Chci Fuji 6x9!
#1
Publikováno 3 únor 2019 - 11:47:18
Prosím o radu největšího odborníka.
Klidně i za úplatu.
Potrebuji typ a asi prověřeneho obchodníka z ebay , přímo konkrétně kus nejlip.
Není to sranda.
Rozpočet 18-20 tisíc.
Děkuji předem za Váš čas.
#2
Publikováno 3 únor 2019 - 14:08:38
obchodník z ebay - https://www.ebay.com...=1&_ipg=&_from= ten pán je až přehnaně kritický, co se týče stavu věcí. doopravdy jsem měl vždy co dělat, abych našel všechny defekty, které uváděl
#3
Publikováno 3 únor 2019 - 16:01:57
Máte na mysli hledáček? Mám a mohu nabídnout GSW III 6x9 i 6x8.
#4
Publikováno 4 únor 2019 - 10:49:11
#5
Publikováno 4 únor 2019 - 18:33:47
ohnisko je silně subjektivní, záleží na oku
#6
Publikováno 4 únor 2019 - 20:07:00
#7
Publikováno 4 únor 2019 - 21:48:12
Ďurko pravdu má.
Mám GW690 s 90mm sklem a k tomu navíc panorama adaptér a masku na 24x80mm kinofilmové nudle. Kéž bych měl GSW690 se 65mm sklem, kéž se mi podaří na ni jednou konečně našetřit !
#8
Publikováno 4 únor 2019 - 22:06:00
A čo tak GL690? a vymenný bajonet? Mám jednu a pochvalujem si. Dá sa aj za menej než je vytýčená suma.
#9
Publikováno 5 únor 2019 - 05:11:03
65mm orezes na 90mm, naopak to nejde
Pravda to je argument saakrys
#10
Publikováno 5 únor 2019 - 05:15:32
H
#11
Publikováno 19 únor 2019 - 03:40:59
Já byl dycky přesvědčen, ze "padesátka při přepočtu" základní objektiv není. Pro jednookého asi, ale pro dvě oči jsem spis pro 35-38 mm.
#12
Publikováno 19 únor 2019 - 09:47:54
Základní objektiv, nemýlím-li se, má ohniskovou vzdálenost shodnou s úhlopříčkou políčka. V případě kinofilmu tedy 43 mm, v případě 6x4,5 70 - 75 mm podle skutečné velikosti políčka, v případě 6x6 80 mm atd.
#13
Publikováno 19 únor 2019 - 09:55:03
Nó, na tohle téma se vedou dost často nekončící diskuse.
Takhle jednoduše ("ohnisková vzdálenost shodná s úhlopříčkou políčka") se to definovat nedá. Někdo má za záklaďák u MF spíš 35 či 40 mm, což lépe odpovídá výseku reality, který vidí lidské oko.
Co jsem se nedávno kdesi dočetl, tak 50 mm si kdysi jako základní objektiv vybrala většina výrobců kinofilmových strojů kvůli relativní konstrukční jednoduchosti a malým rozměrům objektivů. Od tohoto se pak zřejmě odvozují záklaďáky i pro SF (aby se docílilo podobného "field of view" jako u kinofilmu).
U VF to bude asi jinak, tam se už neorientuju.
#14
Publikováno 19 únor 2019 - 11:07:50
možná to bude tím, že horizontální zobrazovací úhel na formátu 24x36 u 50mm ohniska zhruba odpovídá tomu, v jakém zorném úhlu co lidské oko vidí a mozek vnímá ostře. Pokud má někdo vyjímečný dar od přírody a super oči a vidí a vnímá ostře celých cca 140 stupňů v horizontálním úhlu (tj. včetně periferního vidění), pak mu jako standartní objektiv na kinu nebude stačit rektilienární sklo ohniska 17mm
#15
Publikováno 19 únor 2019 - 11:34:03
........hele a není to jedno?????? Každý má jinej vkus a každý má záklaďák jiný. Dle mého soudu je záklaďák ten, co je nevíce přišroubován na těle.
#16
Publikováno 21 únor 2019 - 15:40:26
#17
Publikováno 22 únor 2019 - 00:57:05
“Můžeš mě laskavě říct,co je na těch fotkách tak tajného,že je vyvoláváš potmě?”
#18
Publikováno 22 únor 2019 - 10:30:42
Díky Chaine, jsem se po ránu pěkně zasmál
#19
Publikováno 22 únor 2019 - 12:07:55
Příjde žena do komory,rozsvítí světlo a říká muži:
“Můžeš mě laskavě říct,co je na těch fotkách tak tajného,že je vyvoláváš potmě?”
Je to vtip, ale moje žena jej nezná tak se radši v temné zamykám
#20
Publikováno 24 únor 2019 - 11:02:30
zpět k Fuji GW690:
upravil jsem domanico delanico masku pro Fujinku na výrobu nudlí z neperforovaného 35mm filmu a takhle to dopadlo (sken náhledů na MG RC Xpress délky 30cm)
#21
Publikováno 24 únor 2019 - 12:17:20
To jsou hezká panoramátka... jakému ohnisku kinofilmového objektivu odpovídá zobrazené?
#22
Publikováno 24 únor 2019 - 14:41:02
to není panorama, to je česká nudle ! ohnisko 90mm na 6x9cm
#23
Publikováno 25 únor 2019 - 08:46:59
JirkoM, já si blbě přečetl tvůj dotaz a neodpověděl: GW690 s 90mm sklem má zobrazovací úhel na filmovém poli negativu 56x82,6mm cca 58 stupňů (což odpovídá přibližně 39-40 mm objektivu na kinofilmu 24x36). Tady ta nudle má trochu menší délku políčka (30x75 mm, horizontální zobrazovací úhel je o něco užší).
Rozhodně lepší pro široký záběr bude na tento účel provozovat FSW690, kde je horizontální zobrazovací úhel 76 stupňů (cca jako 28mm na kinu 24x36). I když "to správné" panorama to nikdy nebude, na to by bylo třeba zobrazovacího úhlu 100-120 stupňů.
#24
Publikováno 25 únor 2019 - 16:27:49
Moji rodiče dělali fotky spolu Noo my děti byli při tom Czechoslovakia
Příjde žena do komory,rozsvítí světlo a říká muži:
“Můžeš mě laskavě říct,co je na těch fotkách tak tajného,že je vyvoláváš potmě?”Je to vtip, ale moje žena jej nezná tak se radši v temné zamykám
#25
Publikováno 25 únor 2019 - 19:11:18
JirkoM, já si blbě přečetl tvůj dotaz a neodpověděl: GW690 s 90mm sklem má zobrazovací úhel na filmovém poli negativu 56x82,6mm cca 58 stupňů (což odpovídá přibližně 39-40 mm objektivu na kinofilmu 24x36). Tady ta nudle má trochu menší délku políčka (30x75 mm, horizontální zobrazovací úhel je o něco užší).
Rozhodně lepší pro široký záběr bude na tento účel provozovat FSW690, kde je horizontální zobrazovací úhel 76 stupňů (cca jako 28mm na kinu 24x36). I když "to správné" panorama to nikdy nebude, na to by bylo třeba zobrazovacího úhlu 100-120 stupňů.
Panoramátka se mi líbí... ale nikdy jsem se nedokopal k pravověrnému přístroji - ani Horizon nebo Noblex (shift!), natož nějaká Fuji či Linhof Technorama nebo Plaubel... a tak si to bastlím jen výřezy z kinofilmu (ohnisko 24 nebo 20 mm... a často je to málo .) Multiskládačky neumím.
Ovšem - fuj - kdesi mi visí panoramátko 270 cm dlouhé, výřez z jednoho záběru D70 (6Mb) ... přiměřeně nenáročný motiv a dá se na to zdáli koukat.
#26
Publikováno 25 únor 2019 - 23:22:20
Jirko, možná trošku odbočím od tématu "chci fuji 6x9" k panoramatům.
Mám jako první stroj na panoramata úžasný kus oceli, FT2 od taváryšče Tokareva, ovšem mám k němu pouze 1 originální železnou kazetu, tudíž příprava náplní, zakládání a zejména výměna filmů v terénu docela opruz, v chladném počasí díky mazání zpomalovače závěrky (bubnu) je i expozice sázkou do loterie. Ovšem street photo z toho je super, nikdo z blízkých kolemjdoucích netuší, že s tou krabicí by se mohlo fotit, ti jsou obvykle tak zaujati otázkou, co to asi je, když si toho v mých rukou u břicha všimnou, a hledí přímo na ten krám, že výstup mnohdy vypadá jako "kontaktní foto s pohledem do očí" .
Nedávno jsem pořídil rovněž sovětského - vlastně ne, již ruského, moderního - Horizona, tak jsem zvědav, o co to bude lepší v praxi.
Adaptovat texas leicu pro nudle jsem se rozhodl z toho důvodu, že negativy z ní vykazují díky objektivu mimořádnou kvalitu kresby a jsou tudíž vhodné pro velké zvětšení, resp. zvětšit fotku z nich na větší formát nevyžaduje velkého poměru zvětšení.
#27
Publikováno 26 únor 2019 - 15:15:14
Ach ach
#28
Publikováno 26 únor 2019 - 15:50:13
#29
Publikováno 12 březen 2019 - 19:02:27
#30
Publikováno 12 březen 2019 - 19:51:59
myslíš po anglicku distortion, nebo-li soudkové či poduškové zkreslení?
#31
Publikováno 13 březen 2019 - 08:02:49
Já odbočím zase k těm ohniskům - není 50mm (a jeho ekvivalenty u SF a VF) nejmenší ohnisko, který nezkresluje rovinu? A proto tzv. základní?
a to jsi zjistil kde a jak?
#32
Publikováno 13 březen 2019 - 12:03:29
To jsem si vždycky myslel. Proto se tady na to ptám. Btw hezký ofenzivní tón.
#33
Publikováno 13 březen 2019 - 12:08:24
.
jiri se ptal proto aby se resila pricina a ne az infekce
#34
Publikováno 13 březen 2019 - 12:17:00
To jsem si vždycky myslel. Proto se tady na to ptám. Btw hezký ofenzivní tón.
Zeptal jsem se věcně a stručně, abych si mohl doplnit vzdělání, neb vím, že toho málo vím. Když najdu nebo jsem upozorněn na zdroj vědomostí, o kterých nemám ani páru, rád si něco přečtu a obzory rozšířím. Pokud to vnímáš jako ofenzívu, pak věz, že defenzíva není na místě.
#35
Publikováno 13 březen 2019 - 12:21:47
apropos, k tomu zkreslování roviny:
Zatím jsem měl možnost se osobně seznámit jen s jedním objektivem, který uměl perfekně vyfotit i něco jiného, než jen nudnou rovinu:
http://rokkorfiles.com/24mm%20VFC.htm
Pravděpodobně takových unikátů bylo více, ale ty jsem nepotkal.
#36
Publikováno 13 březen 2019 - 12:31:31
Já jsem jen trochu alergickej na různý podoby chování v internetových diskuzích typu vět "A to jsi zjistil kde?".
Nicméně na mojí otázku nikdo neodpověděl. Jaký je teda podle vás nejkratší ohnisko běžných (nepočítám rarity typu toho Rokkoru) objektivů, který nezkresluje rovinu?
Já měl vždy za to, že je to těch 50mm jakožto přibližný ekvivalent toho jak vidí lidské oko.
#38
Publikováno 13 březen 2019 - 12:43:44
Neodpověděl jsi na Nimrodův dotaz. Možná by to bylo fajn, neboť to, co si představuješ pod pojmem "nezkresluje rovinu", je asi i mě trošku nejasné.
#39
Publikováno 13 březen 2019 - 14:24:16
Neodpověděl jsi na Nimrodův dotaz. Možná by to bylo fajn, neboť to, co si představuješ pod pojmem "nezkresluje rovinu", je asi i mě trošku nejasné.
No, odpověděl jsem tím, že si myslím, že ohnisko POD 50mm u kinofilmu (a jejich ekvivalenty u větších formátů) zkreslují (distortion) zabíranou scénu.
Ve smyslu, že ohýbají linie. Pokouším se to popsat laicky. Přesnou terminologii neznám. Viz. příloha.
Začalo to debatou o tom co je základní objektiv.
#40
Publikováno 13 březen 2019 - 14:45:13
#41
Publikováno 13 březen 2019 - 14:51:52
aha. dík za vysvětlení.
#42
Publikováno 13 březen 2019 - 14:59:20
#43
Publikováno 13 březen 2019 - 18:09:51
tak to trošku rozepíši. prakticky jakýkoli objektiv klasické konstrukce netrpí na jakékoli zkreslení. zkreslení pochopitelně je, to má každý objektiv (nevím, asi by to musel být přísně symetrický, tudíž by byl korigovaný na zobrazení 1:1, jestli se nemýlím, aby měl zkreslení nulové), ale doopravdy zanedbatelné. viz třeba super angulon xl f/5,6 47mm se zobrazovacím úhlem 120°, zkreslení je fous nad 0,5% a podobně to mají všechny ultraširokoúhlé objektivy klasické konstrukce https://web.archive...._R45675_1AD.PDF . problém je u retrofocus či naopak tele konstrukcí, kde je prostě velmi těžké dosáhnout nízkého zkreslení a celkově potlačit všechny chyby plynoucí z těchto konstrukcí
#44
Publikováno 13 březen 2019 - 22:39:08
Dá se tedy ale přeci říct (omlouvám se, vyjadřuje se stále dost laicky), že 50mm kinofilm objektiv podává obraz tak, jak ho vidí lidské oko. 40mm už ne. To je fakt, ne? 45mm taky. Prostě rovná linie bude "ohnutá".
#45
Publikováno 13 březen 2019 - 23:03:19
To ale mícháš dohromady perspektivní a geometrické zkreslení objektivu. Šmarja.
#46
Publikováno 14 březen 2019 - 05:30:45
apo grandagon f/4,5 35mm, který vykreslí úhel 120°, na 6x9 https://www.flickr.c...io/27243658735/ . křivka zkreslení probíhá velmi podobně jako u super angoluna xl, čili nejdřív k +0,6% a ke konci zobrazovacího kruhu je u -0,6%. uznávám, že to není dokonalý příklad, ale jistě najdeš nějaké lepší snímky architektury
#47
Publikováno 14 březen 2019 - 09:16:57
Dá se tedy ale přeci říct (omlouvám se, vyjadřuje se stále dost laicky), že 50mm kinofilm objektiv podává obraz tak, jak ho vidí lidské oko. 40mm už ne. To je fakt, ne? 45mm taky. Prostě rovná linie bude "ohnutá".
Tomáši, pleteš hrušky s jablkama. Se zkreslením to má pramálo společné. 50mm je pro kino "základní" objektiv ponejvíce z toho důvodu, že konstrukce byla "historicky" nejdéle využívána jelikož v pionýrských dobách fotooptiky nabízela konstruktérům ale i fotografům) za málo peněz hodně muziky. V druhém plánu se říká, že tento "záklaďák" dává na kino obrazové pole přibližně stejné výseče, jako vidí OTŘE lidský zrak pozorované prostředí a s tím ve vedlejším plánu souvisí i jaksi "vyvážená" perspektivní projekce.
Zkreslení (soudkovité nebo poduškovité) má v podstatě každý objektiv. Pravda, u širokoúhlých je složitější se s ním vypořádat, z podstaty zákonů optiky. Dle tvého úsudky by musely být "základní objektivy" dlouhá ohniska, protože zpravidla trpí zkreslením nejméně (využívá se střed projekce) a tam je tudíž snažší se zkreslením zatočit.
#48
Publikováno 14 březen 2019 - 12:53:23
Tomáši, pleteš hrušky s jablkama. Se zkreslením to má pramálo společné. 50mm je pro kino "základní" objektiv ponejvíce z toho důvodu, že konstrukce byla "historicky" nejdéle využívána jelikož v pionýrských dobách fotooptiky nabízela konstruktérům ale i fotografům) za málo peněz hodně muziky.
Tak jsem se ve svém únorovém příspěvku přeci jenom nemýlil
"Co jsem se nedávno kdesi dočetl, tak 50 mm si kdysi jako základní objektiv vybrala většina výrobců kinofilmových strojů kvůli relativní konstrukční jednoduchosti a malým rozměrům objektivů."
#49
Publikováno 14 březen 2019 - 14:52:35
V podstatě bych si dovolil odhadnout, že ty dvě teorie o záklaďáku (první je ta relativně snadná výroba, druhá pak vztah k úhlu oka) budou v podstatě pravdivé obě...
Prostě to výrobcům vyhovovalo, ale zároveň to mělo i určitou možnost logického zdůvodnění, což působilo dobře, tak se to vžilo a nikdo to nerozporoval.
Nehledal bych v tom nic méně, ale taky nic více
#50
Publikováno 14 březen 2019 - 21:31:18
Uplne bez distorze la Laowa neni, ale na takto extremne siroke ohnisko jsou vysledky zatracene dobre:Ohnisko 12 mm s údajně nulovou distorzí
https://www.kickstar...tortion-laowa-1
http://www.fpl.cz/tst/laow12mm1.jpg
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních