85B filtr vs uprava teploty v pc
#1
Publikováno 2 leden 2019 - 17:30:15
#2
Publikováno 2 leden 2019 - 17:38:56
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Můžeš, ale moje zkušenosti jsou, že to má neblahé efekty na posun vedlejších barev. Doladíš bílou, ale rozjede se ti spektrum, kterém není 5500k. Ale mám ty zkušenosti jenom jako filmař, takže u úpravy fotek nevím vše. Vždy ale platilo, že dostat na negativ 5500k je výhra a to právě filtrem 85b, je drahý, ale je to jistota.
#5
Publikováno 3 leden 2019 - 09:39:36
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Väčšina skenovacieho aj editačného softvéru toto umožňuje jedným kliknutím tzv. "kapátkem" na bielu či šedú plochu na danej fotke.
#6
Publikováno 3 leden 2019 - 12:12:11
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Väčšina skenovacieho aj editačného softvéru toto umožňuje jedným kliknutím tzv. "kapátkem" na bielu či šedú plochu na danej fotke.
To sice umožňuje, ale většina softwaru neumí ani odstranit pořádně oranžovou masku. Digitalizuju svitky přefocením na DSLR a když kapátkem udělám neutrální barvu z neexponovaných okrajů, jsou ty barvy pořád takový... nereálný a divný, prostě se mi to nedaří vyvážit. Existuje software, co se jmenuje Negative Lab Pro, ten by to měl podstatně usnadnit, ale nezkoušel jsem.
#7
Publikováno 3 leden 2019 - 12:49:13
To je sw, ktery jsem zminoval vyse. Myslim, ze algoritmy byly puvodne vyvinuty pro prevod filmoveho pasu. Ja osobne sw pouzivam pro prevody Kodak Vision and Fuji Eterna.
#8
Publikováno 3 leden 2019 - 14:19:42
Optická cesta přirozená a jednoduchá, navíc výsledek je nádherný. Nebo je lepší nakupovat drahý softvér VSCO, aby se z tikitálu za velký námahy dostalo něco, co se má podobat filmu:)) Není lepší koupit zrovna film?.))
#9
Publikováno 3 leden 2019 - 14:40:20
Mluvime o skenovani filmu
#10
Publikováno 3 leden 2019 - 16:16:32
Tak necitate s porozumenim. Naco bude kupovat soft kvoly par rolkam filmu? A navysse kolega hned v druhom prispevku pise ze opticky filter je lepsie riesenie:) niekde na youtube to myslim tiez popisuje isty pan (Eduardi Pavez)ktory fotil na kodak vision vyvazeny pre thungsten svetlo a tiez dosiel k zaveru ze je lepsia cesta s filtrom. Ci snad mate ine realne skusenosti ?
#11
Publikováno 3 leden 2019 - 20:41:31
Netvrdim nic jineho - spravny konverzni filtr je vzdy lepsi. Ja jenom rikam, ze lze pouzit v pripade skenovani i odpovidajici software a ne kazdy umi spravnou konverzi.
#12
Publikováno 7 leden 2019 - 23:44:39
tak už je na cestě za vyvoláním, bohužel nafocen bez 85B filtru, tak dám vědět
Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:85b, filtry, tungsten, daylight
Temná komora →
Pozitivní proces →
Multigradace s Magnifax IaZaloženo od Jskliba , 3-duben 2021 multigradace, Magnifax I, filtry |
|
|
||
Alternativa →
Milovníci osmičky →
Daylight vs Tungsten s 85 filtremZaloženo od xjvalis , 27-květen 2018 tungsten, daylight, 8mm, kodak a 2 více... |
|
|
||
Teorie, praxe a jiné →
Začátečníkova školka →
Povedený barevný kino negativZaloženo od Zissou , 13-duben 2017 barevný negativ, kinofilm a 3 více... |
|
|
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních