systém Mamiya 645 - zopár otazok
#151
Publikováno 8 leden 2011 - 16:52:20
http://img826.images.../beznzvu1y.png/
#152
Publikováno 8 leden 2011 - 17:53:06
#153
Publikováno 8 leden 2011 - 18:00:33
Ta má ji teda má.Protože je moje a dneska jsem ji poslal do nemocnice aby byla zdravá.Na voční je tož hodně krátkozraká.
Taky ráda kope při roztáčení?
#154
Publikováno 9 leden 2011 - 00:13:42
To co jsi tady ukázal mi nepříjde jako vniknutí světla kazetou... Nafoť toho víc, soustřeď se na vyvolávací proces, třeba to zkus nechat vyvolat v labu, atd... prostě musíš vyloučit všechny varianty.
Já míval na svitkách z mamči (M645 Super) světlejší kraje snímků (jemný přechod). Svitek vytahuju z kazety skoro v úplné tmě a změnil jsem vývojnici (ze staré plastik vývojnice na novější Paterson System 4) a je po problémech...
#155
Publikováno 9 leden 2011 - 00:23:45
#156
Publikováno 9 leden 2011 - 11:57:49
#157
Publikováno 9 leden 2011 - 19:11:17
#158
Publikováno 11 duben 2011 - 08:16:41
Vlastním M 645 1000s a kamarád z USA mi psal, že už na film dávno nefotí že tam nejdou nasadit digi záda, takže mu leží doma a že mi tedy tuhle mašinku přiveze, pokud o ní budu mít zájem, a to za poměrně slušnou cenu, alespoň si myslim, že to je slušná cena, jak jsem koukal na ebay. Chce za ní 700 USD.
Nevíte jestli se na ní dají použít i objektivy bez AF jako třeba Sekor C? Samozřejmě za předpokladu úplného manuálního ovládání?
Díky, Honza
#159
Publikováno 11 duben 2011 - 08:19:53
Jedná se o Mamču 645 AF.
Díky
#160
Publikováno 11 duben 2011 - 09:05:03
Máte někdo prosím vás zkušenosti s tímto přístrojem?
Vlastním M 645 1000s a kamarád z USA mi psal, že už na film dávno nefotí že tam nejdou nasadit digi záda, takže mu leží doma a že mi tedy tuhle mašinku přiveze, pokud o ní budu mít zájem, a to za poměrně slušnou cenu, alespoň si myslim, že to je slušná cena, jak jsem koukal na ebay. Chce za ní 700 USD.
Nevíte jestli se na ní dají použít i objektivy bez AF jako třeba Sekor C? Samozřejmě za předpokladu úplného manuálního ovládání?
Díky, Honza
Na AF prý manuální skla jdou, ale otázka je, zda má pak cenu vůbec AF kupovat. Cena vypada alespon podle toho co vidam na ebay v poho, jeste vic pokud to da i se zadama a se sklem.
#161
Publikováno 11 duben 2011 - 10:16:29
#162
Publikováno 11 duben 2011 - 10:22:40
díky za odpověď, je to komplet, včetně zad a základníhio AF objektivu 80/20,8 dokonce i vekeré krytky i řemen , prostě jenom do toho strčit svitek.
No, tak to je pak asi vicemene zadarmo. Jen kompletni 645 PRO by te z druhy ruky vysla stejne.
#163
Publikováno 11 duben 2011 - 12:17:58
Ale na Ebay jsem viděl i za 750$ a pěknou (jeden prodejce je tam pořád nabízí), ale clo a dph to podraží .... pak už vyjde na 17.
Jenom jsem hlavně potřeboval vědět, jestli na to půjdou narazit MF objektivy, které mám k té 1000s.
Přemejšlim už totiž, co pujde do světa a co si nechám ... 2 Mamči doma, to by na mě byl asi luxus a hlavně .... asi už bych byl s těma mejma krámama vyhozen, tak musim taky redukovat
#164
Publikováno 23 duben 2011 - 07:06:20
#165
Publikováno 23 duben 2011 - 07:27:26
#166
Publikováno 23 duben 2011 - 12:55:02
zrcadlo se tvari mravne. Predsklopit jde, ale na na spoust nezareagujeZkus prohlédnout zrcadlo jestli je ve správné poloze, případně s ním lehce pohnout.
#167
Publikováno 23 duben 2011 - 12:57:50
#168
Publikováno 14 květen 2012 - 20:47:59
#169
Publikováno 20 červen 2012 - 10:51:21
uvažuju o pořízení M645 a upřímně - těch verzí a možností je nějak moc. Mohl by mi někdo ze znalců systému, prosím, poradit?
Co budu s 645 fotit:
- statické fragmenty krajiny, kde se ale nelze příliš dlouho zdržovat - čekat na golden light nebo komponování ze stativu je nereálné.
- statické portréty v přirozeném osvětlení
- nejde o uměleckou, ale dokumentární práci (tedy minimum práce s filtrama atd., žádný ateliér, synchro s bleskem)
- nepotřebuju nutně AF
Moje požadavky na 645:
- spolehlivost, váha a skladnost (v rámci možností tohoto fotoaparátu pochopitelně. Budu se ale vláčet po stepích a hodně cestovat, takže i to je důležité)
- výměné kazety na 160, 400 a asi i 800ASA
- většinou měřim dopadající světlo Gossenem, tak asi neni primárně nutný ten měřicí hranol.
S čim potřebuju poradit:
- kterou verzi Mamiya 645 byste mi doporučili?
- jaké sklo? Na 35mm fotim výhradně s 28 a 35mm. U středoformátu to vidim na těch 35mm v přepočtu. Preferuju světelné sklo (kvůli zmiňovaným portrétům v přirozeném světle).
Lepší mi přijde asi Mamiya 7, ale nerozumim si moc s dálkoměrem. Měl jsem Leicu, vim o čem je řeč. Ten středoformát chci proto, že se budu pohybovat na unikátních místech, kam se nelze vracet a čekat na lepší podmínky, a chci z toho vytěžit obrazově maximum. Fotit budu na Kodak Porta 160-800, většinou 400 (světlo si nevyberu). Líbí se mi práce toho filmu s barvou, celková tonalita a nálada.
Poradíte mi?
dík moc,
Petr
#170
Publikováno 20 červen 2012 - 13:53:53
ahoj chlapci,
uvažuju o pořízení M645 a upřímně - těch verzí a možností je nějak moc. Mohl by mi někdo ze znalců systému, prosím, poradit?
Moje požadavky na 645:
- spolehlivost, váha a skladnost (v rámci možností tohoto fotoaparátu pochopitelně. Budu se ale vláčet po stepích a hodně cestovat, takže i to je důležité)
- výměné kazety na 160, 400 a asi i 800ASA
- většinou měřim dopadající světlo Gossenem, tak asi neni primárně nutný ten měřicí hranol.
S čim potřebuju poradit:
- kterou verzi Mamiya 645 byste mi doporučili?
- jaké sklo? Na 35mm fotim výhradně s 28 a 35mm. U středoformátu to vidim na těch 35mm v přepočtu. Preferuju světelné sklo (kvůli zmiňovaným portrétům v přirozeném světle).
Lepší mi přijde asi Mamiya 7, ale nerozumim si moc s dálkoměrem. Měl jsem Leicu, vim o čem je řeč. Ten středoformát chci proto, že se budu pohybovat na unikátních místech, kam se nelze vracet a čekat na lepší podmínky, a chci z toho vytěžit obrazově maximum. Fotit budu na Kodak Porta 160-800, většinou 400 (světlo si nevyberu). Líbí se mi práce toho filmu s barvou, celková tonalita a nálada.
Poradíte mi?
dík moc,
Petr
Petzře, předně nepasuji se do znalce systému, ale Mamču 645 jsme měl a k plné spokojenosti používal přes 20 let. Měl jsem tehdy asi jednu z prvních a k ní mi dopomohl známý fotograf Erich Tylýnek, fotograf Mamiya v Japonsku. Myslím, že si částečně odpovídáš sám. Já měl kalsickou 645 a pak se dělala 645 J - to byla trošku očesaná 645. Ale problém byl v tom, že neměly výněnná záda a tudíž jsem nemohl měnit film v průběhu. To přinesl až typ PRO a po něm pak přišla špička 645 PRO TL. Takže když beru Tvé požadavky, tak tu poslední. Jinak je to naprosto spolehlivý foťák, chdil mi tehdy když mi do nje nasypala hladkou mouku opilá díveka při maškarách převlečená za pekaře (Pak jesm posílal do mnichova na čištění).
Co se týče objektivu, tak já celou dobu používal vynikající Flektogon 4/50 MC s redukcí, ale problém byl v nešikovném ovládání clony při ostření (tedy odclonit - zaostřit -. zaclonit). Pro Tebe by asi byla výborná originál 45 mm, ty už se dnes prodávají za hubičku proti dřívější době.
Pokud ale budeš cestovat, tak věz, že i M645 se pronese a je to kus neskladného železa. To je také důvod, proč jsem přešel práve k Mamiya 7II. Tam jsou zase jiné mouchy dálkoměru jak píšeš, ale na cestování a treky absolutní špica. Ale zase ta cena i dnes není nízká. Tak jsem Ti asi moc neporadil, jen poodhalil některé zkušenosti. Je otázkou, co budeš preferovat. Parvdou je, že oproti kinofilmu byla M645 a svitek kvalitativně jinde. Navcí hraje roli i formát - tady je 2:3 u M7 je to jinak. To také může rozhoddovat stejně jako řada dalších faktorů, např počet snímků na film (u M645 je to 15 s výhodou větších mezer mezi snímky ap.).
Dobře vyber, dobré světlona cestách přeje Luigi
#171
Publikováno 20 červen 2012 - 14:44:40
Skladnost je relativni. najdes jak kompaktnejsi fotaky pro 6x4,5 tak i vetsi. Ja jsem si tenhle system vybral prave kvuli vymennym zadum v kombinaci s relativni "malosti" (tohle jsem byl jeste ochoten tahat)
V kazdem pripade pocitej s tim, ze bez motoru je to kostka a tim padem se pomerne spatne drzi
Na objektivy doporucuji Danyho skvely souhrn viz http://www.temnakomo...ro/page__st__50
35mm na formatu 645 je ekvivalentni 21mm na kinu cili vyrazne sirsi nez pises. 28mm na kinu odpovida 45mm a 35 kino mm je asi 55mm. Vsechny jsem mel v ruce, ale posledni dva jmenovane jsem stejne vymenil za 50mm shift (na ty moje stromy a spol je nedocenitelny)
na portrety jasne 150mm
#172
Publikováno 20 červen 2012 - 15:10:54
M7 je mi sympatičtější i díky ergonomii a skladnosti, ale nevim nevim s tim dálkoměrem. U mě je to jen blbej zvyk ze zrcadel, ale fotim hodně kompozičně a to mi s M6 nešlo. Je to jiná filozifie. Ta váha je důležitá, ale ne rozhodující. Nebudu na treku, dělam fotožurnalistiku, takže jsem vždy někde v autě, busu, apod. Důležitější je spolehlivost, protože se budu pohybovat v místech, kam se ze zdravotních důvodů nelze vracet.
ještě pár otázek:
- PRO TL - chápu dobře, že má měření expozice (TL)? Nebo je na to potřeba PRO TL AE Prism finder?
- nechaji se u M7 také měnit kazety během focení? Teoreticky potřebuju mít sebou 2 kazety pro 400 a 800ASA.
- zmiňuješ sklo 45mm. V přepočtu na kino je to 28mm (tušim, že jsem četl, že přepočet je x1.6)?
- kazety na 220 - je to klasický svitek, jen ve srovnání s 120 skoro 2x delší? tedy ne 15, ale cca. 30 snímků?
- nějaká zkušenost, doporučení na práci s Kodak Porta NC? rady ohledně exponometrie? Už dlouho jsem na digitálu... hnus.
Jakékoliv další rady ohledně 645 jsou vítány. Budu mít půjčenou tu AF verzi, ale předpokládám, že si nakonec budu chtít pořídit něco vlastního, proto se ptám.
#173
Publikováno 20 červen 2012 - 15:15:03
kompaktnější foťáky na 645 - můžeš být konkrétnější?
dík, petr
#174
Publikováno 20 červen 2012 - 15:29:42
Cti. to ti hodne osvetli:
http://www.temnakomo...ax-nebo-mamiyu/
http://www.temnakomo...645-slr-system/
http://www.temnakomo...-formatem-6x45/
http://www.temnakomo...5-super-vs-pro/
http://www.temnakomo...-stredoformatu/
#175
Publikováno 20 červen 2012 - 15:35:37
ještě pár otázek:
- PRO TL - chápu dobře, že má měření expozice (TL)? Nebo je na to potřeba PRO TL AE Prism finder?
- zmiňuješ sklo 45mm. V přepočtu na kino je to 28mm (tušim, že jsem četl, že přepočet je x1.6)?
- kazety na 220 - je to klasický svitek, jen ve srovnání s 120 skoro 2x delší? tedy ne 15, ale cca. 30 snímků?
ad 1) pro standardni mereni je potreba. to TL je zde pro zablesky
ad 2) vzdyt jsem to psal
ad 3) ano, ale pokud vim nema uprostred kryci papir (nebo je tam jina finta). V kazdem pripade ve vetsine filmu se neda sehnat a zrovna u te Portry to bude problem
#176
Publikováno 20 červen 2012 - 15:40:30
nerad se pletu do cizího rozhovoru, nicméně na tuto otázku tip mám:to bobr:
kompaktnější foťáky na 645 - můžeš být konkrétnější?
dík, petr
http://www.antiqueca...645cameras.html
#177
Publikováno 20 červen 2012 - 15:45:59
nerad se pletu do cizího rozhovoru, nicméně na tuto otázku tip mám:
to bobr:
kompaktnější foťáky na 645 - můžeš být konkrétnější?
dík, petr
http://www.antiqueca...645cameras.html
dík za tip! Máš s tou Fuji nějakou zkušenost?
#178
Publikováno 20 červen 2012 - 16:32:29
To je krasna masinka, jen je to ten "nepochopeny" dalkomernerad se pletu do cizího rozhovoru, nicméně na tuto otázku tip mám:
http://www.antiqueca...645cameras.html
#179
Publikováno 20 červen 2012 - 16:41:58
dík za tip! Máš s tou Fuji nějakou zkušenost?
nerad se pletu do cizího rozhovoru, nicméně na tuto otázku tip mám:
to bobr:
kompaktnější foťáky na 645 - můžeš být konkrétnější?
dík, petr
http://www.antiqueca...645cameras.html
já měl chvilku půjčenou GW690, slintal jsem blahem, pohled do jejího RF hledáčku je oproti kino RF nebe a dudy.
Co vím, dlouho s ní fotil Majla a má ji i Dubraro (a určitě i další). Osobně bych raději GSW690, kvůli skvělému 65mm objektivu (úhel jako 28mm na kinu). Vyhovuje mi víc tady formát 6x9 naležato, 645 je nutno naležačku obracet, což není moc pohodlné - ale možná se na to dá zvyknout, nevím.... Taktéž přínos k obrazové kvalitě formátu 6x9 vs. kino je o hooodně jinde než 6x4,5 vs.kino, zvláště u více citlivého filmu. Další výhoda těchto foťáčků - bez problémů papají jak 120, tak 220 filmy. Co se týče kvality optiky, samozřejmě objektivy pro Mamiyu 7 jsou v té extra-extratřídě. Ze své zkušenosti (srovnání -i vlastní - Fujinonů EBC pro SF s Zeiss Planarem, Distagonem pro SF) bych zařadil ty fujinony hned za ně. Přitom co se týče velikosti a váhy, není u těch fujin 690 a 645 žádný extra velký rozdíl.
Pokud bych osobně já na to měl volné prachy a měl před sebou cestování po světě, které zopakovat nemožno, raději, než jednu M7, koupil bych za stejné prachy kamery dvě, jak Fuji GSW690 se 65mm sklem, tak Fuji GW690 s 90mm sklem, a měl na cesty nejen záložní tělo, ale současně bych vyřešil otázku použití různých filmů souběžně - bez výměnných kazet. Váha, rozměry těchto dvou RF jsou zanedbatelnou položkou oproti jednomu SF zrcadlovce se 2 filmbacky, byť menšího formátu 6x4,5.
a poslední poznatek z praxe: ten RF o 90st. kvůli kompozici v reportáži, ulici, otočím před nosem během zlomku sekundy... než otočím filmback na slr (se šachtou), tak to přeci jen něco trvá....
Ale samozřejmě, tohle je jen můj osobní názor, který se nemusí líbit všem.
#180
Publikováno 20 červen 2012 - 20:32:51
Měl jsem na chvilku půjčenou GS645S (objektiv 60/4) a nesedl mi dálkoměr. Málo kontrastní, skrvna místo ostrého obdélníku. Působilo to na mě hrozně bakelitově, ale zase je poměrně lehká. Nafotil jsem s tím jeden film a když jsem si nezapomněl sundat krytku, tak to kreslilo moc hezky . Filtry 49mm.
Už nějakou dobu mám i Fuji GA645Zi (tetrafokální objektiv 55-65-75-90mm/4.5~6.9, takže světelnost nic-moc), autofokus, působí robustnějším dojmem a krásně se mi drží, možnost manuálního ostření podle stupnice (pomalé, navíc často blbne zadní displej a pak se těžko odhaduje nastavená vzdálenost). Objektiv kreslí velmi dobře, ale na široko trochu vinětuje. Hledáček je zoomovací, strašně soudkuje, má korekci paralaxy a info o vzdálenosti, čas, clona, korekce. Dobře čitelné. Má signalizaci nasazené krytky, ale nějak mi to přestalo fungovat, nevím proč. Má dataimprint na kraj filmu (čas/datum/expozice/korekce/ohnisko) - užitečný na cestování (pokud se to dobře nastaví). Závit na filtry 52mm. Na stupeň automatizace má nízkou spotřebu energie (převíjení, ostření, zoomování je automatické). Velikostně a váhově se velmi podobá Mamče 7, ovšem už s integrovanými 4 ohnisky. Používám na krajinu ze stativu, Pentax 645 je lepší a univerzálenější, ale taky 2x tak težký (a ani jedno nemá výměnná záda). Výměna rozfoceného filmu možná ale je, ve fotorukávu vymotat a dál jako u kinofilmu.
Další možností je třeba Bronica RF645, základní sklo je 65/4 (čily mírný širokáč), dálkoměr ala Mamiya 7, formát na výšku, nevýměnná záda, výměnné objektivy 45 a 105(135)mm. robustní a těžký, ale vypadá cool .
Osobně bych zvážil Bronicu ETR-Si + 50mm sklo (nevím teď světelnost) a do kapsy nějaké další, třeba 40mm nebo naopak delší..., poměrně lehká, malá, levná, nevýhodou může být centrální závěrka v objektivu (nejkratší čas je tuším 1/500 oproti ostatním systémům které mají 1/1000), výměnná záda, stavebnice. Několikrát jsem chtěl Pentax 645 vyměnit právě za tuhle sestavu, ale stroskotalo to vždycky na filtrech, protože mám vše 58-67-77mm a Broňa má 62mm. A na mojí lenosti.
#181
Publikováno 20 červen 2012 - 21:20:48
Dostáváme se maličko off-topic, ale zrovna k těm Fuji 645 mám co napsat .
Měl jsem na chvilku půjčenou GS645S (objektiv 60/4) a nesedl mi dálkoměr. Málo kontrastní, skrvna místo ostrého obdélníku. Působilo to na mě hrozně bakelitově, ale zase je poměrně lehká. Nafotil jsem s tím jeden film a když jsem si nezapomněl sundat krytku, tak to kreslilo moc hezky . Filtry 49mm.
Už nějakou dobu mám i Fuji GA645Zi (tetrafokální objektiv 55-65-75-90mm/4.5~6.9, takže světelnost nic-moc), autofokus, působí robustnějším dojmem a krásně se mi drží, možnost manuálního ostření podle stupnice (pomalé, navíc často blbne zadní displej a pak se těžko odhaduje nastavená vzdálenost). Objektiv kreslí velmi dobře, ale na široko trochu vinětuje. Hledáček je zoomovací, strašně soudkuje, má korekci paralaxy a info o vzdálenosti, čas, clona, korekce. Dobře čitelné. Má signalizaci nasazené krytky, ale nějak mi to přestalo fungovat, nevím proč. Má dataimprint na kraj filmu (čas/datum/expozice/korekce/ohnisko) - užitečný na cestování (pokud se to dobře nastaví). Závit na filtry 52mm. Na stupeň automatizace má nízkou spotřebu energie (převíjení, ostření, zoomování je automatické). Velikostně a váhově se velmi podobá Mamče 7, ovšem už s integrovanými 4 ohnisky. Používám na krajinu ze stativu, Pentax 645 je lepší a univerzálenější, ale taky 2x tak težký (a ani jedno nemá výměnná záda). Výměna rozfoceného filmu možná ale je, ve fotorukávu vymotat a dál jako u kinofilmu.
Další možností je třeba Bronica RF645, základní sklo je 65/4 (čily mírný širokáč), dálkoměr ala Mamiya 7, formát na výšku, nevýměnná záda, výměnné objektivy 45 a 105(135)mm. robustní a těžký, ale vypadá cool .
Osobně bych zvážil Bronicu ETR-Si + 50mm sklo (nevím teď světelnost) a do kapsy nějaké další, třeba 40mm nebo naopak delší..., poměrně lehká, malá, levná, nevýhodou může být centrální závěrka v objektivu (nejkratší čas je tuším 1/500 oproti ostatním systémům které mají 1/1000), výměnná záda, stavebnice. Několikrát jsem chtěl Pentax 645 vyměnit právě za tuhle sestavu, ale stroskotalo to vždycky na filtrech, protože mám vše 58-67-77mm a Broňa má 62mm. A na mojí lenosti.
Formát na výšku? Tedy přesně naopak oproti kinofilmu? A jak je to vlastně u M645? Dík za názor ohledně ETR, pokud bude mít Mamiya světelnější skla, pak není moc co řešit.
dík!
#182
Publikováno 21 červen 2012 - 06:38:45
ještě pár otázek:
- PRO TL - chápu dobře, že má měření expozice (TL)? Nebo je na to potřeba PRO TL AE Prism finder?
- nechaji se u M7 také měnit kazety během focení? Teoreticky potřebuju mít sebou 2 kazety pro 400 a 800ASA.
- zmiňuješ sklo 45mm. V přepočtu na kino je to 28mm (tušim, že jsem četl, že přepočet je x1.6)?
- kazety na 220 - je to klasický svitek, jen ve srovnání s 120 skoro 2x delší? tedy ne 15, ale cca. 30 snímků?
- nějaká zkušenost, doporučení na práci s Kodak Porta NC? rady ohledně exponometrie? Už dlouho jsem na digitálu... hnus.
Petře, myslím si, že pokud máš čas, bylo by dobré si tyhle foťáky osahat. I nabízené varianty 645 kolegů jsou velmi dobrým řešením, každý má své +. Jen bych osobně váhal až u té Fuji 690 - je to fakt docela monstrum. Ale k Tvým otázkám:
- u M7 se nedají měnit kazety, což je jistě omezující, ale po 10 snímcích stejně měníš film. Jinak je to naprosto spolehlivý foťák. Pokud na něj nasadíš 50mm (přepočet cca 28) objektiv je lehounký, kompaktní, závěrku neslyšíš, optická i mechnická kvalita super. Když jej porovnám s M645, tak vyžaduje citlivější zacházení (je víc bakelitový), kdežto klasická M645 snese i zatloukání hřebíků.
- 45 mm ohnisko u 645 je opravdu ekvivalent cca 28mm kinofilmu a je to skladný, malý objektiv (oproti Flektogonu 4/50)
- 220 film už prakticky neseženeš, asi bych se jím nezabýval
- Kodak Portra NC? No je velmi dobře nasatvený film s charakteristickým podáním barevnosti a jako takový nemá zvláštní požadavky na zpracování ani na exponometirii. Jen je třeba dodržet "zlaté" pravidlo, že negativní filmy nemají rády podexpozici, kdežto naopak inverze jsou sviňa na přeexpozici.
Tož tak, zadřec Luigi
#183
Publikováno 21 červen 2012 - 07:10:56
mne osobne je omnoho sympatickejsia Mamiya 6, lebo je to stvorec, objektivy sa daju zasunut do tela a nema vyssie zmienovane problemy.
#184
Publikováno 21 červen 2012 - 22:28:54
Ohmatej si co nejvíc přístrojů, rozhodnout se musíš stejně ty sám.
Neodpustím si ale takovou kacířskou myšlenku. Hledáš přístroj na 645 pro focení z ruky na ISO 400 resp. 800. Objektivy v této třídě začínají na světelnosti 2.8 (nepočítám sekor 80mm) a pro ostrý snímek je potřeba fotit minimálně 1/60. Když to srovnám s kinofilmem, tak jsou vcelku běžně k dostání skla se světelností f/2 (28-35mm), odcloněné to dává asitak srovnatelnou DOF jako 2.8 na 645 a můžu s velkou jistotou fotit 1/30 z ruky. Navíc kino je mnohem operativnější, menší... U středoformátu co získáš větším formátem tratíš na menší světelnosti a potřebě kratších časů.
Před nedávnem jsem si koupil na kino 35/2 a najednou zjišťuju, že nepotřebuju filmy ISO400 ale spíš 100 pokud chci malou DOF a rozumné časy (nerad dělám s 1/2000).
#185
Publikováno 25 červen 2012 - 09:59:56
už mam doma půjčenou Mamiya 645 AF s 80 a 45mm a je to krása! Nicméně už vim, že pro sebe budu pořizovat non-AF verzi a pouze s gripem, ne s motorem. Zbytečně těžký, navíc 6 baterií... Tedy zřejmě 645 PRO. Dokonce mi nejvíc vyhovuje ten záklaďák, tu šířku - jak se ukázalo - u středoformátu nepotřebuju. Jinak to zrcadlo dává fakt pěknou šlupu! Nechaji se dokoupit nějak dioptrické korekce, nevíte?
Se světelností a variabilitou kino souhlasim, ostatně fotim výhradně s 28/1.8, 35/1.4 a 50/1.4. Pokud na Mamiye stačí na udržení cca. 1/60, pak je to ok. Středoformát potřebuju na projekt, kde má smysl se tahat s dalším foťákem a cajkem. Do letadla se to vejde a ve výsledku je to ve srovnání s těmi 5D II, co táhnu, zanedbatelná přítěž. Žádné nabíječky, externí disky, laptop, solární nabíječky, nic.
Asi bych uvažoval i nad Mamiya 6, ale rozdíl v ceně oproti 645 dělá polovinu letenky... i když ten čtverec, to je výzva.
#186
Publikováno 25 červen 2012 - 22:03:12
děkuju všem za názor
už mam doma půjčenou Mamiya 645 AF s 80 a 45mm a je to krása! Nicméně už vim, že pro sebe budu pořizovat non-AF verzi a pouze s gripem, ne s motorem. Zbytečně těžký, navíc 6 baterií... Tedy zřejmě 645 PRO. Dokonce mi nejvíc vyhovuje ten záklaďák, tu šířku - jak se ukázalo - u středoformátu nepotřebuju. Jinak to zrcadlo dává fakt pěknou šlupu! Nechaji se dokoupit nějak dioptrické korekce, nevíte?
Se světelností a variabilitou kino souhlasim, ostatně fotim výhradně s 28/1.8, 35/1.4 a 50/1.4. Pokud na Mamiye stačí na udržení cca. 1/60, pak je to ok. Středoformát potřebuju na projekt, kde má smysl se tahat s dalším foťákem a cajkem. Do letadla se to vejde a ve výsledku je to ve srovnání s těmi 5D II, co táhnu, zanedbatelná přítěž. Žádné nabíječky, externí disky, laptop, solární nabíječky, nic.
Asi bych uvažoval i nad Mamiya 6, ale rozdíl v ceně oproti 645 dělá polovinu letenky... i když ten čtverec, to je výzva.
Mamču 645 AF mám asi rok (už mě oči tak neslouží, abych se na ně při ostření mohl na 100% spolehnout, s AFkem mám odpad přece jenom menší) , předtím jsem měl 645 1000s. Zrcadlo na AFce je oproti M 645 1000s krásně tichoučký , nevím, jak je to u 645 PRO, ale hádám, že to bude obdobný.
Pokud se týká té 1/60 s, asi budeš muset mít dost pevnou ruku, nebo stativ. Podle mého je bezpečná 1/125s.
#187
Publikováno 26 leden 2013 - 11:46:52
Vie mi niekto povedat na ktore modely Mamiye 645 budu cez redukciu pasovat CZJ objektivy ?
- aj na modely 645 pro, 645 super ? - chcem telo s vymenitelnym backom, teda magazinom.
Nemali tieto modely objektivy s centralnou uzavierkou ?
P.S. mam komplet zbierku CZJ skiel a uvazujem o inom tele. (50MC, 80MC, 120MC, 180, 300T olympic)
#188
Publikováno 26 leden 2013 - 12:24:51
Jinak pokud vím tak CZJ objektivy jdou na vsechny
#189
Publikováno 26 leden 2013 - 12:26:03
#190
Publikováno 30 leden 2013 - 15:06:33
#191
Publikováno 30 leden 2013 - 19:50:06
#192
Publikováno 31 leden 2013 - 12:07:52
mezi kontakty propojující tělo a hranol stačí vložit nějaký tenký izolant (fólii, papír, přelepit izolepou, ...), přístroj se pak bude chovat, jako by měl nasazený jenom hranol.
#193
Publikováno 31 leden 2013 - 12:08:38
#194
Publikováno 31 leden 2013 - 14:29:44
#195
Publikováno 11 únor 2013 - 20:13:14
#196
Publikováno 11 únor 2013 - 20:58:10
#197
Publikováno 12 únor 2013 - 12:44:35
#198
Publikováno 23 únor 2013 - 03:39:10
#199
Publikováno 12 červen 2014 - 14:56:11
Zdravím.Neví někdo,zda pasuje šachta z Mamiya 645 pro,na mamiya M 645?
Díky.
#200
Publikováno 23 červenec 2014 - 09:43:13
Zdravím,
mám taky jeden dotaz k M645 (1000 S) jako majitel. Někde jsem evidentně při zakládání svitku do zad (mám klasický na 120 film) začal dělat chybu, protože nemám snímky na filmu naexponované rovně - resp. souběžně s hranou filmu (viz příloha - náhled ze skeneru). Žádná fotka se sice ještě nedostala mimo film, ale docela mi to ztěžuje digitální zpracování, protože skener to pak nerozpozná jako políčka a musím je ručně vyřezávat.
Nemáte na to nějaký trik? Díky!
Přiložený soubor (y)
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních