Přejít na obsah


Fotka

Amatérské barevné negativní filmy C-41 z 90's - kvalita


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
47 odpovědí na toto téma

#1 blueflash

blueflash

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 81 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 13 listopad 2017 - 16:02:40

Zdravím. Byly některé amatérské barevné negativy výrobců "velké čtyřky" (o stejné citlivosti) výrazně horší/lepší než ostatní? Nebo to bylo víceméně šul-nul ať už člověk fotil na Agfu, Konicu, Fuji nebo Kodak?

 

Případně byl tam nějaký progres v čase a např. film stejného výrobce/řady z roku 2001 byl viditelně lepší než ten z roku 1991? Např. že Kodak GOLD 200 z roku 2001 zrnil stejně jako Kodak GOLD 100 z roku 1991?


  • 2

#2 PetoG

PetoG

    Nováček

  • Předplatitel
  • 284 příspěvků(y)
  • LocationTrebišov (SK)
Reputace: 40

Publikováno 13 listopad 2017 - 16:16:21

Môj obľúbený bol Polaroid, ale ten nespadá do určeného intervalu/veľká štvorka/.


  • 0

#3 blueflash

blueflash

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 81 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 13 listopad 2017 - 17:40:54

Môj obľúbený bol Polaroid, ale ten nespadá do určeného intervalu/veľká štvorka/.

 

A byly to vůbec jeho vlastní? Nebyl to nějaký přebal?


  • 2

#4 blueflash

blueflash

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 81 příspěvků(y)
Reputace: 1

Publikováno 15 listopad 2017 - 16:51:09

Tak nejsirsi paletu vyrobcu mel asi na fotosacku Fotolab na konci 90's Agfa, Fuji, Kodak, Konica, Equi, Polaroid, Porst, Scotch, Orwo (ono delalo v ty dobe nejaky C-41?)... mohly vsechny tyto znacky mit skutecne svoje filmy nebo ty mensi byly spis nejaky ruzny prebaly.

 

Pak tam byl jeste vyrobce (ten byl ale na vsemoznych sackach) o kterym jsem nikdy neslysel. Jenoval se Jiny (asi cteno dziny?). Mozna nejaka Amerika?


  • 2

#5 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 16 listopad 2017 - 10:10:41

džiny  :-D :-D :-D

p.s.  nechápu,  proč  někdo dal modrému bleskovi kvůli předchozímu příspěvku negativní ohodnocení.  Copak jsme na FB?  :-)


  • 0

#6 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 listopad 2017 - 11:00:42

Barevnost filmu je převážně taková jaká je na krabičce.


  • 0

#7 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 16 listopad 2017 - 11:19:46

Luboszz, tohto som sa bal.


  • 0

#8 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 listopad 2017 - 11:47:55

Luboszz, tohto som sa bal.

??


  • 0

#9 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 16 listopad 2017 - 13:51:29

Nie znacka, ale clovek s filmom pracujucim uplne najviac ovplyvnuje celkove podanie.

Ak by som ale abstrahoval od tohto, nuz potom vsetky filmy su neutralne.
Su vsak filmy sytejsie, menej syte, maksie, strmejsie. Dokonca u jedneho jedineho vyrobcu. Kodak kedysi vyrabal diaky len citlivosti okolo ISO100:

Ektachrome 64 /syty a kontrastny film/, Ektachrome 100 /film s exaktnym podanim farieb, normalne syty, s normalnou strmostou/, Ektachrome 100+ /syty a normalne strmy film/, Ektachrome E100S /moderny a syty film s mierne strmsim podanim/, E100VS /mimoriadne syty moderny film/, E100SW /moderny syty film s teplym podanim */, Ektachrome Elite 100 /syty a lubivy amatersky film/, Ektachrome 64T /syty film pre fotografovanie pri umelom svetle/. Staci ael aby pH druhej vyvojky bolo nizsie, alebo prve pranie bolo studene a vsetky filmy /navzdory farbe krabicky/ isli do modra. Este lepsie, ked fotil clovek nadranom, ze este nebolo slnko na obzore a rovnako tak clovek mohol ocakavat modry vysledok.

Kolko som ich naratall? 8. A to vsetko sa vyrabalo sucasne.
 

* U diakov mat jeden film s teplym podanim malo vyznam, kedze fotografovanie nad oblakmi vyzadovalo vzdy kompenzacny filter.


  • 1

#10 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 listopad 2017 - 17:41:20

Kdysi?do jaký doby se to datuje?

Nie znacka, ale clovek s filmom pracujucim uplne najviac ovplyvnuje celkove podanie.

Ak by som ale abstrahoval od tohto, nuz potom vsetky filmy su neutralne.
Su vsak filmy sytejsie, menej syte, maksie, strmejsie. Dokonca u jedneho jedineho vyrobcu. Kodak kedysi vyrabal diaky len citlivosti okolo ISO100:

Ektachrome 64 /syty a kontrastny film/, Ektachrome 100 /film s exaktnym podanim farieb, normalne syty, s normalnou strmostou/, Ektachrome 100+ /syty a normalne strmy film/, Ektachrome E100S /moderny a syty film s mierne strmsim podanim/, E100VS /mimoriadne syty moderny film/, E100SW /moderny syty film s teplym podanim */, Ektachrome Elite 100 /syty a lubivy amatersky film/, Ektachrome 64T /syty film pre fotografovanie pri umelom svetle/. Staci ael aby pH druhej vyvojky bolo nizsie, alebo prve pranie bolo studene a vsetky filmy /navzdory farbe krabicky/ isli do modra. Este lepsie, ked fotil clovek nadranom, ze este nebolo slnko na obzore a rovnako tak clovek mohol ocakavat modry vysledok.

Kolko som ich naratall? 8. A to vsetko sa vyrabalo sucasne.
 

* U diakov mat jeden film s teplym podanim malo vyznam, kedze fotografovanie nad oblakmi vyzadovalo vzdy kompenzacny filter.


  • 0

#11 Pavel K

Pavel K

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 293 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 16 listopad 2017 - 18:31:43

Odhadoval bych druhá polovina 90. let, protože tak kolem roku 1994 byly jako moderní Kodak diáky řada Panther, které byly posléze nahrazeny řadou E 100 S, E 100 SW a ještě později bylo přidáno E 100 VS. Panthery měly na tu dobu vysokou rozlišovací schopnost a nízké zrno, ale údajně byly velmi citlivé na přesnost zpracování, proto je Kodak brzo nahradil. Ale vyráběly se v ohromné škále citlivostí (co si vzpomenu minimálně 50, 100, 400 a 1600 ISO, nejsem si jistý, zda i 200) a v každé dvě verze - teplejší a neutrální.


  • 0

#12 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 16 listopad 2017 - 18:44:39

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.


  • 0

#13 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 listopad 2017 - 19:09:13

Pro umělý světlo se taky dělal Scotch Colorslide  640T  640/29  S možností exponovat až na  iso 1280/32

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.


  • 0

#14 Gorgi

Gorgi

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 780 příspěvků(y)
Reputace: 32

Publikováno 16 listopad 2017 - 19:39:43

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.

 

A co Kodak Portra 100T? Ta byla taky pro umělé světlo, ne?

JInak BTW, ten teplý diák nebyl E100SW ale E100GX se domnívám. Předseda na něm vyšel žlutý jako opravdový Předseda (Mao)


  • 0

#15 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 16 listopad 2017 - 20:19:00

 

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.

 

A co Kodak Portra 100T? Ta byla taky pro umělé světlo, ne?

JInak BTW, ten teplý diák nebyl E100SW ale E100GX se domnívám. Předseda na něm vyšel žlutý jako opravdový Předseda (Mao)

 

Ano, zabudol som, na Portru 100T.

 

 

 

 

Pro umělý světlo se taky dělal Scotch Colorslide  640T  640/29  S možností exponovat až na  iso 1280/32

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.

 

Scotch Colorslide bol inverzny film, vacsina vyrobcov mala v ponuke nejaky alternativny inverzny film pre umele svetlo. Ale nagativov na umle svetlo bolo iba par.


  • 0

#16 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 16 listopad 2017 - 20:36:03

Nie, teplejsie boli iba Panther 100x a 400x
Ked Panther skoncil, ostal E100SW.

Ked este zacrieme do historie, existoval jediny negativ urceny pre umele svetlo - Kodak Vericolor II. No a este legendarne ORWO NC 19, ktore boli vyvazene tak nejako na polceste.

 

Áno, NC19 bol vyvažovaný na 4000 K, podľa výrobcu univerzálne na umelé aj denné svetlo. Filmy pre umelé svetlo sú vyvažované na 3200 K, pre denné na 5500 K. Zaujímavosťou je aj to, že NC19 sa predávala len ako zvitok, kým NC21 (ten už vyvažovaný na denné svetlo) zasa len ako kinofilm. A potom tu bola od ORWO ešte kinematografická NC3, tá mala citlivosť 50 ASA a vyvažovaná na 3200 K.


  • 0

#17 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 16 listopad 2017 - 20:47:03

No, NC19 bol profesionalny studiovy film. S niecim takym amaterskym, ako bol kinofilm sa ani neuvazovalo :)
V dobe fotografovania na film velke studia pouzivali trvale umele svetlo. Zableskove zariadenia boli iba taka posetilost. Je predsa nad slnko jasnejsie, ze ked sa kontroluje kazdy odlesk napr na automobile, ci na spalni, nie je ina moznost, ako komponovat na matnici, vsakano.
To som zial nezazil na vlastne oci ani ja, ale zda sa, ze drahe, chulostive zablesky nie su v mode uz ani dnes a trvale osvetlenie LEDkami je v oblube aj u digitalistov.


  • 0

#18 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 16 listopad 2017 - 21:30:30

V roce 2000 byli už jenom dva negativy na trhu pro žárovkový světlo.Kodak professional  Portra 100T  a Fujicolor NPL 160 vyladěný na 3200 K a možná už poslední?


  • 0

#19 matas

matas

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 156 příspěvků(y)
  • LocationÚjezd nad Lesy
Reputace: 21

Publikováno 17 listopad 2017 - 01:30:20

Pro doplnění, Kodak Eastman Color Negative II 5245, vyvážen pro 3200K ASA100 a pro den s filtrem No85 expozice ASA64.


  • 0

#20 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 17 listopad 2017 - 11:50:26

Ale ked sa vratime k tym farebnym negativom, treba ich rozdelit na dve hlavne skupiny:

- amaterske - ocakava sa farebny vysledok, poriadna pruznost, nezalezi na presnosti farieb, ani skladovanie v chladnicke, vacsinou napr zrnitost, ci ostrost nie je dolezita;

- profesionalne filmy - ocakava sa skor presny farebny vysledok, minimalne rozdiely medzi jednotlivymi varkami (batch-to-batch consistency), vysledok sa ladi este zretim, preto je ulozenie v chladnicke beznym postupom, po nafoteni sa okamzite spracuju, vacsinou nezvladaju nevhodne svetelne podmienky;

 

Na Kodaku skusim demonstrovat: amaterske filmy sa este mozu delit na

- filmy pre entuziastov - filmy Kodak Ektar. Dnes sa na nich najde oznacenie Profesional, ale kedysi to neplatilo. Mozno aj preto, ze sa osvedcili v profesionalnej praxy. Su extremne syte a extremne ostre. Ako v prvych farebnych negativoch pouzil T-krystaly. Sytostou sa podoba skor Kodachromom. Nevhodne na portrety. ALe je to vec osobnych preferencii. Plati - medzi exponovanim prveho policka a vyvolanim musi byt co najkratsi cas;

- premiove amaterske filmy - Kodak Gold - filmy vychadzajuce z profesionalnych filmov ProGold, maju vsak skor farebne ohurit, ako byt presne. Kladie sa vysoky doraz na pekne podanie pletovych tonov. Ako prve filmy na svete spravne podali aj plet cernochov, Ako sa cernosi zacali zucasnovat verejneho a spolocenskeho zivota, bolo potrebne s tym nieco urobit. V Goldoch su dalej pouzite patentovane technologie na udrzanie latentneho obrazku (latent-image-keeping), pokojne nafotite dvojo Vianoc a vysledky su prinajmensom pouzitelne. Filmy su mimoriadne pruzne a vyborne vysledky sa ocakavaju hlavne pri preexpozicii. Preto sa filmy ISO odporucaju ako univerzalne filmy s pruznostou -2 az +5 EV. Plati, ze trava musi byt zelena, ci je fotena pri Amazonke, ci na Sahare. Ani chladnicku filmy nepotrebuju.Amaterske filmy vlastne az do polovice expiracnej doby do chladnicky vobec nepatria. Amaterske filmy maju totiz volnejsie kriteria na posudenie vlastnosti a na trh sa uvadzaju este pocas doby zrenia. Niektore vlastnosti sa casom este zlepsuju az do spominanej polovice expiracnej doby a potom zacnu degradovat. Ta polovica (+/-) je mozno vhodny cas na ich ulozenie v chlade. Za konkurenciu spomeniem Fujicolor Superia (teda na Europskom trhu);

- lacne amaterske filmy - Kodacolor. Filmy su sice poctivo vyrobene, ale pouzitei narocnych technologii zabezpecujucich niektore vlastnosti nie je. Filmy tak mozu uspokojit nenarocnu klientelu. Tazko vsak mozno ocakavat nejaku pruznost, dobry vysledok po 2 mesicoch od fotografovania, niektore farby nie su moc presvedcive, ine zase jacia ... Sem okrem Kodacoloru patria vsetky amateske filmy konkurencnych vyrobcov, okrem spominanych Fujicolor Superia;

 

Profesionalnych negativnych filmov nie je vela, pretoze ich vyraba dnes uz len Kodak, dobiehaju nejake Fuji. No a situacia na trhu s CB filmami je iny pribeh. Inverzne filmy v duchu zachovania vobec nejakej vyroby filmov by som pokojne obetoval. Siroky sortiment, totiz vyrobu filmov zabija. Nesmele informacie o znovu uvedenie Ektachromov striedaju tie smutnejsie o neustalom prepustani zamestnancov.


  • 0

#21 ploci

ploci

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 153 příspěvků(y)
  • LocationValachy!
Reputace: 206

Publikováno 17 listopad 2017 - 14:38:30

Ako sa cernosi zacali zucasnovat verejneho a spolocenskeho zivota, bolo potrebne s tym nieco urobit.

 

Zatím se to nepovedlo, ovšem snaha se cení.

 

:-P  :mrgreen:  :mrgreen:

 

(fTIP)


  • 0

#22 Motorbiker

Motorbiker

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 092 příspěvků(y)
  • LocationNa kopci u Jantarové stezky, v zatáčce po cestě do Vídně
Reputace: 221

Publikováno 17 listopad 2017 - 16:39:19

To s tim focenim cernochu, oni si na to nekteri silenci, zvani take "SJW's" (v tomto pripade Vox) v posledni dobe stezuji - ze pry vyrobci filmu jsou rasiste, ze delaji filmy, ktere zobrazovaly verne jen pokozku belochu.

 

Coz neni pravda, napriklad s focenim cernochu - albinu problem nebyl. No co, i to se pocita.


  • 1

#23 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 19 listopad 2017 - 13:34:51

Keko napísal: No, NC19 bol profesionalny studiovy film. S niecim takym amaterskym, ako bol kinofilm sa ani neuvazovalo

 

Tu musím trochu oponovať s Kekom aj Feromarcinom o príspevok vyššie. Vo svojom archíve mám v rokoch 82 a 83 niekoľko kinofilmov ORWOCOLOR NC19, od roku 84 je to ORWOCOLOR NC21, a potom ešte nejaký NF100?, od prelomu rokov 80/90tých sa už potom Orwo neobjavuje, ale také filmy ako FOMACOLOR HR100, EQUICOLOR, čo bola vlastne Fuji balená vo Fome, potom už známe filmy ako Fuji, Agfa, Kodak, Polaroid, Konika a ešte niečo exotické, ako napríklad Konkolor, Konárikom prebalený Fuji a snáď by sa ešte niečo našlo, čo si už ani nepamätám.

Len tak pre zaujímavosť u čb to na 90% boli Foma N21 a Orwo NP22 asi tak napoly, a potom Ilfordy 100, 125, 400 a občas ruská Svema či maďarská Forte, tá sa mi zdá len vo zvitku, ale to len tak na spestrenie. A ako jeden z prvých mojich filmov okrem Fomy bolo aj niekoľko FUJI Neopan SS100.


  • 0

#24 Pavel K

Pavel K

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 293 příspěvků(y)
Reputace: 29

Publikováno 19 listopad 2017 - 14:39:30

S Orwocolorem je to jak píše Sokolvideo, ale poté co se objevil NC 21 v kinofilmu, tak svitek NC 19 stále pokračoval možná až do konce osmdesátých let. NF 100 by mohl být Orwocolor pro proces C 41 z devadasátých let.


  • 0

#25 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2017 - 19:06:58

Mám v archívu krabičku kinofilmu Orvocolor  NC19 rok propadnutí 6.76.


  • 0

#26 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 19 listopad 2017 - 20:58:55

To by mohla byť staršia verzia, na prelome 70/80 rokov, presne neviem a nechce sa mi hľadať, zaviedli tzv. maskovaný film, ktorý mal dodatok NC19mask. Ten starší som nemal, ale kdesi som ho videl, u nejakého fotografa, ktorý si ich kúpil do zásoby. Tú "masku" používali iní výrobcovia ako Agfa, Kodak, Fuji už niekoľko rokov pred tým, asi zo zavedením procesu C41 a rozvojom automatov na výrobu fotiek, lebo uľahčuje filtráciu.


  • 0

#27 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 19 listopad 2017 - 21:45:34

Ty novější verze měly červenej nápis nc19.

Přiložený soubor (y)

  • Přiložený soubor  124.jpg   176,92K   1 Počet stažení

  • 0

#28 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 20 listopad 2017 - 08:58:51

Maska sa vo svete objavila urcite este pred C41 mozno aj C22. Orwo NC19 uz mam len z konca 80 rokov, NF100 mam tiez, je to prve Orwo pre C41. Ak ho porovnam s rovnako starymi NC21 pripadne NC19, tak NF100 vychadza podstatne horsie. Mozno ako hovorite, NC19 v kine bola nahradena NC21. Obidva filmy potom dobiehali az do zaciatku 90. rokov. Ak mate stastie na posledne varky, tak este stale sa daju celkom slusne vyvolat, aj ked farebny posuv je tam isty. Otrasne vyzeraju len tie crossovane v C41. Perlickou je, ze na NC19 maju zvacsa celkom pozitivne spomienky aj profesionali. Hlavny problem bola kolisajuca kvalita. Ako to je so zivotnostou farieb v porovnani s C41 filmami, bohuzial netusim. Kto si vsak tieto stare procesy skusil, zacne si vazit starych fotolaborantov
  • 0

#29 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 20 listopad 2017 - 09:51:35

NF100 bol velmi nevydareny film.
Farebny film vo vseobecnosti nema dlhu zivotnost, s NC je vsak na tom este horsie.
Zle na starnuti filmov je, ze nestarnu rovnomerne. Jednak, kazda vrstva starne inak, druhak, k okrajom starne rychlejsie.
Zlepsenie zivotnosti farebnych filmov by prispel navrat formaldehydu do stabilizacneho kupela.
Iste, starnutie sa da spomalit spravnym skladovanim. Sucho, chlad, tma, antisepticke prostredie, minimalizacia siranov, siricitanov, kovovych soli. Idealne archivacny papier.


  • 0

#30 sokolvideo

sokolvideo

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 2 578 příspěvků(y)
  • LocationPrešov
Reputace: 215

Publikováno 20 listopad 2017 - 11:05:19

Čo sa týka starnutia farebných negatívov, ešte som to chvála Bohu nezaregistroval, len farebné S8 už pomaly začínajú vädnúť, ale stále ešte sa na to dá pozerať. Keď si premietnem profi kópie filmov z plus-mínus rovnakých rokov, ktoré mám, tak tie moje ORWA doma volané sú ešte stále parádne.


  • 0

#31 skrko

skrko

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 22 listopad 2017 - 10:40:10

 

- premiove amaterske filmy  Niektore vlastnosti sa casom este zlepsuju az do spominanej polovice expiracnej doby a potom zacnu degradovat. Ta polovica (+/-) je mozno vhodny cas na ich ulozenie v chlade. 

 

Chcem sa spytat, aka dlha je expiracna doba, resp. ako to odhadnem z datumu uvedeneho na krabicke? 

Kupil som totiz do zasoby superiu 200 (kedze skoncila a oblubil som si ju) a na krabicke je 2018.10 576-301 ; 2019.04 578-306 a ktovie co este najdem. Aby som vedel kedy ulozit do chladu. 

Vdaka


  • 0

#32 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 22 listopad 2017 - 11:06:39

Chcem sa spytat, aka dlha je expiracna doba, resp. ako to odhadnem z datumu uvedeneho na krabicke? 


 

Kupil som totiz do zasoby superiu 200 (kedze skoncila a oblubil som si ju) a na krabicke je 2018.10 576-301 ; 2019.04 578-306 a ktovie co este najdem. Aby som vedel kedy ulozit do chladu. 

Vdaka

 

Az tak by som to nedramatizoval. Obe expiracne doby su podla mna zrele na chladnicku. :)
Ba mozno aj na mraznicku. Treba ich dat do viacerych igelitovych sackov, na kazdy napsiat hrubym fixom ake, a akej expiracie filmy su v nich a dat zamrazit. Tam filmy uz nebudu starnut aj 30 rokov. Treba ale uvazlivo filmy vytahovat, a dat rozmrazit iba filmy, ktore do mraznicky vracat nebudes. Potom mozno 24 hodin v chladnicke a tipnem - 3 hodiny pri izbovej teplote. To vsetko preto, aby sa pocas fotenia na emulzii nezrazala rosa.


  • 0

#33 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 22 listopad 2017 - 17:03:12

Psaly že skončilo trojbalení,jednotlivě se vyrábí dál.

 

 

 

Kupil som totiz do zasoby superiu 200 (kedze skoncila a oblubil som si ju) a na krabicke je 2018.10 576-301 ; 2019.04 578-306 a ktovie co este najdem. Aby som vedel kedy ulozit do chladu. 

Vdaka

 


  • 0

#34 Halka

Halka

    Nováček

  • Předplatitel
  • 224 příspěvků(y)
  • LocationDevínska Nová Ves
Reputace: 71

Publikováno 22 listopad 2017 - 17:56:04

Ono to bude skor predzvest toho, ze sa to prestalo vyrabat a skladove zasoby sa budu rozpredavat po kusoch (kludne aj rok-dva). Podobny pattern zatial nasledovali vsetky zrusene emulzie ktore sa predavali v multi-packoch, pokial si dobre spominam.


  • 0

#35 skrko

skrko

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 12 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 22 listopad 2017 - 19:53:10

Este niekedy na jar som sa to docital v tom anglickom clanku, co sa spomina tunak...

https://diit.cz/blog...kahanku/diskuse

Keko dik za objasnenie aj navod.
  • 0

#36 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 22 listopad 2017 - 20:11:25

 

Psaly že skončilo trojbalení,jednotlivě se vyrábí dál.

 


 

 

Nie celkom,

vyraba sa Fujicolor 200/36 jednobalenie,

Superia 200 skoncila (jednobalenie i trojbalenie)

vyraba sa 3balenie Superia 400/36

Superia 400 jednobalenie skoncila

 

Ale to iba v Europe a asi aj USA.


  • 0

#37 JirkaM

JirkaM

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 382 příspěvků(y)
  • LocationMoravská Chrastová
Reputace: 1 125

Publikováno 23 listopad 2017 - 16:21:22

Jak na tom je/byla s kvalitou Fuji Reala 100?


  • 0

#38 feromarcin

feromarcin

    Dost toho nakecá

  • Registrovaní
  • PipPip
  • 556 příspěvků(y)
Reputace: 71

Publikováno 23 listopad 2017 - 17:27:32

ten som mal/mam rad vo zvitku
  • 0

#39 keko

keko

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 070 příspěvků(y)
  • LocationSlovakia, Juzna 1, 900 42 Alzbetin Dvor
Reputace: 1 040

Publikováno 23 listopad 2017 - 18:55:17

Reala nebola rydzo profesionalnym filmom, aj ked si u profikov ziskala oblubu. Ide vsak o premiovy amatersky film.

Jej unikatnym technickym riesenim bolo zavedenie vrstiev k stvrtej farbe. Zjednodusene povedane, islo o stvorvrstvy film. Citlivost sa okrem cervenej, zelenej a modrej rozsirila aj k azurovej/cyanovej farbe.

Ako dosledok toho film vynikal spravnym a neutralnym podanim po celej stupnici polotonov. Film sa vyborne zvacsoval, jemne zrno vysoka ostrost.

Plusom tohto filmu bolo, ze nevelmi zalezalo na farebnom spektre osvelenia, vzdy sa dal pekne odfiltrovat.
O kvalite nebudeme hovorit, nestalo sa, ze by bola nejaka chybna sarza.

Co sa vsak vacsine filmom Fuji vytknut da je, ze su viac citlive na presnost spracovania, ale aj na korektne podmienky skladovania po exponovani. Niektore filmy potom tahaju do cervena.
Reala za tie peniaze diletantov obchadzala.
 

Ovsem, dnes som ucil cloveka, ako zalozit film do kazety Hasselblad, ono sa to titiz da napodiv aj naopak.

Mam ineho fesak, co sa trapi s Mamiyou RZ a precitat si navod nie je kedy. Ten sa odhodlava prist s nou na poradu, uvidime, dokedy bude platit za filmy a spracovanie pri takejto uspesnosti.
Aj to meranie svetla sa nie kazdemu chce zakazdym absolvovat.


  • 0

#40 dcisar

dcisar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 45 příspěvků(y)
  • LocationUherskobrodsko / Trnava
Reputace: 7

Publikováno 17 duben 2018 - 19:02:32

Zdravím, zajímavé počtení tady :)  Barevné filmy si pamatuji pouze jako dítě (nejspíš Agfa) z toho plastového kompaktu, kterému dnes (když ho doma vidím) říkám expoziční automat - nastavilo se iso, vyletěl blesk a pozitívy z labu stejně byly (ale pochybuji, že opticko- chemickou cestou). To byly roky ´98-´08. K životnosti naexponované Fuji superie 200 - nacvakal jsem ji v lednu, skladoval v 20-max.30°C a dal do labu v srpnu (loňského roku). Výsledky byly barevně uspolojivé, ale jakoby vybledlé (komplet!).

 

Teď bych m)ěl však dotaz na vás, kteří si pamatujete podání (nejspíš amaterských) filmu let 90-tých. Fotím na ČB neg. akce stylu Drum´n´Bass, Hardcore, Tekno a chtěl bych jít do Banskej Bystrice nafotit akci s (pro mně krásným) názvem "Save the Rave". Uznal jsem však za vhodnější použít místo ČB neg. barevný, který by byl podáním (ani né tak barev, jako spíš atmosféry dané akce) co nejblíž k filmum používaným v hollandu, anglii, německu a pod. v letech ´92-´98 (max 2000). Bohužel nevím jaký ./ Je my jasný, že podání atmosféry si mužu určit i sám expozicí, mám však na mysli néco jako pro mně osobně první kodakchrome= období 2. sv. války, autochcrome= začátek min. století. V podstatě ani nevým jak by se měl daný film chovat (podáním),  Proto se ptám vás, kteří ste tohle období zažili, o radu, kterým směrem bych se měl ubírat. Podle "hrubého rozdělení" od keka bych to viděl na čistě amatérske filmy, bohužel se dněšnímu sortimentu barevných neg. nevyznám.     Většinou fotím ČB iso 400 s bleskem metz23bc4 35mm ohniskem na kinofilm, takže bych byl moc rád, kdyby někdo věděl o alternativě k tomuhle v barvě, která by po nascanovaní měla vzhled barvy focené v letech 90-tých na rave akcích.

 

Vým, že je ten popis trochu chaotický, chvíli mi trvalo to sformulovat, když hledám a sám nevím co konkrétně :/  Doufám, že mě fotoamatéra, ušetříte profesionální kritiky a pomužete my najít pro mně "To pravé ořechové" (nebo spíš ravevové  :-P ) Děkuju


  • 0

#41 Luboszz

Luboszz

    Tlampač (grafoman)

  • Předplatitel
  • 1 665 příspěvků(y)
Reputace: 0

Publikováno 17 duben 2018 - 19:51:52

Pokud bys chtěl 70 léta 20 století,prodávali Adox Color Implosion.Už jsem ho delší dobu neviděl,nevím jestli neskončil?


  • 0

#42 RED

RED

    Tlampač (grafoman)

  • Registrovaní
  • PipPipPip
  • 1 340 příspěvků(y)
  • LocationOSTRAVA
Reputace: 69

Publikováno 18 duben 2018 - 15:29:06

Pokud bys chtěl 70 léta 20 století,prodávali Adox Color Implosion.Už jsem ho delší dobu neviděl,nevím jestli neskončil?

 

RIP...

 

http://www.adox.de/P...or-implosion-2/

 

https://www.macodire...mm-36-exposures


  • 0

#43 dcisar

dcisar

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 45 příspěvků(y)
  • LocationUherskobrodsko / Trnava
Reputace: 7

Publikováno 24 duben 2018 - 18:52:55

Jo, ten jsem už jednou zkoumal na nějakém e-shopu a docela my uchvátila jeho barevná hrubozrnost, asi jak šmirgl 80-ka :)  Já ale bohužel sháním ty devadesátky. Ještě jsem přemýšlel nad fuji c200.


  • 0

#44 jirin_ol

jirin_ol

    Hrabě kydoň

  • Registrovaní
  • PipPipPipPip
  • 3 787 příspěvků(y)
  • LocationSrdce Sedlecké plošiny
Reputace: 1 285

Publikováno 8 říjen 2018 - 21:24:02

zajímavé... 

https://www.freestyl....-SPECIAL-PRICE


  • 0

#45 past

past

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 176 příspěvků(y)
Reputace: 21

Publikováno 22 říjen 2018 - 19:39:49

-- NORMAL --

Možná nebudeš chtít tak citlivý film, ale v poslední době jsem byl překvapivě spokojený s Lomography Color Negative 800. Na rozdíl od větiny jejich filmů to není žádná barevně nesmyslná divočina, ale malinko retro nádech podle mě má. 


  • 0

#46 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 22

Publikováno 23 říjen 2018 - 05:25:27

Zrovna včera jsem dělal v komoře první pokusy s Lomography 800. Pravda, obraz je tak trochu retro, ale filmům 90 let dle mého už nic nesahá ani na paty. Vzpomenu-li totálně výbušných barev Konica VX, nebo neuvěřitelnou hlubinu Agfa. Dnes fakt už ne. Lomography 800 se malinko vymyká, ale nic zdrcujícího na ní není. Akorát bych ji příště exponoval jako cca 600, na papíru vychází zbytečně potemnělá, ale na skeny je to jedno. Přikládám ještě jednu zvětšeninu Cinemastill 50D. Skutečně filmový film, pěkný obrázek, ale bez ECN procesu jste stále na vodových barvách. Je potřeba barvy olejové!! :))

Přiložený soubor (y)

  • Přiložený soubor  lp1.jpg   89,53K   0 Počet stažení
  • Přiložený soubor  lp2.jpg   110,79K   0 Počet stažení
  • Přiložený soubor  lp3.jpg   115,08K   0 Počet stažení

  • 2

#47 khorak

khorak

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 101 příspěvků(y)
Reputace: 5

Publikováno 25 říjen 2018 - 18:48:23

no pokud jde o ten ECN proces, tak ono to pak je sice o něco lepší, ale stejně ne takové jako C41 film v C41. Aspoň to je moje osobní pozorování, pokusil jsem se několikrát o ECN na filmech Kodak Vision. Tipuju, že rozdíl bude v tom, že se to pak kopíruje na pozitivní film. Porovnávám samo-domo C41 i ECN.


  • 0

#48 Clouds

Clouds

    Nováček

  • Registrovaní
  • Pip
  • 287 příspěvků(y)
Reputace: 22

Publikováno 26 říjen 2018 - 05:43:00

No jasně, mluvíme pořád pouze o subjektivních pocitech. Z C-41 se dají vytáhnout vyšší kontrasty nebo sytější barvy, ale není to jaksi ono, to "něco" prostě ECN má. Ale je to opravdu subjektivní. 


  • 1




1 uživatel(ů) prochází toto téma

0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních