naučil s tím trochu pracovat.
#41
Publikováno 21 March 2016 - 08:50:30
No mne sa to nezadarilo, nemam tolko casu na laborovanie, takze som ten Rodinal opustil:) Len som myslel tou vetou to, ze som to nezvladol, co vsak neznamena, ze co neslo mne, tak nepijde inym:)Jaký výsledek si máme domyslet? Nevhodná kombinace? Znám (kdysi) zdejšího kolegu, který volal běžně Fomu100 v kinu v R09 a zvětšoval na 30x40, ostrost výborná a zrno drobné i na tomto formátu. Takže bych byl v soudech opatrnější a nejprve se naučil s tím trochu pracovat.Zdravim vas vsetkych,priznam sa, v Rodinale som volal iba raz, aj to bol R09 od Fomy, teda myslim, ze to tak bolo, volal som Fomapan 100 kino a vysledok si domyslime vsetci:)gaucovnik
Výsledek s Microfine mě (a jistě i další kolegy) mě opravdu hodně zajímá...
Mohu Vás o něco poprosit?
Pokud máte možnost, porovnejte s filmem vyvolaným v Rodinalu + askorban Na + borax. Rodinal je naprosto běžný, pokud byste neměl k dispozici askorban a borax, pošlu Vám v obálce.
Zatím jsem se nesetkal s vývojkou, která by byla pro Acros "nevhodná" - co se velikosti zrna (resp.shluků) týče. (Něco jiného je kontrast, "tvar" zrna, atd.) a našponovaně čekám!
#42
Publikováno 8 April 2016 - 15:28:23
Ahoj, potřebuji poradit s Acrosem ve svitku. Nikdy jsem s ním nepracoval, ale vzhledem k tolikrát zmiňovaným kvalitám a "odolnosti" vůči S-jevu ho chci vyzkoušet. Potřebuji přibližně navést na časy expozice ve vztahu k HP5 exponované na @1600. S HP5 mám vyzkoušené v určitých situacích časy okolo 4-7 minut. Když jsem se díval na různé kalkulátory a informace na fórech, tak mi vycházely při nominální citlivosti časy okolo 18 minut (jako ekvivalent cca 6 minut HP5 @1600). Ale to jsou takové ty webové informace a možná někdo máte vlastní zkušenost a budu rád, když se o ní podělíte.
Druhá otázka směřuje k pushnutí a vhodné vývojce, to jsem ještě nezkoumal. Přeci jen, místo několika minut čekat 18 minut, to není, ani při očekávanému menšímu zrnu, velká výhra. Proto jeden stupeň by byl fajn. Vývojky preferuji doma vážené.
Předem díky.
#43
Publikováno 8 April 2016 - 15:59:42
vůbec nerozumím, co tím básník chtěl říci, ale..
1) Acros je optimální exponovat na ISO80. Push nedoporučuji, pakliže chceš zachovat podání tohoto materiálu. Spěcháním se ještě nikdy nic neurychlilo.
2) Tvořit si metriku srovnáním s filmem s kubickými krystaly nemůže vést k úspěchu, protože nelinearita citlivosti zmíněných materiálů se značně liší.
3) Microphen je dobrá volba nejenom pro začátek.
#44
Publikováno 8 April 2016 - 19:04:38
2) Tvořit si metriku srovnáním s filmem s kubickými krystaly nemůže vést k úspěchu, protože nelinearita citlivosti zmíněných materiálů se značně liší.
Ano, a proto bych byl rád za zkušenosti někoho, kdo z tohoto pohledu zná oba filmy.
#45
Publikováno 8 April 2016 - 19:37:05
Jestli dobře rozumím, HP5+ znáte...
Acros umí věci nebývalé, ale určitě bych jej "neznásilňoval".
Podle záměru a vývojky exponovat na 50-80ASA (do času 2min se netřeba S-jevem zabývat, při časech delších přidat 0,5EV). Vyvolat se dá téměř ve všech běžně používaných vývojkách. Chcete-li si něco namíchat, doporučuji DS-10 nebo DS-12 dle Ryujiho Suzukiho. (Mám vyzkoušenou PC-TEA, Xtol+Mytol+Instant Mytol, různé "mixtury" s o-phenylendiaminem, homemade ID-11, H-36, ID-68 a další) Velmi hezky vychází v Rodinalu 1+50 - 1+75 a také v Rodinalu s askorbanem sodným a boraxem. Atomal je rovněž výhodný. S FX37 mám pouze minimální zkušenost, ale kolegové ji chválí.
Ale - stejně jako berraneck - moc nechápu, proč chcete srovnávat HP5+ a Acros. Oba jsou to opravdu "svérázné" filmy a zkušenost mnoha a mnoha fotografů Vás navede celkem rychle do oblastí použití každého z nich.
Pokud Vám jde především o push zpracování, určitě bych zvolil něco jiného, než Acros (i když i ten jsem - ze zvědavosti - zpracoval na ASA 400).
#46
Publikováno 8 April 2016 - 20:00:56
Nejde mi o srovnání nesrovnatelných filmů. U HP5 jsem došel k používaným časům při focení specifického prostředí v nočním městě a volání zkouškami a dlouhým laděním. Měřit se to nedá.
Hledám něco čeho bych se pro začátek chytil a co by mi ušetřilo jednu či dvě vycházky a svitky na hrubé zjištění časů. Ale jestli nad dvě minuty opravdu jde jen o 0,5 EV, tak to docela zúžuje rozptyl. Uvidím, jestli rozdíl v zrnu za to bude stát.
Díky za tipy na vývojky.
#47
Publikováno 8 April 2016 - 21:25:58
Pokud osvětlení scény je neměřitelné, vodítko bych hledal takto: Expoziční bracketing v místě, které máš již odzkoušené na jiném filmu, i jedna vycházka na známé místo a jeden svitek dává možnost dostatečného rozpětí expozičních časů, aby ses měl čeho chytit po vyvolání toho filmu osvědčenou vývojkou a časem pro nominální citlivost.
#48
Publikováno 9 April 2016 - 07:33:39
Děkuji za informace.
Nejde mi o srovnání nesrovnatelných filmů. U HP5 jsem došel k používaným časům při focení specifického prostředí v nočním městě a volání zkouškami a dlouhým laděním. Měřit se to nedá.
tady moc nerozumím, z mého pohledu se nedá měřit jen tak nízká hladina osvětlení, kdy už v podstatě nevidím člověka stojícího před sebou a rozsah expozimetru nestačí
ve městě je to hodně rozmanité a nakonec noční scéna vyjde-může vyjít od úplné tmy až k hodně přeexponovaným-převolaným místům, ale vždy se dá dojít nějam a tam změřit odražené a kupříkladu říct - "tohle bude přibližně střední šedá" případně citlivějším měřákem i dopadající světlo zjistit
no a pak už při pochůzce pracovat odhadem a přidávat-ubírat od oka, uliční osvětlení bude hodně podobné
-
jako hračička bych se s vyjádřením, že to změřit nejde nemohl nikdá spokojit
#49
Publikováno 11 April 2016 - 14:23:03
Máš pravdu, měřit se dá všechno a ve scéně je většinou něco čeho se dá chytit jak píšeš. Ale není to jen o expozici, ale o volání. Většinou nechci v neosvětlených místech úplně černou bez kresby, a tak je třeba přeexponovat a volat krátce.
Co máš za expozimetr? Mně měří dopadající do 0EV, což za soumraku když naměří (kalotou k nebi) tak je ještě celkem dobře vidět.
#50
Publikováno 11 April 2016 - 19:05:02
nu v měření jsem moderním komorníkem, moje měřiče jsou elektronické a plně citlivé nulu pojmout také
z textu vidím, že to máš zmáknutý
já moc večer nechodím a když už bych šel, šmejdil bych spotmetrem okolo a ten je pravda při tomhle způsobu měření citlivý o něco méně a některou tmu na dálku už neodečte
Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:Neopan Acros, Fuji
|
Teorie, praxe a jiné →
Praxe →
Fuji Velvia 100F vs eos 5D3Založeno od mikkal , 25-September 2013 velvia, fuji, 5D3, tilt-shift 24 |
|
|
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních