máchání Fomy 100
#51
Publikováno 21 květen 2007 - 09:50:33
#52
Publikováno 21 květen 2007 - 18:32:24
Je tady neskutečně moc informací kolem míchaní vývojek a vyvolávacích časů. Proto by jsem potřeboval nějaký, na začátek jednoduchý a spolehlivý postup pro vyvolání Fomy 100 a 200 v té ID 11-ce. Jaký poměr s vodou a jak dlouho který film vyvolávat.
Jak jsem už psal moje zkušenosti doposud sahají jenom k vývojce Fomy.
Shrnutí: poměr vývojka:voda
čas pro Fomapan 100 a 200
překlápení, kolikrát a jak často
Děkuji za pomoc. Martin
#53
Publikováno 21 květen 2007 - 19:04:10
Shrnutí: poměr vývojka:voda
čas pro Fomapan 100 a 200
překlápení, kolikrát a jak často
Děkuji za pomoc. Martin
to všechno co dostaneš jako radu ti ale nemusí vůbec vyhovovat, musíš stejně všechno vyzkoušet, nakonec tu cestu vlastního rukopisu ale určitě najdeš. přesný návod neexistuje. to by nebylo dobrých fotografů...
#54
Publikováno 21 květen 2007 - 20:01:57
#55
Publikováno 21 květen 2007 - 20:17:11
#56
Publikováno 21 květen 2007 - 20:19:57
#57
Publikováno 21 květen 2007 - 22:28:12
#58
Publikováno 22 květen 2007 - 06:09:15
Preklapeni nema bejt zadna divocina. Cim min bublin tim lip. Pekne poklidne obratit, malinko pockat a zas klidne obratit zpatky. Jedno preklopeni = 3sec. Opravdu zadny sejkrovani
Casy vyvolani najdes na http://www.digitaltr...m/devchart.html
Pro zacatek se drz spodni hranice casu. Pamatuj si ze zabery nafoceny na slunicku muzes klidne vyvolat o malinko kratsi dobu, zkus zkratit dobu volani o 10% casu, neni nic horsiho nez prevolanej negativ. Stejne si casem system vyvolavani upravis podle sebe...
A kdyz budes exponovat pamatuj na Kodakovo pravodlo. Na plnym slunicku F16 a cas 1/x, kde x = ISO filmu. Nekdy fotaky dokazou namerit skutecny blbosti. Opravdu to funguje, samozrejme s mensi clonou budes kratit cas napr F8 1/400 na Fomapanu ISO100.
Ja pokud v takovym pocasi chci fotit neco co lezi v lehkym stinu, napr. pod stromem ( ale ne v interieru nebo v hlubokym lese ), jednoduse uberu 3EV a nic nemerim. A mam na negativech vsechno...
No, experimentuj, pamatuj si nebo pouzivej blocek. A hlavne fot a cvachtej
Hodne zdaru
#59
Publikováno 22 květen 2007 - 06:59:59
No, experimentuj, pamatuj si nebo pouzivej blocek.
Vrele muzu misto bloku doporucit http://www.paladix.c...o-expozici.html
Upravil jsem si to na miru a pri kratsim case zapisovani mam vic informaci nez v bloku. Potom tu A4ku prikladam do sanonu k indexprintu a mam tak vse pekne pohromade pro studium...
#60
Publikováno 22 květen 2007 - 08:51:00
#61 Anonymous
Publikováno 22 květen 2007 - 13:21:55
#62
Publikováno 22 květen 2007 - 13:36:05
#63
Publikováno 22 květen 2007 - 14:29:24
Jmenuje se to "imprinting" a Pentax 645N byl prvni kdo to umel. U mamiye toto umi 645AFD a vyssiTuším že některé foťáky, tuším že snad Pentax 645N2 a Pentax MZ-S mají datvou stěnu, která zapisuje expoziční hodnoty mimo políčko obrázku. To by se někdy dost hodilo.
#64
Publikováno 22 květen 2007 - 14:47:20
#65
Publikováno 22 květen 2007 - 14:50:10
jo contaxy to měli i v kinu. to byla taky hodně dobrá značka a je v ... . i když na druhou stranu věřim, že většina jejich poctivejch strojů bohatě přežije dnešní digi zázraky poslední generace...
digi zazraky posl. generace preziji skoro jakykoliv jiny fotak nez digizazrak ;o) takze bych contax zas tak moc neurazel...
#66
Publikováno 22 květen 2007 - 14:54:28
jo contaxy to měli i v kinu. to byla taky hodně dobrá značka a je v ... . i když na druhou stranu věřim, že většina jejich poctivejch strojů bohatě přežije dnešní digi zázraky poslední generace...
digi zazraky posl. generace preziji skoro jakykoliv jiny fotak nez digizazrak ;o) takze bych contax zas tak moc neurazel...
kurna preklep....digi zazraky posl. generace prezije skoro jakykoliv jiny fotak nez podobny digizazrak ;o) takze bych contax zas tak moc neurazel.
#67
Publikováno 22 květen 2007 - 14:58:09
jo contaxy to měli i v kinu. to byla taky hodně dobrá značka a je v ... . i když na druhou stranu věřim, že většina jejich poctivejch strojů bohatě přežije dnešní digi zázraky poslední generace...
Pentax MZ-S je taky kinofilmovy fotak.
#68
Publikováno 22 květen 2007 - 15:09:26
#69
Publikováno 22 květen 2007 - 18:15:24
Pokud budete vývojku ID11 používat neředěnou, tak v jednom litru roztoku lze vyvolat 10 kinofilmů s 36ti obrázky. První film Fomapan 100 vyvolávejte při 20st.C. 6-7min. Každý další film prodlužujte o 10%. Po desátém filmu roztok vylejte.
Když, dejme tomu, budu vyvolávat pátý film, bude čas o 50% delší, t.j. 9-10,5min.
Ale co když jsem mezitím vyvolal dva filmy s 10-ti obrázky? Počítáte nějak vyvolávací čas s ohledem na kratší filmy a tudíž méně vyčerpanou vývojku? Nebo jenom přidám těch 5x10%?
#70
Publikováno 22 květen 2007 - 18:23:00
Ja si teda osobne nic nepisu. Co potrebuju to si pamatuju, a co si nepamatuju to nepotrebuju
#71
Publikováno 22 květen 2007 - 18:32:44
Kadej film ma nejakej pocet cm ctverecnich. Svitek a kinofilm ma zhruba stejne, to jen pro zajimavost. Tak si v tvem pripade muzes spocitat plochu filmu a rozpocitat o kolik budes prodluzovat...
Bude-li to fungovat, netusim...
#72
Publikováno 22 květen 2007 - 18:36:13
#73
Publikováno 22 květen 2007 - 18:48:34
Ale popravde, zlaty jednorazovky. Treba Rodinal
Napriklad emulze Fomapanu bezvadne reaguje na snizeni teploty + prodlouzeni casu, dava mensi zrno a zachovava vybornou ostrost. Napr. T-Max na nizsi telotu takhle pekne nereaguje...
#74
Publikováno 7 červen 2007 - 11:32:47
#75
Publikováno 7 červen 2007 - 14:52:42
amaloco 74 1+20 foma 100, 8minut prvnich 30s preklapim trvale pak kazdou minutu jednou
a jsou SKVELE! sam jsem velmi prijemne prekvapen ) neco sice udelal urcite ten staricky Tessar 50/2.8 ve Werre, ale je to bomba )
#76
Publikováno 11 červen 2007 - 14:40:20
#77
Publikováno 11 červen 2007 - 16:22:40
Je pravda že jsem v ní nedělal první film, ale proč oranžová?
Barva je to sice hezká, ale je to normální?
Jo a možná nato měla vliv teplota vývojky 26 stupňů, nebo ne?
A prosím nechte mě žít, ja vím že jsou lepší vývojky, ale ještě nedorazili...
#78
Publikováno 11 červen 2007 - 18:20:43
lepší nelepší, je to pořád dokola. některé vývojky jsou sice pro určitý film jak pěst na oko, ale pořád dle mého názoru platí, že vývojka musí splňovat především požadavky samotného autora na finální print, nebo snad neA prosím nechte mě žít, ja vím že jsou lepší vývojky, ale ještě nedorazili...
#79
Publikováno 11 červen 2007 - 22:26:56
Tak si máchám fomu stovku ve fomáckej vývojce a ona po vylití zůstala úplně oranžová. Není to divné?
Je pravda že jsem v ní nedělal první film, ale proč oranžová?
Barva je to sice hezká, ale je to normální?
Jo a možná nato měla vliv teplota vývojky 26 stupňů, nebo ne?
Pokud film nevypadá nějak divně, tak bych se tím příliš nevzrušoval, může té být například antihalační vrstva. Měl bys vidět, jak vypadá rodinal, když v něm vymácháš nějakej kodak - fialový hnus.
#80
Publikováno 12 červen 2007 - 09:12:24
Tak si máchám fomu stovku ve fomáckej vývojce a ona po vylití zůstala úplně oranžová. Není to divné?
Je pravda že jsem v ní nedělal první film, ale proč oranžová?
Barva je to sice hezká, ale je to normální?
Jo a možná nato měla vliv teplota vývojky 26 stupňů, nebo ne?
Pokud film nevypadá nějak divně, tak bych se tím příliš nevzrušoval, může té být například antihalační vrstva. Měl bys vidět, jak vypadá rodinal, když v něm vymácháš nějakej kodak - fialový hnus.
a kdyz v nem vymachas tusim Fomapan 100 tak je zleny, po Agfe APX 100 temne fialovy. Je to vetsinou antihalacni vrstva
#81
Publikováno 12 červen 2007 - 13:37:47
Ale je hezká ta oranžová...
#82
Publikováno 26 červen 2007 - 18:15:11
Vyvolal jsem fomu 100-vku v jemnozrné fomácké vývojce, Fomadon Excel. Teplota vývojky byla 26 stupnů, tak jsem musel zkrátit čas na 3 minuty. Měl jsem z tohohle krátkeho času divný pocit. Překlápění, prvních 10 sekund a pak každých 30sekund jednou. První pohled na film se zdá v naprostém pořádku a prokreslené mám i stíny na záběru v protisvětle (přímé sluníčko). Nejsou sice jako při použití přechodových filtrů, ale ta kresba tam je. Pak záběry s bleskem o strop+odrazná destička vypadají skvěle, bez stínů.
Jo a je to první film z mého již opraveného foťáku (jak dělal škrábance). Nic jsem nenašel, film je naprosto bez jakýchkoliv škrábanců. Ale, použil jsem již navinutý 24 snímkový filmek. Ještě to zkusim z filmem z metráže na tu samou, již jednou použitou kazetu.
#83
Publikováno 26 červen 2007 - 20:31:27
#84
Publikováno 26 červen 2007 - 21:47:41
Japak to deláš? Používám vývojnici Plastimat.
#85
Publikováno 26 červen 2007 - 21:55:51
#86
Publikováno 26 červen 2007 - 21:56:59
#87
Publikováno 26 červen 2007 - 22:02:05
No a v zimě mi už parkrát zamrznul vodovod, takže taky žádná výhra
#88
Publikováno 10 září 2007 - 16:44:16
#89
Publikováno 10 září 2007 - 17:46:26
#90
Publikováno 10 září 2007 - 18:18:39
#91
Publikováno 2 prosinec 2007 - 18:28:06
V zásadě jde při pull-procesu asi vždy o zkrácení času a v push o prodloužení. U Ilfordu jsou tyhle možnosti přímo v krabičce a zpravidla šlo o cca -1/6 času při pull o 1EV a +1/3 času u push o 1EV. Ale je to takové hodně +/-.
Určitě někdo musíte mít zkušenosti. Gord u Fomapanu 100.
#92
Publikováno 2 prosinec 2007 - 20:09:09
#93
Publikováno 10 květen 2008 - 19:36:18
Mně se líbí svitek Foma 100 v X-Tolu 1+1 (totéž v Mytol-u, totéž v Instant Mytol-u), 20stC, 8,5min, překlápět prvních 30sec (cca 6x, nepřehánět!), pak co 1/2 min. 1x překlopit.
Pozn.: vyvolávám zpravidla při 24stC - tedy 6min.
Jaký by jste doporučil čas při exponování na 64 ISO? Četl jsem na webu pana Vašiny, že tento film exponuje na 64 ISO a vyvolává v rodinalu 1:50 12min.
#94
Publikováno 16 květen 2008 - 06:51:59
#95
Publikováno 16 květen 2008 - 07:18:12
#96
Publikováno 23 květen 2008 - 18:31:41
mam dotaz ohledne casu pro vyvolavani Fomy 100 v ID 11 1+3. Volam listovou Fomu rotacne a koupu ji nejcasteji v ID11 1+3 kvuli rozsahu. Jenze navod obsahuje cas jen pro stock. Mate nekdo tuto kombinaci odzkousenou, nejlepe pri rotacnim vyvolavani? Na fotopruvodci jsem nasel cas 13 minut pri 21 stupnich.
diky
#97
Publikováno 27 květen 2008 - 14:15:41
vyvolán ve vývojce X-Tol , ředění 1+3 při standartním kontrastu 1:6 . Erik
#98 Anonymous
Publikováno 27 květen 2008 - 15:09:52
Vážení kolegové , prosím o Vaši konzultaci , týkající se Vašich zkušeností s praktickou citlivostí plochého filmu Foma 100 , která se pro zvětšování s kondenzorem pohybuje v rozsahu 50 až 80 ASA pro G_o = 0,55 . Film je
vyvolán ve vývojce X-Tol , ředění 1+3 při standartním kontrastu 1:6 . Erik
Pro tuto kombinaci nemam zkusenost ale pokud to pomuze,
mam pro:
Am 74 1+19 iso 50
Ultrafin Plus 1+4 iso 50-80
Pyro 510 iso25-50
vse standartni kontrast, mereno a exponovano na stiny do zony I.
Vse ale porovnavam okometricky nikdy jsem nepouzival zadne laboratorni postupy. Klasicky provadim otestovani negativu dle Adamse a nasledne urcuji EI filmu.
#99
Publikováno 27 květen 2008 - 22:25:57
Vážení kolegové , prosím o Vaši konzultaci , týkající se Vašich zkušeností s praktickou citlivostí plochého filmu Foma 100 , která se pro zvětšování s kondenzorem pohybuje v rozsahu 50 až 80 ASA pro G_o = 0,55 . Film je
vyvolán ve vývojce X-Tol , ředění 1+3 při standartním kontrastu 1:6 . Erik
Kolem EI 50 muze byt. Ja pouzival XTOL/Excel neredeny a citlivost mi vychazela kolem EI 40 pro standardni kontrast. Takze plus minus tech 50.
#100
Publikováno 10 červen 2008 - 06:45:39
Opakovaně se mi to stalo u kazet na Super 23 jak u 6x9 tak i u 6x7, a stává se mi to i u Flexaretu Standard
Nemáte s tím někdo podobnou zkušenost?? A proč už se to nedělá na volíznutí...??
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních