potěší to, ale já si na to bohužel netroufám"Ahoj Staňo, mám na tebe dotaz. troufl by sis fotit svatbu?? Veronika "
...jen tak...
#3601
Publikováno 6 únor 2010 - 00:07:53
#3602
Publikováno 6 únor 2010 - 00:10:50
jak uz tu bylo mockrat zmineno, tak tam najdes spoustu kombinaci vyvojek a filmu s prislusnymi casy. Jinak jestli to bylo v tech hospodach atd. tak bych sel asi urcite do redeni 1+1, jinak to bude hodne kontrastni.
#3603
Publikováno 6 únor 2010 - 00:12:51
#3604
Publikováno 6 únor 2010 - 00:16:56
já už jsem pár svateb fotil, ale přesně z těchto důvodů jsem "notorické béčko"ypres_bass: Je fajn, ze to priznas Tak na to kasli, nafoti jim to nejaky "profik", treba budou spokojeni a ty se stav a udelej par nejakych peknych fotek (a nebo treba taky ne) a pak jim to dej. Kdyz ty fotky mit proste MUSIS a jsi tam jako hlavni fotograf, uz to neni takova sranda...
#3605
Publikováno 6 únor 2010 - 00:20:40
#3606
Publikováno 6 únor 2010 - 03:24:00
#3607
Publikováno 6 únor 2010 - 08:10:04
jsem "notorické béčko"
#3608
Publikováno 6 únor 2010 - 09:12:05
právě jsem dostal mail tohoto znění
potěší to, ale já si na to bohužel netroufám"Ahoj Staňo, mám na tebe dotaz. troufl by sis fotit svatbu?? Veronika "
Nic těžkého to není
idealní kombinace digitalista + analogista
já samozřejmě jsem byl vždy za analogistu fotil jsem 4 svadby (jen kamarádům) vše na střední formát výstup baryt.
a většinou to dopadlo tak že se ukazovali se jen baryty a digitál zůstal jen PC.
jdi do toho řekni jí ať si vezmou nějakeho profika (pro jistou . např. případě rozvícení při soukání filmu do vývojnice atd...) a ty se přidej.
Pro tebe je to zkušenost a pokud se něco podaří a bude se líbit tak tě to potěší.
#3609
Publikováno 6 únor 2010 - 09:30:12
V prvé řadě bych chtěl řéct, že to má Ryunin velmi dobré, beru-li v potaz, že je to jeden z jeho prvních filmů, jedno z prvních volání filmu. Expozičně je to vyrovnané, jsou tam drobné odchylky, ale na reportáž nepodstatné.
Jisté je, že z fotografií číší třídní atmosféra, taková holčičí rozvernost a krása poupat před rozvinutím, obyčejnost prostředí to jen a jen doplňuje. Nenavozuje to dojem nucenosti, fotograf jako by nebyl účasten celého procesu, nálada nevymizela.
Mě osobně trochu vadí samotné zpracování filmu ne ve volání, ale v konečném skenování a pozdějších úpravách. Z méí strany je to takový hybrid procesu fotografování nas film. Je to můj názor se kterým není nutné se ztotožnit, je to Ryuninova cesta. Já bych po ní nešel.
Dokážu si představit někde na srazu, vzít do rukou krásné 30x40 zvětšeniny na barytovaných papírech a kochat se těmito fotografiemi v plné škále atmosféry a sloučenin stříbra. To by byla krása. Stále věřím v to, že Ryunin tuto cestu pozná a vzhledem k tomu co ukázal doposud, velmi rychle bude tvořit a skutečné fotografie na ušlechtilých materiálech.
Ryunine, děkuju, jen tak dál!!!
No to je poklona, toho si strašně vážím - jinak to, že to je skenovaný, je jen nouzový, dočasný řešení, jestli ty fotky stojí za to zvětšit na baryt, tak je někde nechám zvětšit a na jaře se začnu učit zvětšovat sám. Znovu musím zdůraznit, bez trpělivých a opakujících se rad a vysvětlení tady by to dopadlo podstatně hůř - a sraz s Lukášem kterej mi vše základní ukázal.
#3610
Publikováno 6 únor 2010 - 09:32:44
no já doufam, že si dělal legraci.
"klín" neboli dálkoměrný klín je uprostřed matnice - místo, kde je čistej kruh bez matnice zbroušenej pod úhlem. poznáš to snadno - zamiř matnici kamsi na něco s kresbou a když budeš postupně ostřit objektivem z nekonečna na nejblíž a zase zpátky, tak uvidíš, že je ta kruhová ploška rozdělená na dvě poloviny, u nichž se ty obrazy pohybujou "proti sobě". jakmile to rozdělení "zmizí" (tedy oba obrezy se sejdou a společně s okolní plochou ti to kolečko jakoby zmizí) tak máš zaostřeno. je to rychlý poměrně a přesný velmi.
nicméně mě víc vyhovuje klasická trojůhelníková mikroprisma usprostřed, tenhle půlenej dálkoměr mě vždycky jenom iritoval (asi i proto, že byl vodorovně a ne pod úhlem 45°).
tak tenhle klín přesně FE má, ale trvá mi pěkně dlouho, než ty dvě plošky dám dohromady, zvláště u takový reportáže to moc nestíhám a ostřím podle vnímání rozostřenosti na matnici - ta se tam zobrazjue, ale není to samozřejmě vůbec přesný
#3611
Publikováno 6 únor 2010 - 10:22:43
přeskakuješ učivo výsledky nejisté...už mi chybí jen skočit do nějbližšího kšeftu pro odměrky a trychtýře a můžu se svého prvního vyvolávání pustit. ano, jsem blázen, začínat na pushnutým filmu, takže se ptám jak na to. chci toho co nejmíň zmrvit, klidně budu mít větší zrno nebo méně výrazné střední tóny, hlavně když mi to nevyleze totálně pod/pře-volané. nějaké rady?
dost záleží na exponování, například já a kolega si při měření v hospodě lišíme o clonu a zřejmě taky jinak voláme, takže se ten rozdíl zase smeje a na papíře to je
ale
třeba to tam bude!
někdy se dívám na film kdy jsem ještě "nevěděl jak" a vyšlo to dobře
jestli je filmů víc, tak nezbude než začít postupem z tabulky, vyvolat jeden film a uvidí se dle výsledku
hodně zdaru, hospodový fotky jsou stejně nejlepší na světě
#3612
Publikováno 6 únor 2010 - 10:37:28
jinak uvidím, jak to dopadne, řady těch fotek jsem dělal v podroušeném stavu, kdy jsem i kvůli šeru nebyl schopen nic rozpoznat na klínový matnici, takže jsem ostřil jen tak podle citu. a časy jako 1/8sec na 50mm ohnisku, bože to bude průser .
#3613
Publikováno 6 únor 2010 - 10:38:04
Jakej používáš film na ty hospodový fotky?hospodový fotky jsou stejně nejlepší na světě
#3614 Jirinol
Publikováno 6 únor 2010 - 10:49:40
#3615 Anonymous
Publikováno 6 únor 2010 - 10:53:45
Koukal jsem na to flickr album a musím uznat, že to máš dost dobré. Myslím, že by stálo za to udělat některé na papír(baryt). Ručně. Zapřemejšlej, jestli se nechceš pustit i do zvětšování.tady je to album, spíš nakonec jsem asi měl při tom skenování a zpracování na PC přidat konstrast, ale to by se řešilo i při zvětšování - a chápu, že tady lidi moc nezajímá, jak jsem nastavil kontrast pro sken nebo ve photoshopu
Nikon FE, Nikon 28 mm f3.5, Kodak Tri X 400 push na 800, vyvoláno v D76 stock, 8 minut, většina snímků bez ořezu
http://www.facebook....92&l=c0cb18f9c4
#3616
Publikováno 6 únor 2010 - 11:34:12
to je přece jednoJakej používáš film na ty hospodový fotky?
hospodový fotky jsou stejně nejlepší na světě
jde o to, co je na nich!
neop 1600 a trix 400-1600
očmucháváme se ještě s deltou 3200 a zatím nevím, ale je to jeden z mála co se dělá i ve svitku, tak jsem jí dal ještě šanci
#3617
Publikováno 6 únor 2010 - 11:42:53
vzpomínám jednu nezapomenutelnou scénu z divadelní hry mlýny když stáli nad zneškodněným záškodníkem (zastřelením)......
jinak uvidím, jak to dopadne, řady těch fotek jsem dělal v podroušeném stavu, kdy jsem i kvůli šeru nebyl schopen nic rozpoznat na klínový matnici, takže jsem ostřil jen tak podle citu. a časy jako 1/8sec na 50mm ohnisku, bože to bude průser .
..."to bude průser!
nebo pochvala!"
právě tyhle zmíněný okolnosti mohly způsobit, že na tom filmu bude opravdové umění, rozuměj nějaké mi mo řád né záběry
#3618
Publikováno 6 únor 2010 - 12:38:33
Klobouk dolů.
Kruci nějak mě ujel vlak.Já se na první převolání teprve chystám Mám nabit svitek hp5 a fotím to na IS0800.Snad rodinal nezklame a nevyleze z toho kontrastní hrůza.
#3619
Publikováno 6 únor 2010 - 16:26:44
Koukal jsem na to flickr album a musím uznat, že to máš dost dobré. Myslím, že by stálo za to udělat některé na papír(baryt). Ručně. Zapřemejšlej, jestli se nechceš pustit i do zvětšování.
tady je to album, spíš nakonec jsem asi měl při tom skenování a zpracování na PC přidat konstrast, ale to by se řešilo i při zvětšování - a chápu, že tady lidi moc nezajímá, jak jsem nastavil kontrast pro sken nebo ve photoshopu
Nikon FE, Nikon 28 mm f3.5, Kodak Tri X 400 push na 800, vyvoláno v D76 stock, 8 minut, většina snímků bez ořezu
http://www.facebook....92&l=c0cb18f9c4
do zvětšování se rozhodně pustit chci, ale musím se trochu rozkoukat, sotva jsem se pustil do vyvolávání - na jaře se stěhuju a tam si někam nainstaluju ten zvětšovák - do tý doby zkusím něco nechat nazvětšovat někde, už jsem tu dostal tipy kde u koho
#3620
Publikováno 6 únor 2010 - 16:32:17
To Ryunin:Máš to moc hezké.Na to,že teprve začínáš je to bomba.Máš to expozičně složitou scénu a zvládls to i s pushnutým filmem.
Klobouk dolů.
Kruci nějak mě ujel vlak.Já se na první převolání teprve chystám Mám nabit svitek hp5 a fotím to na IS0800.Snad rodinal nezklame a nevyleze z toho kontrastní hrůza.
s filmem začínám, ale kdybych se tím nezabejval už rok s digitálem, tak bych neměl ponětí, co se děje, přes digitál jsem se naučil aspoň základy o objektivech, clonách, expozici - myslím uplný základy - a zkusil jsem si, co by mě vůbec bavilo fotit a proč, u filmu zírám, jak se mi posunuly někam ta témata focení - s digitálem jsem hledal něco hezkýho, čistýho, s filmem hledám realitu klidně až drsnost, protože na filmu mi přijdou všední témata poetický, na digitálu mi přišly nesnesitelně nudný - leda že šlo o maximálně zajímavý postavy v zajímavým světle se zajímavým pozadím, to se pak na to podle mě dá koukat, i když je to digitál
#3621
Publikováno 6 únor 2010 - 17:00:40
#3622
Publikováno 6 únor 2010 - 17:23:44
#3623
Publikováno 6 únor 2010 - 17:47:25
Co já vím, tak většina klasiků jsou digitální dezertéři, včetně mě
no dovol
#3624
Publikováno 6 únor 2010 - 18:09:40
no to je hodně tvoje zásluha, jinak tady je link na o dost lepší zobrazení téhož, flickr pojme velký soubory a umí je zobrazovat v rozlišení až cca 800 x 1000, nevím to číslo přesně
jo kéž bych takhle zaválel já. máte nějaký dobrý rady na tri-x 400 @ 1600, vše foceno většinou po hospodách při umělém osvětlení či hodně temných večerech? volat budu f D76 (díky jirinole ) v plastimatce (díky jirinole ), přeruščovat fomacitrou a smáčet asi jarem. už mi chybí jen skočit do nějbližšího kšeftu pro odměrky a trychtýře a můžu se svého prvního vyvolávání pustit. ano, jsem blázen, začínat na pushnutým filmu, takže se ptám jak na to. chci toho co nejmíň zmrvit, klidně budu mít větší zrno nebo méně výrazné střední tóny, hlavně když mi to nevyleze totálně pod/pře-volané. nějaké rady?
akorát můžu nabídnout toto info - držel jsem se časů doporučených kodakem pro Tri X 400 push na 800 při použití stocku D 76 - což bylo 8 minut a vyšlo to - obracel každou minutu a klepnul s tím - takže bych se držel jejich času, co doporučujou pro push na 1600 u stocku - udávají taky časy pro 1:1 - a mělo by to vyjít - pokud si pohlídáš teplotu 20 stupňů, na tom jsem si dal záležet
#3626
Publikováno 9 únor 2010 - 12:36:53
Trix 320 končí pro SF
http://www.photograp...PhotographyBLOG
Dopr**.... Zrovna dyž sem se s ním začal kamarádit. To byl poslední čb film ve formátu 220. Digitály podělaný ...
Asi udělám poslední pořádnej nákup na macodirect, kdybyste měl někdo o tenhle matroš zájem dejte vědět.
Kodak TRI-X 320 220 5 Filme
#3627 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 12:42:18
#3628
Publikováno 9 únor 2010 - 12:54:42
Já začal v sedmi se Zenitem Ale pravda, úkrok stranou nastal a díky němu fotím čbCo já vím, tak většina klasiků jsou digitální dezertéři, včetně mě
#3629
Publikováno 9 únor 2010 - 12:56:27
Bw, pokud rychle nenašetřím a neseženu záda na 120 film pro Fuji GX, tak se přidám. 220 čb film už prakticky není ani na US trhu mezi prošlýma.
Ty máš GX? Tss a von to neřekne :) Chtěl bych tu mašinku vidět. Ještě nedávno byla v uvažování. Vrátil jsem se ale k staré známé RZ...
#3630
Publikováno 9 únor 2010 - 13:40:13
#3631
Publikováno 9 únor 2010 - 14:06:53
#3632 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 14:39:36
#3633
Publikováno 9 únor 2010 - 14:39:38
#3634 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 14:41:07
Bude na srazu taky se na tu amšinku těším, ještě sem ju neměél v pařátech.
Krakénku, to záleží na tom, jestli budu mít k dispozici auto na tu cestu na Hostýnek. Na zádech vlakem to nepotáhnu jo, je to 680, první verze.
#3635
Publikováno 9 únor 2010 - 14:42:49
#3636 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 14:43:45
Hm, asi to vezmu autem přes Prahu .)
dobrej nápad
#3637
Publikováno 9 únor 2010 - 14:44:51
#3638 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 14:45:53
#3639 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 14:47:01
Jako ono by to asi opravdu šlo, ale dopředu teď ještě nemůžu vůbec nic říct. Necháme to na duben.
vzhledem k tomu, že jsem vděčný za každý den, do kterého se probudím (zdráv a na svobodě) , taky bych to nepředjímal.
#3640
Publikováno 9 únor 2010 - 14:56:22
a když už u toho jsme, nemáte někdo volný čb film 220? potřebuju tu mašinku taky už zas jednou procvakat
... mám a možná budu mít i cestu do Práglu, se ti kdyžtak vozvu
#3641 Jirinol
Publikováno 9 únor 2010 - 15:03:02
#3642
Publikováno 9 únor 2010 - 15:21:04
#3643
Publikováno 9 únor 2010 - 17:53:38
#3644
Publikováno 9 únor 2010 - 17:57:49
Zeby se z aukra stala sberna odpadu ?
http://aukro.cz/item..._877046625.html
3koda že už je pryč, mohl jsem mít dárek pro tátu k narozeninám
#3645
Publikováno 9 únor 2010 - 18:05:02
#3646
Publikováno 10 únor 2010 - 18:56:59
jednak se chci zeptat jestli mikrovláknovou utěrkou se utírá pouze hladká část negativu a ta kritická kde je ta textura, ta se utírat ničím nikdy nesmí?
a jednak se chci zpetat, jestli by pro někoho bylo co platný, že bych mu mohl osobně přivézt z New Yorku z obchodu B&H http://www.bhphotovideo.com/
nějakou věc, protože z nějakýho důvodu by to nechtěl objednávat a nechat si poslat poštou - v NYC budu v březnu a pokud vím, je to asi největší obchod s foto technikou na světě
v případě zájmu o cestu na sraz nebo osobní doručení zboží z B&H email
mám myogen2003@yahoo.com
#3647
Publikováno 10 únor 2010 - 21:19:45
mimo fp4
#3648
Publikováno 10 únor 2010 - 21:23:51
#3649 Jirinol
Publikováno 10 únor 2010 - 21:24:08
víte o nějakém jiném filmu s úplně čirou podložkou?
mimo fp4
Maco PTC400 Surveillance (dokonce označený "crystal clear", a nekecá)
#3650
Publikováno 10 únor 2010 - 21:24:47
s čerstvým ustalovačem mám u acrossu většinou podložku jak sklovíte o nějakém jiném filmu s úplně čirou podložkou?
mimo fp4
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních