Stanovení expozice na VF
Publikováno 25 prosinec 2007 - 22:49:30
Jinak pro vaše potěšení, fotím již 3O let, ale tento můj reálný vstup do VF by vydal na malý humorný článek. Postupně jsem dělal jednu chybu za druhou a tak až poslední, tedy 8 snímek na rollfilmu možná bude dobrý.
Takže páni kolegové VF, kloubouk dolů před každým vaším snímkem.
Ale na druhé straně - ta úleva, že jsem zase fotograf a všichni digitálisti mě můžou políbit p...l , to byl ten nejhezčí pocit ze Štědrého dne.
Dobré světlo přeje poloviční VF, Luigi
Publikováno 25 prosinec 2007 - 23:38:49
http://www.temnakomo...viewtopic&t=660
#3 Anonymous
Publikováno 26 prosinec 2007 - 09:44:27
Prvni korekci delam pokud pouzivam filtry treba zluty -1Ev takze misto 100iso nastavim na expozimetru 50iso pak promerim scenu a pokud mi vyjdou casy 1/2s - delsi tak podle tabulky kterou mam ssebou stanovim Schwarzsildovu korekci treba u fomy je to nezanedbatelne. Zaokrouhlim nahoru podle oka a exponuji.
Pokud se dostanu na delsi vytah mechu, pouzivam: http://www.salzgeber...disc/index.html
Pokud pouzivate externi bodak mohla by se hodit tato hracka:
http://www.largeform...es/ZoneDial.pdf
Publikováno 16 únor 2008 - 12:04:34
systému , který zohledňuje komplexně celou soustavu objektiv - komora
a měl by za předpokladu aplikace "jeptuchy" dávat velmi přesné hodnoty
při použití kalibrační 18% tabulky ? Porovnával jsem naměřené údaje jak
získané přímým měřením odraženého světla a měřením přímo na matnici přístroje a vliv vnitřního rozptylu činí v porovnání nezanedbatelná čísla .
Publikováno 16 únor 2008 - 23:11:15
byl by to ale spíš takovej sběratelskej počin - nejhezčí vf vobrázky mam stejně z metody - dopadající světlo ex.ex. změřenou dobu vynásobit podle času, světla, švarčilda a nálady dvěma až třema, no a potom nechat uležet hodinu až dvě bez pohybu v homeopatický koncentraci rodinalu a je to - na tom neni co zkazit
Publikováno 17 únor 2008 - 08:27:20