Barevný diapozitiv ve svitku
#1
Publikováno 29 červenec 2007 - 07:46:26
Fotíte někdo i na diapozitivní svitky? A pokud ano, co vás k tomu vede? Předpokládám že svitkový formát už nepromítáte, resp. běžně už promítačky na tento formát na rozdíl od kina k mání nebudou.
Je pravda, že diáky jsou specifické svou barevností, malým zrnem atp.
Ale co potom s diákem, 6x6 nebo 6x7 či víc, tropíte ?
Skenujete, necháváte skenovat? necháváte dělat zvětšeniny - potom by mě zajímalo kde....atp.
upravil jsem trochu název
ypres_bass
#2
Publikováno 29 červenec 2007 - 09:42:44
Promítačky na středoformát se sehnat dají. Pro 6x6 (a tím pádem i 6x4,5 - liší se to rámečky) to dokonce ani není takový problém.
Pro 6x7 už je to horší - jako nové bývaly extrémně drahé a bylo jen pár typů. Ale na eBay se sehnat dají. Rámečky tuším mají běžně u Škody.
http://cgi.ebay.com/...1QQcmdZViewItem
#3
Publikováno 29 červenec 2007 - 10:32:15
Je mimochodem zajímavé, že kromě vydavateství periodik a studií, které se periodikami zabývají, u nás stále převládá preference diáku na středním formátu, před digitálními daty. Setkal jsem se i stím, že studio neumělo s fotkami z digitálu správně pracovat a poměrně ošklivě pomrvilo barvy, zatímco snímky skenované na bubnovém skeneru přímo z diáků vyšly fantasticky. Tvrdili, že barvičky jak z diáku z digitálu "opravdu dostat nejde", což možná měly pravdu, ale fakt je že ty digifotky pomrvily opravdu víc, než bylo nutné. Holt asi taky fanoušci Temné komory
#4
Publikováno 29 červenec 2007 - 11:03:58
Za socialismu bylo dokonce nařízení (nevím, kdy bylo zrušeno, jestli vůbec), že tiskárny nesmí do tisku přijímat menší diapozitivy než 6x6. Na druhé straně se na to kašlalo a minimálně v osmdesátých letech už se běžně tisklo z kinofilmu.
S dnešními DTP studii mám ale odlišnou zkušenost - někteří přijmou cokoliv, ale už jsem se setkal i s nespokojeným mručením při pohledu na diapozitivy - holt práce navíc. Jeden z důvodů vítězného postupu elektronické fotografie - odpadá skenování.
#5
Publikováno 29 červenec 2007 - 11:39:35
To že u digitálu odpadá skenování je sice pravda, ale prepress tím úplně nekončí. Dřív se prostě vzal diák a neskenoval se na bubnu přímo do CMYKu. Teď dostávají studia digitální data v RGB, která se musí ještě převést do tiskového barevného prostoru. A to taky není žádná sranda, sice na to nepotřebuješ skener za půl milionu, ale monitor za padesát tisíc, pracoviště se standardizovaným osvětlením a samozřejmě kompetentního pracovníka jo.
Samozřejmě do CMYKu by mohl převádět fotku už autor fotografie, ale obvykle na to není dostatečně technicky ani kompetenčně vybaven, navíc nezná vlastnosti cílového tiskového zařízení.
Jinak v posledních letech jsem byl u vzniku několika víceméně obrazových publikací na nichž se podílelo více fotografů a drtivá většina použitých snímků byla skenovaná z diáků. Digitál se sice pomalu prosazuje, ale je třeba též brát do úvahy že fotografové mají plné archviy snímků na diácích a s digitálem se ne vždy úplně sžili. A co se týče, redktorů, tak to jsou také často staří pánové, kteří se radši budou hrbit nad prohlížečkou a po nějakých "fajlech" na cédéčkách sahají až když něco podstatného v obálkách s diáky nenajdou.
#6
Publikováno 29 červenec 2007 - 12:41:42
Ono podívat se na kinofilmovej diák a vedle toho položit SF (byť 645) je ohromný rozdíl v zážitku. Až třeba jednou udělám snímek svého života, rád bych, aby měl taky odpovídající technickou kvalitu.
Jinak odpověď asitak stejný jako na otázku "Proč fotografujete?" Prostě mě to baví, ke svitku se přeci-jenom chovají trochu jinak než ke kinu. O promítačce už nějaký čas uvažuju, finanční možnosti ale nejsou moc velké. Třeba časem.
Nechal jsem si udělat fotky (20*30) z 645 diáků (Provia 100F) v Creative Labu a vypadají velice dobře, nádherné barvy, ostrost, bokeh (asi doostřovali, ale nepatrně, takže už i malá neostrost na fotkách je patrná - od té doby se taky snažím víc clonit). Pokud to položím vedle fotky z místního labu, tak je to nebe a dudy (nekontrastní a přitom přepálené/černé, mdlé barvy a ještě mimo). Vypadají skoro líp než samotné diáky (jsem zvědavej, jak by dopadla Velvie). Jak už photolife nemám poslední dobou moc v lásce, tak fotky dělají pěkné. Ještě zkusím hybridní cestu sken-běžný lab ale moc tomu nevěřím.
#7
Publikováno 29 červenec 2007 - 13:52:41
#8
Publikováno 29 červenec 2007 - 16:05:10
Mám od Danyho 3ks velvie 50 - stejně je prubnu, možná je nechám na podzimní počasíčko, ovšem s papírovejma fotkama už to bude asi horší
V podstatně mi šlo o to, když chci ke své ČB sem tam přidat nějakou barvu, jestli se mám orientovat na diáky nebo negativy.
A protože kromě ČB se doma na barvu nechystám, musím se spolehnout na lab - a většina jakž takž zvládá negativ...s diákama je to horší, resp. do Prahy to mám daleko.
#9
Publikováno 29 červenec 2007 - 16:55:57
Pokud diák (ze kterého opravdu málokterý minilab udělá kloudnou fotku), tak možná raději hybridní cesta, ale to chce špičkový scanner (Nikon LS-8000 nebo LS-9000; popř srovnatelné Minolty - v těch se nevyznám).
Pokud lze najít minilab, kde jsou schopní udělat dobře fotku i z diáku (já jsem v Brně žádný takový nenašel), tak pak je to těžké.
Osobně používám (pokud vůbec) hybridní cestu, ale jednak to chce ten scanner a dále se naučit s ním dobře zacházet + zvládnout úpravy pro minilab. Ono u mě je to jednodušší, protože barvu potřebuji zpravidla kvalitně promítat a papírové fotky jsou jen třešnička na dortu (obvykle).
#10
Publikováno 29 červenec 2007 - 16:59:46
"Diapozitiv lze promítat, lze z něj dělat špičkové fotky, lze z něj kvalitně tisknout".
...o negativu se to říct nedá. Prostě záleží na aplikaci.
#11
Publikováno 29 červenec 2007 - 20:21:59
1. Promítačka na střední formát není až tak velký problém, ceny jsou poměrně nízko.
2. Specializovaný středoformátový skener je taky dostupnější, než kdykoli předtím (KEH těsně přes 1000 USD, na ebay asi levnější), to byla ne tak dávno cena za kinofilmový skener.
3. Tvrdí se, že svitek se dá, na rozdíl od kinofilmu, obstojně skenovat už na lepším (za ceny lehce přes 10 000 CZK) plochém skeneru. To je cesta, kterou hodlám vyzkoušet, Provia 100 je nafocená, skener Epson 4990 je k dispozici, docela mě zajímá výsledek, o kterém budu informovat.
Připojím dotaz, kde nechat vyvolat dia svitek. Nezáleží mi až tak na ceně (tedy v rozmezí řekněme 80 - 240 korun), ale na kvalitě. Favorité jsou Thalia a Ultralab. Jiný nápad?
#12
Publikováno 29 červenec 2007 - 20:29:21
#13
Publikováno 29 červenec 2007 - 20:58:03
3. Tvrdí se, že svitek se dá, na rozdíl od kinofilmu, obstojně skenovat už na lepším (za ceny lehce přes 10 000 CZK) plochém skeneru. To je cesta, kterou hodlám vyzkoušet, Provia 100 je nafocená, skener Epson 4990 je k dispozici, docela mě zajímá výsledek, o kterém budu informovat.
To je pravda, dá se to, ale maximum z toho nedostaneš. Konkrétně Epsona 4990 mám, skutečné rozlišení ale počítej tak 2000dpi, víc z toho nevyždímeš i kdyby ses na hlavu stavěl. I tak s tím jdou dělat slušné skeny, na A4 už se dostaneš i z 6x4,5.
Připojím dotaz, kde nechat vyvolat dia svitek. Nezáleží mi až tak na ceně (tedy v rozmezí řekněme 80 - 240 korun), ale na kvalitě. Favorité jsou Thalia a Ultralab. Jiný nápad?
S voláním dia v Ultralabu sice zkušenosti nemám, ale mohu klidně doporučit bych Thalia Pictu. Vesměs mají pověst jediných, kdo u nás dia skutečně volat umí.
Jinak alternativa je myslím ještě družstvo Fotografia Praha na Petřinách.
Diák se skenuje pěkně blbě i na lepším skeneru, třeba Velviácké barvy si tam musíš znovu domalovat. Když se koukneš proti světlu a pak na monitor, chce se ti brečet. Nebo já tedy po své dovče skorem brečel a teď už jen čekám na vhodnou (levnou) promítačku na 6x7. Prostě, negativ patří na papír a diák na zeď. Howgh.
Ono to dost závisí na skenovacím softu. Já používám VueScan a tam prostě zadáš "Color Balance = Neutral" a barvy budou velmi přesné. Bohužel většina skenovacích softů (a často i fotolabů) se vždy chová jako by skenovaly negativy a nasazují metodu vyrovnání barev "Auto Levels" nebo "White Balance", což pochopitelně diák barevně zprasí.
#14
Publikováno 29 červenec 2007 - 21:10:09
mohu klidně doporučit bych Thalia Pictu. Vesměs mají pověst jediných, kdo u nás dia skutečně volat umí.
A máte někdo s nimi zkušenosti se zasíláním poštou?
Teď mě ještě v té souvislosti napadá, jak dlouho můžu diák skladovat (lednice, mražák) nafocený? Kdybych ho tam posílala, tak bych raději, poslala více kousků současně, přecejen posílat po jednom by lezlo do peněž
#15
Publikováno 29 červenec 2007 - 21:19:03
Ono to dost závisí na skenovacím softu. Já používám VueScan a tam prostě zadáš "Color Balance = Neutral" a barvy budou velmi přesné. Bohužel většina skenovacích softů (a často i fotolabů) se vždy chová jako by skenovaly negativy a nasazují metodu vyrovnání barev "Auto Levels" nebo "White Balance", což pochopitelně diák barevně zprasí.
Jo, tak to bude asi moje zkušenost z normálního labu. U Karbusickýho to naskenovali a hodili na papír tak, jak bych si to asi představoval (zachované barvy, tam, kde to bylo třeba, poupravili tonalitu, bylo vidět, že to dělal někdo, kdo tomu rozumí a ne brigádník z prumky po pětiminutovém školení). NEchci jim ale dělat reklamu víc, než je nezbytně nutný.
Domácí skenování taky vyzkouším, ale jenom pro potřeby netu případně malé náhledovky, snad by měl příští týden dorazit sice už trochu starší Epson 3170 (Dmax 3,4 není nic moc, ale lepší něco, než nic). Snad ho doma rozchodím.
To Eda: diáky volám tak jednou za půl, čtvrt roku (až se mi jich sejde minimálně 6), do té doby jsou v ledničce a nějakou degradaci jsem nepozoroval.
#16
Publikováno 29 červenec 2007 - 21:25:10
#17
Publikováno 29 červenec 2007 - 21:56:15
Postupně jsem se k Vuescanu taky dostal. Je sice nejlepší, ale pořád to není ono. Samozřejmě, že kdyby mezi klávesnicí a židlí operoval odborník, je to vůbec o něčem jiném, nicméně dost lidí, kteří odborníci jsou mi můj názor potvrzují. Co se týče SW, nedávno jsem jinde ukazoval ten rozdíl:
Epsoní sw - scanováno do 600dpi, 1x zmenšeno na 50%, pak doostřeno, další doostřování bylo hnusné, docela s tím jebáno aby to chytlo alespoň nádech originálu.
http://www.pavel-pho...lvia/img029.jpg
Vuescan do 2400 dpi 3x zmenšeno na 50%, v každém mezikroku doostřeno, bez úprav.
http://www.pavel-pho...ia/crop0018.jpg
#18
Publikováno 29 červenec 2007 - 22:00:44
#19
Publikováno 30 červenec 2007 - 08:26:32
Ale je to leště lepší než promítání.
Pasparty se prodávají s maskou přesně podle typu foťáku (výřezy pro 6x6 se mírně liší, pro Kiev to bylo 56x56), na to pak plastový obal, vpředu průhledný, vzadu matnice.
Pasparty prodávají např. v Brně v Kodaku dole na Antonínské, nebo třeba Foto Chytrý.
PL
#20
Publikováno 30 červenec 2007 - 09:19:54
Diák se skenuje pěkně blbě i na lepším skeneru, třeba Velviácké barvy si tam musíš znovu domalovat. Když se koukneš proti světlu a pak na monitor, chce se ti brečet. Nebo já tedy po své dovče skorem brečel a teď už jen čekám na vhodnou (levnou) promítačku na 6x7. Prostě, negativ patří na papír a diák na zeď. Howgh.
Velvii 50 jsem skenoval na svém skeneru (Nikon 8000) a nevypadal až tak zle. Vyber nějaký referenční snímek a já to ho naskenuju. Uvidíme...
#21
Publikováno 22 listopad 2011 - 00:21:00
#22
Publikováno 22 listopad 2011 - 01:23:31
... i když mezi minilaby bych to nehledal. Skenováním se zabývám já (na TK je k tomuto tématu řada mých příspěvků). V profilu ale nemáš e-mail na který by se dalo napsat.
#23
Publikováno 22 listopad 2011 - 01:44:22
Takže natvrdo: filipmar@seznam.cz
A děkuju moc za nabídku, ozval bych se první, ale Tvůj mail taky není vidět
#24
Publikováno 22 listopad 2011 - 10:04:22
http://www.fotocibachrome.cz/cs/laboratorNějaká možnost existovat musí
ale ty ceny jsou dost masakr.
btw Fabia mohu jako mistra skenovače jen doporučit.)
#25
Publikováno 22 listopad 2011 - 12:28:14
aby se zobrazoval mail na tom tlačítku dole, tak je potřeba si to v nastavení povolitTo je divné... Nevím proč se mi mail nezobrazuje. V profilu ho mám normálně vyplněn.
Takže natvrdo: filipmar@seznam.cz
A děkuju moc za nabídku, ozval bych se první, ale Tvůj mail taky není vidět
#26
Publikováno 23 listopad 2011 - 11:53:22
Protože středoformátové stereo diáky jsou naprosto jednoznačně nejlepší existující stereoskopické zobrazení.
#27
Publikováno 24 listopad 2011 - 10:17:39
Různosti těch 3 filmů si pamatuju podle počátečních písmen jak jdou v abecedě.
Astia - nejmíň výrazné barvy, klasický diák "z 60tých let"..
Provia - nejjemnější zrno, barvy přirozené
Velvia - super barvičky, ůžasně kreslí třeba západ slunce v "magic hour", krásná na přírodu, neskutečná modrá na obloze.
Nechávám volat a skenovat na nejvyšší rozlišení u Škody (tuším 4000dpi)
Barvy mají pak pěkné, u Astie lehce přidávám sytost, ale podání je přirozené). Když mám opravdu náladu, koukám se rovnou na diáky při denním rozptýleném světle.
čtverec je prostě super, a v barevném diáku ještě víc
#28
Publikováno 24 listopad 2011 - 10:25:29
Jojo, Dřevorubec to musí vědět, pač je nejlepší středoevropský stereofotograf na střední a přilehlé formáty.K původnímu dotazu proč fotit na barevné dia svitky.
Protože středoformátové stereo diáky jsou naprosto jednoznačně nejlepší existující stereoskopické zobrazení.
#29
Publikováno 24 listopad 2011 - 11:30:45
...Astia - nejmíň výrazné barvy, klasický diák "z 60tých let"..
Provia - nejjemnější zrno, barvy přirozené
Dovolil bych si poněkud oponovat:
Astia - diapozitivy z 60-tých let vypadají dost odlišně (pokud vůbec existují - spíš až 70-tá léta) - v první řadě netuším co to ten klasický diák "z 60tých let" má být: Orwo a Fomachromy z té doby ještě nejsou (Foma - 1972), o Kodachrome u nás téměř nezavadíme a jiné značky zdegradovaly každá jiným osobitým způsobem
Provia - "přirozené" barvy je dosti ošidný pojem. Realita a její odraz na Provii jsou dvě poměrně dost odlišné věci. Ale to nepřekvapí - ve filmové fotografii v podstatě nic takového jako "věrné" barvy neexistuje. Když už, tak nejblíže realitě je Astia, jejíž barvy sice mohu vypadat jako tlumené nebo nevýrazné, ale on svět je ve skutečnosti dosti šedivý
#30
Publikováno 24 listopad 2011 - 11:55:42
60tá léta diáky jsem myslel klasické diáky co se tehdá prodávaly. Nevím, proč by v 60tých neměl být diák, když už můj táta je focen mým dědou - vášnivým fotografem, coby dvouletý prcek v 56 roce na barevný diák.. Koukám na něj v rámečku v 35mm, je to AGFACOLOR UT (viz foto - je to cvaklé jen v ruce z mobilu přes okono.) Barvy tohohle diáku mi právě nejvíc připomíná astia. Pozdější 70tá léta jsou v další fotce, také zruky ve skle 6x6. To nevím na co bylo focené, nechce se mi to rozlepovat, ale barvy jsou vyžrané vše s nádechem do červena.. zkrátka vyblité ( to sem namysli neměl).
Hádat se nechci a chápu že barvocit je osobitá věc každého ctěného oka, ale mě to tak zkrátka přijde.
(kodachrome je tu od 35. roku v 16mm a 36. rok pro 35mm film)
#31
Publikováno 24 listopad 2011 - 11:59:59
toto je astia březen 2011... podle mě nejpodobnější těm 50tým a 60tým létům, a více vyblitá než ve skutečnosti (můj názor..)
#32
Publikováno 24 listopad 2011 - 12:02:42
Mimochodem - ta Agfa mi Astii moc nepřipomíná (a tu zhruba tuším, jak to vypadá ve skutečnosti).
#33
Publikováno 25 listopad 2011 - 13:47:25
#34
Publikováno 25 listopad 2011 - 15:15:00
#35
Publikováno 25 listopad 2011 - 16:55:56
#36
Publikováno 26 listopad 2011 - 01:01:42
To je zase diskuz vo ničem Jsem to jen ještě raději doplnil ukázkovými snímky mňo
#37
Publikováno 3 březen 2012 - 09:44:38
Fotil som doteraz na kinofilm, musím povedať, že fotím už niekoľko rokov a fotil som aj ako mladý, ale prestal som a potom sa k tomu vrátil. Začínal som s negatívom, no veľmi rýchlo som prešiel na dia. Na dia mi proste strašne sedí, že už po vyvolaní si viem pozrieť výsledok, či som dobre exponoval atď, čo sa bohužiaľ o negatíve povedať nedá, aj keď negatív určite nezatracujem.
Nedávno som si kúpil Mamiyu 645 a začal som fotiť na negatív kodak ektar 100, ktorý dávam potom skenovať. Stále však zvažujem možnosť fotiť aj 6x4,5 dia. Je to aj kvôli tomu, čo som písal hore, že by som rád videl efekt hneď po vyvolaní. Predpokladám, že by som išiel buď do Provie alebo Velvie. Fotím krajinu a na kine som používal dosť Proviu 100F a potom Velviu 100 alebo Velviu 50.
Čo ma však trápi je to, že predpokladám, že fotky budem chcieť upravovať v PC a to znamená skenovanie. Kvalitné skenovanie v laboch sa dá, ale fakt to nie je finančne lacné a ešte sa k tomu pridáva aj efekt, že si to nemôžem robiť sám a nemôžem ten proces mať pod kontrolou. Zvažujem kúpiť nejaký plochý skener, povedzme epson V700, V750 alebo možno by som sa ukopal aj kúpiť coolscan 8000 alebo 9000.
Chcel by som však vedieť, či na tom epsone V700 alebo V750 som schopný aspoň na A4 pozeratelne naskenovať ten diák a či bude lepšie zvládať Proviu oproti Velvii? Velviu 50 a Proviu 100F som skenoval 35mm na nikon LS2000 a nikon coolscan V a s velviou to bolo horšie ako s Proviou........
Samozrejeme je tu aj otázka nižšie dyn. rozsahu diáku voči negatívu, ale to už je iná téma a na toto som naučený a viem si s tým poradiť.
#38
Publikováno 3 březen 2012 - 10:52:30
#39
Publikováno 3 březen 2012 - 10:53:24
Ahojte, zaujala ma táto téma a chcel by som sa Vás na pár vecí opýtať.
Fotil som doteraz na kinofilm, musím povedať, že fotím už niekoľko rokov a fotil som aj ako mladý, ale prestal som a potom sa k tomu vrátil. Začínal som s negatívom, no veľmi rýchlo som prešiel na dia. Na dia mi proste strašne sedí, že už po vyvolaní si viem pozrieť výsledok, či som dobre exponoval atď, čo sa bohužiaľ o negatíve povedať nedá, aj keď negatív určite nezatracujem.
Nedávno som si kúpil Mamiyu 645 a začal som fotiť na negatív kodak ektar 100, ktorý dávam potom skenovať. Stále však zvažujem možnosť fotiť aj 6x4,5 dia. Je to aj kvôli tomu, čo som písal hore, že by som rád videl efekt hneď po vyvolaní. Predpokladám, že by som išiel buď do Provie alebo Velvie. Fotím krajinu a na kine som používal dosť Proviu 100F a potom Velviu 100 alebo Velviu 50.
Čo ma však trápi je to, že predpokladám, že fotky budem chcieť upravovať v PC a to znamená skenovanie. Kvalitné skenovanie v laboch sa dá, ale fakt to nie je finančne lacné a ešte sa k tomu pridáva aj efekt, že si to nemôžem robiť sám a nemôžem ten proces mať pod kontrolou. Zvažujem kúpiť nejaký plochý skener, povedzme epson V700, V750 alebo možno by som sa ukopal aj kúpiť coolscan 8000 alebo 9000.
Chcel by som však vedieť, či na tom epsone V700 alebo V750 som schopný aspoň na A4 pozeratelne naskenovať ten diák a či bude lepšie zvládať Proviu oproti Velvii? Velviu 50 a Proviu 100F som skenoval 35mm na nikon LS2000 a nikon coolscan V a s velviou to bolo horšie ako s Proviou........
Samozrejeme je tu aj otázka nižšie dyn. rozsahu diáku voči negatívu, ale to už je iná téma a na toto som naučený a viem si s tým poradiť.
Epson V750 som mal a po pol roku hrania som sa ho zbavil. Je to fajn ale na serióznu robotu to nebolo (s ostatnými plochými skenermi to asi bude podobné ak nie horšie). Pomalé a tie držiaky na filmy ma vedeli vytočiť ako vrtuľu. Stále som bojoval s ostrosťou. Dynamický rozsah nič moc a Velviu 50 by som do toho asi vôbec nestrkal. S tou boli problémy aj na filmových skeneroch (skúšal som kinofilmy v Nikone 4000). Porovnanie výsledku so skenom od "Keka" nakoniec nebolo lepšie. Ak chcem prekonať "Kekove" scany z nejakého dôležitého dôvodu, kde už cena nehrá rolu tak, posielam skenovať na Flextight...
Možno majú ostatní inú skúsenosť ale mne sa zdajú ploché skenery nepoužiteľné (aj pri strednom formáte) pre následnú tlač. Možno je to fajn pre prezentáciu na webe ale na to mi zase stačia skeny z labu...
#40
Publikováno 3 březen 2012 - 11:23:59
Mne je úplne jasne, že skeny u Keka sú iná trieda, to riešiť nemusíme a na flexe už vôbec nemá cenu diskutovať, ten plochý skener zvažujem skôr asi pre činnosti prezentácie na webe, tušil som a viem, že čo sa týka tlače, že to asi nebude žiadne terno, ale videl som nejaké skeny z Provie na v750 doostrované a zmenšené na nejakých 1600px a na webe to nevyzeralo zle, dokonca tam písal ten človek, že aj vytlačiť sa to da........ tak som len chcel vedieť, či to je použiteľné.
vyzerá teda, že buď skenujem u Keka alebo potom mať nejakého nikona 8000 alebo 9000
Tento příspěvek byl upraven od ToFF: 3 březen 2012 - 13:32:26
Přebytečná citace odstraněna, když reagujete na předchozí příspěvek není nutné jej citovat.at
#41
Publikováno 3 březen 2012 - 11:37:06
Ten Epson V750 sa mi na skenovanie pre web zdá drahý.
Možno ešte Canon CanoScan 9000F -- tak je cena tuším pod 200€ - ako mršítko na web by to malo dať kopec radosti...
Tento příspěvek byl upraven od ToFF: 3 březen 2012 - 13:33:25
Přebytečná citace odstraněna, když reagujete na předchozí příspěvek není nutné jej citovat.
#42
Publikováno 3 březen 2012 - 11:54:58
Tento příspěvek byl upraven od ToFF: 3 březen 2012 - 13:34:01
Přebytečná citace odstraněna, když reagujete na předchozí příspěvek není nutné jej citovat.
#43
Publikováno 22 březen 2012 - 16:21:37
#44
Publikováno 22 březen 2012 - 16:47:06
Velmi se obávám, že ani skeny z takového Nikonu by tě úplně neuspokojily. Dost jsem se s tím vyhrál, ručně laděné parametry, mnohonásobné průchody a furt to není ono. Jestli chceš, můžu ti na ukázku něco na Nikonu 8000 něco naskenovat.vyzerá teda, že buď skenujem u Keka alebo potom mať nejakého nikona 8000 alebo 9000
Nikdy více Velvia 100F, ať dělám co dělám, vždycky jde do zelena.
#45
Publikováno 28 září 2012 - 08:24:44
#46
Publikováno 28 září 2012 - 10:24:14
nemuzu najit lepsi vlakno, vedel by nekdo, jak dlouho trva te jedne nejlevnejsi drogerii (asi vsichni vime o ktere mluvim, je to tam za 50 Kc) vyvolat diák ve svitku? díky, Honza
Tak týden až 14 dní. Záleží na tom, jak jsou pohotoví i pracovníci v té nejmenované drogerii, u nás trvá i to, než to vybalí do regálu po přivezení vyhotovené zakázky. Spíše bych počítala s těmi 14 dny.
#47
Publikováno 28 září 2012 - 11:08:43
#48
Publikováno 28 září 2012 - 11:46:02
Myslím, že u mne to trvalo taky něco přes týden.....ale s výsledky jsem byl velice spokojený! Viz: https://picasaweb.go...hicaDDiaMamiya#
První várka mě mile překvapila dobrou kvalitou, i když jsem si myslel, že jsem exponoval všelijak. Poslední film mě ale zklamal - celé je to do žluta - viz ta první fotka, jakoby měli už starou vývojku či co ...
Při naskenování jsem tomu sice dokázal dát celkem správnou barvu, ale na filmu to holt nespravím.
Nemáte zkušenost s případnou reklamací ? A nebo takové zažlucení je s chybou u mne ? Oni jsou tam ale žluté i ty popisky na krajích filmu ...
Přiložený soubor (y)
#49
Publikováno 28 září 2012 - 11:55:23
viz: http://www.lomograph...photos/15445017
Takže, s tím mají asi občas problémy.
#50
Publikováno 28 září 2012 - 13:34:10
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních