85B filtr vs uprava teploty v pc
#1
Publikováno 2 January 2019 - 17:30:15
#2
Publikováno 2 January 2019 - 17:38:56
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Můžeš, ale moje zkušenosti jsou, že to má neblahé efekty na posun vedlejších barev. Doladíš bílou, ale rozjede se ti spektrum, kterém není 5500k. Ale mám ty zkušenosti jenom jako filmař, takže u úpravy fotek nevím vše. Vždy ale platilo, že dostat na negativ 5500k je výhra a to právě filtrem 85b, je drahý, ale je to jistota.
#5
Publikováno 3 January 2019 - 09:39:36
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Väčšina skenovacieho aj editačného softvéru toto umožňuje jedným kliknutím tzv. "kapátkem" na bielu či šedú plochu na danej fotke.
#6
Publikováno 3 January 2019 - 12:12:11
Zdravim, mam ted par roli filmu vyvazeneho na tungsten svetla. Co uz nemam je filtr pro konverzi na denni osvetleni. Moje otazka je, zda pri naskenovani v dostatecne kvalite mohu zmenit vyvazeni bile v postprodukci? Dekuji
Väčšina skenovacieho aj editačného softvéru toto umožňuje jedným kliknutím tzv. "kapátkem" na bielu či šedú plochu na danej fotke.
To sice umožňuje, ale většina softwaru neumí ani odstranit pořádně oranžovou masku. Digitalizuju svitky přefocením na DSLR a když kapátkem udělám neutrální barvu z neexponovaných okrajů, jsou ty barvy pořád takový... nereálný a divný, prostě se mi to nedaří vyvážit. Existuje software, co se jmenuje Negative Lab Pro, ten by to měl podstatně usnadnit, ale nezkoušel jsem.
#7
Publikováno 3 January 2019 - 12:49:13
To je sw, ktery jsem zminoval vyse. Myslim, ze algoritmy byly puvodne vyvinuty pro prevod filmoveho pasu. Ja osobne sw pouzivam pro prevody Kodak Vision and Fuji Eterna.
#8
Publikováno 3 January 2019 - 14:19:42
Optická cesta přirozená a jednoduchá, navíc výsledek je nádherný. Nebo je lepší nakupovat drahý softvér VSCO, aby se z tikitálu za velký námahy dostalo něco, co se má podobat filmu:)) Není lepší koupit zrovna film?.))
#9
Publikováno 3 January 2019 - 14:40:20
Mluvime o skenovani filmu
#10
Publikováno 3 January 2019 - 16:16:32
Tak necitate s porozumenim. Naco bude kupovat soft kvoly par rolkam filmu? A navysse kolega hned v druhom prispevku pise ze opticky filter je lepsie riesenie:) niekde na youtube to myslim tiez popisuje isty pan (Eduardi Pavez)ktory fotil na kodak vision vyvazeny pre thungsten svetlo a tiez dosiel k zaveru ze je lepsia cesta s filtrom. Ci snad mate ine realne skusenosti ?
#11
Publikováno 3 January 2019 - 20:41:31
Netvrdim nic jineho - spravny konverzni filtr je vzdy lepsi. Ja jenom rikam, ze lze pouzit v pripade skenovani i odpovidajici software a ne kazdy umi spravnou konverzi.
#12
Publikováno 7 January 2019 - 23:44:39
tak už je na cestě za vyvoláním, bohužel nafocen bez 85B filtru, tak dám vědět
Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:85b, filtry, tungsten, daylight
Temná komora →
Pozitivní proces →
Multigradace s Magnifax IaZaloženo od Jskliba , 3-April 2021 multigradace, Magnifax I, filtry |
|
|
||
Alternativa →
Milovníci osmičky →
Daylight vs Tungsten s 85 filtremZaloženo od xjvalis , 27-May 2018 tungsten, daylight, 8mm, kodak a 2 více... |
|
|
||
Teorie, praxe a jiné →
Začátečníkova školka →
Povedený barevný kino negativZaloženo od Zissou , 13-April 2017 barevný negativ, kinofilm a 3 více... |
|
|
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních