...jen tak...
#4201
Publikováno 30 March 2010 - 21:51:08
#4203 Snek
Publikováno 30 March 2010 - 22:08:38
Šneku ???
ajaj. koukam jsem rozdrazdil krakena bosou nohou omlouvam se, kaji se a rdim se az za usima.
dobra tedy. pokocham se jeste naposledy vysledkem sveho nocne-ranniho volani pozitivni barvy a jdu spat
#4204
Publikováno 31 March 2010 - 01:01:56
Dneska jsem byl za kamarádem vyzvednout pažbu , a zapovídal jsem se s jeho bráchou , který je nadšený do fotografování . Už minule se zmínil že fotografuje , ale naše konverzace skončila po otázce , kolik že megapixelů má můj aparát ... Ale dnes jsme našli společnou řeč asi na hodinu . Bavili jsme se prostě jako rovní . Ukázal mi své vybavení ( Nikon D90 + nějaká asi ne levná skla ) , docela mě překvapilo tělo samotné DSLR , čekal jsem že bude více subtilní více " plastové " , i ovládání bylo víceméně intuitivní , na všechny důležité funkce jsem přišel sám . Pak mi dlůze vysvětloval úpravy v PC a tak , no moc jsem z toho nepobral . Pak jsem mu zase vysvětloval postup z mojí strany , a toho ho viditelně zajímalo ( určitě víc jak mě úpravy fotek v PC ). Bohužel jsem neměl u sebe nic lepšího než Exaktu VX 1000 s měchem . Ale to nevadí , protože se určitě nevidíme naposled . Domluvili jsme si společné focení , a uděláme takové malé srovnání : klasický vs. digitální snímek . Shodli jsme se , že začneme s makrem . Stejný motiv , stejné světlo , stejné zvětšení ... prostě stejné podmínky . Základ bude reprodukční stojan od exakty + lampy na nasvícení . On použije svůj D90 + nějaký tamron , makro objektiv 90 mm . Já zase zmíněnou exaktu + makroměch + tessar 2,8 ( nebo pancolar 1,8 ?? ) . Aparáty se budou jen přehazovat na stojanu . Výsledné fotografie pak hodíme na stůl a budeme porovnávat ... A už to nebude jen souboj technologií , nebo principů ...
Co myslíte přátelé , jak to dopadne ?
Rychle si někde sežeň nějakou sklopku 6x9 s dvojitým výtahem a Zeissovic originál Tessarem, prohoď přední a zadní část a kamarádovi spadne čelist. Jdi na to s tou Exaktou a pokud kamarád není vemeno, tak dopadneš jak sedláci u Chlumce.
Nebo vezmi setak, odpreparuj predni skupinu cocek. s 28-90 se dostanes pres 2:1.... i clonit to bude
#4205
Publikováno 31 March 2010 - 05:29:10
Dneska jsem byl za kamarádem vyzvednout pažbu , a zapovídal jsem se s jeho bráchou , který je nadšený do fotografování . Už minule se zmínil že fotografuje , ale naše konverzace skončila po otázce , kolik že megapixelů má můj aparát ... Ale dnes jsme našli společnou řeč asi na hodinu . Bavili jsme se prostě jako rovní . Ukázal mi své vybavení ( Nikon D90 + nějaká asi ne levná skla ) , docela mě překvapilo tělo samotné DSLR , čekal jsem že bude více subtilní více " plastové " , i ovládání bylo víceméně intuitivní , na všechny důležité funkce jsem přišel sám . Pak mi dlůze vysvětloval úpravy v PC a tak , no moc jsem z toho nepobral . Pak jsem mu zase vysvětloval postup z mojí strany , a toho ho viditelně zajímalo ( určitě víc jak mě úpravy fotek v PC ). Bohužel jsem neměl u sebe nic lepšího než Exaktu VX 1000 s měchem . Ale to nevadí , protože se určitě nevidíme naposled . Domluvili jsme si společné focení , a uděláme takové malé srovnání : klasický vs. digitální snímek . Shodli jsme se , že začneme s makrem . Stejný motiv , stejné světlo , stejné zvětšení ... prostě stejné podmínky . Základ bude reprodukční stojan od exakty + lampy na nasvícení . On použije svůj D90 + nějaký tamron , makro objektiv 90 mm . Já zase zmíněnou exaktu + makroměch + tessar 2,8 ( nebo pancolar 1,8 ?? ) . Aparáty se budou jen přehazovat na stojanu . Výsledné fotografie pak hodíme na stůl a budeme porovnávat ... A už to nebude jen souboj technologií , nebo principů ...
Co myslíte přátelé , jak to dopadne ?
Rychle si někde sežeň nějakou sklopku 6x9 s dvojitým výtahem a Zeissovic originál Tessarem, prohoď přední a zadní část a kamarádovi spadne čelist. Jdi na to s tou Exaktou a pokud kamarád není vemeno, tak dopadneš jak sedláci u Chlumce.
Nebo vezmi setak, odpreparuj predni skupinu cocek. s 28-90 se dostanes pres 2:1.... i clonit to bude
No ja nevim, obracení objektivu pro 1:1 a větší zvětšení je prospěšná a běžná věc, tohle je spíš prasečina...
#4206
Publikováno 31 March 2010 - 06:09:54
#4207
Publikováno 31 March 2010 - 06:11:44
kočka škodí???
http://www.photographercat.com/
hehe
Ta kočka fotí líp než já... měl bych se nad sebou zamyslet.
#4208
Publikováno 31 March 2010 - 07:30:54
#4209
Publikováno 31 March 2010 - 13:43:37
jsem tam znova volal (už jsem promobiloval asi 200,-) a bylo mi řečeno že 29.3 to bylo postoupeno ke konečnému řešení, takže teď už jen čekat zda to projde...
#4210
Publikováno 31 March 2010 - 13:46:35
#4211
Publikováno 31 March 2010 - 13:47:26
hlášení o vývoji našeho "východního problému":
jsem tam znova volal (už jsem promobiloval asi 200,-) a bylo mi řečeno že 29.3 to bylo postoupeno ke konečnému řešení, takže teď už jen čekat zda to projde...
Aby nakonec "konečne nevyřešili" tebe
#4212
Publikováno 31 March 2010 - 13:59:16
a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
#4213
Publikováno 31 March 2010 - 15:01:03
#4214 Jirinol
Publikováno 31 March 2010 - 17:11:03
#4215
Publikováno 31 March 2010 - 17:16:10
já se s nimi nehádám, pouze dokumentuji a problémy nemám.
Jo jde to, jen když clověk je ve zmačkaným čase..... Je rzchlejší zaplatit.
#4216 Jirinol
Publikováno 31 March 2010 - 17:30:40
#4217
Publikováno 31 March 2010 - 17:53:24
U TNT mě dělají vždycky problémy. Vyzkouším.EMS není zbržděno nikdy, a pokud znám sledovací číslo, posílám jim podklady dřív, než to přistane - s upozorněním, že zdržení oproti garantovanému termínu doručení může způsobit škody.... tečka.
#4218
Publikováno 31 March 2010 - 19:51:25
to zní jako pozvánka pro všechny zúčastněné (nebo dostatečně škodolibé)a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
#4219
Publikováno 31 March 2010 - 20:32:14
a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
Ploci, pokud se nemýlím, má ještě jeden restík z aukra. Taky mám pro něj něco připraveno
#4220
Publikováno 31 March 2010 - 20:37:59
a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
vzit si s sebou lesenovou trubku ?
#4221
Publikováno 31 March 2010 - 21:31:40
a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
vzit si s sebou lesenovou trubku ?
Žádnou trubku. Pokud nebudou filmy včas, pozveme ho jako správní kamarádi na pivko. Každej na jedno, všichni najednou a neodejde, dokud to všechno nevypije
#4222
Publikováno 31 March 2010 - 21:32:40
bych taky rád znal názory dalších lidí:
hlavně bych se chtěl zeptat na otázku multigradačních papírů versus pevná gradace. Není pro začátečníka lepší, když se nejdřív naučí s pevnou gradací, aby si zkusil, co to udělá, zvláště když balení Foma nabízí tři druhy tvrdosti papíru ? Není to lepší než rovnou šachovat s filtry? Zatím jsem s filtrama trochu mimo. Nevím jestli to stačím pochytit jerště zítra na poslední hodině.
A co se týká clony - u zvětšování přece nejde o nějaký efekty ohledně hloubky ostrosti a chceme mít ostrý vše, střed, okraje papíru - proč není nejlepší použít prostě co nejmenší clonu, která dá maximální hloubku ostrosti?
Jestli je nějakej článek tady na temný, který je o zvětšování, ale ne pro uplnýho začátečníka - přece jen už chápu rozdíl mezi vývojkou a ustalovačem a že je potřeba svítit červeně atd. Tak prosím sem s ním.
Jinak na vše se už budu ptát Karla, ale určitě na leccos zapomenu.
#4223
Publikováno 31 March 2010 - 21:34:49
#4224
Publikováno 31 March 2010 - 21:35:52
2) co nevjci zavrit clonu taky neni idealni, at napriklad kvuli casum, tak kvuli kresbe, dobre vime, ze vetsina objektivu ma nejlepsi kresbu nekde v polovine clonove stupnice, na konci uz se projevuje difrakce...
Moc to neres, osvitis papir, ono tam vyleze obrazek, pak trosku zasachujes s casem atd atd... hraj si, zkousej co to dela.
#4225 Anonymous
Publikováno 31 March 2010 - 21:39:14
1.MG vs pevná gradace:Tak o víkendu budu poprvé sám v temné komoře, kde budu zvětšovat bez jakéhokoli dozoru. Karel Koutský už mi dal asi tři vyučovací hodiny a zítra mi dá poslední instrukce před letem. Má samozřejmě svoje vlastní zkušenosti a metody a já se snažím řídit jeho instrukcema. ALe přece jen
bych taky rád znal názory dalších lidí:
hlavně bych se chtěl zeptat na otázku multigradačních papírů versus pevná gradace. Není pro začátečníka lepší, když se nejdřív naučí s pevnou gradací, aby si zkusil, co to udělá, zvláště když balení Foma nabízí tři druhy tvrdosti papíru ? Není to lepší než rovnou šachovat s filtry? Zatím jsem s filtrama trochu mimo. Nevím jestli to stačím pochytit jerště zítra na poslední hodině.
A co se týká clony - u zvětšování přece nejde o nějaký efekty ohledně hloubky ostrosti a chceme mít ostrý vše, střed, okraje papíru - proč není nejlepší použít prostě co nejmenší clonu, která dá maximální hloubku ostrosti?
Jestli je nějakej článek tady na temný, který je o zvětšování, ale ne pro uplnýho začátečníka - přece jen už chápu rozdíl mezi vývojkou a ustalovačem a že je potřeba svítit červeně atd. Tak prosím sem s ním.
Jinak na vše se už budu ptát Karla, ale určitě na leccos zapomenu.
já říkám MG. Vzhledem k tomu, že jako začátečník(i později se stane) nebudeš mít každý film úplně přesně podle potřeb, tak s fitrama daleko snadněji doladíš v komoře, než u pevné gradace.
2.Co se týká clony - jde o to, že každý zvětšovací objektiv má optimální kresbu trochu zacloněný. zejména v rozích může být při plně otevřené cloně měkký. Taky se tím dá řídit doba osvitu. Při otevřené cloně a běžném rozměru papíru by ses např. se 100W halogenem(standard u barevných hlav) dostal na sakra krátké časy...
#4226
Publikováno 31 March 2010 - 21:49:54
a vůbec nejlepší na tom je, když člověk vyladí ostrost, clonu, formát papíru, gradaci a při praní zjistí, že tam má prach . Přes tohle stádium se nějak nemůžu a nemůžu dostat. Mám antistatický utěrky, skla otírám štětečkem, před založením filmu kontroluju na bílej papír a stejně tam ta mrcha je a na sklech drží i po ofouknutí balonkem.1.MG vs pevná gradace:
já říkám MG. Vzhledem k tomu, že jako začátečník(i později se stane) nebudeš mít každý film úplně přesně podle potřeb, tak s fitrama daleko snadněji doladíš v komoře, než u pevné gradace.
2.Co se týká clony - jde o to, že každý zvětšovací objektiv má optimální kresbu trochu zacloněný. zejména v rozích může být při plně otevřené cloně měkký. Taky se tím dá řídit doba osvitu. Při otevřené cloně a běžném rozměru papíru by ses např. se 100W halogenem(standard u barevných hlav) dostal na sakra krátké časy...
#4227 Snek
Publikováno 31 March 2010 - 22:55:15
Podle me prechod na obracenou stranu, tj. pokud si budes chtit neco strelit na pevnou gradaci, a v te dobe budes mit uz zvladnuty multigrade, mas vyhrano.
P.S. abych upresnil, co byl u mne problem. Mel jsem vyladeno, ze kdyz a] exponuji b] vyvolam fomu 100 tak a tak, tak mi vleze na papir normalni gradace. Naivne jsem si myslel, ze tomu bude v pripade multigrade odpovidat papir gradace 2. Nikoliv. Proces bylo nutno prekalibrovat. Pak jsem udelal jeste jednu chybu, nez jsem se poradne naucil s MG papirama, tak jsem vymenil kondezorovej zvetsovak za difuzni ... proste kvuli tomu vsemu mi trvalo dost dlouho, nez jsem dostal proces zpet pod kontrolu.
#4228
Publikováno 31 March 2010 - 23:01:35
a když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
Když to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální trest
vzit si s sebou lesenovou trubku ?
Žádnou trubku. Pokud nebudou filmy včas, pozveme ho jako správní kamarádi na pivko. Každej na jedno, všichni najednou a neodejde, dokud to všechno nevypije
Ty jsi, ale velmi zly...
Ale ja pocitam, ze filmy budou, jinak ho pozvu na dve a basta.
#4229
Publikováno 31 March 2010 - 23:04:23
tak asi zkusím oba druhy papíru, no
#4230
Publikováno 31 March 2010 - 23:30:26
?Ploci, pokud se nemýlím, má ještě jeden restík z aukra. Taky mám pro něj něco připravenoKdyž to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální tresta když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
#4231
Publikováno 31 March 2010 - 23:52:11
muhehehe?Ploci, pokud se nemýlím, má ještě jeden restík z aukra. Taky mám pro něj něco připravenoKdyž to neprojde, tak pro něho máme s Plocim na sraz vymyšlenej takovej speciální tresta když to neprojde, tak tě zastřelej v šanghaji na stadiónu nebo co?
#4232
Publikováno 1 April 2010 - 07:59:14
Chtěl sem napsat, že když majú Enthrophy a Ploci nychystaný pro Ýpresa nějaký trestík, tož by měél ešče takéj Ploci vědět, že nebude sám s trestíkem, páč kdysi cosik krásně zkonil na aukru!!!
Tož tak. Ide o to, že to slovní spojení "pokud se nemýlím" byla slovní vsuvka či jak sa temu nadává. No na češčin sem nikdá nebyl ňák kované, páš sme sa z učitelem neměli rádi, páč si na mne nespravedlivo zasednúl, potym co sem ho chtěl vyhodit z okna. No usuďte taková klukovina a on si na ňa zasedne!!! Dodneskajc ho nechápu.
#4233 Anonymous
Publikováno 1 April 2010 - 08:06:16
Z mého pohleda je to napsané v pořádku. Klasická věta vložená. I jsem to z otho dobře pochopil a to si na mě zasedla učitelka češtiny. Že jsem o přestávce škrtil spolužáka. Neřeknu, kdyby to bylo v hodině, ale o přestávce? He?Aha, to sa dá přečíst různě. Napsal sem to blbě. Tak to tedy přeložím.
Chtěl sem napsat, že když majú Enthrophy a Ploci nychystaný pro Ýpresa nějaký trestík, tož by měél ešče takéj Ploci vědět, že nebude sám s trestíkem, páč kdysi cosik krásně zkonil na aukru!!!
Tož tak. Ide o to, že to slovní spojení "pokud se nemýlím" byla slovní vsuvka či jak sa temu nadává. No na češčin sem nikdá nebyl ňák kované, páš sme sa z učitelem neměli rádi, páč si na mne nespravedlivo zasednúl, potym co sem ho chtěl vyhodit z okna. No usuďte taková klukovina a on si na ňa zasedne!!! Dodneskajc ho nechápu.
Spíš si myslím, že ypres netušil která páčka...jakože co ten ploci vyvedl.
#4234
Publikováno 1 April 2010 - 08:08:35
#4235
Publikováno 1 April 2010 - 08:56:44
s mg papírama pracuju stejně jako s pevnou gradací - prostě mám trvale založen filtr pro normální gradaci a snažím se volat všechno tak, aby mi to vycházelo právě na normální gradaci u mg papírůhlavně bych se chtěl zeptat na otázku multigradačních papírů versus pevná gradace. Není pro začátečníka lepší, když se nejdřív naučí s pevnou gradací...
ano jistě filtry občas měním, ale jen když se něco mírně posune v expozici a volání negativu, nebo bych měl nějakej jinej, než normální záměr na papíře
mírný gradační zmatení ti můžou způsobit:
barevná hlava i když je to jinak dobrej vynález
střídání pozitivních vývojek nebo větší změna její pracovní teploty,
střídání různých mg, nebo pevných papírů, nebo stejných s jiným typem povrchu
podle mého názoru když dodržíš řetězec: kondenzorový zvětšovák, mg filtr normální gradace, mg papír, jedna pozitivní vývojka tak všechno naskočí normálně
pevný gradace na později - jak psal šnek
tuším, že ti mistr koutský řekne, že není pro něj problém s papíry pevných gradací dosáhnout toho, co s multigradačními, ale pořád tam je to, že budeš mít o hodně obálek s papíry v komoře víc a taky to leze do peněz... zvláště při zvětšování na několik rozměrů papíru
#4236
Publikováno 1 April 2010 - 10:59:31
s mg papírama pracuju stejně jako s pevnou gradací - prostě mám trvale založen filtr pro normální gradaci a snažím se volat všechno tak, aby mi to vycházelo právě na normální gradaci u mg papírů
hlavně bych se chtěl zeptat na otázku multigradačních papírů versus pevná gradace. Není pro začátečníka lepší, když se nejdřív naučí s pevnou gradací...
ano jistě filtry občas měním, ale jen když se něco mírně posune v expozici a volání negativu, nebo bych měl nějakej jinej, než normální záměr na papíře
mírný gradační zmatení ti můžou způsobit:
barevná hlava i když je to jinak dobrej vynález
střídání pozitivních vývojek nebo větší změna její pracovní teploty,
střídání různých mg, nebo pevných papírů, nebo stejných s jiným typem povrchu
podle mého názoru když dodržíš řetězec: kondenzorový zvětšovák, mg filtr normální gradace, mg papír, jedna pozitivní vývojka tak všechno naskočí normálně
pevný gradace na později - jak psal šnek
tuším, že ti mistr koutský řekne, že není pro něj problém s papíry pevných gradací dosáhnout toho, co s multigradačními, ale pořád tam je to, že budeš mít o hodně obálek s papíry v komoře víc a taky to leze do peněz... zvláště při zvětšování na několik rozměrů papíru
karel mi ukazoval jen práci s MG a filtry ale hned s tím hodně exprimentoval jako ve smyslu "tak zkusíme třeba tenhle filtr, co to udělá atd.," jako ne nazdařbůh, ale podle toho, jak se mu zdál ten negativ
tak já bych zkusil vycházet z toho středního nastavení, příslušnýho filtru, ještě si musím dnes ujasnit, kterej filtr je kterej, v tom přítmí jsem toho moc nepochytil, co se týká vzhledu věcí, já tam akorát tak vidím ten zvětšovák a ty misky, ostatní je pro mě taková mlha mlhoucí
#4237
Publikováno 1 April 2010 - 12:38:53
jedna proměnná ještě je matné sklíčko v šuplíku zvětšováku, - jestli ho tam máš, tak ho tam zatím nech, jestli není, tak není
a uvidíš co z toho poleze
tvoje příprava je dokonalá, skoro bych řekl, že připomíná tři vobyčejnský fasádníci z jednoho slavného filmu
nakonec dopadli dobře
#4238
Publikováno 1 April 2010 - 12:49:37
žádná věda, vlož filtr pro normální gradaci značení "2,5" nebo "3" nebo u fomy je "2xM1" záleží co máš za sadu filtrů
jedna proměnná ještě je matné sklíčko v šuplíku zvětšováku, - jestli ho tam máš, tak ho tam zatím nech, jestli není, tak není
a uvidíš co z toho poleze
tvoje příprava je dokonalá, skoro bych řekl, že připomíná tři vobyčejnský fasádníci z jednoho slavného filmu
nakonec dopadli dobře
no a ještě mě napadá, jestli pro začátek nebude lepší na učení používat RC papíry a když se to povede, tak tytéž fotky udělat stejně, ale na baryt
a co se týká formátu, taky bych asi začal s 13 x 18 s tím, že později můžu tytéž fotky udělat na větší papír, když už budu vědět, co se jak povedlo
takže si dnes chci koupit papíry 13 x 18, 25 kusů a ty během víkendu spotřebovat a snad třeba pět fotek by mohlo vyjít podle mých představ
#4239
Publikováno 1 April 2010 - 13:16:01
ale ihned po vyzkoušení základních úkonů bych přešel na baryty i pro malé formáty fotografií
-tady je to přesně půl napůl, část fotografů rc odmítá, část je bere jako užitečného pomocníka - já patřím do první skupiny
koupil bych jistě 18x24 rc variant a 18x24 fomabrom variant - lesklé verze
na menších (13x18) toho moc nevidím a špatně se vykrývá apod.
#4240
Publikováno 1 April 2010 - 13:16:52
#4241
Publikováno 1 April 2010 - 13:35:53
#4242
Publikováno 1 April 2010 - 15:53:31
Více:
http://www.photorevu...ent/view/859/1/
#4243
Publikováno 1 April 2010 - 15:56:39
#4244
Publikováno 1 April 2010 - 16:54:27
Asi takhle:
4x alkalická AA (v batery gripu, EOS nabíjecí nerad.....)
8x nabíjecí AA (náhradní do blesku)
4x alkalická AAA (dvě rádia pro blesky)
1x alkalická 23A (vysílač dálkového)
1x alkalická 9V (flashmeter)
1x knoflík LR9 (expozimetr)
1x knoflík 2016 (IR dálkový)
Herdek, dyť si na to budu muset koupit další brašnu. Si přijdu jako sklad baterek. Samo, nikdy nepotřebuju všechno najednou, ale nějak nezvládám logisticky třídit co jo a co ne. Chcípla mi baterka ve vysílači. Co je mi platný, že mám 2 blesky, dva stativy, když prostě není čím odpálit...... To je fakt příšerný. Jo a zjištění, že se s nabíjecíma baterkama můžu necht (teda někým jiným) vyfotit, to byla svatba kamaráda. Měl jsem nabitý baterky v systémáku, 2 sady nabitých baterek. Škoda, že ten EOS udělá cca 5 fotek na ty nabíjecí. Tedy pokud můj Tamron musí víc zaclonit. To jsem ale zjistil až následným výzkumem.
#4245
Publikováno 2 April 2010 - 10:34:33
no a nenašel jsem nikde žádný kolečko, kterým bych nastavil clonu...
#4246 Anonymous
Publikováno 2 April 2010 - 10:41:01
Clonu nastavuješ na objektivu přece...smůla, smůla, v komoře je myš... teda netekla voda, takže se úvod do komory odkládá na dnes večer, ale dostal jsem už klíče včera, tak jsem se tam byl podívat, abych si zkusil, co bych nepochopil sám
no a nenašel jsem nikde žádný kolečko, kterým bych nastavil clonu...
#4247
Publikováno 2 April 2010 - 10:43:37
To kolečko si nosí každý svojesmůla, smůla, v komoře je myš... teda netekla voda, takže se úvod do komory odkládá na dnes večer, ale dostal jsem už klíče včera, tak jsem se tam byl podívat, abych si zkusil, co bych nepochopil sám
no a nenašel jsem nikde žádný kolečko, kterým bych nastavil clonu...
#4248
Publikováno 2 April 2010 - 10:53:28
potkávám zvláštní nesourodý pár, snad matka se synem, oba podivného vzezření, trochu bezdomovci, trochu jakoby potulní kazatelé. on s kdysi oduševnělou tváří a plnovousem (asi jako fabius po pěti letech na ulici a duševní chorobě, promiň ó ctihodný), vypjatý s tváří k nebi, celý prohnutý vzhůru a kupředu někam za tento svět a jeho obzory, ona táhnoucí vozík, stará, shrbená, do sebe propadlá, oba viditelně promlouvající, on k horizontu domů, ona pro sebe. nepřehlédnutelná dvojice mezi ostatními, kteří jim uctivě vytváří velkými oblouky prostor. fascinovaně je sleduji, rvu si vlasy, že zcela výjimečně sem nevzal na procházku se synem aparát. jak se blíží, začínám rozumět prvním slovům jeho pomateného, nesouvislého mumlání - nejde to naprogramovat, nemáme data, nejde to naprogramovat, řekněte jim to.... stařena v těsném závěsu viditelně reaguje, oslovuje svého souputníka... jsou to děsivé kletby, nadávky... mizí v davu, zvláštní zjevení
#4249 Jirinol
Publikováno 2 April 2010 - 11:03:30
#4250 Jirinol
Publikováno 2 April 2010 - 11:05:04
kulantně řečeno
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních