Zdravím, uvažuji o koupi nějakého skeneru na digitalizaci negativů a to jak svých současných kinofilmových pokusů (čb, nyní již vlastnoručně vyvolaných ), tak i starých rodinných (hlavně barva, ale i č a myslím, že by se našel i nějaký ten starý svitek. Tak nějak jsem si prošel internet a zatím jsem si vytipoval dva kandidáty, Canon CanoScan 9000F Mark II a Epson Perfection V600, který z těchto dvou byste doporučili? Popřípadě nějaký tip na jiný skener v této cenové relaci?
Skenování negativů
#551
Publikováno 11 říjen 2014 - 19:02:57
#552
Publikováno 11 říjen 2014 - 21:05:58
mám, za tú cenu bezkonkurenčný. jediný problém - HP skenovací soft. Vyriešil som s Vuescan.
(skenuje plnú plochu transparentne!)
#553
Publikováno 11 říjen 2014 - 21:11:39
Ak pockas, bude k mani skener Epson V800/850.
Na placate skeny si ho ako up-grade chcem kupit do roboty.
Nijake prevratne novinky sa nedeju, ale ako zdroj svetla bude LED. Okamzity zaciatok skenovania bez nahrievania, kalibracia raz za uhorsky rok.
Cena podla predpokladu cca 1000€.
A k tomu VueScan, alebo Silverfast. Pre domace pouzitie nad mieru.
Pre seba vsak kupujem DeVere 504. Zvacsovak
#554
Publikováno 12 říjen 2014 - 17:46:09
Já toho Canona mám. Svitek je z toho dobrej, kino nic moc. Velké printy z toho ale netisknu, mám to jen jako digitalní kontakty.
#555
Publikováno 12 říjen 2014 - 18:02:19
ďuroT: Co jsem tak vygooglil nějakou recenzi na HP ScanJet G4050, tak v ni moc nedoporučovali tento skener jako variantu pro častější skenování negativů. A v nějakém srovnání co jsem taky našel, je tento skener na tom hůř než Canon CanoScan 9000F Mark II nebo Epson Perfection V600 .
keko: Epson V800/850 by jistě nebyla špatná volba, ale 1000 € je pro mě na domácí skenovaní už jaksi nad rozpočet . Proto taky ve svém výběru nemám ani Epson V700 i když se prodává "jen" za cca 14 000 Kč, ale jen V600 .
#556
Publikováno 12 říjen 2014 - 18:04:48
mahonny: Toho Canona mám zatím za favorita a chtěl bych jej právě převážně na ten kinofilm .
#557
Publikováno 12 říjen 2014 - 18:20:16
Zadny deskac nebude nikdy na kinofilm zadna hitparada. Mam canona 9000, svitek je v pohode, snad by se z toho dalo do 30x40 tisknout, ale kinofilm je bida. Realne to proste ma cca 1700dpi. Pouzivam jen pro nahledy. Na kinofilm to chce filmovy skener, nikon coolscan.
#558
Publikováno 12 říjen 2014 - 18:45:44
Jak píše Mickael, deskový skenery jsou pro vážnou práci s kinofilmem těžko použitelný. Pokud se smíříš s jednoúčelovým zařízením, smysl by dávalo zainvestovat raději do specializovaného 35mm skeneru, cenově zajímavě vycházení starší Minolty, pokud plánuješ používat především na čb filmy, nepotřebuješ ICE, takže přicházejí v úvahu i ty levnější varianty (Dimage Dual scan III, IV). Pokud ti nevadí že jsou 10 let starý. Nenech se odradit poměrně malým rozlišením (Dual III má tuším "jen" 2800dpi), protože narozdíl od deskových skenerů bývá deklarované rozlišení u filmových skenerů použitelné.
Koupil jsem si nedávno Dimage 5400 (právě kvůli ICE, mám to výhradně na diáky), ale čeká na mě doma, uvidíme se až na Vánoce, slibuju si od něj docela dost.
#559
Publikováno 12 říjen 2014 - 18:54:34
ďuroT: Co jsem tak vygooglil nějakou recenzi na HP ScanJet G4050, tak v ni moc nedoporučovali tento skener jako variantu pro častější skenování negativů. A v nějakém srovnání co jsem taky našel, je tento skener na tom hůř než Canon CanoScan 9000F Mark II nebo Epson Perfection V600 .
keko: Epson V800/850 by jistě nebyla špatná volba, ale 1000 € je pro mě na domácí skenovaní už jaksi nad rozpočet . Proto taky ve svém výběru nemám ani Epson V700 i když se prodává "jen" za cca 14 000 Kč, ale jen V600 .
V600 je slusna alternativa.
Ale!
Ak to ma byt iba na doma, ale skenovat budes prevazne kinofilm (CB, negativ, DIA), skus sa juknut na specializovany skener napr Plustek Optic Film, alebo cely rad jeho predchodcov.
#560
Publikováno 12 říjen 2014 - 19:16:09
... nyní např. na Paladixu:
Scaner Plustek 7600 Ai
Prodám kinofilmový scaner Plustek 7600Ai, kompletní balení, již mimo záruku, stáří 2,5 roku, jako nový, velmi málo použitý.
Cena: 5500,-
Preferovaná lokalita: Hlavní město Praha
#561
Publikováno 12 říjen 2014 - 19:37:32
tady http://www.filmscann...cFilm7600i.html se o něm kdovíjak dobře nevyjadřují (není to úplně totožný model). Bohužel nemají testy starších nevyráběných skenerů, jako třeba ty Minolty. To by mě docela i zajímalo.
#562
Publikováno 12 říjen 2014 - 19:50:13
No ano, existuje cely rad slusnych skenerov za hubicku, co sa uz nevyrabaju. To sa vacsinou ale rovna problemom s drivermi, s nahradnymi dielmi ...
Ale ten Plustek by som videl ako voditko. Vyber odlisneho zalezi na dostupnosti a cene.
No a nos nebudem ohrnat nad niecim, co je o malo horsie od Nikonu, zato vyrazne lacnejsie. Aspon na doma by mne toto stacilo.
#563
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:13:57
Když je z druhé ruky, vždycky pořádně kontrolovat, kolik času strávil v kuřáckém prostředí.
#564
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:24:20
Když je z druhé ruky, vždycky pořádně kontrolovat, kolik času strávil v kuřáckém prostředí.
a jak to zjistím? očicháním usbčka?
#565
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:31:56
Očichání funguje pokud jde rovnou z té místnosti, jinak je to vidět jako zamlžení na skleněných částech. V lepším případě je to jen opruz s čištěním, v horším se prostě všechno očistit nedá a skeny ztrácí na kvalitě. Za ty problémy to nestojí.
#566
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:32:46
ne
.
poslednim dobrym skenerum ocichavat firewire, nebo scsi
#567
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:45:01
Mám Canon Canoscan FS4000US a Vuescan a fachá to slušně. Kvalita výstupů je perfektní, není však tak dobrý v odstranění prachu jako Nikoni. Řeším to pračkou filmů, FARE (tedy odstranění prachu) stejně nepoužívám a to kvůli rychlosti skenování. Naprd je ona pomalost skenování (a se zapnutým FARE je 6políčkový proužek filmu akce na celý večer), připojení přes USB1.1 či SCSI a nefukčnost pod čímkoliv novějším než Windows XP. To jsem řešil nainstalováním virtuální mašiny s XPčkama. Dá se koupit za hubičku a výsledky jsou velmi slušné.
#568
Publikováno 12 říjen 2014 - 20:46:24
Dá se koupit za hubičku a výsledky jsou velmi slušné.
to jako skener, virtuální mašina je zadarmo. přecijen je jen virtuální, žejo.
#569
Publikováno 12 říjen 2014 - 21:11:03
#570
Publikováno 12 říjen 2014 - 21:15:56
Cuchat staci mriezku na ventilatore. Ale napr prach sa da len velmi tazko frnakovat.
Leda ze by nejaky alergik.
#571
Publikováno 13 říjen 2014 - 01:09:43
Mezi tím Canonem a Epsonem není žádný zásadní rozdíl a jak tu padlo, deskový skener nikdy nebude u kina žádná sláva. Pokud bych měl DSLR a vhodný objektiv (jakože nemám), tak bych osobně deskový skener vůbec nepořizoval, jediná jejich výhoda je snad jen možné využití technologiíí na odstranění škrábanců a prachu (ICE / FARE) u barevných filmů. Co se týká ostrosti tak dosahuju lepších výsledků i s levným 5 let starým digikompaktem v makro režimu než s Canoscanem, ale zase šum je horší, nutnost opravy soudkovitého zkreslení atd. Pro mě má deskový skener smysl jedině proto, že čím dál víc fotím na střední formát, na kino bych jej nepořizoval.
#572
Publikováno 13 říjen 2014 - 08:18:34
Ten Canon jsem teď pořizoval, také jsem se rozhodoval mezi těma dvěma. Ale mohu poreferovat až tak za měsíc, až se dostanu domů.
Mám to jen na náhledy na web atd. Pokud bych chtěl z toho tisknout a nechtěl jít formou použitých strojů. Poohlédl bych se po něčem podobném jako je Reflecta MF 5000.
ps: tady to ti možná pomůže
http://www.filmscann...stberichte.html
#573
Publikováno 13 říjen 2014 - 14:14:56
Řekl bych to ještě asi takhle. Když jsem si ho pořídil (Canon 9000) a spolu s VueScanem, nebo i s tím softem od Canonu, (který také není špatný), udělal první scany byl jsem z toho vedle (jakože v dobrym) . Ve chvíli, kdy jsem potřeboval kvůli prodeji udělat profi scan na velký print a viděl jsem rozdíl, posadil jsem se na prdel.
Co se týká výstupní ostrosti, je to nesrovnatelné, opakuji NESROVNATELNÉ .
Byl jsem z toho trošku zoufalý, ale ono mě to aspoň donutilo pořídit si zvětšovák a makat na pozitivním procesu.
Jinak ten scan se dá poměrně slušně vymazlit pro webovou prezentaci (viz moje webovky), tak že pro tento účel úplně v pohodě.
#574
Publikováno 17 říjen 2014 - 15:39:49
Pekný deň,
plánujem kúpiť zánovný scaner filmov, rozmýšlam nad týmito:
CanoScan 4200F alebo Epson Perfection V200 PHOTO
Kto má skúsenosti s týmito prístrojmi, prípadne ak máte nejaké príklady skenov, pozrel by som sa na ne, prosím k nim aj popis k obrázkom o ktorý typ scanera sa jedná na porovnanie
Chcem skenovať ČB negatív a color negatív.
Ďakujem vopred za postrehy.
#575
Publikováno 21 říjen 2014 - 08:09:35
kup si prvy - CanoScan 4200F
#576
Publikováno 22 říjen 2014 - 00:03:23
Zdravím, tak zatím jsem se ještě nerozhodl jaký skener. Ačkoli všude se dočítám, že deskový skener u negativu nedosáhne takových kvalit jako ten specializovaný, tak zatím stále přemýšlím mezi Canon CanoScan 9000F Mark II a Epson Perfection V600. Pro Canon hraje třeba nižší cena, rychlejší skenování a to že je novější (i když vývoj v oblasti skenerů zas tak rychle kupředu neletí), ale Epson zas někde vychází lépe, ale prý má horší řešení držáku negativů. Díval jsem se taky na specializované skenery a do rozpočtu bych se vlezl třeba PLUSTEK OpticFilm 8200i SE (ale zrovna moc chvály jsem se o něm nedočetl) nebo s REFLECTA CrystalScan 7200 ICE, ale je škoda že tyto skenery umí jen kinofilm a mě docela láká vyzkoušet i středoformát .
#577
Publikováno 22 říjen 2014 - 08:06:42
Kup si Opemus 4, 5, 6, dve misky, pinzetu a cervenu ziarovku do kupelky. Pokial vies "jeden-a-dvcet-dva-a-dvacet-tri-a-dvacet..." uspokojis svoje naroky na najvyssej urovni s minimalnou investiciou na velmi dlhu dobu.
Ale ak chces pochvalit tvoj vyber, si tu na dobrej adrese. Epson V600 i Canon 9000F su oba dobra volba.
(Uz som to tu niekde pisal: ... a potom, ked zvitazi frustracia nad lakomostou - kup si daco lepsie.)
#578
Publikováno 22 říjen 2014 - 14:52:58
Zvětšovák, přesně dvě velké oranžové asi bakelitové misky, velkou kovovou pinzetu, tak to všecko už ve sklepě mám a tomu ještě nějaké hodiny, leštičku, skleněné flašky na chemikálie apod. Ale nějak mi chybí ty prostory na toto všecko, tak proto jsem se zatím dostal jen k plastimatce a vyvolávání negativů . Když vlastně přemýšlím, k jakému účelu bych si chtěl pořídit skener, tak je to k převodu fotek do digitální podoby v nějaké "rozumné" kvalitě hlavně pro snazší prezentaci (na monitoru, mobilu, internetu, ...) a taky jako takovou nouzovou pojistku - archív, kdybych se něco stalo s negativy, tak aby něco koukatelného zůstalo i pro příští generace . Rozhodně nechci negativy sketovat pro účely tisku na nějaké velké formáty a pokud bych chtěl udělat nějakou zvětšeninu, tak bych raději rovnou sáhl po negativu a zvetšováku (doufám, že se k tomu nakonec dostanu). Jinak samozřejmě nějaký dražší a lepší skener by byla jistě lepší volba než ten Epson V600 nebo Canon 9000F, ale profesionální skener s cenou v řádu desítek tisíc mi přijde jako zbytečný luxus, když převážně fotím na digitál a focení na kinofilm je k tomu jen takový doplněk, který mě momentálně polapil nějak víc. Jen ten samotný skener by měl asi větší cenu než celá moje fotovýbava i s počítačem dohromady . Jinak o víkendu mám v plánu vyvolávat zas další film a nový mám už opět založený ve foťáku a skenování prozatím nechám zas na místním fotolabu.
#579
Publikováno 22 říjen 2014 - 16:18:30
#580
Publikováno 22 říjen 2014 - 17:00:54
tak. Negativy skenovat hlavně kvůli náhledum, jakože záloha je to legrační představa Když mi nateče do aťasu, tak mám naději, že negativy třeba vyperu. Když to nenechám zpelsnivět, tak je pořád mám... Ale vykoupanej disk je velice nejistej A že sem zažil podobnejch katastrof...
#581
Publikováno 22 říjen 2014 - 17:47:36
U mě ten sken nemá být jako kvalitativně plnohodnotná "archivní záloha" negativu (zvlášť pokud to budu skenovat nějakým výše zmíněných deskových skenerů), ale opravdu spíš jako pojistka, kdyby se s negativem něco stalo. Pokud budu dělat zvětšeniny, tak budu preferovat jejich tvorbu z negativu a ne z jeho skenu. O archivaci negativů a zvětšenin vs jejich digitální podob by se dalo hodně polemizovat. Je pravda, že negativy i papírové fotky si již prošli mnohem delší zkouškou časem než digitální data. Ale i když budete skladovat negativy a fotky, jak nejlépe budete moct, tak stále se může stát, že přijde požár, povodeň nebo vás může soused vytopit atd. atd. V tomto ohledu mají digitální data jednu podstatnou výhodu a to v jednoduché tvorbě identických kopií, např. fotku můžete mít na doma na disku, tu samou vypálenou na DVD a další identickou kopii třeba někde na serveru v Americe. Kdežto u filmu máte jen jeden originál – negativ a pak kopie – fotky, které už nemusí být úplně identické s originálem, ale to už jsem hodně odbočil. Mám ale jeden příklad ze života, kdysi jsem si nechával vyvolávat jeden barevný film, který jsem si nechal i naskenovat. Doma jsme v té době malovali a než jsem stačil negativ nastříhat a uložit do pergamenových listů, tak mi jej někdo uložil do nějaké krabice a já na film na nějakou dobu zapomněl. Po nějaké době jsem sáček s negativem našel a jaké bylo mé zděšení, když jsem viděl na několika místech ten negativ doohýbaný/dolámaný a zrovna na cenných snímcích . Teď jsem rád, že jsem si ten film nechal i skenovat, poněvadž některé snímky by už byly asi nadobro ztracené.
#582
Publikováno 22 říjen 2014 - 19:16:04
No, teoreticky jsou některé způsoby úschovy binárních dat mnohem trvanlivější a starší, než film. Ale prakticky dneska není nic, na čem by šlo data v moderní, elektronické podobě udržet alespoň tak dlouho, jako na klasickém filmu. Jenže stačí mít pořádek v archivu a pak se jak úschova filmů, tak digitálních dat stává velmi snadnou a bezpečnou. Ohnivzdorný trezor a několik na sobě nezávislých a od sebe fyzicky vzdálených datových úložišť je systém, který má podobné šance na přežití, jako majitel a jeho rodina.
Já zálohuju filmy do digitální podoby v nejvyšší rozumné kvalitě do prastarého formátu a běžně je používám na net, nebo na poslání někomu. Fotky pak dělám jen z některých.
#583
Publikováno 22 říjen 2014 - 19:32:03
Jen mou zkušenost (ale netýká se to výběru skeneru, tak se omlouvám) - také mám období, kdy mám dojem, že potřebuji prezentovat své obrázky honem honem. Takže také občasně skenuji.
Ale když pak chci něco nazvětšovat, stejně si před tím udělám náhledy na papír, protože ono je to přeci jen na papíře nějak jiné. A při tom si vždy potvrdím, že udělat náhledy v komoře je docela rychlejší záležitost, než skenování. To když pak ten celkový čas obojího posčítám, to sakruju co že to dělám za hlouposti.
V době, kdy jsem cvakal také na digitál, také jsem měl představu jak by to bylo pěkné si všechny ty staré negativy převést do počítače. Nikdy jsem to nerealizoval.
Naskenoval jsem několik negativů, ale při tom jsem dostal vždy chuť to dostat na papír lépe, než jsem to udělal dříve, nebo než to měl táta. A z digitalizace nic nebylo. Ono jen toho času, co by to zabralo, když místo toho můžu fotit současnost. Kdo to za mě udělá ?
Když budeš mít fotky na papíře a negativy uschováš někde na jiném místě, máš tak myslím docela dobrou jistotu o zachování snímků do budoucna. Nač stahovat kalhoty, když brok ...
No a skenování. Přidám jeden sken (na Epsonu 2480, ale asi půjdu do 4870, ten umí až formát 4x5"), aby to nebylo jen o povídání, když tu teda není ta galerie ... ostatně, je mi divné, proč nikdo z těch, co si stěžují jak jim tady galerie moc chybí, ještě od té doby nikam nevložili žádnou fotku, když je to tak snadné
Motobiker : neuvedl jsi jaký ohnivzdorný trezor používáš a na kolika stanovištích to máš uložené
Přiložený soubor (y)
#584
Publikováno 22 říjen 2014 - 19:45:55
#585
Publikováno 22 říjen 2014 - 19:53:39
#586
Publikováno 22 říjen 2014 - 20:55:19
LuzJi: Pěkná fotka - kdepak je ta zříceninka?
A fotku jsem nevložil, přestože je to tak snadné, protože vlákno není galerie a protože velký TAZ promluvil...
#587
Publikováno 22 říjen 2014 - 20:57:39
No, já osobně teď negativy přesouvám, takže budou v poměrně slušném trezoru zapuštěném v kamenné zdi v místnosti, kde jsou klenby a není tam nic hořlavého. Jinak dobrý je trezor s popelovou vložkou, ty starší jsou taky docela vkusné. Doteď to bylo v prostoru určeném pro zbraně a munici. Data mám na počítači, na externím disku u počítače a na disku v jiném okrese.
#588
Publikováno 22 říjen 2014 - 21:01:20
Jo a ještě zmíním problematickou věc - diapozitivy, co mám jako dědictví. Jsou zadělané ve skle a i kdybych každý rozdělal, vyčistil, udělal z něj kopii a následně zase dal do skla, nebo jen do rámečku, nikdy to nebude ono. Takhle když je proženu skenerem, archivuju, doladím u těch, co to potřebujou, barevné vady, odstraním prach a vypadá to dobře.
#589
Publikováno 22 říjen 2014 - 21:29:57
LuzJi: Pěkná fotka - kdepak je ta zříceninka?
A fotku jsem nevložil, přestože je to tak snadné, protože vlákno není galerie a protože velký TAZ promluvil...
Dík, je to Pohoří na Šumavě.
To já jen tak popichuji při tom skomírání nudou...
ďuroT : také jsem to zkoušel - s pomocí zvětšováku a mohu potvrdit opravdu lepší výsledek než ze skeneru. Ale zatím jsem se nedopracoval k tomu abych vymyslel jak si co nastavit, abych nemusel snímadlo držet v ruce. Stativ by to řešil, ale jsem holt lenoch.
#590
Publikováno 22 říjen 2014 - 23:02:01
Skenovanie negativov je normalna cinnost, vysledky ktorej su urcene na prezentaciu na digitalnom mediu napr. internet, co je prilezitost ziskat nejaku tu zakazku ...
Na to staci lubovolny skener. Ak ale niekto chce upravovat predlohy tak, aby boli vhodne pre digitalnu velkoformatovu tlac, potom je nejaka minimalna kvalita, pod ktoru sa rozumnou cenou za skener smtrelnik s obcasnou potrebou nedostane.
Ale zalohovanie?
Nejakych 5 rokov dozadu sa odbornici na uchovavanie dat stretli a po 3-dnovom sympoziu dospeli k zaveru, ze uzivatelske data (hudba, dig. fotografia, filmy a texty, ci tabulky) je lepsie rovno z disku vymazat. Aspon sa tak predide sklamaniu z nedostupnosti dat v pripade potreby po kritickom case. O CD-ckach sa ani nebavili!
Film svojou hustotou zaznamu na cm2 je pre digitalne media zatial tazko dosiahnutelny. Ak aj zvolim rozumnu metodu vyberu dolezitych dat vhodnych pre vytvorenie iluzie kontinualnej fotografie, je tu problem chyb. Staci jedna blba chyba a cely obrazok ulozeny v pevnej datovej strukture je nepouzitelny. Dokonca cele HD plne obrazkov. (Namet pre Hitchcocka.)
Co tak RAID polia? A co tak duplikovane RAID polia? No a nesibalo by mi cenou ist na hranicu mojich financnych moznosti? Ked pre CB film je prakticky overena archivacna doba viac ako 100 rokov?
Zhrniem, co mne osobne dava zmysel: Mechanicka zrkadlovka, CB film a papierova fotografia. To je zabava, povznasajuca kratochvila, plnohodnotne hobby, ale aj nezavislost, bezporuchovost a z pohladu dlzky ludskeho zivota prakticky neobmedzena zivotnost.
No a tu sa streta par podivinov, co im toto dava zmysel tiez
#591
Publikováno 23 říjen 2014 - 06:24:02
Ale zatím jsem se nedopracoval k tomu abych vymyslel jak si co nastavit, abych nemusel snímadlo držet v ruce. Stativ by to řešil, ale jsem holt lenoch.
No, ja montujem foťák namiesto hlavy na zväčšováku, a hlavu dám dole na dosku (otočenú, svetlo svieti hore). Je to (bez objektívu) dobrý zdroj difúzneho svetla a krásne to funguje - negatív pekne zaklapnem do rámiku a cvak, cvak.
Pravda, môj zväčšovák je tak vymyslený a toto je postup priamo od výrobcu (Kaiser system V) ale mohlo by to ísť aj s inými.
#592
Publikováno 23 říjen 2014 - 11:10:11
Ahoj, trošku možná bokem, je tady někdo z Prahy, kdo by byl tak moc hodný a naskenoval mi 1 film? Dala jsem to do labu a tam vyšel totálně zrnitý (řešila jsem to v jiném vlákně dřív jako možná špatně vyvolaný film,ale nakonec z toho vylezlo tohle) - prý v závislosti na nízkém rozlišení jejich skeneru (na což mě na začátku neupozornili) a přeexponovaném filmu, aspoň tak mi to řekli, takže to už nikde nechci nést, abych se podruhé nespálila za další 100.
#593
Publikováno 23 říjen 2014 - 11:24:20
Bludičko, chceš-li film dobře oskenovat v Praze, doporučuju poprosit zdejšího nestora Dubrara. Chceš-li zvědět pravdu o svém filmu, pokud je to Č/B, ozvi se (dám ti tel. kontakt a domluvíme se, kdy a kde) a dones film, klidně to dám do zvětšováku a udělám ti papírovou fotku. V poslední době trávím v komoře téměř každý večer, tak to nebude problém.
#594
Publikováno 23 říjen 2014 - 13:52:35
Záleží, jak to máš daleko do Čimic, je to práce na 15-20 minut, klidně to zavez (domluva via SZ) Je ovšem otázka, jestli se ti to bude líbit, naskenovaný čb film opravdu ukáže každičké zrníčko, nemusí se ti to líbit.
Dělám to na makroměch viz ZDE a nějaký příklady čb TADY barva vychází o moc líp, jak je tam jinej princip filmu viz třeba TADY ale zase je docela práce z toho vytáhnout koukatelnou fotku a často to bejvá velmi vyšisovaný a různě barevně ujetý... docela mě překvapilo jako moc jde barevnej materiál do kopru...
Nacvakaný je to za chvilku a dám ti CD s rawama a náhledovejma jpg. Je na tom pak práce ve fotošopu, ale většinou lidem stačí to CD a převrátěji si to doma sami + si s tim můžou hrát. A samozřejmě za to nic nechci, stejně to dělám pořád jak se svejma filmama, tak pro kámoše...
#595
Publikováno 23 říjen 2014 - 14:47:12
Budem sa opakovať - kino na plochom skeneri už nerobím, prefocujem s pomocou difúzneho svetla. Násobne rýchlejšie (10x), pri DSLR+makrosklo aj lepšia kvalita.
ĎuriT - mohol by si sa pls o tom svetle rozpisat trochu viac? Kľudne aj na mail, ak by to robilo problém...
dík
#596
Publikováno 23 říjen 2014 - 17:49:44
no problem! viz vyššie...mám zväčšovák kaiser system V, hlavu (difúznu) dám dole, otočím a hurá - zdroj svetla je na svete! negatív normálne do rámiku ako pri zväčšovaní. ak sa krúti, medzi AN sklo. DSLR ide namiesto hlavy, na tyč zväčšováku.
Inak sa dá použiť aj presvetľovací pult...alebo dáke kutenie s bleskom a pauzákom a škatuľou od topánok
#597
Publikováno 24 říjen 2014 - 09:06:56
Ja mám dva systémy - jeden z nich je princíp zväčšováku ako si popísal. Len so svetlom mám trochu problém, nemôžem dosiahnuť 100perc rovnomerné podsvietenie Na tom druhom systéme používam úsporné žiarivky, tam je na veľkosť kinofilmu a SF 6x45 bez problémov, ale pri väčšom formáte tá rovnomernosť nie je ideálna.
Z tohoto dôvodu som blesk po X neúspešných testoch zavrhol. Tam rovnomernosť nedosiahnem ani pri kinofilme
Chystám sa na výkonové LED, tak som zvedavý, čo to spraví pri negatíve 6x9 a viac...
#598
Publikováno 24 říjen 2014 - 09:36:39
Blesk je bodový zdroj, je potřeba ho předělat na plochej... to jde různejma softboxama, nebo na to práskej přes opálovou destičku... fakt nemá cenu se patlat s placatym skenerem. Když sem byl malej kluk, tak sem ofocoval kino Camedií 3030, udělátor sem měl z tej prostřední tuby od hajzláku a stejně nikdo nenosil odnikud líp naskenovaný filmy, rozhodně ne například od škody... Asi je možný kino naskenovat dobře na placatym skeneru, ale neřekl bych, že taková věc se dá pořídit za rozumný peníze a že se vůbec vyplatí do toho investovat, když stejnak konečnej výsledek jest bromostříbrnej papyrus
#599
Publikováno 24 říjen 2014 - 11:13:48
Opálovú doštičku som neskúšal, ale softboxy som skúsil "X druhov" a blesk som zavrhol... Som zvedavý na tie výkonové LED, rovnomerné rozmiestnenie by mohlo zaručiť rovnomerné podsvietenie - samozrejme s vhodným difuzorom.
Asi určite pôjde kino naskenovať aj flat skenerom, ale v práci mám naskenovať tisíce políčok - kino SF veľký formát nejaké sklo - našťastie ČB neg a dia. A s plocháčom by to asi bolo na antidepres
Zaujímave, že keď som pred ca dvomi rokmi začal zbierať o tomto probléme info, tak som sa stretol s tým, že prefotografovanie negatívov bol považované skôr za podradný spôsob, a odporúčaný mi bol flatskener. Teraz by som povedal, že je to opačné garde, a určite to nie je tým, že by dslr za dva roky kvalitatívne o toľko pokročili
#600
Publikováno 24 říjen 2014 - 18:23:20
Také používám k digitalizaci zvětšovák, a to Magnifax 3a. S rovnoměrností osvětlení problém nemám, jenom mě napadlo, jestli má kondenzor nějaký vliv na zvýraznění zrna vs zvětšovák s difuzorem. Někdy je to zrno až moc brutální. Ale i tak to považuji za dokonalejší způsob než deskový skener. A hlavně mi to umožňuje vyfotit políčko na několik snímků s následným složením a převést z negativu maximum informací.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních