Už to bylo před lety dost obšírně na tomto webu probíráno.
Velmi zjednodušená odpověď:
Prehistorický T-mount pro kinofilmové SLR konce 50. a počátku 60.let (původce Tamron, používali ho hodně další japonci, např. Sigma ve svých počátcích, ale i jiní, jestli sověti, nevím, díky 21.srpnu jsem k nim získal averzi ještě předtím, než jsem v r. 72 začal fotit, a to už měly sem dovážené ruské kinofilmové SLR a objektivy závity M42 Pentax/Praktica)
viz https://en.wikipedia.org/wiki/T-mount
Co mi prošlo čirou náhodou rukama mnohem později, tak ty hodně staré objektivy s T-mount (vesměs 60. léta) nejsou kvalitativně tak zajímavé, jako pozdější, novější objektivy od Tamronu s modernější a mnohem více rozšířenou výměnnou paticí Adaptall, resp. Adaptall-2 (největší rozkvět koncem 70. let, některé vyráběné až do 90. let). Mezi nimi vynikají některé objektivy konstrukční řady označované "SP Adaptall-2", které držely krok s mnohem dražšími srovnatelnými objektivy od "velkých hráčů světoznámých značek", ale bylo je možno pořídit za cenu podstatně nižší, proto se jim hlavně v USA mezi profíky a náročnými hobby fotografy říkalo "Nikon pro chudé". Legendou (v nejlepším slova smyslu) jsou světelné teleobejtivy 180, 300 a 400mm s LD členy.
Mám několik pečlivě vybraných objektivů řady SP (51B, 52BB, 65B, 13A, 01A, 30A, telekonvertory 1,4x a 2x), a jsem tomu rád, neb díky tomu, že lze i dnes za pár kaček sehnat Adaptall-2 či Adaptall koncovku s bajonety prakticky všech kinofilmových SLR systémů, které byly v 60.-90.letech ve světě vyráběny, může našinec mít pár dobrých objektivů a držáky na film (tj. aparáty) různých výrobců střídat je dle chuti, aniž by utrácel majlant za optiku ke značce fotoaparátu patřící.
informace:
http://www.adaptall-2.com/