Delta 3200
#1
Publikováno 25 duben 2007 - 15:43:05
V čem (pokud) ten film mácháte vy?
#2
Publikováno 25 duben 2007 - 20:43:04
Mám s ním zkušenosti v kinofilmu. Máchám v TETENAL Ultrafin Plus, ředění 1+6, cca 15 min. při teplotě 20°C. Překlápím prvních 30 s, a pak každou celou minutu 6x v cca 5s. S kontrastem sem problém něměl, pokaždé šlo o fotky z koncertů v klubech (takže kontrastu až moc, když je v záběru reflektor). Jo a zvětšuju s kondenzorovou hlavou.V čem (pokud) ten film mácháte vy?
#3
Publikováno 26 duben 2007 - 10:41:25
#4
Publikováno 26 duben 2007 - 21:04:15
Zrno sice jak sterk velky, ale velmi ostry a pravidelny. Film zachyti i slusne konstrastni scenu - fotit za prudkeho denniho svetla neni problem - ale nocni snimky s prevahou cerny pusobi lepe. Na koncertech by to mohlo pusobit moc pekne.
#5
Publikováno 2 květen 2007 - 10:08:51
Ty T-Maxy, ty jsou jenom v kinu, že? Ne že bych chtěl znít nějak nafrněně, ale na kino nemám moc výbavičku (teda, mám Zenita) - spíš bych potřeboval něco svitkovějšího.
#6
Publikováno 2 květen 2007 - 10:27:18
#7
Publikováno 7 květen 2007 - 11:00:53
#8
Publikováno 27 listopad 2008 - 11:59:04
prosím poradíte mi s touto konkrétní situací?
Večer lampionový průvod, bude vyfoceno na kinofilm Delta 3200, potom vymácháno ve vývojce ID11.
Poradili by jste mi, jeslti tu Deltu fotit jako 1600, nebo nechat 3200? A ID 11 většinou ředím 1+1 - může být (s jakým časem a překlápěním)? Nebo musím v neředěné - na digitaltruth to vypadá, že ředění ani nedoporučují.
Za případné rady díky
Robert
#9
Publikováno 27 listopad 2008 - 12:56:18
Ahoj kolegové,
prosím poradíte mi s touto konkrétní situací?
Večer lampionový průvod, bude vyfoceno na kinofilm Delta 3200, potom vymácháno ve vývojce ID11.
Poradili by jste mi, jeslti tu Deltu fotit jako 1600, nebo nechat 3200? A ID 11 většinou ředím 1+1 - může být (s jakým časem a překlápěním)? Nebo musím v neředěné - na digitaltruth to vypadá, že ředění ani nedoporučují.
Za případné rady díky
Robert
pokud hodláš volat v id-11, rozhodně exponuj na asa1600 a vyvolej na asa3200, jinak budeš mít dost utopené stíny.
Pokud chceš exponovat na asa3200, je nutno použít vývojku, která zvyšuje citlivost, tedy Ilford Microphen, DD-X, případně i Amaloco AM-74, ale ta dělá větší zrno, než ty od Ilfordu. Subjektivně ještě lepší je FX-11.
Časy bych použil doporučené od výrobce asi v polovině mezi asa3200 a asa6400.
Velkého kontrastu se bát nemusíš. Taky doporučuju volat při 20°C a míň (min. 18°C), podle mého subjektivního vjemu je pak hezčí zrno, nikoli však menší.
Nejlepší by asi bylo exponovat na asa1600 a volat v Microphenu resp. DD-x časy pro asa 2000. Podle mého názoru pak dostaneš nejlepší výsledky. Tím mám namysli pěkně kryté negativy (i ve stínech), relativně malé zrno, přitom pěkně uspořádané.
#10
Publikováno 27 listopad 2008 - 13:33:07
Díky
#11
Publikováno 27 listopad 2008 - 19:15:44
#12
Publikováno 27 listopad 2008 - 20:54:28
exponovat jako 1600 asa, vyvolat jako 3200 asa
#13
Publikováno 28 listopad 2008 - 01:11:49
#14
Publikováno 3 leden 2009 - 11:49:13
#15
Publikováno 3 leden 2009 - 12:02:39
#16
Publikováno 3 leden 2009 - 12:05:17
prostředí asi tohlensto i když o trochu přijemnější :
mělo by jít spíš o portréty takže si je postavím pod tu trochu světla ,ale přece jen to nebude nic moc
snad se pan Nachtwey nebude zlobit
#17
Publikováno 5 leden 2009 - 13:26:05
si teda myslím, že v Microphenu, FX-4, FX-15 a nebo FX-37 (a možná i XTOLu, podle toho, co tvrděj lidi občas na APUGu) by se ta Delta dala klidně fotit na 3200 ASA bez větších ztrát ve stínech. nebo v to tedy alespoň doufám.... v ID-11 / D-76 bych raději zapomenul i na těch 1600 ASA (vlastní mizerná zkušenost)
jak už jsem někde psal, pro optimální výsledky (myšleno prokleslené stíny a přijatelné zrno) doporuču exponovat na iso 1600 a volat na iso 3200 ve vývojkách, které zvyšují citlivost, tedy Microphen, DD-X, z FX řady vyšla nejlépe fx-11 a fx-37. X-tol moc nedoporučuju, tyhle citlivé filmy už moc nestíhá.
#18
Publikováno 6 leden 2009 - 01:19:25
a nebo aspoň FX-4?
#19
Publikováno 6 leden 2009 - 02:33:01
měl by někdo po ruce odzkoušenej čas pro FX-37 a Deltu 3200?
a nebo aspoň FX-4?
pro deltu 3200 exponovanou jako iso3200 mám časy:
fx37, 1+3, 20°C, 10 min
fx4, 1+1, 20°C, 21 min
oboje voláno bez přednamočení v tanku Jobo ručně. Překlápění prvních 30 s, pak zhruba každou minutu cca 10 s.
negativy mám, podle mě, kryté akorát, ale přesto ty časy ber raději orientačně, jako výchozí bod. Rozhodně doporučuji si udělat předtím jeden zkušební negativ ve zmíněných vývojkách!
na pozitivu jsou si výsledky z hlediska zrnitosti a využití citlivosti relativně podobné, jenom ta fx4 má poněkud hrubší a zároveň i ostřejší podání. Fx37 je jemnější a kultivovanější.
Za případný neúspěch nezodpovídám!
#20
Publikováno 6 leden 2009 - 07:51:26
Vyvolával jsem svitek i kinofilm. Svitek je OK - kontrast v pohodě, potónů je také celkem dost, zrno příjemné. U kinofilmu mi však vyšel už větší kontrast i zrno a celkově se mi to moc nelíbilo. I když můj pocit ze zrna je asi dán tím, že z kinofilmu jsem na stejnou velikost musel víc zvětšovat než ze svitku.
Jinak na Deltu 3200 máchanou v Microphenu jsem udělal fotky na předvánočním srazu. Jsou u mě v galerii.
#21
Publikováno 6 leden 2009 - 13:00:00
pro deltu 3200 exponovanou jako iso3200 mám časy:
fx37, 1+3, 20°C, 10 min
fx4, 1+1, 20°C, 21 min
oboje voláno bez přednamočení v tanku Jobo ručně. Překlápění prvních 30 s, pak zhruba každou minutu cca 10 s.
fakt díky moc! já to prubnu, ještě dneska asi. nějak si to napočítám na těch 1600 asa a uvidím, co to vyvede.
#22
Publikováno 6 leden 2009 - 17:44:06
...
oboje voláno bez přednamočení v tanku Jobo ručně. Překlápění prvních 30 s, pak zhruba každou minutu cca 10 s.
[/quote]
Ono z té Delty3200 ani nic barevnýho neteče,
tak to přednamáčení ztrácí smysl.
#24
Publikováno 6 leden 2009 - 20:42:54
...
oboje voláno bez přednamočení v tanku Jobo ručně. Překlápění prvních 30 s, pak zhruba každou minutu cca 10 s.
[/quote]
Ono z té Delty3200 ani nic barevnýho neteče,
tak to přednamáčení ztrácí smysl.[/quote]
přesně tak, zkoušel jsem to oběma způsoby a je to úplně jedno. Ilford předmáčení stejně nedoporučuje.
#25
Publikováno 6 leden 2009 - 20:51:13
Vypadá to moc pěkně, exponoval jsi ji jako 3200, nebo je ubráno?
Exponováno na 3200. Pravděpodobně V té restauraci bylo takové přítmí, že expozici Lenigrad 4 se ani nezachvěl. Tak jsem to po konzultaci s kolegy odhadl na 1/15 při cloně 4.
Každopádně mám i další svitek, kde vím přesně, že jsem exponoval na 3200 a také to vyšlo podobně dobře. Takže se nemusíš bát využít nominální citlivost. Ev. v tom Microphenu prodloužíš mírně čas vyvolání.
#26
Publikováno 6 leden 2009 - 21:32:02
#27
Publikováno 6 leden 2009 - 21:43:28
#28 Snek
Publikováno 2 únor 2009 - 01:45:16
Přes okna šlo do místností takový nevýrayný, mdlý, šedý světlo (fakt bylo hnusně, psa by ven nevyhnal...)
Film jsem exponoval jako 1600, expozimetr říkal, že 4 při 1/30; takže jsem na Flexaretce nastavil 4 na 1/25. Jako stativ jsem použil podlahu.
Měl jsem chvíli dilema, v čem máchat, nakonec jsem zjistil, že mám doma stejně akorát ID-11, Ilfosol S, Fomu LQR a Rodinal.
Pročtením tohoto vlákna, ilfordího letáku k filmu, a hledáním na netu jsem dospěl k názoru, že v ID-11 by to jakž takž šlo, Ilfosol S se mi na tohle moc nezdál, Fomu LQR používám akorát na inverzní Fomapan R... takže Rodinal. Držel jsem se digitaltruth, tj. 1+25 na 11 minut, teplota +- 20 stupňů. Klopil jsem pomaaaaalu každou minutu až do 9. minuty, pak jsem to už nechal stát.
Film ještě není uplně suchej, ale z toho co jsem stačil vykoukat se mi to líbí. Zrno takový pěkný kultivovaný, decentní kontrast, myslím, že to bude celkem zvětšovatelný
#29
Publikováno 17 říjen 2011 - 20:22:26
omlouvám se že otevírám staré vlákno, ale potřebuji si někam poznamenat mé zjištění pro případ, až to zapomenu, abych to někde našel .
S uvedeným filmem jsem učinil 2 pokusy, oba na kinofilm. Pokaždé to byla bohoslužba v našem kostele (relativně netemném). Foceno z ruky za přírozeného světla.
1) Exponováno jako 1600. Voláno Ultrafin (1+10), 9 minut překlápěno po třech sekundách. Výsledek strašně zrnitý (fakt dost) nekontrastní a málo kryté. Nepoužitelné.
2) Exponováno jako 800. Ultrafin + (1+4) , 11:00 první minutu furt, pak 4x každou minutu. Výsledek o dost lepší krytí, viditelně menší zrno, ale patrné již na 13x18. Malý kontrast zvětšováno s M2 filtrem a pak se na to koukat.
Závěr je, že reálná citlivost je o dost nižší než krabičková. Úplná bomba to není (asi málo praxe). Každopádně si říkám, jestli už není lepší volat rovnou HP5 na 800. Asi to zkusím a pak si to sem poznamenám .
#30
Publikováno 18 říjen 2011 - 01:13:46
od 1600 do 25600
podlozka je "seda" od vyrobcu
pokial mas viac filmov tak odporucam zainvestovat do do tejto anglickej push vyvojky
ako bolo inde uz popisane
je to film cca 1600, ktory sa az touto zlozkou procesu dostane na 3200
ucite jej daj sancu
pri prechode na zvitok (teda pokial ju este budu vyrabat) ocenis ze je tu
#31
Publikováno 18 říjen 2011 - 05:19:45
Mozna to chce vice laborovat, ale ten ultrafin ji asi nesedi.
Doporucuji precit clanky Standy Brizy:
Delta 3200 - 1 cast
Delta 3200 - 2 cast
Volal jsem ji potom v DDX a vysledky jsou uplne jine.
#32 Jirinol
Publikováno 18 říjen 2011 - 10:03:46
#33
Publikováno 21 říjen 2011 - 13:00:12
Akorát se mi asi na dvou místech objevilo v emulzi filmu větší černé zrníčko. Napřed jsem ho považoval za smítko, ale když jsem se podíval zaostřovacím mikroskopem bylo vidět, že je tvořeno zrny stříbra. A to mi nejde do hlavy jak něco takového může vzniknout. Že by soudruzi z Ilfordu udělali chybu v emulzi? Nebo jsem mohl něco pokazit zpracováním? Reflex to být nemůže, protože to měla slečna uprostřed tváře (blbě se to retušovalo).
#34
Publikováno 21 říjen 2011 - 13:31:26
Deltu 3200 v kinu jsem nacvakal na zkoušku jen dvě kazety, ovšem po porovnání fotek se Surveillance P3 a P4 od Ilfordů nemám už chuť do Delty znovu někdy jít ... a když se přihlédne k cenovému rozdílu, je to pro mě osobně jasná volba. I když musím přiznat, že od jednoho kolegy zdejšího (skvělého fotografa a kytaristy) jsem měl možnost vidět obraz z kina Delta 3200 a tento byl nádherný.
K tomu bych jen dodal, ze ja deltu pouzivam nikoli kvuli jeji citlivosti - tam, kde je malo svetla,volim P3 nebo P4 - nybrz kvuli jejimu zrnu, ktere se mi libi. Cili s tim fotim normalne ve dne, nanejvyse za rozbresku atd, snimky vicemene krajinneho typu.
#35
Publikováno 14 leden 2014 - 09:11:15
Východisko sám momentálně vidím pouze v testování pokus-omyl. Neexistuje nějaká metoda jak testovat, kde bych mohl zjistit výsledek ještě před dofocením celého filmu?
Díky
#36
Publikováno 14 leden 2014 - 09:31:36
#37
Publikováno 14 leden 2014 - 10:57:48
#38
Publikováno 1 listopad 2014 - 15:32:58
nazvětšoval jsem dneska několik fotek z delty 3200 exponované jako cca 1600+, vyvoval jsem to v stocku Xtolu (Excel), protože je trochu použitej a všude se doporučuje trochu přidat tak jsem to tam nechal 8minut (proti 6.5 na 1600; na 3200 je vyvolávací čas 7.5min dle digitaltruth), množství kresby ve stínech se mi líbí, ale je to řídký a ukrutně měkký že z toho dostávám akorát šedivky digitálistickýho vzhledu (a ani malůvky v perforaci nejsou kdovíjak černý, spíš šedivý). Mám z celýho filmu asitak jednu jakž takž koukatelnou fotku, a to jen díky trochu tvrdšímu světlu. Asi příští pokus buďto vyvolám podstatně dýl nebo kusím ještě D-76. Mám tu i onu FX15, ale nejsem si jistej její kondicí a potřebuju aspoň nějakej pevnej bod v procesu.
#39
Publikováno 1 listopad 2014 - 19:45:27
Mno musím říci, že jsem Deltu 3200 nepochopil... je to 3 dny, co sem jí vyvolal a je to o třídu horší, než HP5+. Volal sem to teda v ID11 1+3 (v podstatě tak volám vše ) a to je asi problém, protože Ilford nedoporučuje zrovna na tuhle deltu ID11 ředit. Když jsem pušnul HP5+ na 3200 měl sem z toho nejenomže koukatelný fotky, ale dokonce některý byly moc hezký... tak nějak nevim... Je tady někdo, kdo s tímhle filmem má dobrý zkušenostě a kterej by mi osvětlil jeho kouzlo? Asi nějaký bejt musí a jdu na to špatně - je to vcelku oblíbenej film...
#40
Publikováno 1 listopad 2014 - 19:55:59
a horší v čem? kresbě? kontrastu? krytí? tonalitě? zrnitosti?
"horší" může znamenat skoro cokoliv
#41
Publikováno 1 listopad 2014 - 20:10:18
Větší zrno, to především, příliš velkej kontrast... to zrno vlastně se můžeš mrknout Delta 3200 a HP5+ na 3200 je to i skoro stejný tema... ale ono ty skeny jsou fakt jenom na dokreslení. Jde o papír a na tom papíru ta delta fakt je jako když sem jednou omylem vymáchal Fomu 400 v rodinalu... Ale já si fakt myslím, že je chyba v tom, že sem tu ID11 ředil... spíš mi jde o to, jestli tu někdo má prostě koukatelný výsledky, nebo se prostě zodpovědně dopracovat k tomu, jestli prostě se nemám držet HP5 a pushovat tu...
#42
Publikováno 1 listopad 2014 - 20:29:46
#43
Publikováno 1 listopad 2014 - 21:23:59
A nestálo by za to zkusit jinou vývojku? Deltu neznám. HP5 pushuji na 3200 často a i ji mám podstatně jemnozrnější.
Zde i dva skeny z kinofilmu za pomocí R09. Každopádně vždy je fajn nechat negativ pořádněj nakrmit světla.
Přiložený soubor (y)
#44
Publikováno 1 listopad 2014 - 21:31:19
#45
Publikováno 1 listopad 2014 - 21:50:41
Myslim, ze si sa dostal niekde tam, co ja pred casom.
Film Delta 3200 je de facto film s realnou citlivostou 400-640. Optimalizovany co do strmosti ale na citlivost niekde okolo 800-1600. S vyhodou sa da vyuzit az na 3200. Samozrejme pre vyssie E.I. je potrebna dlhsia vyvolavacia doba, co vedie k narastu strmosti. Nic mimoriadne, to iste sa da aj s HP5, kde citlivost je niekde 320-400.
Delta patri do skupiny filmov s placatymi krystalmi, HP5 je tradicny film. To je zasadny rozdiel. Placate krystaly davaju ostrejsie filmy - ale viditelnejsie zrno, extremne dlhu linearnu cast pracovnej charakteristiky - ale tazko kontrolovatelne svetla. Naproti tomu tradicny krystal ma mensiu ostrost - zaroven velke zrno byva dobre maskovane, nelinearny priebeh sice nie je v duchu poziadaviek doby - ale dobre prevadza extremne svetla i hlboke tiene, kedy este ako tak rozlisi detaily.
Dalsia vec je vyvojka. ID11 predstavuje temer idealny podiel ostrost/jemnozrnnost. Tazko je ju prehliadnut, ale ci je svojim slabsim vyuzitim citlivosti filmu idealna prave pre normalne vyvolanie Delta 3200 - neviem. Iste je ze sa touto vyvojkou da slusne pushovat, samozrejme s dosledkami narastu strmosti i zrna. To, co HP5ke nevadi, Delte vadit moze. Preco nie je riedena ID11 vhodna pre tuto Deltu neviem tiez, ale takto riedena ID11 je zo svojej podstaty pre kontrastne sceny svojim vyrovnavajucim ucinkom vhodnejsia. Mozno je ale ete vhodnejsia modernejsia vyvojka napr Kodak X-TOL, a mozno dokonca riedena 1:2, ci 1:3. X-TOL urcite vyuzije citlivost Delty 3200 lepsie, skoro o 1EV oproti ID11 a brutalny narast strmosti sa nekona, rovnako ako narst zrna, pricom ostrost je prinajmesom taka dobra, ako pri vyvojkach bez rozpustajuceho siricitanu.
Ak som si dobre vsimol, exponovane je to na 6x4,5? S takto velkym negativom by som neriesil ani ostrost, ani zrnitost, zameral by som sa skor na vyrovnavajuci ucinok niektorej vyvojky. Ak teda hodujes Delte. Od dob Tri-X a HP5 a Agfa APX 400 stejne nic pekne nevymysleli. Delty urcite nie su konkurenciou pre tradicne filmy, su ich doplnkom. Ak sa ti nepacia, vobec si na ne nezvykaj.
Aj tak by som si pockal na zvacseniny.
#46
Publikováno 1 listopad 2014 - 22:08:00
S inými vývojkami neviem porovnať, ale pár krčmových zvitkov exponovaných na 6400 som vyvolal DD-X a na papieri to vyzerá celkom dobre. Teda tam, kde som sa trafil do expozície. Po pár pivách som to strieľal od oka.
#47
Publikováno 1 listopad 2014 - 22:16:32
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návštěvníků, 0 anonymních