Rozdíl svitek 120/220
#1
Publikováno 28 říjen 2007 - 09:18:08
O co se mi jedná mám u foťáku dvě kazety na svitek 120 a 220 a chtěl bych je používat obě.Foťák sám po zasunutí kazety detekuje co je to za film(kazeta) a na displayi zobrazí počet sníků a přetočí se automaticky na první snímek.A to je ten problém .Má 120 a 220 stejnou délku zaváděcího papíru a nebo jsou různé a tím pádem pokud dám 120ku do kazety na 220 první políčko nenajde .
Uvažoval jsem o úpravě kazety 220 na 120 .Po ohledání jsou na ní dva kontakty tak že asi je tam čip jak u objektivu a ten asi nepředělám
HW: PENTAX654NII a kazeta = holder
#2
Publikováno 28 říjen 2007 - 10:23:54
Neni nejjednodussi to nejak vyzkouset?
#3
Publikováno 28 říjen 2007 - 10:27:56
použití 120 filmu v 220 kazetě se dost často řeší, ale většinou je spíš problém v tloušťce pásu, myslím, že první políčko je u obou typů na stejném místě.
220 kazeta by měla těsněji dosedat - za filmem není krycí pás, motor by stodvacítku měl protáhnout bez větších potíží. Hlavně bych si dal pozor na počítadlo snímků - exponovat na 120 sedmnáctý políčko moc nepotěší; prohlídni ty kazety pořádně, mám takový pocit, jestli to náhodou nebylo přenášeno do těla mechanicky nějakým výstupkem (je-li to stejná kazeta jako pro Pentax 645).
#4
Publikováno 28 říjen 2007 - 10:43:34
Gratuluju k úžasnému strojku
mám takový pocit, jestli to náhodou nebylo přenášeno do těla mechanicky nějakým výstupkem (je-li to stejná kazeta jako pro Pentax 645).
Není k čemu gratulovat protože jsem ho koupil úplně nový za plnou cenu před rokem a půl.(to byla poslední možnost těsně před zákazem evropskou unii)
Kazety jsou z 645 kompatibilní ,ale čumím jak puk a mechanický rozdíl nevidím
asi obětuji roličku
#5
Publikováno 28 říjen 2007 - 11:38:18
A k čemu je osička vystupující přibližně uprostřed pravé stěny foťáku? Má vůli nahoru/dolů, na kazetě je zoubek co tam efidentně zapadá.
Měl jsem i kazetu na 220, ale před několika lety jsem ji prodal.
Nojo, unie nám to pěkně zavařila
#6
Publikováno 28 říjen 2007 - 13:31:02
Kontakty tam jsou všehovšudy tři + dva pod filmem. Slouží jako detekce založeného filmu, k čemu je ale ten třetí mi je záhadou. Že by vevnitř byl čip bych neřek.
A k čemu je osička vystupující přibližně uprostřed pravé stěny foťáku? Má vůli nahoru/dolů, na kazetě je zoubek co tam efidentně zapadá.
Měl jsem i kazetu na 220, ale před několika lety jsem ji prodal.
Nojo, unie nám to pěkně zavařila
vzal jsem do ruky šroubovak
jeden kontakt na levo je propojen na kontakty pro detekci filmu (k těm dvou čudliku na pravo jsem se zatím nedostal ale rozmístění a poloha je shodná jak pro 120 tak i 220kou
#7
Publikováno 28 říjen 2007 - 17:17:43
Film 220 je 2x delší, než 120. Protože by se asi nedal navinout na cívku i s krycím papírovým pásem, je to řešeno tak, že papír je na začátku filmu, pak nic a pak na konci filmu (aby bylo do čeho film "zabalit" po expozici). Asi "zásadním problémem" je fakt, že samotný film je (samozřejmě!) tenčí, než film s papírovým pásem (jak je tomu u 120). Tudíž - je třeba "přestavět" pozici přítlačné desky vůči díře v těle přístroje, která vymezuje velikost políčka (jak je tomu u kazet nevím - zda je vymezení v kazetě nebo je v ní pouze přítlačná deska). Zkrátka - aby byl film rovný...
Na mém P67II (a dříve na P67) se deska musí přestavit podle použitého filmu (a taktéž počítadlo).
#8
Publikováno 28 říjen 2007 - 20:20:29
Jen tak mimo, proč zakázala skvělá unie dovoz P?
#9
Publikováno 28 říjen 2007 - 21:04:45
.....Není k čemu gratulovat protože jsem ho koupil úplně nový za plnou cenu před rokem a půl.(to byla poslední možnost těsně před zákazem evropskou unii) .......viz. RHfes
Jen tak mimo, proč zakázala skvělá unie dovoz P?
pouziti tzv. tezkych kovu v konstrukci objektivu (a nejspis i tel). stejne dopadly nektere objektivy od Nikonu (a nejspis i Contaxi Distagon 21/2,8) - skla ze skodlivymi primesemi.
vzdyt je to zcela bezna vec...roztlouct velmi drahy stredoformatovy objektiv na prach a pozirat ho...nebo se s nim alespon nevhodne mazlit...napr. olizovat cocky. jsou to KURWY!
#10
Publikováno 28 říjen 2007 - 21:09:40
#11
Publikováno 28 říjen 2007 - 21:12:24
No ještě že v unii bdí na stráži zatímco my v klidu spíme
jen se tesim az nejakeho debila napadne ze strasne skodi olovene akumulatory v autech (coz je taky pravda)...to se nasmejeme...vratime se k autum na kliku ;o) podobne nevim kdy zakazi jakkekoliv baterie...a dalo by se pokracovat...
#12
Publikováno 28 říjen 2007 - 22:12:26
#13
Publikováno 28 říjen 2007 - 22:34:05
Pokud si dobre vzpominam, tak dovoz Pentaxu do EU byl zakazan z duvodu obsahu tezkych kovu ve skle pouzivanem v objektivech (olovo).
jo, to asi bude ono...
BTW: vsimli jste si ze se docela bezne prodava brousene olovene sklo? jak to, ze to jeste bdeli eurourednici nezatrhli...a stale se to produkuje a prodava...
#14
Publikováno 29 říjen 2007 - 21:15:40
Pokud si dobre vzpominam, tak dovoz Pentaxu do EU byl zakazan z duvodu obsahu tezkych kovu ve skle pouzivanem v objektivech (olovo).
Ono to bylo trochu jinak, asi nějak takhhle , doporučuji přečíst celý thread. Rozhodně to nemá nic společného s olovnatým sklem, to by problém museli mít i jiní výrobci a na druhou stranu Pentax by měl problémy i jinde než u středoformátu. Podobnost s opuštěním PD konceptu u VW v důsledku Euro 5 je čistě náhodná
P. S. to rozhodnutí o bezolovnatých pájkách bylo, tak jak bylo učiněno, hodně blbé, ale to slovní cvičení si Pentax mohl odpustit.
#15
Publikováno 29 říjen 2007 - 21:47:26
Na druhé straně přístup pánů z Bruselu oceňuji - blbí a neinformovaní Američani vyhynou (neboť tam se P spokojeně prodává) a pokud nevyhynou, my vyhyneme tak jako tak, protože již nyní se dá zaregistrovat zvýšená aktivita transferu P skel (a jiných součástí systému) přes moře do Evropy.
Také nechápu, proč došlo k depresi typicky české kreativity a schopnosti improvizovat... Čech přece dokáže nahradit cokoliv čímkoliv!
Například já se o víkendu chystám vyřezat ze dřeva čočky k sestavení zoomu 55-100. A budu ho mít i lepší, než vyrobili Japonci.
Prozradím vám své knovho (to není překlep, jen zvuková podoba!):
Na tubus objektivu použiji přední segment fujary, kterou mi bezúplatně poskytnul bača Laco z Liptova (sám přešel na digi - hraje ovečkám na syntetizátor - musí, protože jeho pajšl je poničený nezřízeným hulením dříve Tarase Bulby, nyní marihuany). Na čočky použiji dřevo třešňové a místo LD použiji osiku. Suky ponechám - aférické broušení je v dnešních optických soustavách nutností, že?! Do tubusu umístím dobře vymytý kelímek od jogurtu s destikou - bude tak dokonce i plovoucí člen! Sebekriticky uznávám, že HSM nedokážu vyrobit - nahradím jej kličkou z plastového šlehače nebo pohonem na gumu. To ještě zvážím! Nevím, proč se všichni pachtí po neotáčivém předním členu objektivu...?! To můj přední člen bude rotovat tak, že jsem už na prototypu musel filtrový závit vyztužil plechovou obroučkou, aby jej odstředivá síla nedokázala roztrhnout. Objektiv tak bude použitelný i v dešti bez ochrany - kapky odletí jako katapultované a po překonání zvukové bariéry se s efektním třaskáním odpaří. Ještě řeším clonu - vyřezávat devítihran lupénkovou pilkou mi připadá potupné. Možná požádám kamaráda pytláka, aby mi ze své kulovnice se zkrácenou hlavní prostřelil omnia víčko na zavařovačky. Ještě nikdo mě nepřesvědčil, že clonový otvor musí být pravidelný! To bude bokeh! A až to bude hotové, vnější povrch napustím včelím voskem nebo pastou na parkety a vyleštím. Dusík nemám - napustím objektiv propanbutanem. Plyn jako plyn! Popisy budou hand made - žádné pálení laserem. Pěkně zašpicovaná inkoustová tužka - tinteblei je tinteblei! Dlouho jsem váhal nad způsobem připojení objektivu k tělu. Už to mám - suchý zip, neboli sucháč. Zná někdo rychlejší způsob výměny objektivů?
No, a pak, že se něco děje?! Pánové z Bruselu, na nás nemáte! Věřte tomu, že o CZETAX (Czech Pentax) budou škemrat fotografové celého světa a vy budete muset vysvětlovat, proč jej nemohou mít všichni (velká poptávka = dlouhé čekací doby + astronomická cena).
#16
Publikováno 30 říjen 2007 - 11:07:31
jo, taky jsem si nechal pár gramů olova poslat ze států)
#17
Publikováno 25 leden 2024 - 21:45:02
Nechci braši zakládat nové vlákno, ale zajímalo by mě, kdo vlastníte mašinku na film o šíři 7 cm. Da se někde sehnat cívka?
Děkuji
#18
Publikováno 26 leden 2024 - 10:37:58
Sehnat se dá asi jedině z foťákem, samostatně by to byla velká náhoda. Mám jen jednu Icarette formátu 6,5x11 cm. Cívka má vnitřní rozteč čel 71,5 mm, vnější 73 mm. Průměr čela je 32 mm a průměr středu 12 mm.
#19
Publikováno 29 leden 2024 - 19:54:20
Sehnat se dá asi jedině z foťákem, samostatně by to byla velká náhoda. Mám jen jednu Icarette formátu 6,5x11 cm. Cívka má vnitřní rozteč čel 71,5 mm, vnější 73 mm. Průměr čela je 32 mm a průměr středu 12 mm.
Máš nějaký nápad, kde takový foťák sehnat? Zadřelo se mi za nehty několik filmů, tak bych je zkusil prohnat a zasejc poslat foťák do světa.
#20
Publikováno 29 leden 2024 - 22:09:23
Cívka třeba tady
https://www.ebay.com...:Bk9SR_qSyfCqYw
a asi by se dalo vymyslet i přes 3D tiskárnu.
Aparátů 6,5x11 je na ebayi celkem dost, např. tohle
https://www.ebay.com...:Bk9SR_qSyfCqYw
Mám doma Super Ikontu 6,5x11, ale bohužel upravenou na 6x9...
#21
Publikováno 30 leden 2024 - 11:26:30
Souhlas s kolegou Vaitem. Z toho, co je momentálně na Ebay, bych vybral tento Ernemann Bob V. Cena je trochu vyšší, ale vzhledem k pěknému stavu snad ještě opodstatněná. Ze značek, kterým se věnuji, lze z dvacátých let doporučit k focení především Ernemann. Jako jedny z mála už mají přítlačnou destičku a celkově precizní konstrukci. Určitá nevýhoda je závěrka Chronos, která je přeci jen trochu méně spolehlivá než Compur. Ale pokud člověk počítá se skutečnými časy, které dává, a ne s těmi na stupnici, lze použít. Její zvláštnost je, že se natahuje jen při nejrychlejším času, při ostatních ne.
Ultimátní řešení je samozřejmě Super Ikonta s dálkoměrem, ale v tomto formátu jsou vzácné, a pokud se objeví, bude drahá. Proto bych jako dostupnou volbu viděl Ikontu bez dálkoměru. Označení je Ikonta 520/15 nebo Ikonta D či Ikomat D (pro USA). Bohužel teď jsou na Ebay jen laciná provedení s Novarem 6,3/120 a závěrkami Derval či Telma s časy 1/25 až 1/100, které jsou ale ve skutečnosti všechny skoro stejné (okolo 1/50). Navíc jsou buď drahé, nebo ve špatném stavu. Ideální by byla varianta s Tessarem 4,5/120 a závěrkou Compur.
Z typů od Zeiss Ikon a předchůdců by byly použitelné ještě následující typy, i když hůře než ty výše uvedené. Cocarette 519/15 raději než Cocarette II či 517/15. Cocarette II/0 či 514/15 je jednoduchý model, takže radši ne. Icarette 501 či 502, 501/1 či 502/1, 500/15 či 512/15, ale preciznost nosiče objektivu se kus od kusu liší. Icarette 503, 503/1 či 509/15 je jednoduchý model s ostřením prostým posuvem a je vybaven levnými objektivy a závěrkami. Goerz Roll Tenax 6,5x11 bývá vybaven skvělými objektivy Dagor či Dogmar, ale je vzácný a mechanická konstrukce je také méně trvanlivá, než třeba u Ikonty.
No a nebo při nárocích na výsledky typu Lomografie Box Tengor 54/15.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních