...jen tak...
#3551
Publikováno 3 February 2010 - 22:51:48
#3552
Publikováno 4 February 2010 - 07:37:06
zorkiman: prihoriva, dobre prasknu to, Bessa R2A + Nokton 35/1.4 MC, mam z toho velkou radost
Paráda, super super super! nějak jsi dálkoměru přišel na chuť To budeme muset oslavit pivečkem, nebo vínečkem u mně v komře, ne? Rád bych se na Bessu podíval
#3553
Publikováno 4 February 2010 - 09:47:11
ale pro lidi co rádi držej kus kovu... se skoro na těle nedá najít
#3554
Publikováno 4 February 2010 - 09:51:44
#3555
Publikováno 4 February 2010 - 11:11:29
#3556
Publikováno 4 February 2010 - 11:13:35
Vanourek: To asi bude nutne Nicmene te varuju, ze se jedna o kino, tedy nic pro tve stredo-ruce
Já myslím, že aspoň tři dvanáctky bessa potřebuje A já dálkoměry rád, Yashica už mi chybí .)
#3557
Publikováno 4 February 2010 - 13:02:21
ryunin: gratuluju, ted uz to pujde, jen neusnout na vavrinech
no trochu jsem se přecenil, asi na třech snímcích je maličká loužička nebo dvě - přesněji řečeno stopy po malý loužičce, tak ještě umět zabránit tomu a je to v základu skoro všechno
#3558
Publikováno 4 February 2010 - 13:10:01
řešení - snad jedině vybrat "opravdu destilovanou" vodu pro smáčedlo, nějakou echt čistou
ovšem z těch co jsou komerčně v prodeji nevím která je nejlepší
- smáčedlo "kapka"
smáčedlo namíchat přesně podle doporučení výrobce = mililitry stříkačkou
#3559
Publikováno 4 February 2010 - 14:22:03
taky to někdy mám, ale nezdá se, že by se to promítalo zvětšovákem na zvětšeninu - netuším jak na skenu
řešení - snad jedině vybrat "opravdu destilovanou" vodu pro smáčedlo, nějakou echt čistou
ovšem z těch co jsou komerčně v prodeji nevím která je nejlepší
- smáčedlo "kapka"
smáčedlo namíchat přesně podle doporučení výrobce = mililitry stříkačkou
já dal jen kapku na čajovou lžičku, tj. cca 1 ml na půl litru destilky, to byl zatím nejlepší výsledek, když jsem dal dřív víc, tak tam byly namodralý pruhy po celý delce filmu, jak tam něco během sušení teklo
jinak je zajímavý, jak velkej je rozdíl mezi kombinací Tri X 400 vyvolaný v rodinalu a Tri X 400 push na 800 vyvolaný ve stocku D76 - v druhým případě je to sice o dost kontrastnější - kontrast lze ubrat jak na PC, tak u zvětšeniny, ale zrno jemnější, celkově jemnější, ale to může být tím, že v prvním případě jsem znatelně podexponoval a to se asi dost podepsalo na výsledný kvalitě. V druhým případě to zrno už dosahovalo hrubosti Delta 3200 nebo Tmax 3200.
I když jsou lidi, co jsou proti pushování - když chci ostrý snímky reportážního charakteru u denního světla, co jinýho zbývá než pushovat?
abych mohl fotit mírně se pohybující lidi na denním světle, vycházelo mi 1/125s při zachování detailů ve stínech u f3.5, 28mm, push ze 400 na ISO 800. V případě použití T max 3200 už moc detailů v obličejích lidí nezbude. Při použití světelnější padesátky f 1.8 zase přijdu o to krásný široký ohnisko. Jak nejradši fotíte denní reportážní snímky? Samozřejmě uplně jiná situace bude na sluníčku, tady se jedná o interiéry s velkými okny během zatažených zimních dnů.
#3560
Publikováno 4 February 2010 - 15:52:13
no tohle jsou přesně ty otázky, na který ti proces který už naživo děláš, dává odpovědi sámJak nejradši fotíte denní reportážní snímky? Samozřejmě uplně jiná situace bude na sluníčku, tady se jedná o interiéry s velkými okny během zatažených zimních dnů.
prostě si vyzkoušíš kterej film jak exponovat a v čem a jak vyvolat, aby výsledky byly podle tvých přestav při daným osvětlení
tady si vlastně už odpovídáš sám a to je obecně dobré znameníjinak je zajímavý, jak velkej je rozdíl mezi kombinací Tri X 400 vyvolaný v rodinalu a Tri X 400 push na 800 vyvolaný ve stocku D76 - ...
#3561
Publikováno 4 February 2010 - 15:57:06
normální 400 asa film musí stačit na běžnou ulici. a taky že stačí.
ten kontrast sis tam vyhnal tim pušem.... přiště nedoporučuju.
#3562
Publikováno 4 February 2010 - 16:05:35
piše sice denní, ale za okny, interier - asi nějaká halaco blbnou lidi s pušovánim?
normální 400 asa film musí stačit na běžnou ulici. a taky že stačí.
ten kontrast sis tam vyhnal tim pušem.... přiště nedoporučuju.
jinak zde je vlákno ve kterém se taky dozvíš že konkrétní odpověď asi není
zpracování report. kinofilmu
#3563
Publikováno 4 February 2010 - 16:06:29
co blbnou lidi s pušovánim?
normální 400 asa film musí stačit na běžnou ulici. a taky že stačí.
ten kontrast sis tam vyhnal tim pušem.... přiště nedoporučuju.
Ono se to dá ohlídat a kontrast je v pohodě. Jenom to chce studenej homeopatickej Rodinal a nervy ze železa (volá se to dloooooouho).
#3564
Publikováno 4 February 2010 - 16:24:30
#3565
Publikováno 4 February 2010 - 16:44:05
Yashicou to vsechno zacalo ma se u me dobre, uz i novou baterku dostala. Jenom tech par drobnosti mi lehce nevyhovovalo (iso jen do 400, tmavy hledacek, nemoznost jakekoliv kompenzace expozice atd..) tak jsem se rozhodl jit do bessy (na leicu vazne nemam ). Nicmene tak tichou zaverku jako v yashice jsem nikdy neslysel a uz asi neuslysim A dik za "odrazeni" od SF, ted jsem stastny s timto.Vanourek: To asi bude nutne Nicmene te varuju, ze se jedna o kino, tedy nic pro tve stredo-ruce
Já myslím, že aspoň tři dvanáctky bessa potřebuje A já dálkoměry rád, Yashica už mi chybí .)
#3566 Jirinol
Publikováno 4 February 2010 - 17:35:26
a moc dobře jsi udělal. tělíčko fajnové a ten objektiv je paráda. ať ti slouží jen k radosti
#3567
Publikováno 4 February 2010 - 19:36:57
To se obcas stane, pokud jsou na te leskle strane (a u me byvaji ne tam), tak vem mikrovlakno a opatrne je otri ale pod barevnou hlavou to neplechu nedelava, na scanu nekdy jo...ryunin: gratuluju, ted uz to pujde, jen neusnout na vavrinech
no trochu jsem se přecenil, asi na třech snímcích je maličká loužička nebo dvě - přesněji řečeno stopy po malý loužičce, tak ještě umět zabránit tomu a je to v základu skoro všechno
#3568
Publikováno 4 February 2010 - 19:42:30
#3569
Publikováno 4 February 2010 - 20:53:55
co blbnou lidi s pušovánim?
normální 400 asa film musí stačit na běžnou ulici. a taky že stačí.
ten kontrast sis tam vyhnal tim pušem.... přiště nedoporučuju.
no stačí nestačí, za určitých světelných podmínek je prostě 400 v kombinaci s f 3,5 a potřebou fotit na 1/ 125s málo - chápu že jsem nezváýšil citlivost filmu, to jsem naspal blbě, ale zvýšil jsem možnost dostat dost světla a ostrosti v horších světelných podmínkách - někdy je to lepší než jít rovnou do filmu 3200
a opět jsem to trochu zjednodušil, není pravda, že všechny snímky jsou víc kontrastní, některý míň některý víc, u některých jsem kontrast musel přidat v PC - většina měla kontrast tak akorát - vyvolával jsem předpisově 8 minut ve stocku D76 podle tabulek Kodaku, teplota přesně 20 stupnů, ale ...
chápu, že u nepushovanýho filmu bych měl víc kvality k dispozici - otázka je , jestli ta kvalita je pro tu reportáž nutná, myslím ten rozdíl oproti nepushovaný 400 ISO
#3570
Publikováno 4 February 2010 - 20:55:50
piše sice denní, ale za okny, interier - asi nějaká halaco blbnou lidi s pušovánim?
normální 400 asa film musí stačit na běžnou ulici. a taky že stačí.
ten kontrast sis tam vyhnal tim pušem.... přiště nedoporučuju.
jinak zde je vlákno ve kterém se taky dozvíš že konkrétní odpověď asi není
zpracování report. kinofilmu
třída ve škole, nevím v kolik hodin, ale během dne, fotil děti o přestávce a při vyučování, dodám link na fotky, jak to budu mít hotový pro web,
dík za ten link
#3571
Publikováno 4 February 2010 - 21:01:13
ryuine, hlavně si uvědom, že push neznamená to, že bys zvedal iso filmu, pouze zvyšuješ jeho kontrast. (A zároveň přicházíš o stíny) Představ si křivku toho filmu, jak kdybys ji měl v PS. Tak pushem ji roztahuješ celou doprava. Tzn, v už tak kontrastním prostředí ulice x obloha snadno dojde k "přepalům" abych mluvil tak nějak jako digitálně Její levá část, tedy stíny se s vyvoláním nehýbe, ta je určena expozicí.....
mám tomu rozumět tak, že push má na svědomí přeexponování nejsvětlejších částí jako je nebe a současně utíná tu stranu kde maj ještě být detaily ve stínech, čili vlastně odetíná jak levou tak pravou stranu?
to se ale přece dá řešit tak, že budu exponovat tak, abych zachoval detaily ve stínech a obětuju detaily ve světlech, v tomto případě světlo v oknech, který mě nezajímá - doufám, že neříkám blbost naprostou
samozřejmě to neřeší omezení dynamickýho rozsahu, ale pokud už člověk obětuje to okno, o který stejně nejde, tak má k dispozici kratší časy a možnost zachytit ostře mírně se pohybující objekty
#3572
Publikováno 4 February 2010 - 21:02:35
To se obcas stane, pokud jsou na te leskle strane (a u me byvaji ne tam), tak vem mikrovlakno a opatrne je otri ale pod barevnou hlavou to neplechu nedelava, na scanu nekdy jo...ryunin: gratuluju, ted uz to pujde, jen neusnout na vavrinech
no trochu jsem se přecenil, asi na třech snímcích je maličká loužička nebo dvě - přesněji řečeno stopy po malý loužičce, tak ještě umět zabránit tomu a je to v základu skoro všechno
i když už to je zaschlý?
#3573
Publikováno 4 February 2010 - 21:14:34
#3574
Publikováno 4 February 2010 - 22:19:01
ryunin: prave tehdy az je to zaschle! Vice ci mene to dostanes dolu, ale opravdu opatrne i s tim mikrovlaknem...
no nejakou specialni bilou uterku z Foto Škoda mám, tak to zkusím
tady je to album, spíš nakonec jsem asi měl při tom skenování a zpracování na PC přidat konstrast, ale to by se řešilo i při zvětšování - a chápu, že tady lidi moc nezajímá, jak jsem nastavil kontrast pro sken nebo ve photoshopu
Nikon FE, Nikon 28 mm f3.5, Kodak Tri X 400 push na 800, vyvoláno v D76 stock, 8 minut, většina snímků bez ořezu
http://www.facebook....92&l=c0cb18f9c4
#3575
Publikováno 4 February 2010 - 22:26:02
#3576
Publikováno 4 February 2010 - 22:33:39
Jinak jestli mas problem s CB fotkama na facebooku (me to trebas hodne ty fotky upravovalo do mensiho kontrastu atd), tak pouzivej ICC profil Gray Gamm 2.2
to ani ne, takhle co se týká kontrastu, tak tam je to, co jsem měl ve photoshopu, gamma používám 2.2 dycky
spíš na tom facebooku je to tak maličký a tak komprimovaný, že to neukáže moc potenciál tý fotky a jakou má ten negativ kvalitativní rezervu pro zvětšeninu - ke který se jednou snad dopracuju
u zvětšování se zřejmě řeší totéž, co řeším já u photoshopu - jak strefit kontrast tak, aby to bylo akorát - ne příliš šedivý, čili dostatečně kontrastní, a přitom se všemi dostupnými detaily - tady jsem možná byl zbytečně opatrnej a moh na ten kontrast trochu přitlačit - to jsem udělal u tý poslední fotky
#3577
Publikováno 4 February 2010 - 22:38:34
#3578
Publikováno 4 February 2010 - 22:52:56
to znamená - až budeš příště znovu fotit v podobně osvětleném interiéru, tak to potom zpracuj stejně.
konzistence je základ všeho
#3579
Publikováno 4 February 2010 - 23:28:44
ryunine - fajn to máš.
to znamená - až budeš příště znovu fotit v podobně osvětleném interiéru, tak to potom zpracuj stejně.
konzistence je základ všeho
no to je hodně tvoje zásluha, jinak tady je link na o dost lepší zobrazení téhož, flickr pojme velký soubory a umí je zobrazovat v rozlišení až cca 800 x 1000, nevím to číslo přesně
#3580
Publikováno 5 February 2010 - 01:09:41
#3581
Publikováno 5 February 2010 - 08:04:10
ryuine, hlavně si uvědom, že push neznamená to, že bys zvedal iso filmu, pouze zvyšuješ jeho kontrast. (A zároveň přicházíš o stíny) Představ si křivku toho filmu, jak kdybys ji měl v PS. Tak pushem ji roztahuješ celou doprava. Tzn, v už tak kontrastním prostředí ulice x obloha snadno dojde k "přepalům" abych mluvil tak nějak jako digitálně :) Její levá část, tedy stíny se s vyvoláním nehýbe, ta je určena expozicí.....
mám tomu rozumět tak, že push má na svědomí přeexponování nejsvětlejších částí jako je nebe a současně utíná tu stranu kde maj ještě být detaily ve stínech, čili vlastně odetíná jak levou tak pravou stranu?
to se ale přece dá řešit tak, že budu exponovat tak, abych zachoval detaily ve stínech a obětuju detaily ve světlech, v tomto případě světlo v oknech, který mě nezajímá - doufám, že neříkám blbost naprostou
samozřejmě to neřeší omezení dynamickýho rozsahu, ale pokud už člověk obětuje to okno, o který stejně nejde, tak má k dispozici kratší časy a možnost zachytit ostře mírně se pohybující objekty
Abych se přiznal, teď zase já nechápu, jak to myslíš ty :) Funguje to takhle. Máš průhledný pás. Na něm máš světlocitlivou vrstvu. Při vyvolání ti světla, která byla nejvíc zasažena světlem černají. Absolutní stín je na filmu vlastně úplně průhledný. Nedošlo k změně chem. struktury citlivé vrstvy. Z toho je jasné, že tyto místa nejde vývojkou nijak ovlivnit. Z toho tedy vyplývá, že stíny určuješ jen a jen exponováním. Na druhou stranu, čím víc je citlivá vrstva zasažena světlem, tím větší vliv na ní má použitá chemie. Tedy, čím déle vyvoláváš, tím dochází k většímu a většímu zčernání. Z čehož tedy vyplývá, že se posunují (černají) nejvíce světla, méně středy, téměř vůbec stíny.
Takže, k čemu dochází u pushe? Když fotíš např lidi v podvečer. Čas, na který by jsi měl fotit neudržíš - proto si řekneš, budu tu čtyřstovku fotit jako šestnáctistovku. Místo 1/8 tam tedy máš 1/30. Pokud to takto cvakneš, tak jsi obětoval dvě clony na stínech. No a protože jsi celou tu scénu defakto celou vzal a posunul do těch stínů, vycházely by ti tváře vlastně taky podexponovaný - byly by tmavý a šedivý. Proto vyvoláváš delší dobu - tváře více černají, tedy na pozitivu vlastně bělají. Nezvyšuješ tedy ISO, ale pouze zvyšuješ kontrast scény.
V případě těchto večerních scén, zejména u fotek lidí je obětování těch stínů vcelku přijatelné, protože je asi lepší mít tu fotku ostrou a mít ji i když tam stín chybí. Nicméně, pushovat za dne, kdy můžeš pálit alespoň na těch 1/30 - to už mi přijde kontraproduktivní - nemáš stíny, máš příliš zrna...
Celé se to dá završit již velmi okřídlenou větou - exponuj na stíny, vyvolávej na světla.
#3582 Jirinol
Publikováno 5 February 2010 - 08:11:37
#3583
Publikováno 5 February 2010 - 11:15:09
ryuine, hlavně si uvědom, že push neznamená to, že bys zvedal iso filmu, pouze zvyšuješ jeho kontrast. (A zároveň přicházíš o stíny) Představ si křivku toho filmu, jak kdybys ji měl v PS. Tak pushem ji roztahuješ celou doprava. Tzn, v už tak kontrastním prostředí ulice x obloha snadno dojde k "přepalům" abych mluvil tak nějak jako digitálně Její levá část, tedy stíny se s vyvoláním nehýbe, ta je určena expozicí.....
mám tomu rozumět tak, že push má na svědomí přeexponování nejsvětlejších částí jako je nebe a současně utíná tu stranu kde maj ještě být detaily ve stínech, čili vlastně odetíná jak levou tak pravou stranu?
to se ale přece dá řešit tak, že budu exponovat tak, abych zachoval detaily ve stínech a obětuju detaily ve světlech, v tomto případě světlo v oknech, který mě nezajímá - doufám, že neříkám blbost naprostou
samozřejmě to neřeší omezení dynamickýho rozsahu, ale pokud už člověk obětuje to okno, o který stejně nejde, tak má k dispozici kratší časy a možnost zachytit ostře mírně se pohybující objekty
Abych se přiznal, teď zase já nechápu, jak to myslíš ty Funguje to takhle. Máš průhledný pás. Na něm máš světlocitlivou vrstvu. Při vyvolání ti světla, která byla nejvíc zasažena světlem černají. Absolutní stín je na filmu vlastně úplně průhledný. Nedošlo k změně chem. struktury citlivé vrstvy. Z toho je jasné, že tyto místa nejde vývojkou nijak ovlivnit. Z toho tedy vyplývá, že stíny určuješ jen a jen exponováním. Na druhou stranu, čím víc je citlivá vrstva zasažena světlem, tím větší vliv na ní má použitá chemie. Tedy, čím déle vyvoláváš, tím dochází k většímu a většímu zčernání. Z čehož tedy vyplývá, že se posunují (černají) nejvíce světla, méně středy, téměř vůbec stíny.
Takže, k čemu dochází u pushe? Když fotíš např lidi v podvečer. Čas, na který by jsi měl fotit neudržíš - proto si řekneš, budu tu čtyřstovku fotit jako šestnáctistovku. Místo 1/8 tam tedy máš 1/30. Pokud to takto cvakneš, tak jsi obětoval dvě clony na stínech. No a protože jsi celou tu scénu defakto celou vzal a posunul do těch stínů, vycházely by ti tváře vlastně taky podexponovaný - byly by tmavý a šedivý. Proto vyvoláváš delší dobu - tváře více černají, tedy na pozitivu vlastně bělají. Nezvyšuješ tedy ISO, ale pouze zvyšuješ kontrast scény.
V případě těchto večerních scén, zejména u fotek lidí je obětování těch stínů vcelku přijatelné, protože je asi lepší mít tu fotku ostrou a mít ji i když tam stín chybí. Nicméně, pushovat za dne, kdy můžeš pálit alespoň na těch 1/30 - to už mi přijde kontraproduktivní - nemáš stíny, máš příliš zrna...
Celé se to dá završit již velmi okřídlenou větou - exponuj na stíny, vyvolávej na světla.
aha, už to chápu - i to dává smysl, proč by bylo zbytečný pushovat ve dne - ale v praxi - když koukneš na ty moje fotky ze školy, to dopadlo, kupodivu a nechápu jak se to stalo, že tam ty detaily ve stínech jsou - aspon to tu už asi dva lidi potvrdili - čili je to jako kdyby teorie, kterou uznávám, byla popřená praxí
#3584
Publikováno 5 February 2010 - 11:18:46
ryunine, máš ty fotky fajn, bezprostřední, a dobře vykreslené jak ve stínech tak světlech (na těch fotkách slečen v protisvětle na okně jsou rozdíly ve světlech a stínech jak prase, ty to máš všechno tak akorát prokreslené, přitom nic z dojmu světla a stínů ubráno není). držím palce, start to vůbec není špatný. (p.s.: ještě piluj přesnost v zaostření a kompozici, ale to přijde)
díky, sám jsem překvapenej, že to tak dopadlo - jinak mám pořád tu hroznou tendenci mířit objektivem nahoru a mít hlavy veprostřed, pak to musím nahoře řezat a chybí mi části těla dole, musím se snažit cpát objektiv dolů ... a taky někdy nestihnu zaostřit
#3585
Publikováno 5 February 2010 - 11:29:27
jinak mám pořád tu hroznou tendenci mířit objektivem nahoru a mít hlavy veprostřed, pak to musím nahoře řezat a chybí mi části těla dole, musím se snažit cpát objektiv dolů ...
častý problém.. dlho som s tým bojoval.. treba si furt opakovať "dole..ešte nižšie..ešte..to je ono" Kedysi to aspoň tak písal tuším Zatorský..funguje to
#3586
Publikováno 5 February 2010 - 11:45:43
aha, už to chápu - i to dává smysl, proč by bylo zbytečný pushovat ve dne - ale v praxi - když koukneš na ty moje fotky ze školy, to dopadlo, kupodivu a nechápu jak se to stalo, že tam ty detaily ve stínech jsou - aspon to tu už asi dva lidi potvrdili - čili je to jako kdyby teorie, kterou uznávám, byla popřená praxí
To máš jednoduchý. Zaprý jsi to celý posouval jen o clonu, což vpravdě není mnoho a zadruhý, to téma je expozičně tak nějak doprostřed (jaký časy ti vyhodí expozimetr) takže i po tom posunutí, máš ještě velký prostor od středů ke stínům dolů...
#3587
Publikováno 5 February 2010 - 12:00:00
nikoho nenabádám... jen moje zkušenost je trochu jiná.
#3588 Jirinol
Publikováno 5 February 2010 - 12:51:00
pokud fotíš na plnou díru, využij výhody rychlého zaostření klínem na objektu, který má být dokonale ostrý - ve skupince děvčat či lidí všelikých se ti vždy zalíbí někdo, kdo má být dominantní v obraze - a pak před zmáčknutím spouště teprve rychle komponuj obraz na matnici tak, abys minimálně řezal. Jestli máš bodové měření na foťáku, máš možnost současně se zaostřením i rychle změřit bodově expozici a tu zamknout, pokud třeba tu osobu chceš mít exponovanou přesně a zbytek ti nepřijde až tak důležitý (ale to je jiná kapitola...)
můj skromný názor k využití "push procesu" v normálním denním světle (raději použiju české slovo převolání, neb hlasité vyřčení slova "push" může vést k tomu, že posluchač jeho významu znalý poslechne a fakt to udělá): mdlé světlo, situace s velmi malými rozsahy jasů, jako třeba zasněžená scéna v mlze, nasazený objektiv s mizerným kontrastem - to jsou jediné moje důvody, kdy podexponuju klidně o 1 či 2EV a pak převolám, abych kontrast zvedl už na negativu. Přesto sáhnu po méně drastické vývojce, ředím a volím semistand, abych nezlikvidoval světla.
#3589
Publikováno 5 February 2010 - 18:10:55
ryunine, máš ty fotky fajn, bezprostřední, a dobře vykreslené jak ve stínech tak světlech (na těch fotkách slečen v protisvětle na okně jsou rozdíly ve světlech a stínech jak prase, ty to máš všechno tak akorát prokreslené, přitom nic z dojmu světla a stínů ubráno není). držím palce, start to vůbec není špatný. (p.s.: ještě piluj přesnost v zaostření a kompozici, ale to přijde)
díky, sám jsem překvapenej, že to tak dopadlo - jinak mám pořád tu hroznou tendenci mířit objektivem nahoru a mít hlavy veprostřed, pak to musím nahoře řezat a chybí mi části těla dole, musím se snažit cpát objektiv dolů ... a taky někdy nestihnu zaostřit
No to chce využít, mířit ještě výš a mít tam dole hlavy jen tak bez těl .
#3590
Publikováno 5 February 2010 - 18:11:13
ryunine, máš ty fotky fajn, bezprostřední, a dobře vykreslené jak ve stínech tak světlech (na těch fotkách slečen v protisvětle na okně jsou rozdíly ve světlech a stínech jak prase, ty to máš všechno tak akorát prokreslené, přitom nic z dojmu světla a stínů ubráno není). držím palce, start to vůbec není špatný. (p.s.: ještě piluj přesnost v zaostření a kompozici, ale to přijde)
díky, sám jsem překvapenej, že to tak dopadlo - jinak mám pořád tu hroznou tendenci mířit objektivem nahoru a mít hlavy veprostřed, pak to musím nahoře řezat a chybí mi části těla dole, musím se snažit cpát objektiv dolů ... a taky někdy nestihnu zaostřit
No to chce využít, mířit ještě výš a mít tam dole hlavy jen tak bez těl .
Jinak pekne fotky.
#3591
Publikováno 5 February 2010 - 19:09:24
a ačkoli je to proti dobrejm mravum, tak sem musim napsat, že z toho, co navrhuje nemo2 je mi na blití. nejenom proto, že to je denodenně na různejch rádoby_reportážních fotkách, že se to dostává i mezi "portrétní" tvorbu, ale že to bylo i ve vybranejch pracích soutěže frame '09...
#3592 Jirinol
Publikováno 5 February 2010 - 19:34:02
#3593
Publikováno 5 February 2010 - 20:21:51
to ryunin:
pokud fotíš na plnou díru, využij výhody rychlého zaostření klínem na objektu, který má být dokonale ostrý - ve skupince děvčat či lidí všelikých se ti vždy zalíbí někdo, kdo má být dominantní v obraze - a pak před zmáčknutím spouště teprve rychle komponuj obraz na matnici tak, abys minimálně řezal. Jestli máš bodové měření na foťáku, máš možnost současně se zaostřením i rychle změřit bodově expozici a tu zamknout, pokud třeba tu osobu chceš mít exponovanou přesně a zbytek ti nepřijde až tak důležitý (ale to je jiná kapitola...)
můj skromný názor k využití "push procesu" v normálním denním světle (raději použiju české slovo převolání, neb hlasité vyřčení slova "push" může vést k tomu, že posluchač jeho významu znalý poslechne a fakt to udělá): mdlé světlo, situace s velmi malými rozsahy jasů, jako třeba zasněžená scéna v mlze, nasazený objektiv s mizerným kontrastem - to jsou jediné moje důvody, kdy podexponuju klidně o 1 či 2EV a pak převolám, abych kontrast zvedl už na negativu. Přesto sáhnu po méně drastické vývojce, ředím a volím semistand, abych nezlikvidoval světla.
no v poslední době fotím na FE, ten nemá žádný zámky ani autofocus, změřím expozici a nastavím vše manuálně, takhle jsem fotil ty studentky
"rychlé zaostření klínem" bohužel nerozumím termínu - to je autofocus?
jinak mám taky Nikon F75 ale teď nějak přestávám chápat jeho výhody oproti FE, co se týká expozice - chápu výhodu autofokus, ale radši se nejdřív naučím měřit manuálně a ostřit manuálně a pak budu využívat toho pohodlí matrixu a automatiky atd. - hlavní rozdíl teď vidím v tom pohodlí do ruky - FE je příšerně hranatá, tvrdá, v mraze mrazivá a ta páčka, kterou se nabíjí, má tendenci člověku vypíchnout oko, když se kouká do hledáčku - přesto FE miluju pro ten klaasickej look a to, že mě nutí fotit manuálně - když si odmyslím možnost nastavit AUTO expozici s prioritou clony
#3594
Publikováno 5 February 2010 - 20:23:14
#3595
Publikováno 5 February 2010 - 20:27:01
ryunin na F65 nebo co to má opravdu nemá na "matnici" klín.... ehm.
a ačkoli je to proti dobrejm mravum, tak sem musim napsat, že z toho, co navrhuje nemo2 je mi na blití. nejenom proto, že to je denodenně na různejch rádoby_reportážních fotkách, že se to dostává i mezi "portrétní" tvorbu, ale že to bylo i ve vybranejch pracích soutěže frame '09...
nemo si dělal legraci, ne?
jinak pro Pražáky, ve ˇ'Spanělským institutu je výstava šesti, tuším šesti španělských fotografů, z toho dva si myslím krásný černobílý baryty na minimálně střední formát, něco z toho jsou kopie barytu, to moc nechápu, to si radši nechají doma, aby jim to někde neponičili a pošlou na výstavu kopii? asi jsem slepej ale mezi tím origoš barytem a jeho kopií jsem nenašel rozdíl - obojí se lesklo uplně stejně a žádný prozrazení printu nebo něčeho takovýho jsem na těch kopiích nenašel, asi by to člověk musel držet v ruce
#3596
Publikováno 5 February 2010 - 20:41:19
Jisté je, že z fotografií číší třídní atmosféra, taková holčičí rozvernost a krása poupat před rozvinutím, obyčejnost prostředí to jen a jen doplňuje. Nenavozuje to dojem nucenosti, fotograf jako by nebyl účasten celého procesu, nálada nevymizela.
Mě osobně trochu vadí samotné zpracování filmu ne ve volání, ale v konečném skenování a pozdějších úpravách. Z méí strany je to takový hybrid procesu fotografování nas film. Je to můj názor se kterým není nutné se ztotožnit, je to Ryuninova cesta. Já bych po ní nešel.
Dokážu si představit někde na srazu, vzít do rukou krásné 30x40 zvětšeniny na barytovaných papírech a kochat se těmito fotografiemi v plné škále atmosféry a sloučenin stříbra. To by byla krása. Stále věřím v to, že Ryunin tuto cestu pozná a vzhledem k tomu co ukázal doposud, velmi rychle bude tvořit a skutečné fotografie na ušlechtilých materiálech.
Ryunine, děkuju, jen tak dál!!!
#3597
Publikováno 5 February 2010 - 20:44:58
"klín" neboli dálkoměrný klín je uprostřed matnice - místo, kde je čistej kruh bez matnice zbroušenej pod úhlem. poznáš to snadno - zamiř matnici kamsi na něco s kresbou a když budeš postupně ostřit objektivem z nekonečna na nejblíž a zase zpátky, tak uvidíš, že je ta kruhová ploška rozdělená na dvě poloviny, u nichž se ty obrazy pohybujou "proti sobě". jakmile to rozdělení "zmizí" (tedy oba obrezy se sejdou a společně s okolní plochou ti to kolečko jakoby zmizí) tak máš zaostřeno. je to rychlý poměrně a přesný velmi.
nicméně mě víc vyhovuje klasická trojůhelníková mikroprisma usprostřed, tenhle půlenej dálkoměr mě vždycky jenom iritoval (asi i proto, že byl vodorovně a ne pod úhlem 45°).
#3598
Publikováno 5 February 2010 - 21:53:58
#3599
Publikováno 5 February 2010 - 22:23:48
Dneskasem měl opravdu príma den : Z práce volno, přispalsem si do půl devátý, děti se rozhodly být vzorný a vydržely to!. Na programu byla cesta za Jirinolem pro P3.
Vyslovuji Jirinolovi poděkování před připojeným fórem !
U Pazdery milá řeč s dámskou obsluhou a konečně jsem se stal majitelem Hi-matica ! !
Baterková redukce od Golfisty sedla "jak prdel na hrnec" a minoltička jede jak nová !
Vyslovuji Golfistovi poděkování před připojeným fórem!
Jdu si hrát s Hi-maticem a popíjet víno.
Mějte se krásně !
#3600
Publikováno 6 February 2010 - 00:01:59
no to je hodně tvoje zásluha, jinak tady je link na o dost lepší zobrazení téhož, flickr pojme velký soubory a umí je zobrazovat v rozlišení až cca 800 x 1000, nevím to číslo přesně
jo kéž bych takhle zaválel já. máte nějaký dobrý rady na tri-x 400 @ 1600, vše foceno většinou po hospodách při umělém osvětlení či hodně temných večerech? volat budu f D76 (díky jirinole ) v plastimatce (díky jirinole ), přeruščovat fomacitrou a smáčet asi jarem. už mi chybí jen skočit do nějbližšího kšeftu pro odměrky a trychtýře a můžu se svého prvního vyvolávání pustit. ano, jsem blázen, začínat na pushnutým filmu, takže se ptám jak na to. chci toho co nejmíň zmrvit, klidně budu mít větší zrno nebo méně výrazné střední tóny, hlavně když mi to nevyleze totálně pod/pře-volané. nějaké rady?
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních