Leštění fotografií
#1
Publikováno 21 srpen 2007 - 11:43:31
#2
Publikováno 21 srpen 2007 - 12:00:00
z kamennych bazaru fotoskoda a foto pazdera. smysl to ma ale kupovat pres net, bazary jsou drazsi.
rozhodne nekupovat belar, anarat je na zvazeni...alespon verze 2.8, meogon je velmi sluny...jenze za penize podobne nikkoru, compononu a rodagonu. Jo a neber taky componary a rogonary, pochybnosti bych mel i o nikkor 50/4.
nejaky test je na www.nadir.it...pokud umis italsky ;o)))
#3
Publikováno 21 srpen 2007 - 12:05:43
Meopta Anaret S 50/4.5 4 10 10 8 8 8 8 Rende meglio a TA che a 5,6. Resa eccezionale per il prezzo (L. 130'000)
Rodenstock Rodagon G 50/2.8 6 9 8 10 9 10 10 Ottimo (ma a che prezzo!). Lire 900'000
Rodenstock Rodagon N Apo 50/2.8 7 8 7 10 9 10 10 Molto buono. Le prestazioni migliorano diaframmando. Lire 600'000
Rodenstock Rogonar S 50/2.8 4 8 6 9 9 9 8 Prestazioni più che dignitose in rapporto al prezzo (lire 300'000).
Rodenstock Rogonar 50/2.8 3 7 7 9 9 8 8 Il massimo che si possa ottenere da un 3 lenti di classe economica.
Rodenstock Rodagon 50/4 6 10 10 10 10 10+ 10+ Una resa superba e costante. Se lo avete tenetevelo ben stretto!!
Schneider Componar 50/3.5 3 8 7 9 9 8 6 Troppa curvatura di campo e vignettatura. Da evitare.
Schneider Componon 50/4 6 9 9 10 10 10 10 Un affare e, anche se datato, puo' dare ancora molte soddisfazioni.
Schneider Componon S 50/2.8 6 9 9 9 9 10 10 La resa è estremamente uniforme a tutti i diaframmi dal centro ai bordi. Un'ottima scelta per "sole" 500'000 lire.
Schneider Componar S 50/2.8 4 6 5 7 7 8 9 Insufficiente a T.A. migliora chiudendo il diaframma. È economico (lire 200'000) ma non lo sceglierei.
Nikon EL Nikkor 50/2.8 6 9 9 9 9 10 8 Sarebbe davvero un buon obiettivo se non fosse per la vignettatura eccessiva.
Durst Neonon 50/2.8 6 9 9 9 9 10 10 Un vero gioiellino prodotto dalla Asahi Pentax e venduto dalla Durst a sole lire 200'000
#4
Publikováno 21 srpen 2007 - 12:11:51
PPS: RC se nelesti (tusim), baryty by se lestily i dnes...kdyby se s tim nekdo chtel otravovat. vzhledem k odpadovosti teto cinnosti - a cene papiru a ztracenem case - se na to 95% lidi muze vykaslat.
#5
Publikováno 21 srpen 2007 - 19:34:41
#6
Publikováno 22 srpen 2007 - 09:41:12
Kup si nekde v bazaru nejaký slušný, nepoškrábaný Anaret (podle teho formátu který chceš zvětšovat 50mm - 105) bude stát okolo třístovek,namontuj ho do teho magnifaxa a jeď.
Pak su kup si nějaké speedy (papíry z takovým tým plastový povrchem) od Fomy, keré nemusíš napínat, leštit.... nic. Po proběhnutí papíru všeckýma tyma vodičkama ho kratce opereš cca 3 min a položíš ho nekde na suchů hadru na nejaký rovný stolíček a on ti ten plastový prevít uschne sám a ani se neskrůtí.
No až se do teho krapítek víc dostaneš tak určitě začneš dělat fajnovosti a používat papíry z tú barytovú podložku, který se dřív leštily právě v tych leštičkách o kterých si říkal. Dnes už se moc neleští a nechává se na tych papíroch takový ten sameťovůčký povrch co majů. To sa pak napíná na skle emulzů navrch a uchycuje se takovýma tyma slintacíma páskama. Jinak asi si dlúho nezvětšovat, a tak možná připomínka. Dneskaj se dělajú papíry aj z proměnnú gradacú. To s takové papíry, u kterých sa mění gradace (kontrast) pomocí takových filtrů co sa cpú do teho šuplíku do má tvůj magnifax. Nemůsíš pak kupovat zvlášť papíry tvrdé, měkké atd.
Tož tak ogaro, pokud neco nebudeš vědět tak sa zeptaj.
#7
Publikováno 22 srpen 2007 - 12:18:57
a nešil hned s objektivama, který jen tak nikdo v začátku nemá. tzn. anaret úplně špatná volba alespoň do tý doby, než budeš mít prašule a budeš vědět, že se tomu budeš věnovat není.
hodně zdaru
#8
Publikováno 26 říjen 2007 - 21:51:15
Ale abych se dostal k samotnýmu leštění: Když dávám do leštičky matnej fomabrom, tak je výsledek parádní, tzn. krásně sametovej stejnoměrnej povrch. Onehdy jsem ale nechtěl dělat zas až tak historický vobrázky a pořídil si fomabrom lesklej, no a výsledek je nic moc, ale zase jen jak která fotka některá je v poho ale jiná je flekatá jako blázen, někde lesklý víc jinde míň prostě hrůza. Zrcadlo sem měl vyleštěný dobře a sundaval sem to úplně suchý, tak poraďte jak na to
Díky všem Jenda
#9
Publikováno 26 říjen 2007 - 22:17:55
#10
Publikováno 27 říjen 2007 - 16:08:14
1. Máte-li plech na leštičce "starobylého typu", jste ve vatě, protože ty byly chromované - pro leštění fotografií daleko vhodnější, než nerezové. Nevím proč tomu tak je, snad jsou hladší... (galvan. vrstva by měla být).
2. Máte-li plechy nerezové, také není žádná tragédie, ale nesmí být poškrábané. (Jsou-li, pak přeleštit pastami k tomu určenými na filcovém kotouči velkého průměru - alespoň 30cm, nalepené na kovové desce, kvůli odvodu tepla.)
3. Před použitím vyleštěte nerezový plech prehistorickým leštidlem na sklo a kovy, které se jmenovalo Sidol (nyní snad Sitol). Je dobré obětovat hodně měkký hadřík (třeba nejlevnější mikrovláknovku) a pucovat a pucovat. Pak oplach vodou.
4. Do 2,5 až 3 litrů poslední vody, ze které půjdou fotky na plech, přidejte 1 kávovou lžičku "soplatého gelu", který se používá na RTG a sonografických pracovištích. Když poškemráte s kelímkekm od kafe v ruce, každá laborantka Vám ucmrndne (tedy - gelu!), protože tam se spotřebovávají kýble. Dobře zamíchat, voda vlažná.
5. Fotku nechejte v této lázni cca 5 minut a pak jenom okapanou na STUDENÝ nebo vlažný plech. Určitě ne horký, protože vznikající pára okamžitě "odtlačí" fotku od plechu a tudíž se neleští, vzniká flek.
6. Na leštičku, která není rozžhavená, přiložte plech a přiklopte plátnem. Válečkem vytlačte vodu, ale ne tak, že protlačíte reliéf plátna na fotku! Ideální je, když se voda z emulze dokáže dostat skrze papír a plátno postupně ven - tedy nezačne se vařit.
7. První fotka se obvykle přilepí, takže ji odmočte ve vlažné vodě, plech už jenom opláchněte a druhá se už nepřilepí. Proč tomu tak je, nevím...
8. Čím silnější papír použijete, tím hůře se bude leštit a tím více by měl být "rozměklý" namáčením.
#11
Publikováno 27 říjen 2007 - 16:11:36
#12
Publikováno 27 říjen 2007 - 21:58:59
#13
Publikováno 28 říjen 2007 - 00:15:58
Gorgi, pokud jsem správně pochopil z té tabulky, tak anaret je nejlepší úplně odcloněný. To by celkem shodovalo s mými poznatky. Je to tak?
ano, presne tak. kamaradi ze sire zeme talianske to tak ohodnotili.
#14
Publikováno 28 říjen 2007 - 20:26:52
Plechy mam chromovaný sice na nich pár šliců je, ale po nich jsem na fotkách žádný stopy nenašel. Fotky se mi na zrcadle nepřilepujou, nevim sice proč, ale zaplaťpánbů. Na leštění používám jen suchou čistou utěrku a zatím se mi to zdá nejlepší.
Ještě byste mi ale mohli poradit jak je to s praním fotek, jak moc, jak dlouho, v kolika vodách atd. zatím jsem to prováděl tak, že jsem měl u linky napuštěnej kýbl s vlažnou vodou a do toho ty všechny papíry házel.
Jo abych nezapomněl, někdo jste se tu zmiňoval že sušíte fotky přilepený na skle. Jak to funguje a jak to provádíte??
Díky všem Jenda
#15
Publikováno 28 říjen 2007 - 20:42:27
fotku plácneš na sklo emulzí nahoru a oblepíš-přilepíš jí hnědou papírovou lepící páskou. potom necháš den uschnout, vyřízneš jí něčím ostrým a je to. jinak fomabromy a jíný papírový fotky se perou jednu hodinu v mírně tekoucí vodě.Jo abych nezapomněl, někdo jste se tu zmiňoval že sušíte fotky přilepený na skle. Jak to funguje a jak to provádíte??
Díky všem Jenda
#16
Publikováno 25 listopad 2008 - 18:48:41
Předpokládám, že to uschne, ale bude se to kroutit jako hrom...
#17
Publikováno 25 listopad 2008 - 18:52:51
#18
Publikováno 25 listopad 2008 - 18:54:19
Jde mi o relativně malé zvětšeniny 18x24cm...
#19
Publikováno 25 listopad 2008 - 19:14:44
#20
Publikováno 25 listopad 2008 - 20:39:53
#21
Publikováno 25 listopad 2008 - 20:42:31
#22
Publikováno 25 listopad 2008 - 20:59:10
Stanislav Pleva: Pokud potřebuji usušit více "běžných" fotek rychle, dělám to na leštičce obrázkem nahoru k plátnu. Plátno musí být pochopitelně čisté a bez hrubé struktury, která by se na emulzi otiskla. Někdy se stane, že jsou ze strany na emulzi vidět chloupky z plátna, ale většinou se dají setřít. Fotky suším do doby, než je pohmatem plátno navrchu suché. Fotku je pak od plátna potřeba jakoby odtrhnout, ale žádný strach, s emulzí se nic nestane.
Taky jsem to takhle dělával a žádnej problém. Nekroutil se ani karton ani polo...
#23
Publikováno 26 listopad 2008 - 12:30:58
kedzsi na chromovych plechoch som valcekoval tak, ze som to mal ponorene v miske s vodou. A valcekoval..Neboli bublinky...
#24
Publikováno 26 listopad 2008 - 20:49:36
používám papíry Foma Fomaspeed RC.. Po ustálení fotografie vemu a umývám v tekoucí vodě. Pak fotky jenom pověsím na prádelní šňůru a nechám přes noc uschnout.
Myslíte, že bych měl fotky ještě leštit - např. hadříkem, nebo v leštičce? Nebo nechávat je uschnout jenom položené na stole? Díky za rady...
#25
Publikováno 26 listopad 2008 - 22:13:08
#26
Publikováno 26 listopad 2008 - 23:57:06
barytovej papír chápu dobře jakože matnej?
(víceméně omylem sem si jako první pokusný papíry koupil zrovna matný a .. řekl bych že je těžší na ně vyvolávat, nicméně podařenej výsledek se mi líbí víc než na RC, jestli to teda znamená lesklý (?). i ty matný sou gradační (fomaspeed mám), tzn můžu používat nějaký filtry na vytažení kontrastu, popř. ještě na něco jinýho??)
a poslední abych neotravoval moc - to sušení na zrcadle je jen kvůli narovnanosti fotek, nebo to má ještě jinej účel?
takjo, konec a sory za tojotázky ... dík
t
#27
Publikováno 27 listopad 2008 - 07:09:01
Více např. na:
click
click
click
click
#28
Publikováno 20 duben 2009 - 21:30:00
http://www.sandragon.cz/volska-zluc/
Nemám tušení, zda je to TO, co jsme kdysi zkoušeli použít k leštění fotografií a tudíž ani nevím, zda to funguje. Ale myslím si, že vymyslet stejný název pro jiné chemikálie by asi šlo špatně.
(I když "glycin" a "glycin" může být nebe a dudy, že?!)
#29
Publikováno 21 duben 2009 - 05:34:50
#30
Publikováno 9 červenec 2009 - 08:47:04
Já se tady kdesi dočetl, že fotky před leštěním vymočit v rozmíchaném solamylu (nebo škrob), což můžu vřele nedoporučit. Asi jsem měl špatný solamyl, protože nebylo možno ho dokonale rozpustit a po chvilce si vždy sednul na dno sklenice.
Asi by to chtělo nějakou želatinu, nebo čirý gel (totalitní lepidlo na tapety, gel používaný při ultrazvukovém vyšetření,....?) Ani jedno není lehké sehnat, takže mám pořád stejné výsledky (někdy pěkný jednolitý povrcvh, někdy jemnou krupičku, někdy "praskliny"). Nemůžu prostě přijít na to, kdy se ten povrch povede a kdy ne.
Aby to bylo všem jasné bavím se o leštění fotek na elektrické leštičce s plátýnkem a chromplechy.
#31 Anonymous
Publikováno 9 červenec 2009 - 08:58:21
Díky za postřehy. Na leštění se chystám, zatím budu zkoušet menší formáty. Dám vědět, jak jsem dopadl.Tak jak jste dopadli s tou žlučí od vola?
Já se tady kdesi dočetl, že fotky před leštěním vymočit v rozmíchaném solamylu (nebo škrob), což můžu vřele nedoporučit. Asi jsem měl špatný solamyl, protože nebylo možno ho dokonale rozpustit a po chvilce si vždy sednul na dno sklenice.
Asi by to chtělo nějakou želatinu, nebo čirý gel (totalitní lepidlo na tapety, gel používaný při ultrazvukovém vyšetření,....?) Ani jedno není lehké sehnat, takže mám pořád stejné výsledky (někdy pěkný jednolitý povrcvh, někdy jemnou krupičku, někdy "praskliny"). Nemůžu prostě přijít na to, kdy se ten povrch povede a kdy ne.
Aby to bylo všem jasné bavím se o leštění fotek na elektrické leštičce s plátýnkem a chromplechy.
#32
Publikováno 9 červenec 2009 - 09:19:47
#33
Publikováno 9 červenec 2009 - 09:34:26
PŘÍPRAVA
dokonale vyprané fotografie ponecháme cca na 1-2 min v roztoku smáčedla. Pak můžeme scedit, ale na fotkách by měla být smáčedla souvislá vrstva. Tak, aby roztok při přikládání na plech tvořil vlnku mezi emulzí a plechem. Přikládáme ohnutím. Plech by měl být alespoň vychladlý, ideálně studený. (lze řešit větším počtem plechů). Zavřeme plátno a gumovým válečkem vytlačíme roztok mezi emulzí a plechem, jezdíme jedním směrem. Roztok se vcucne do plátna.
TEPLOTA
základ dokonalého lesku je ve správné teplotě. Příliš vysoká - rychlé, ale přesušeno, papír se kroutí, hrozí lasturový lom. Příliš nízká - fotky se přilepují (viz TRPĚLIVOST).
Nemá to smysl měřit, pouze zkušenost, ke které se časem doberete. Některé placaté leštičky nemají termostat. Bubnové ano.
TRPĚLIVOST
POČKAT až je plátno na omak opravdu suché a lupání sušících se fotek ÚPLNĚ USTANE. Pak otevřete a suché fotky na vás samy vyskáčou. Položíte na rovný chladný povrch (dlaždičky) a necháte narovnat.
Pokud otevřete před doschnutím, hrozí lasturový lom (fotka odskočí jen částečně a v místě dotyku se zlomí.
URYCHLENÍ
lze dosáhnout zařazením lihu jako poslední lázně. Ten vytěsní z fotky vodu a schne jak známo velmi rychle. Nutno dobře větrat!! To bývala běžná praxe v novinách, kdy bylo třeba mít suchou fotku co nejrychleji k dispozici.
Pokud by byl zájem, mohu na některém z příštích srazů demonstrovat vše prakticky. Nutná zásuvka s dostatečným příkonem !!
Pro zájemce s velkým bytem či domem (nebo aspoň komorou) upozorňuji, že kolega stále ještě nabízí unikát: leštičku 40x50 včetně plechu!!
#34 Anonymous
Publikováno 9 červenec 2009 - 09:49:58
#35
Publikováno 9 červenec 2009 - 09:57:10
Nezkoušeli jste někdo takový postup?
#36
Publikováno 9 červenec 2009 - 12:42:58
#37 Anonymous
Publikováno 9 červenec 2009 - 12:48:00
Ehm, Pavle, ona ta leštička už asi stejně nebude k mání.Jde nějak fotku leštit, tak aby se neleskla jak psí kulky? Tedy abych dosáhl onoho povrchu jaký je u napínaných barytů? Pokud jo, tak bych tu velkou leštičku bral
#38
Publikováno 9 červenec 2009 - 13:51:39
Nechci tady moc vstupovat,protože kromě leštění na plechu v dávných dobách mě obecně technologie leštění nezajímá / povrch po klasickém sušení na vzduchu mi příjde o milion procent ušlechtilejší / ,ale nebylo to s tím solamylem myšleno tak,že je potřeba jej v té vodě první uvařit a vytvořit tu klasickou mírně mazlavou,takřka průhlednou tekutinu,kterou se vždycky škrobilo ? Rozpustit škrob jen tak za studena samozřejmě nelze,vždycky to bude klesat ke dnu.Jinak a co třeba lubrikační gel ? Kdyby to s ním neklaplo, tak se vždycky nějak zužitkuje.
#39
Publikováno 13 duben 2010 - 10:56:27
*Volně přepsáno z článku: Leštění barytovaných papírů, PHOTO life číslo 46; (2/05)
Co vlastně způsobuje problémy při leštění barytovaných papírů? V 99% případů jsou to nečistoty a vzduch. Sebemenší kousíček prachu, vlásek, bublinka vzduchu - to vše se okamžitě na leštěných zvětšeninách projeví vznikem matných flíčků. Možností znečistění leštících plechů je skutečně mnoho a není jednoduché dokonalou čistotu udržet, protože na dokonalém lesku se projeví dokonce i nepatrné částečky vzdušného prachu, který poletuje snad v každé místnosti. Stačí dokonce i drobné zlomky tkanin, které napadají do leštící lázně, či na plech - k tomu snadno dojde kdykoliv, kde se nad plech či misku nakloníte.
Také veškeré škrábance na chromovaném plechu se "otisknou" na leštěný povrch. Je tedy rozhodně co napravovat, a to nemluvě o obrovském množství nečistot, které se do leštící lázně dostanou ze samotného fotopapíru - zde se jedná především o dřevitá vlákna z okrajů, která se tvoří při řezání formátů ve výrobě.
Protože vliv na kvalitu leštěného povrchu má také vyšší tvrdost vody, kdy může při sušení docházet ke krystalizaci vápenných složek, začneme tím, že budeme pro poslední leštící lázeň používat destilovanou vodu z uzavřených balení. Destilovaná voda vyřeší problém jak s tvrdostí, tak s nečistotami. Dalším krokem je volba vhodného smáčedla. No jistě, já vím, že v zemích Českých se na všechno používá Jar, ale nám vůbec o bohatou pěnu nejde. Smáčedlo pro leštění totiž musí obsahovat také pomocné chemické složky, tvořící lesklou vrstvu na zvětšenině, a dále zvláčňující složky, bez kterých při větším ohybu fotografie dochází často k tomu, že křehký lesklý povrch popraská.
Osvědčeným prostředkem je Tetenal Glanzol. Jedinečná záležitost. Používám ho také k napínání fotografií, protože podpoří hedvábnost lesklých papírů a zajistí jejich pružnost, což je vlastnost, kterou budeme potřebovat také při leštění zvětšenin. Glanzol se výrazně podílí na vzhledu leštěného povrchu a velmi dobře vyrovnává také drobné škrábanečky na leštícím plechu. Jeho nákup se vyplatí.
Pokud trváte na leštění barytovaných fotopapírů, pak také zvažte stav vašich leštících plechů. Větší škrábance nezahladí ani Glanzol, a je tedy lépe zajít do nějaké galvanizovny a nechat pochromovanou vrstvu obnovit.
Nyní k leštění:
Na rozdíl od napínání je důležité, aby papíry určené k leštění byly dostatečně nasáknuté vodou, ale celková doba zpracování by neměla překročit 2 hodiny, protože pak již začíná emulze silně bobtnat a snadno se při leštění poškodí. Není tedy vhodné začít večer zvětšovat a pak do rána nechat papíry ve vodě. Pokud budete leštit papíry, které jste před tím z výše uvedeného důvodu raději usušili, měla by být namáčecí doba před leštěním alespoň 45 minut. Misku s připraveným smáčedlem neustále zakrýváme, abysme omezili usedání prachu do lázně. Veškeré zvětšeniny, které budete vkládat do smáčedla, nejprve nechte nasáknout v čisté vodě, jinak roztok smáčedla bude velmi rychle z misky ubývat a zhorší se tak ekonomika vaší práce.
Leštící plech dobře opláchněte studenou vodou a na závěr jej molitanovou houbičkou otřete silnějším roztokem ( asi 1+5 ) smáčedla - opět doporučuji Glanzol. Kromě zásady maximální čistoty platí i zásada druhá a tou je co největší množství leštícího roztoku. Papíry určené k leštění přenášíme na plech bez okapání a snažíme se, aby na jeho povrchu zůstalo co nejvíce smáčedla. Fotografie položené na plech by po něm měly volně klouzat. Nyní gumovým válečkem opatrně vytlačíme přebytečný roztok smáčedla, které díky velkému množství odplaví většinu případných nečistot - tato fáze je pro dokonalý lesk rozhodující. Jakmile je roztok vytlačen, nesmí se již zvětšenina na plechu pohnout. Důležité je, aby se vytlačilo takové množství smáčedla, které zajistí přichycení papíru k plechu, ale stále ještě neválcujeme příliš velkým tlakem, aby mezi plechem a papírem zůstalo ještě trochu smáčedla. Nyní již přeneseme plech na horkou leštičku a další postup musí být velmi rychlý. Zavřeme leštičku s přítlačným plátnem a okamžitě začneme se silným válcováním fotografií na plechu, a to přes plátno již zavřené leštičky. Tak se vytlačí zbylé smáčedlo, a protože je již plech prohnutý podle tvaru leštičky, nedojde k jemnému proklouznutí papíru "na sucho", jak se to stane, pokud dáváme na leštičku plech s již příliš suchými fotografiemi - to je další častá příčina nedokonalého a skvrnitého povrchu fotografií.
Další osud zvětšenin již v tuto chvíli není možno ovlivnit - nezbývá, než počkat na dokončení procesu leštění. Nejdříve se začne ozývat praskání, což je známka toho, že se fotografie začínají uvolňovat z leštícího plechu. V žádném případě nepodlehněte v této fázi zvědavosti a neotevírejte leštičku, protože jen částečně uvolněné fotografie se mohou polámat. Až když praskání zcela ustane, opatrně otevřeme leštičku - fotografie by měly být na plechu zcela volné. Zůstane li některý snímek přilepen, nepokoušejte se ho odstranit. Plech i s přilepenou fotografií je nutné ponořit do vody a nechat odmočit.
Stát se to může a nejčastější příčinou je nedokonalé odmaštění plechu, nebo nevhodné smáčedlo obsahující složky, které vlivem vysoké teploty působí jako lepidlo.
Popsaným způsobem byste měli dosáhnout velmi dobré kvality lesklého povrchu.
Jan Karbusický, Jean Guliczek
* kráceno
#40
Publikováno 13 duben 2010 - 11:27:59
Díky za odpovědi zkušenějších temnokomorníků!
#41 Jirinol
Publikováno 13 duben 2010 - 19:29:21
#42
Publikováno 14 duben 2010 - 14:26:21
Nějaké tipy triky? Moc lidí tu s tím asi nedělalo, jak se tak dívám
#43
Publikováno 14 duben 2010 - 14:59:00
Už se to zde řešilo.
#44 Jirinol
Publikováno 14 duben 2010 - 16:26:08
bubnovky se hlavně používaly pro rychlost zpracování "kšeftů", kdy bylo potřeba přes poledne fotit a večer dodat balík hotového... svatby, PT a podobné radůstky, kdy byla rychlost na prvním místě.
výstavní fotku bych na tom asi neleštil, pokud by sériová práce vykazovala výše zmíněné kosmetické vady...
#45
Publikováno 14 duben 2010 - 17:52:54
Tak do 14 dnů bych měl být doma a podívat se na to!
Samozřejmě napíšu jak to dopadlo.
#46
Publikováno 16 duben 2010 - 09:36:48
lesk jak blesk
kvalita povrchu fotografie záleží jen na stavu plechu - máte li plechy dobrý, je to dobrý
když už se to přilepí, tak to nejde dostat dolů
leštění je pěkně zdlouhavé (ale mám takovou oboustrannou mrňavku s příkonem 200w) - snad to dělat jen během zvětšování po celej večer, nerozumím moc těch poznámkám v textech článků o "trnité cestě napínání barytu" poněvadž napínání je daleko rychlejší a bez nervů a bez rizika
ráno jsem se na ty snímky podíval pořádně a zděsil se
co se to stalo s mými stotřicetjedničkami za zvěrstvo? to už to můžu rovnou zabalit a dělat na ercéčka
takže pro mě uzavřená kapitola a leštička jde do pytle a zase na půdu
#47 Jirinol
Publikováno 16 duben 2010 - 10:06:07
znova možná udělám vstup trochu off topic - bohužel ještě neznám současné materiály, ale leštění na bubnovce jsem vždy využíval pro zvýšení produktivity práce s běžnými polokartony - během odpoledne a večera vyvolat 12-15 filmů, nazvětšovat a vyleštit 600-800 fotek 10x15 a k tomu kolem 200 ks 13x18 a pár kousků 18x24 nebo 24x30 se díky bubnovce zvládnout dalo, to opravdu odsejpalo, aniž bych nějak průběžně čistil buben a dělal nějaká alotria po běžném praní.když už se to přilepí, tak to nejde dostat dolů
leštění je pěkně zdlouhavé (ale mám takovou oboustrannou mrňavku s příkonem 200w) - snad to dělat jen během zvětšování po celej večer,
#48
Publikováno 16 duben 2010 - 10:17:26
věřím, že bych byl otráven takovými kvanty víc, než uživatel číslicového přístroje po zjištění, že zase potřebuje větší snímač
za večer si dělám tak 5-10 záběrů běžné velikosti do 20x30
#49 Jirinol
Publikováno 16 duben 2010 - 14:15:25
je tady určitě hodně lidí z mlčící většiny, kteří byli aktivní v době, kdy na kšeft nebyl digitál a film a temná komora jen pro radost, a kteří i tohle prožili - sám za sebe můžu říct, že nazvětšovat třeba 6 filmů po 10ks ze snímku na kinofilmu mi šlo mnohem rychleji, než si hrát dnes s PS... a bylo to i přes tu zdánlivou otravnost mnohem zábavnější, i když se jednalo mnohdy o školy, školky, dětské tábory, svatby, pohřby a jiné společenské záležitosti. Výsledek byl vidět hned a radost z každé opravdu podařené fotky byla taky, aniž by kdokoli nosil frňák hore, že "dělá na baryt" a dělal z toho vědu.to byla manufaktura
věřím, že bych byl otráven takovými kvanty víc, než uživatel číslicového přístroje po zjištění, že zase potřebuje větší snímač
#50
Publikováno 16 duben 2010 - 14:23:45
radovat se z rc papíru nedovedu a co udělalo leštění s povrchem fomabromu se mi taky nelíbí a s nosem to nemá nic společnýho, ten povrch je prostě pro mě totálně nepřijatelnej, nic víc aní míň
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních