Já v poslední době fotím většinou na Fomapan 400, cena je jedním z důvodů (i když vytrvale komunikuji do Fomy, že by měli zdražit).
Nééé! je třeba komunikovat, že by měli zlepšit kvalitu a až pak cenu! Takto to odpovídá.
Ano, přesně tak Kvalitu mají dojebanou roky. Že by standart? Kupovat jen na základě ceny? No každého rozhodnutí. A jak říkal pan Werich.... Každému jeho Poděbrady.
Přijde mi to jako diskuse o plastimatkách... (které miluji a nemám s nimi absolutně žádný problém).
Psal jsem, že cena je jedním z důvodů.
Ano, kdyby byl Tri-X za +/- stejnou cenu jako Fomapan, tak fotím pouze na Tri-X.
Tak jen pro kontext:
- fotím prakticky výhradně střední formát v čb,
- charakter F100 i F400 s ohledem na spektrální citlivost mi velmi vyhovuje,
- na mrazáku mám cca 50 svitků Acrosu (původní verze) a cca 50 svitků Tri-X,
- zrovna mi jde z Fotoimpexu balíček, kde jsem přihodil dalších 10 svitků Tri-X (měl jsem dát rovnou 20 při aktuálním kurzu),
- vedle Tri-X a Fomapanu 400 fotím velmi rád na Rollei IR a Superpan 200 (Aviphot 200),
- fotím více a více panoramata na 6x17, z negativů dělám kontaktní kopie (nemám VF zvětšovák) - zde se cena negativu projeví nejvíce,
- a jak jsem psal šarži si ověřím a poté nakoupím větší objem negativů ze stejné šarže a jsem spokojený,
- zvýšení ceny považuji za zdravé, už jen proto, aby se více investovalo do lidí a technologie, aktuální stav není udržitelný,
- nekvalita z výroby je u každého výrobce a asi mi více vadí čísla a popisky z krycího papíru či mottling než černý déšť, Kodak i Ilford si nekvalitou také občas projdou,
- ano F200 ve svitku je dlouhodobě problém, ale ten nepoužívám (asi i proto).
Takže moje Poděbrady mi fakt vyhovují.