Instant Mytol
#251
Publikováno 14 duben 2009 - 18:09:00
No to zase prrrr!!! Zkuste zpracovávat dle "norské tabulky", budete překvapen!
#252
Publikováno 14 duben 2009 - 18:34:39
#253
Publikováno 14 duben 2009 - 20:01:30
#254
Publikováno 15 duben 2009 - 00:11:21
#255
Publikováno 15 duben 2009 - 01:23:05
Stačilo to zadat do teho gúgla a vyhodilo mi to krom nejakého fotbalového nesmyslu kerému nerozumím enem nejaké tři poťapy na temnej.cz co sa na to ptajú jak trúbové
#256
Publikováno 15 duben 2009 - 09:31:08
#257
Publikováno 15 duben 2009 - 14:12:46
#258
Publikováno 15 duben 2009 - 15:13:03
dík..... je to tam samé kurve ..... že se ti norci nenaučí nějaký civilizovaný jazyk...
A to ještě asi nevíš, že mají hned dva oficiální jazyky, starou (bokml) a novou (nynorsk) norštinu + celou řadu místních "nářečí" a nesmíme zapomínat ani na sámštinu. Na to, že jich je jenom 5 milionů je to docela síla i vzhledem k tomu, že ovládají ještě angličtinu
Sorry za OT
#259
Publikováno 15 duben 2009 - 16:59:50
V soupisu vyvolávacích dob v Xtolu (a tedy v podstatě přesně i v Instant Mytolu) chybí z běžných filmů Acros. Dovoluji si doplnit vyvolávací čas pro ředění 1+2, E.I. 100, při 20 st C: 13min., při překlápění 30"//1x/30" Pokud fotíte "nadprůměrně" kontrastní scénu (nemusí to být zrovna průhledy z kostela na sluncem zalitou louku), pak se mi lépe osvědčil E.I.80 a 12minut.
#260
Publikováno 4 květen 2009 - 18:28:53
Toto bude jako "odrazový můstek" (dříve jsem v DS-10 vyvolával). Příští film bude v DS-10 s příměsí (cca 5-9g) OPD (orthophenylendiaminu). Slibuji si jemnější zrnko a bohatší šedou škálu.
Napište svůj názor...
#261
Publikováno 5 květen 2009 - 07:29:26
#262
Publikováno 10 květen 2009 - 20:34:18
1. Nafotil jsem "zkušební" Acros (E.I.100) a vyvolal v DS-10 1+2 s příměsí 4g o-phenylendiaminu na 1 litr ředěného roztoku. Čas jako Xtol (resp. Instant Mytol) x 1,2. Per okno: o něco kontrastnější, než v "čisté" DS-10, ale rovněž velmi vyrovnaný negativ. Zdá se, že na "běžné scéně" (s pravidelnou distribucí stínů a světel v rozsahu cca 8 stop) lze u tohoto negativu (!) rozeznat +- 1/3 stopy, 2/3 jsou už naprosto zřetelné. To není zcela obvyklé.
2. Další kus Acrosu (stejně nafotografovaný) šel do DS-12 1+2 (20stC/11min, 30"//1x/30"). Per okno hezké, oproti IM jaksi "průzračnější". Zde jsem hodně zvědavý na výsledek (fotky).
3. Polovina Retro 100 (E.I.100) volaná v DS-10 1+2 + 4g OPDA/litr mi připadá "převyrovnaný".
4. Retro 100 (E.I.100) v DS-12 1+2 (20stC/11min, 30"//1x/30") je dost pěkný.
Netroufám si zatím hodnotit, protože např. Retro 100 má hodně šedou podložku a ta mate jako Mata Hari.
Re: Acros jsem fakt ještě nepřemohl Je to bohovský film, ale "svéhlavý". Je možné ho vyvolat (snad) úplně ve všem, ale vychytat postup vyvolávání je úkol pro vědecký ústav. Je s podivem, že se kamarádí jak s Instant Mytolem, tak s podobnou DS-10 (rovněž s Dimesonem S), ale i s DS-12 (metolovka s vitaminem C ) a dokonce semistand v Rodinalu 1+100 může klidně konkurovat předchozím. To fakt nebývá!
#263
Publikováno 11 květen 2009 - 13:58:46
#264
Publikováno 11 květen 2009 - 19:00:33
s Adoxem 125 nemám vůbec žádnou zkušenost.
"Má být identický s FP4+..." - no, tvrdí se, že Atomal, Atomal FF, Fomal, Fotomal, Calbe A49, Bergger A49 a nakonec i ten Adox A49 mají být stejné - resp. mají poskytovat stejný výsledek. Tomu bych až tak bezvýhradně nevěřil! Když se sečtou dvě tři čtyři malinké odlišnosti (jak u filmu tak u vývojky), výsledek bývá znatelně jiný. V kombinaci FP4+ (a jeho klonů) a Atomalu (a jeho klonů) se zřejmě nedá očekávat žádné zásadní překvapení - výsledek bude určitě dobrý, spíše vysoce nadprůměrný.
Od kombinace Adox 125 + Instant Mytol lze očekávat podobný výsledek jako u FP4+ + Xtol (To jsem bestie, co?!)
Pokud fotíte na svitek, pak bych u (slušných) filmů kolem 100ASA zrno neřešil. Vemi pravděpodobně nebude nikdy takové, abyste je musel "zmenšovat" v ultrajemnozrnných vývojkách... Instant Mytol je "pouze" jemnozrnná, ale opravdu dobrá vývojka (se kterou se navíc dají dělat doslova kouzla).
Pokud vydržíte, hodím do placu výsledky volání Acrosu a Retro 100 (patrně film postavený na bázi APX100) na papíře.
Já jsem neměl s Instant Mytolem v podstatě žádné problémy (s výjimkou vysokého ředění u staré vývojky) a se všemi filmy "se kamarádil". DS-10 (Dimesone S nebo fenidon B - ev. s OPDA) a DS-12 (metol) jsem zařadil do arzenálu v podstatě ze zvědavosti...
#265
Publikováno 12 květen 2009 - 04:18:47
#266
Publikováno 12 květen 2009 - 09:21:53
Budu ho volat v instatnt mytolu, na který sem už zavedený, takže časy sem určitě uvedu (včetně postupu). Každopádně se odpichnu od FP4 a uvidím.
#267
Publikováno 12 květen 2009 - 10:24:01
#268
Publikováno 12 květen 2009 - 10:27:18
#269
Publikováno 12 květen 2009 - 12:08:43
#270
Publikováno 12 květen 2009 - 12:44:20
#271
Publikováno 13 květen 2009 - 16:05:32
Krakene, myslíš že ještě stihnu něco koupit od Ivana?Nebo neudělám chybu když si rovnou zamluvím 20 svitků?
Já sem to risknul a kúpil 40 ks na jeden prd. Podlemnevá chybu neuděláš.
#272
Publikováno 13 květen 2009 - 16:07:26
Ted´mi to došlo.Kdy vlastně makáš,nebo píšeš ze stavby?
I ten jeden biblický Tomášu a já to všeckým na té točně říkal!!! Je to marný, je to marný, je to marný.
#273
Publikováno 17 květen 2009 - 17:05:46
Mám za sebou dvě focení v lese a týden pokusů, takže - má-li někdo zájem, zde jsou zkušenosti:
DS-10 (jejímž propagátorem je Ryuji Suzuki) je vlastně jeden z "klonů" Xtolu, Mytolu a Instant Mytolu. Z toho, co jsem vyčetl, by měla být odolnější proti železu a jiným nedobrotám ve vodě a kromě toho "by neměla vyvolávat tak ploše, jako Xtol". Ředit se dá stejně jako "mateřské produkty", vyvolává se v ní o cca 20% déle, než v Xtolu (a Mytolu a IM).
Pro výše uvedené vlastnosti jsem ji chtěl zkusit - a zkusil. Zatím pouze na Acrosu, Retro 100 a HP5+. Pan Suzuki neplácal do vody... Acros a HP5+ jsou exkluzívní. Ostrost, zrno, polotóny. Retro 100 už tolik ne. Další pokusy budou následovat.
DS-12 (což je metolový klon) jsem namíchal proto, že DS-10 není doporučována právě pro nízkocitlivé filmy (a obzvlášť pro APX100 = Retro 100 a PanF+). Oba flmy používám, takže nezbylo než vyzkoušet.
Mohu říci, že Retro 100 je v DS-12 2+1 tak bohatý na odstíny šedi, že dosáhnout toho jinou vývojkou by asi byl hodně velký problém. A Acros ve stejném ředění - to je pochoutka!!! Je tam tolik "informace", že si vlastně vy můžete vybrat, kterých 30% použijete - a furt tam bude ještě nadbytek. Navíc - vývojka je tak ostrá, až je dobře se zamyslet, zda takovou ostrost vůbec chci. Myslím si, že tahle voda bude pro kinofilmovníky a ještě k tomu krajináře nebo zátišisty právě to ono.
R.S. píše, že DS-12 je poněkud hrubozrnější, než DS-10. Ano, má pravdu. Ale abyste to zjistili, budete muset zamakat. Při zvětšování na 24x30 s použitím Micro Sight-u 25x zvětšujícího jsem měl velký problém zrnko najít.
#274
Publikováno 18 květen 2009 - 11:14:47
#275
Publikováno 18 květen 2009 - 17:35:28
DS-10 (jejímž propagátorem je Ryuji Suzuki) je vlastně jeden z "klonů" Xtolu, Mytolu a Instant Mytolu. Z toho, co jsem vyčetl, by měla být odolnější proti železu a jiným nedobrotám ve vodě a kromě toho "by neměla vyvolávat tak ploše, jako Xtol". Ředit se dá stejně jako "mateřské produkty", vyvolává se v ní o cca 20% déle, než v Xtolu (a Mytolu a IM).
DS-12 (což je metolový klon) jsem namíchal proto, že DS-10 není doporučována právě pro nízkocitlivé filmy (a obzvlášť pro APX100 = Retro 100 a PanF+).
#276
Publikováno 19 květen 2009 - 07:14:33
Jsou to vývojky podobné IM, navíc s aspirinem a metolem. Viz http://silvergrain.c...Recommendations. Jak budu mít chvíli, přepíšu recepty do češtiny do receptáře.Tak jsem zase za blbce,ale co je ta DS 10 a DS 12.Ještě jsem neztrávil mytol a už je tu další " pecka".Že to ale žeru!
#277
Publikováno 19 květen 2009 - 16:52:04
KYSELINA SALICYLOVÁ NENÍ TOTOŽNÁ S "ASPIRINEM" - TO JE KYSELINA ACETYLOSALICYLOVÁ.
#278
Publikováno 28 červen 2009 - 10:17:18
#279
Publikováno 28 červen 2009 - 11:52:01
myslím, že to tu už Pentaxista někde psal...tj. doma má teplotu blíže 24 st.C, tudíž si volání upravil vímto směrem, aby nemusel tolik temperovat, jestli se nepletuPentaxisto,vypadá to ,že nejčastěji vyvoláváš při 24C.Pokud nejde jen o "ůsporu"času,tak v tom vidíš nějakou kvalitu oproti 20C.Jakou?Jdeo pocit/velice důležité,i když nejde o něco, co se váží nebo měří/,nebo jde o skutečné VIDITELNO!!!
#280
Publikováno 28 červen 2009 - 13:51:51
Je tomu tak, jak pravila Eda - tedy, především. Druhým důvodem je zmenšení závoje a menší zrno (prostě "nestačí narůst shluky"). Na tohle mě přivedl kdysi pan Martykan a po vyprubnutí se ukázalo, že tomu tak je. ALE NE U VŠECH FILMŮ! Acrosu je v podstatě jedno, při jaké teplotě se vyvolá... (samozřejmě s trochou nadsázky!). Bezpochyby k nějakým změnám v procesu vyvolávání (při různých teplotách) dojde, ale já je ještě nenašel... Dobrá je Delta 400 i 100, tam je zrníčko opravdu pěkné při 24stC. Atd.
Nikdy jsem nepátral po tom, jaký je rozdíl ve stavbě emulze a reaktivitě různých světlocitlivých částic při různých teplotách. Je ale obecnou pravdou, že je dobře, pokud se vyvolávač dostane DO EMULZE (a tudíž do reakce se světlem zasaženými částicemi) CO NEJRYCHLEJI, DO CELÉ VRSTVY A ZASÁHNE VŠECHNY POKUD MOŽNO "NAJEDNOU". Pak se (asi?!) neuplatní až tolik vliv reakčních produktů a "doba transportu vyvolávače a zmíněných reakčních produktů" v emulzi (dovnitř a ven) a jejím těsném sousedství.
Ale možná se ganc mýlím...
#281
Publikováno 29 červen 2009 - 06:38:40
#282
Publikováno 28 listopad 2009 - 21:12:49
Vyvolávál jsem s tím a jsem velice mile překvapen.. Jen jsem si všiml, že mi vyvolává nějak rychleji než je na digitaltruth uvedeno u X-tolu. (asi o 1/3)
Fomu 200 jsem měl moc tvrdou, to neva byla to jen zkouška na kousku z metráže. To zrníčko je velice příjemné a jemné, propadl jsem nadšení.
Druhý film byl neopan400 a tam jsem prostě špatně koukl do tabulky, místo 18 minut pro push na 800 při 1+3 jsem dal jen 12,5 minuty a bylo to supr. Akorát vyvolaný, na papír to šlo přesně na normál.
Inu dobrou vývojku jsme tu zavedli a díky vitamínu C je určitě i zdravá.
#283
Publikováno 29 listopad 2009 - 21:17:17
#284
Publikováno 29 listopad 2009 - 21:35:48
Dalším krokem bude DS-10... Stojí za vyzkoušení.
#285
Publikováno 29 listopad 2009 - 23:06:01
Musím k tomu instant mytoku říci asi toto:
Kdysi jsem dělal s fomou excelem a moc jsme si nesedli. Teď s tím instant mytolem je to jiná, je to radost.
#286
Publikováno 1 únor 2011 - 19:24:21
Tabulka od Chrise Johnsona pro X-Tol 1+1 při 20stC
(a pravděpodobně fungující i pro Mytol a Instant Mytol
Nevím, zda se to podaří napsat do tabulky (vždycky s tím mám problém). Takže první je název filmu, citlivost, na jakou má být exponován, pak vyvolávání N, N +1, N +2, N -1, N -2
T-Max P3200 2400 15 16,5 18 13,5 12
Delta 3200 1600 15 16 17,5 13,5 12
400TX 200 7,5 10,5 15 5,5 4,5
400TMax 400 9,5 10,5 11,5 8,5 7,5
HP5+ 400 9 12,5 17 6,5 5,5
Delta 400 400 10 11 12 9 8
FP4+ 64 9,5 13 18 6,5 5,5
125PX 64 7 10 14 5 4
10TMax 100 9,5 10,5 11,5 8,7 7,5
Delta 100 80 10 11 12 9 8
PanF 50 8 11 15,5 5,5 4,5
helou, mam politrovku xtolu v chladnicke, hotujem sa vyskusat ...
nerozumiem celkom tejto tabulke, co vlastne znamenaju tie Nka? napr., kodak udava cas pre HP5 pri tejto teplote a riedeni 12 minut, podla tejto tabulky je to cca N+1, co to vlastne v reale znamena?
Suvisi to so zonovym systemom? este stale som ho nenastudoval
#287
Publikováno 1 únor 2011 - 19:44:40
Tabulka Ch.J. je použitelná jako východisko a je pro rotaci.
Nejjednodušší pro Vás bude řídit se vyvolávacími dobami pro Xtol x 1,2.
I to je (samozřejmě) východisko - záleží hodně na dynamice pohybu při vyvolávání, světle zvětšováku (difusní, kondenzorové, studené...), zvětšovacích papírech, pozitivní vývojce atd. atd.
#288
Publikováno 1 únor 2011 - 19:49:30
Zhruba:
Vysoký kontrast scény - přeexponovat (o 1,2,3... EV) - podvolat (o procento vyvolávacího času, které je ale pro každý film jiné) - obrázek je méně kontrastní.
Nízký kontrast scény - podexponovat - převolat - obrázek je více kontrastní.
#289
Publikováno 1 únor 2011 - 19:59:04
N, N+1, N-1 atd. jsou "pojmy" související se ZS.
Zhruba:
Vysoký kontrast scény - přeexponovat (o 1,2,3... EV) - podvolat (o procento vyvolávacího času, které je ale pro každý film jiné) - obrázek je méně kontrastní.
Nízký kontrast scény - podexponovat - převolat - obrázek je více kontrastní.
a jeje, myslel som si, spanielska dedina pre mna, asik sa v tom radsej nebudem vrtat
kazdopadne dakujem
kua, raz ten zonovy system hadam pochopim
#290
Publikováno 1 únor 2011 - 21:48:25
#291
Publikováno 13 červen 2015 - 21:50:23
#292
Publikováno 14 červen 2015 - 07:24:50
No a na kolik jsi ho exponoval? Jestli jako stovku tak je chyba tam.
#293
Publikováno 14 červen 2015 - 11:12:35
#294
Publikováno 16 červen 2015 - 19:55:17
#295
Publikováno 16 duben 2016 - 17:45:43
Namíchal jsem koncentrát Instant Mytolu a vyvolal v něm rozpůlený kinofilm Acros@80.
První polovina byla v 1+1: negativ je "křišťálově čistý", po závoji ani památky, "dokonale" se vypral. Zdá se, že i kontrast je v pořádku, ale ten až z fotografií.
Druhá polovina: 1+2 + 1,5ml Rodinalu (na 300ml). Zřetelně prokreslenější stíny, celkově více krytý, ale spíše ve srovnání s první polovinou filmu.
Další pokus bude "originál" Mytol - mám jak askorban Na tak metaboritan Na. Bude-li výsledek lepší, zmastím koncentrát.
#296
Publikováno 22 duben 2016 - 21:11:49
Mytol ještě ne, ale:
Instant Mytol z koncentrátu + Rodinal 1+200, Acros@100.
Vyvolávací čas jsem použil podle záznamu, který mám na papíře, ale nevím, kde jsem jej získal...
Je to pro Acros exponovaný na nominální citlivost, rotační vyvolávání, teplotu 20°C
N+4 1+1 22,4
N+3 1+1 18,4
N+2 1+2 22,4
N+1 1+2 18,4
N 1+2 15,8
N-1 1+2 13,2
N-2 1+3 15,8
N-3 1+3 13,2
Minulý pokus (viz předchozí příspěvek) mi připadá "ideální" a byl jsem zvědavý, jak se projeví změna volací doby a kinetiky a ještě k tomu přídavek Rodinalu.
Volal jsem tedy v ředění 1+2, při teplotě 20°C po dobu 15,8' (ALE! v komoře mám 24-24°C, tudíž i vývojka natemperovaná na 20°C se v průběhu volání ohřeje o cca 1,5°C, takže jsem zkrátil volací dobu o minutu padesát na 14'). Rotace představuje asi 95% volacího času oproti trvalému pohybu, takže: 30"//1x/15".
Protože jsem dovolal před třemi hodinami (po pěti hodinách opravdu nepříliš pohodlného výstupu a sestupu na Polanu), nečekal jsem na "suchý výsledek". Ale na mokrém negativu se dá vypozorovat: více krytý, stíny prokreslené i ty nejhlubší, světla nejsou "černá" - jsou velmi podobná minulému pokusu!!!
Je jasné, že dnes nebudu až tak dobře spát, protože zítra budu zkoušet papírové fotografie a jsem zvědavý jako opice. K dnešnímu filmu si přidám film vyvolaný v "čistém" IM a také film volaný v IM s přídavkem o-fenylendiaminu.
Jestli otravuju, promiňte!
#297
Publikováno 23 duben 2016 - 03:46:54
vůbec ne. jistě nejsem sám, kdo napjatě čeká na pokračování ságy a velkolepé finále
#298
Publikováno 26 duben 2016 - 14:21:19
Volací časy z 22.4.16 "nejsou v pořádku". Zvětšovatelné to je dobře, ale při filtraci 1-1,5.
#299
Publikováno 27 březen 2021 - 20:29:40
Přátelé, jelikož v poslední době nemám moc času na focení, tak aspoň špekuluju, co vyzkoušet dál. Po přečtení tohoto vlákna je mi to jasné, Instant mytol je další krok! Už jsem namíchal a čekají mi tu dva filmy. FP4, co jsem dohledal, by měl vycházet při 20°C 1+1 na 10minut, další tu mám APX 100, která podle digitruth bude v Xtolu 1+1 při 20°C vycházet taky na 10 minut. Kinofilm, různé podmínky, jde mi hlavně o nástřel od čeho se odrazit. Myslíte, že to tak bude fajn?
Dále pak Pentaxista uvádí překlápět prvních 30s, pak 1x každou půlminutku, to však při 24°C. Když bude mít vývojka 20°C, mělo by být kvrdlání stejné nebo trochu intenzivnější? Vždycky jsem vyvolával jen při 20stupních, s teplejší vývojkou zkušenost nemám. Ale jelikož tu máme okolo těch 24, asi se k tomu nakonec přikloním...
#300
Publikováno 21 červen 2023 - 05:19:18
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních