... navic u Magnifaxe 3 muzes vzdy "povytahnout" vytahovou tyc, otocit celou sestavu o 180 st a zvetsovat na zem, pripadne na stenu ...
Ja osobne z kina malokdy zvetsuju vic jak 24x30, coz bezne delam s 80mm objektivem - lip se mi pracuje, kdyz mam vic prostoru a nemusim se hrbit ... Nemluve o komforttnejsim ostreni s vetsim vytahem mechu - to otaceni misky a ostreni po mikrometrech mi proste lezlo krkem :-0
Ahoj,
v pátek jsem konečně poprvé vlastnoručně vyvolal 3 filmy a na sobotní večer jsem plánoval zvětšování.
Takže jsem hoďku a půl vesele rozbaloval v kuchyni komoru, načež jsem zjistil, že vývojka Ilford multigrade mi po roce skladování, navzdory uzavření a zastříknutí plynem do zapalovačů, chytila krásně hnědo černou barvu.
V tomto stavu se i odmítala smísit s destilkou. Tak jsem jí vylil. Objevil jsem ještě Fomáckou LQN, kterou jsem dostal ke zvětšováku, ovšem s expirací 2007. Byla originál zapečetěná, ale po namíchání si ani neškrtla.
Takže jsem zase komoru přes hodinu uklízel.
Alespoň jsem ale vyzkoušel, jakou maximální zvětšeninu mohu s objektivem 105 mm z kina udělat . Je to ca 21x14 cm. To už je ale max. výtah a exp. časy budou při větším zaclonění asi dost dlouhé.
Jelikož bych si čas od času na kino zkusil něco vyfotit, tak bych potřeboval vhodný zvětšovací objektiv na svůj Magnifax 3a.
Původně jsem chtěl svůj dotaz směřovat na výběr rozumné padesátky. Jenže na tu je třeba nějaká redukce.
Pokud se dá tedy bez zásadních omezení zvětšovat i s např. s osmdesátkou, jak píše suky57, tak bych jí zapojil do výběru.
Zvětšeniny z kina bych nedělal na větší papír, než 30x24.
Má smysl se pídit po Meogonech, Ať už 50 nebo 80? Je u nich oproti Anaretům znatelně lepší kvalita obrazu?
Aktuálně mám obyčejný Anaret 105 (bez S) a na 30x24 je z 6x9 ostrost v pohodě. Kdysi v půjčené komoře jsem používal taky Anaret 105, ale myslím, že to byla verze s osvětlenou stupnicí, tedy verze S.
Při kvalitním negativu byly perfektně ostré i fotky na formátu 30x40 z negativu 6x9 a 6x7.
Díky Vašek