Dobrý den, fotografuji na 13x18 cm - Magnola.
Fotografové pracující s velkým formátem
#51
Publikováno 15 prosinec 2018 - 14:53:43
#52
Publikováno 25 prosinec 2018 - 23:15:18
Dobrý den, fotografuji na 13x18 cm - Magnola.
Mohl bych poprosit o odkaz na webové stránky a nebo poslat náhledy fotografií na můj email. Přeposlal bych je do Polska. Díky moc.
#53
Publikováno 10 červen 2019 - 08:52:50
Může to být od všeho trošku, co vytváří parazitní závoj. Je třeba mít kvalitní a nezamlžený objektiv ve zvětšováku. Dále omezit vnitřní reflexy ve zvětšováku, třeba černým sametem, pokud jde použít mezi rámeček a objektiv. Stěny kolem zvětšováku by měly být černé, stejně jako oděv laboranta...
#54
Publikováno 10 červen 2019 - 08:54:36
Jo a ještě jsem zapomněl, podložit fotopapír v rámečku také černým papírem.
#55
Publikováno 10 červen 2019 - 09:46:43
a čím to zvětšuješ a na jak velký formát?
Udělal jsem si pár kontaktů obyč 35mm barvu a nestačím valit oči na tu nádheru. I nejlevnější Kodak Color Plus je na papíru přenádherný, sytě barevný, prostě úchvatný. Když udělám ale zvětšeninu téhož, ono kouzlo je pryč. Sice taky koukatelný, ale nemá to tu šťávu. Co to je prosím za problém??
#56
Publikováno 10 červen 2019 - 12:22:21
.
fotografové pracující s velkým formátem
#57
Publikováno 10 červen 2019 - 13:43:37
Uko Ješitovi by se to líbilo určitě.
#58
Publikováno 10 červen 2019 - 17:28:25
milosm má pravděpodobně na mysli to, že téma VF - velký a největší krabice, bedny, pinhole, extra → Fotografové pracující s velkým formátem se zaobírá fotografií exponovanou v kamerách velkoformátových, tam myslím formát 35 mm zařazený není.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Ty zde popisuješ zvětšování na "velký formát" papíru - popisuješ rozdíl mezi kontaktem snímku formátu kinofilmu a jeho zvětšeniny. Tedy téma, které s VF příliš nesouvisí, pokud nebudeme debatovat a srovnávat též rozdílnosti kontaktů z VF a jejich zvětšeniny.
Žádný jiný problém tu asi nebude, pokud se nemýlím.
#59
Publikováno 10 červen 2019 - 17:34:32
#60
Publikováno 10 červen 2019 - 19:06:00
.
nekdo se opravdu nudi
#61
Publikováno 10 červen 2019 - 20:03:54
Dobrý večer, pánové. Je jedno, zda to sem patří či ne. Pan kolega se pídí po rozdílu kontakt x zvětšenina. A hledá u těch, co kontaktují, celkem správně. Je to ten starý klam. Když svitek či kino byly hlavním materiálem, tak jsem ten pocit zažil mnohokrát. Kontakt do archívu nebo na výběr byl nádherně šťavnatý no a na zvětšenině to bylo jinak. Světlo se chová jinak při kontaktování a jinak při průchodu negativem. Je to jen o rozptylu světla mezi zrny filmu. Pane Clouds smiřte se s pravdou, že kontakt bude vždy pohlednější ve svých podrobnostech. A co se barev týče, to je jiná píseň. Snad i jiné vlákno. Ovládám oba způsoby klasického barevného procesu. Pokud chcete probrat více klidně zavolejte, číslo je v kontaktech.
PS: 24x30, ale cm je požívaný formát, kontaktovaný.
#62
Publikováno 10 červen 2019 - 20:51:31
Udělal jsem si pár kontaktů obyč 35mm barvu a nestačím valit oči na tu nádheru. I nejlevnější Kodak Color Plus je na papíru přenádherný, sytě barevný, prostě úchvatný. Když udělám ale zvětšeninu téhož, ono kouzlo je pryč. Sice taky koukatelný, ale nemá to tu šťávu. Co to je prosím za problém??
Ja by som povedal, že ten istý problém vyvstáva aj v CB fotografii. Kontakty sú super, a zväčšeniny jak vybľuté. Pri tom kontakte je tam presne to, čo na filme, len v pozitíve. No a v tom zväčšováku pristupuje hromada ďalších faktorov. Napr. zdroj svetla, kondenzor, šošovky objektívu, odrazy parazitného svetla, atď., atď. Svetlo pri prechode každou jednou vrstvou skla stráca zo svojej brilantnosti, lebo sa tam láme a odráža. Antireflexné vrstvy to dokážu trochu vylepšiť, ale ktorý zväčšovací objektív ho má? A to stále riešim len ČB. No a tento problém sa prechodom na farbu násobí minimálne troma.
#63
Publikováno 11 červen 2019 - 05:24:35
Dobrý večer, pánové. Je jedno, zda to sem patří či ne. Pan kolega se pídí po rozdílu kontakt x zvětšenina. A hledá u těch, co kontaktují, celkem správně. Je to ten starý klam. Když svitek či kino byly hlavním materiálem, tak jsem ten pocit zažil mnohokrát. Kontakt do archívu nebo na výběr byl nádherně šťavnatý no a na zvětšenině to bylo jinak. Světlo se chová jinak při kontaktování a jinak při průchodu negativem. Je to jen o rozptylu světla mezi zrny filmu. Pane Clouds smiřte se s pravdou, že kontakt bude vždy pohlednější ve svých podrobnostech. A co se barev týče, to je jiná píseň. Snad i jiné vlákno. Ovládám oba způsoby klasického barevného procesu. Pokud chcete probrat více klidně zavolejte, číslo je v kontaktech.
PS: 24x30, ale cm je požívaný formát, kontaktovaný.
Díky, asi tak nějak jsem si to myslel. Nejsem žádný mistr světa, proto když nevím, zeptám se. Ta jinakost prostě musí nastat někde na cestě mezi objektivem zvětšováku a papírem. Pokud prostě jakýkoli negativ položíme přímo na papír, žádné "vzdušné" tanečky světla se vlastně nekonají. Je to trochu zklamání, ale co, buďme rádi, že je ještě na co fotografovat. Koukám u Vás lokace Kvasiny, podorlicko a orlicko je můj bývalý domov, takže přeji mnoho pěkných chvilek v terénu a co nejmíň turistů okolo:))) Popř. bych se ozval s konkrétní věcí okolo barvy. Zatím díky.)
#64
Publikováno 11 červen 2019 - 05:29:29
Udělal jsem si pár kontaktů obyč 35mm barvu a nestačím valit oči na tu nádheru. I nejlevnější Kodak Color Plus je na papíru přenádherný, sytě barevný, prostě úchvatný. Když udělám ale zvětšeninu téhož, ono kouzlo je pryč. Sice taky koukatelný, ale nemá to tu šťávu. Co to je prosím za problém??
Ja by som povedal, že ten istý problém vyvstáva aj v CB fotografii. Kontakty sú super, a zväčšeniny jak vybľuté. Pri tom kontakte je tam presne to, čo na filme, len v pozitíve. No a v tom zväčšováku pristupuje hromada ďalších faktorov. Napr. zdroj svetla, kondenzor, šošovky objektívu, odrazy parazitného svetla, atď., atď. Svetlo pri prechode každou jednou vrstvou skla stráca zo svojej brilantnosti, lebo sa tam láme a odráža. Antireflexné vrstvy to dokážu trochu vylepšiť, ale ktorý zväčšovací objektív ho má? A to stále riešim len ČB. No a tento problém sa prechodom na farbu násobí minimálne troma.
Jak už bylo zmiňováno, bude to tím průchodem přes objektiv, sklo, tam se jistě se světlem cosi děje a bohužel ne moc příjemného. U čb je alespoň možnost variability s vývojkami, papíry, ale u barvy je to dané na jednu dobrou filtraci a punktum. Maximálně ještě zkusit Fuji nebo Kodak papíry. Ještě tu musí být ale problém u barvy s papírem. Fotografie z minilabů do cca roku 2000 byly ještě analogově osvíceny a jejich nádhera se nedá ani napodobit. Papíry musely být prostě tzv. analogové.
#65
Publikováno 11 červen 2019 - 05:56:07
Přikládám sken kontaktu a zvětšeniny. Bez úprav. Na zvětšenině už právě chybí to finále co dělá fotografii fotografií.
Přiložený soubor (y)
#66
Publikováno 11 červen 2019 - 17:36:11
Dobrý den pane Clouds. Z přiloženého je trochu vidět, že nasycení barvami je u kontaktu vyšší. Obrázek je malinko tmavší. Možná, nadrží li se vršek fotografie a udělá se o stupeň sytější , vše se zlepší. V barevném procesu můžete také trochu vším pohnout, teplota, délka osvitu, filtrace, délka vyvolání. Je to analog. Nenechte se svést, že se něco děje v objektivu. Děje. Ale není to ta pravá příčina, kterou si to vysvětlujete. A pokud papír projde vývojkou je analogový i v minilabu s digitálním osvitem.
#67
Publikováno 11 červen 2019 - 18:54:40
Dobrý den pane Clouds. Z přiloženého je trochu vidět, že nasycení barvami je u kontaktu vyšší. Obrázek je malinko tmavší. Možná, nadrží li se vršek fotografie a udělá se o stupeň sytější , vše se zlepší. V barevném procesu můžete také trochu vším pohnout, teplota, délka osvitu, filtrace, délka vyvolání. Je to analog. Nenechte se svést, že se něco děje v objektivu. Děje. Ale není to ta pravá příčina, kterou si to vysvětlujete. A pokud papír projde vývojkou je analogový i v minilabu s digitálním osvitem.
Díky, ještě se na to zaměřím, nakoupil jsem spousty různých papírů, tak mám co dělat:)
#68
Publikováno 11 červen 2019 - 21:10:05
Rozdíl mezi zvětšeninou a kontaktem je v jiném charakteru směrové a rozptylné optické hustoty.
#69
Publikováno 12 červen 2019 - 06:27:05
Rozdíl mezi zvětšeninou a kontaktem je v jiném charakteru směrové a rozptylné optické hustoty.
Starý fotolaby analogový to ale jaksi dokázaly v tom smyslu, že měly všechny barvy pěkně oddělené, syté a zdá se že celkové barevné spektrum bylo někde jinde. Ze starých negativů nelze s dnešními papíry a chemií obrázek zopakovat ani náhodou. Jak přesně probíhal osvit v analogové mašině nevím, ale papíry prostě musely mít jiné emulze, protože chemie je prý tak nějak stejná. Jak zde píše NFOTO, ano - dá se do jisté míry pracovat s filtrací, dobou osvitu, ale jen v omezené míře. Nelze např. docílit jiného spektra barev atp. U těch kontaktů se dere na svět velká podobnost se starými analog fotolab fotkami. Takže nějaká kombinace způsobu osvitu na papír a jinou dřívější emulzí??
#70
Publikováno 12 červen 2019 - 13:44:46
Teď budu psát domněnky, ne fakta. Protože analogový minilab byl určen na nejrůznější amatérské fotky z nekvalitních foťáků či podexponované, dá se předpokládat, že papíry tehdy používané měly vysokou sytost barev, aby toto vyrovnaly. Proto je potřeba na dnešní méně syté papíry neztratit nic z kontrastu a saturace. Takže to chce kvalitní objektiv ve foťáku, sluneční clonu, pokud lze, vylepit vnitřek foťáku černým sametem. Pozitivní požadavky jsem psal o pár příspěvků výše. Objektiv Belar je na 99 procent nesplňuje. Alespoň by to chtělo novější Anaret s nepoškrábanými a čistými čočkami. Není důvod, aby se pak zvětšenina od kontaktu lišila tak výrazně. Malý rozdíl tam ale pořád bude.
#71
Publikováno 12 červen 2019 - 15:29:35
Teď budu psát domněnky, ne fakta. Protože analogový minilab byl určen na nejrůznější amatérské fotky z nekvalitních foťáků či podexponované, dá se předpokládat, že papíry tehdy používané měly vysokou sytost barev, aby toto vyrovnaly. Proto je potřeba na dnešní méně syté papíry neztratit nic z kontrastu a saturace. Takže to chce kvalitní objektiv ve foťáku, sluneční clonu, pokud lze, vylepit vnitřek foťáku černým sametem. Pozitivní požadavky jsem psal o pár příspěvků výše. Objektiv Belar je na 99 procent nesplňuje. Alespoň by to chtělo novější Anaret s nepoškrábanými a čistými čočkami. Není důvod, aby se pak zvětšenina od kontaktu lišila tak výrazně. Malý rozdíl tam ale pořád bude.
Ano, to jsou všechno logický dedukce. Oprášil jsem Nikona FG-20 s Nikkorem 50mm, o čemž si myslím že by nároky na dobrou expozici splňovaly, navíc Nikon byl přetěsněn. Ten Belar je fakt, že hůř může být už jen něco u Krokusu, takže též vyměním. Papíry mám Fuji DPII, což je asi jedna z nejvyšších saturací k sehnání. Dám to dohromady a zkusím:))
#72
Publikováno 12 červen 2019 - 21:23:21
S Belarem dělat barvu a divit se, že to nějak není ono? A to téma by asi opravdu měl administrátor přesunout jinam, řekl bych, jinak je to zajímavý. A ta sprostá slova, no fuj!
#73
Publikováno 16 červen 2019 - 10:21:06
a teraz ste tu zaprasili vlakno uplne inou temou
#74
Publikováno 19 červen 2019 - 18:56:47
ano
.
jsem prase "prasujici" velky format
#75
Publikováno 20 červen 2019 - 07:16:07
#76
Publikováno 20 červen 2019 - 09:01:13
Lidsky jsi prase.
Pane kolego, jestli toto má být Váš příspěvek do fóra, tak raději nepřispívejte vůbec. Budeme vděční.
#77
Publikováno 20 červen 2019 - 10:18:29
Pokúsim sa oživiť originálny zámer vlákna a odviesť pozornosť od Cloudových hemzov plných s vláknom nesúvisiacich postov a nenávisti voči milosm-ovi.
Podarilo sa mi pridať sa medzi "klasických" veľkoformátnikov - zatiaľ som robil len kolódium, no už mám na svete prvé plany Fomapan 400 8x10. Prikladám, ukážky scanované na klasickom scanneri a invertované v PC, takže očakávam, že kontakty budú trochu "živšie" ... a áno, uvedomujem si, že nejde o žiadne veľké umenie, ale ja z nich mám radosť
Přiložený soubor (y)
#78
Publikováno 22 červen 2019 - 17:53:21
Náš bývalý koleka Clouds se to tady evidentně rozhodl zabalit.
#79
Publikováno 22 červen 2019 - 18:09:29
Uživatel Clouds byl za své chování odměněn porcí tropického ovoce. Příště prosím hlaste taková individua hned. Kdo to má po něm pak mazat
#80
Publikováno 27 červen 2019 - 14:17:00
Prisly propozice - do konce srpna 2019 dodani skenu pro katalog, otevreni vystavy 8.listopadu 2019.
#81
Publikováno 31 srpen 2019 - 12:37:59
Ahoj na mně se zapomnělo nic mi nedorazilo, byť jsem psán byl už na začátku.
Pro info aktuální výstava http://www.dany.cz/.
#82
Publikováno 31 srpen 2019 - 15:36:46
Prisly propozice - do konce srpna 2019 dodani skenu pro katalog, otevreni vystavy 8.listopadu 2019.
Nestiham. Nie som doma. Vratim sa az o 2 tyzdne.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních