Však to já normálně na plany fotím, o to nejde. Jen jsem chtěl vyzkoušet něco jiného
Ach tak.
No pak všechno záleží na tom, co od toho čekáš. Pokud chceš precizní negativy, vlastnímu testování se nevyhneš. Můžu sem dát pasáže z knih o přípravě a polévání desek. Citlivost si ale musíš určit sám s ohledem na způsob zpracování - pokud chceš plnohodnotný negativ, nebo něco, co se mu blíží, určitě nepoužiješ standardní postup, tj. úplné vyvolání v pozitivní vývojce; potřebuješ měkkou ředěnou vývojku (třeba D23 nebo jinou negativní) a pravděpodobně přeexponovat a podvolat - tak by se ti mohlo povést dosáhnout lepšího odstupňování a ne tak velkého zčernání. Pokud bych to chtěl dělat já - což jsem plánoval, ale nějak na to nedošlo - použil bych pro nástřel Fomabrom s pevnou normální gradací, ta emulze by měla být stejná.
Jednodušší cesta by byla použít standardní postup jako v pozitivním procesu, ale užití takových desek by se omezovalo na motivy s malým dynamickým rozsahem. Dovedu se představit vcelku pěkné výsledky.
Ale ta příprava a polévání, zdá se mi, bude ještě náročnější, než u kolódia, želatina je potvora. Na druhou stranu fotografovi neběží ta krátká éterová lhůta. Lze ale připravit suché kolódiové desky..
A když se to vezme kolem a kolem, možná je to dobrá příprava na časy, kdy planfilmy nebudou nebo budou cenově nedostupné.