Zdravím všechny, co nemají z důvodu karantény roupama co dělat
Kdesi jsem dávno tomu vyhrabal recepis pro vývojku RAF Pyro, kterou se dá velmi pěkně pushovat svitkový fomapan 100 až na citlivost 800. Asi by se ledaskdo ozval proč to, když jsou i onačejší filmy, ale já si zase říkám proč ne. Když mám stovky hromadu a je to snad asi nejlevnější svitek u nás na trhu. A hlavně je to fomapan, a jak říkal Vašek Klausů kdysi dávno ve zlatých devadesátkách, jedině ekonomický nacionalismus má smysl (nebo něco v tomto duchu).
Tedy téma... kam až se dá obstojně pushovat fomapan 100? Aby to bylo zajimávější..nefotím jen na svitek, ale také na kinofilm a tam je ta otázka vzhledem k cenám filmů na trhu ještě zajímavější. Fomapan 100 v metráži je celkem levný.
Originál nahoře zmíněný recepis na RAF Pyro na kinofilmu vůbec dobře nevychází. Co snese svitek, je už na kinofilm prostě příliš. Zkoušel jsem si namíchat vlastní vývojku, abych se dobral nějakého pěkného výsledku a mohl pushovat fomapan 100 aspoň na ISO 400 a výše.
Kam jste nejvíc kdo dotlačil Fomapan 100? A v čem? Podělíte se o zkušenosti?
Já se zatím dobral po deseti různých zkouškách a drobných úpravách receptury k výsledku - viz příloha. Výsledek je ještě pořád dost kontrastní, ale je fakt, že bylo i dost kontrastní světlo a scéna - slunce svítí proti kameře stromy jsou v hlubokém stínu, silnice proti tomu velmi dobře nasvícená... Oboje jsou skeny z laciného plochého skeneru Canon 9000 @ 4800 DPI. Bez úprav, jen přeuložené do JPG z TIFF.