No a to je pruser, lebo toto ti nik neporadi.
Jednak, vsetko tak trosku zalezi od dalsieho postupu - mas iny zvacsovak, iny papier, inu techniku vyvolavania ...
a druhak - kazdy ma ine preferencie a mozno i predsatvu o tom, ako ma vyzerat "seda" fotografia.
Takze skusaj, staci pre zaciatok obetovat jeden film, nafotit stredne osvetlenu a kazdou tonalitou zastupenu scenu - 36x, film nastrihat a postupne vyvolavat.
Ja osobne by som zacal prvy kusok na polovicnom case. Vyvolal, vysusil a skusil nazvacsovat. Ak by som nebol spokojny, potom este polovicu tej polovice. Ak to prezeniem, potom polovicu medzi tymi prvymi dvoma.
Treba vsak povedat, ze kratke vyvolavacie casy vedu k nervnomernemu vyvolavaniu, treba skusit riedenie.
Riedennim v Rodinalovych vyvojkach sa okrem pozadovanej intenzity vyvolavania dosahuje aj vyrovnavajuci efekt, mozno sa takto k pozadovanemu vysledku dopracujes ovela skor. AK by som si mal zvolit ja, pouzil by som dokonca inu - vyrovnavajucu vyvojku. Mozno DD23. Predpis je jednoduchy a Centralcheme odides spokojny s cenou i mnozstvom chemikalii na (povedzme) cely zvysok zivota.
Vyjadrujem vsak pochybnost o tom, ci vlastne chces dosiahnut to, co si vyssie opisal. PULL sa dnes vyuziva iba zriedka a iba malokedy pre CB. Pre CB sa totiz svietenim, vyberom motivu (a ano aj sposobom vyvolania negativu) dosahuje tzv High-Key efekt. To vsak rozhodne nie je makka fotografia, jej kontrast je iba upraveny v oblasti tienov.
Na zaver by som este chcel dodat, ze sedu fotografiu dosiahnes bez vacsich problemov z normalne vyvolaneho negativu pod zvacsovakom, netreba nivocit negativ, pokusy s papierom byvaju ovela lacnejsie.
Takze uplne presne ti nik neporadi, aj ked cesta, ktorou chces kontrast ovplyvnit nie je nezmyselna.