

Šednoucí fotky
#51
Publikováno 23 December 2007 - 21:04:09

#52
Publikováno 23 December 2007 - 21:23:27
#53
Publikováno 23 December 2007 - 22:38:09
#54
Publikováno 24 December 2007 - 11:54:35
Na OP5 sice není, ale drážka ostřící tyčky je stejná jako u MG4. Takže jde použít varianta pro MG4. Stačí vyfrézovat dolíček pod pružným plíškem přitlačujícím ostřící kolečko. Resp. jde to i bez něj, tj. chytit fixační výstupek mikroposuvu přimo pod pružný plíšek, ale není to ono. Na OP5 to takto používám k mé plné spokojenosti. Nevím jak se liší OP5 a OP5a, předpokládám, že ostření je stejné. Až půjdete koupit mikroposuv, vezměte si pro jistotu ostřící kolečko s sebou pro srovnání. U Škody stál tuším 450kč.
#55
Publikováno 25 December 2007 - 17:41:01
stejná chemie, jiný objektiv, 10 minut červené světlo (a položené věci na papíře), výsledkem je perfektně bílý papír, zatím se koupající
#56
Publikováno 25 December 2007 - 17:43:50

#57
Publikováno 25 December 2007 - 18:35:09
Quote
Mimochodem, jak se likviduje stará chemie? Vylitím do umyvadla?
Fotochemie je dost casto jedovata, takze treba ja ji do zachoda/umyvadla neleju, ale skladuju ji v kanistrikach od destilovane vody a kdyz se nahromadi, tak ji odvezu do sberneho dvora (berou to od fyzickejch osob zdarma). Doufam, ze oni to tam pak neslejvaj do kanalu, ale predavaj to k likvidaci/neutralizaci ...
#58
Publikováno 25 December 2007 - 20:55:36
#59
Publikováno 25 December 2007 - 21:57:32
Pokud se divíte, proč jsem přešel z barytů na RC (a nyní zase u výstavních zpět na baryt), tak prostě v době mého intenzivního tvoření cca 1978 - 1988 byly jen baryty. "Vymoženost" typu RC a vše je rychle hotovo byla až později.
Jinak trošku kroutím hlavou nad těmi zvětšovacími mikroskopy. Všichni cloníme na "ideální" clonu a snažíme se mít slušný objektiv, nějak mi stačí zvětšovací lupa Fomy bez krycího skla. Jestli náhodou víc nehračičkujem, než tvoříme. Já teda k tomu sklony mám.
Přeju dobré světlo do nového roku! A fandím webu Temné komoře.
#60
Publikováno 25 December 2007 - 21:58:01
Pokud se divíte, proč jsem přešel z barytů na RC (a nyní zase u výstavních zpět na baryt), tak prostě v době mého intenzivního tvoření cca 1978 - 1988 byly jen baryty. "Vymoženost" typu RC a vše je rychle hotovo byla až později.
Jinak trošku kroutím hlavou nad těmi zvětšovacími mikroskopy. Všichni cloníme na "ideální" clonu a snažíme se mít slušný objektiv, nějak mi stačí zvětšovací lupa Fomy bez krycího skla. Jestli náhodou víc nehračičkujem, než tvoříme. Já teda k tomu sklony mám.
Přeju dobré světlo do nového roku! A fandím webu Temné komoře.
#61
Publikováno 25 December 2007 - 22:21:34
Další dílčí problém je, že u malých papírů mi vychází extrémně krátké časy (pod pět vteřin) i třeba na clonu 16. Trochu bych s tím chtěl zabojovat. Slabší žárovku (mám 150) evidentně neseženu, tak buď regulovatelný zdroj, nebo šedý filtr. Co vy na to?
Díky
#62
Publikováno 25 December 2007 - 22:42:35

#63
Publikováno 25 December 2007 - 22:50:32
#64
Publikováno 25 December 2007 - 22:50:47
No mě sa zas dneska stalo, že mě u 30x40 vycházaly časy 20s při cloně 8. Sem si říkal, čim to kurňa je a proč sů ty fotky tak nekontrastní. No a potom sem na to přišel - zapoměl sem dat multigrad filtr. A čas byl hnedka zpátky na normální minutě...
#65
Publikováno 25 December 2007 - 22:53:47
Jináč zkus ten filtr dat přímo na kondenzor a pozoruj, jak sa ti mění barva dole na desce - jestli ti to pokryje celý negativ, tož by to mělo byt ok.
#66
Publikováno 25 December 2007 - 22:53:50
#67
Publikováno 25 December 2007 - 23:01:14

#68
Publikováno 25 December 2007 - 23:42:25
Nebo začni dělat větší obrázky

S malým obrázkem je stejná práce (zabere stejně času), jako s větším. Pokud nemáš měřáček na proměření scény, stejně musíš dělat na každou fotku proužkovku, pokud chceš, aby fotka za něco stála, a někdy ani jedna proužkovka nestačí - alespoň u mě

#69
Publikováno 25 December 2007 - 23:46:33
#70
Publikováno 25 December 2007 - 23:59:53
http://www.meopta.cz...ng-pdf-3255.pdf
ty jsou samo jednodušší.
Pak jsou profi přístrojky, ale ty už stojí o hodně víc...rozhodně se o tom už v nějakým vlákně mluvilo - jeden profi přístrojek používá Kodl, rovněž Dany má celou sestavičku nastavenou přímo na zvětšovák.
#71
Publikováno 26 December 2007 - 00:14:23
#72
Publikováno 26 December 2007 - 00:22:33
#73
Publikováno 26 December 2007 - 00:25:28
#74
Publikováno 26 December 2007 - 00:30:23

#75
Publikováno 26 December 2007 - 00:30:36
#76
Publikováno 26 December 2007 - 00:34:51


Určitým příspěvkům vůbec nerozumím, nejsem technický typ - některý věci prostě nikdy nepochopím



#77
Publikováno 26 December 2007 - 00:38:51
http://www.temnakomo...e=article&sid=2
a přístroj najdeš zde:
http://www.rhdesigns.co.uk/
#78
Publikováno 26 December 2007 - 00:40:01
#79
Publikováno 26 December 2007 - 13:06:31
#80
Publikováno 26 December 2007 - 13:21:47
Tuším, že tazatel má MG4, kde je možné vetešit s kondenzorem. Při zvětšování kinofilmu kondenzorem pro 6x9 se sníží intenzita světla. Při zvětšování svitku to nepomůže.
#81
Publikováno 26 December 2007 - 13:39:11
Kondenzor mám jen pro 6x9 (nad 60mm ohnisko) a z kina mov nevolám. Nejčastější je 6x4,5 a 6x6.
#82
Publikováno 26 December 2007 - 17:00:14
#83
Publikováno 26 December 2007 - 17:14:02
1. exponovat bílým světlem stejně jako pevnou gradaci -> výsledkem bude měkčí gradace, Speciální nebo tak něco (viz příbalový leták).
2. použít purpurový filtr (M1 2x nebo eqivalent) a pracovat jako s pevnou normální gradací.
#84
Publikováno 26 December 2007 - 21:15:48
#85
Publikováno 26 December 2007 - 21:53:31
můžeš to sklene trochu rozvést?
dík
#86
Publikováno 26 December 2007 - 21:55:43
#87
Publikováno 26 December 2007 - 23:14:57
Quote
Mimochodem, dají se multigrejdy nějak snadno použít jako papíry s pevnou gradací, nebo to prostě nejde? Abych nějak využil ty staré zbytky, co tu mám ...
Kdysi jsem to testoval a vycházelo to velmi přesně: bez filtru = gradace dva a čas je menší než poloviční (1,33 EV nebo 1,67 EV opět přesně dle datasheetu).
#88
Publikováno 27 December 2007 - 11:57:27
Quote
co to znamená v důsledku mít dvě různé kalibrace?
můžeš to sklene trochu rozvést?
dík
MG papír je navržen tak, že při expozici modrým světlem má extra tvrdou gradaci a při expozici zeleným pak extra měkkou. Při expozici bílým (stačilo by modrozelené) pak speciální (o něco měkčí než normální). MG filtry jsou navržené pro bílé světlo, resp. pro obyčejnou žárovku (aspoň doufám). Filtrují bílé světlo tak, aby exponovaný papír měl příslušnou gradaci. Očekával bych, že při změně barevné teploty žárovky (jejím podžhavením) se změní gradace papíru při použití stejného filtru. Dvěma kalibracemi (nesmyslný termín) jsem myslel to, že při expozici jedním MG filtrem bude MG papír mít různou gradaci při osvětlení žárovkou při plném napětí a jinou při osvětlení žárovkou s nižším napětím (podžhavenou).
Toto chování nemám odzkoušené, jen bych ho logicky očekával. Možná, že význam změny barevné teploty žárovky bude zanedbatelný.
Já osobně bych hledal jinou cestu, jak snížit světelný tok (žárovka s nižším výkonem, šedý filtr před kondenzorem apod.)
Pro papíry s pevnou gradací snížení napětí na žárovce samožřejmě vyhoví, ale možná je škoda času hledat řešení jen pro tyto papíry, když se dá (skoro jistě) v budoucnu předpokládat použití i MG papírů.
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních