...kopor by sa zisiel
Ale az budu uhorky. A tie su este len plantami. U na sje to nejake cele pozadu.
Publikováno 4 červen 2017 - 12:25:20
...kopor by sa zisiel
Ale az budu uhorky. A tie su este len plantami. U na sje to nejake cele pozadu.
Publikováno 4 červen 2017 - 14:42:23
Kôpor bude celé leto, treba si prísť natrhať....kopor by sa zisiel
Ale az budu uhorky. A tie su este len plantami. U na sje to nejake cele pozadu.
Publikováno 5 červen 2017 - 06:14:31
Díky všem za reakce!
Fire: Děkuji za tu informaci s tím násobkem o tom jsem neslyšel. A taky o tom vnímání skenu. Je fakt, že jsem jej považoval za něco, co už má být téměř hotový výstup a v postprocesu je potřeba doladit jen drobnosti jako ořez, kontrast, jas.
Nakadah: Díky za ukázky podle kterých si mohu udělat představu o skenování, které dělá někdo jiný.
JirkaM: Právě kvůli tomu velkému počtu vlivů mám problém s tím, kde může být nějaký problém. Je fakt, že většina fotek jsou fotografovány v rychlosti. Tedy, že nebylo moc času zabývat rychlostí závěrky, expozicí atd, takže si myslím, že něco mohly udělat i časy okolo 1/125 a případně nepřesné zaostření. Známý, co bydlí v Praze také vlastní canoscan, ale už to prý na něm vzdal a dělá z něj jen náhledy. Protože má kamoše ve fotolabu, tak vybrané snímky zanese jemu, který to naskenuje na profi skeneru. A to jsou prý teprve obrazy. Napadlo mě to taky vyzkoušet. Zanést pár políček do fotolabu, nechat si to naskenovat a porovnat. Za jedno políčko o velikosti 3130x2075 pix chtějí 17Kč a 6774x4492 pix za 40Kč... Bude pro nějaké srovnání stačit ta menší velikost?
Publikováno 5 červen 2017 - 06:24:13
Možná by se vyplatilo zkusit jedno políčko nechat naskenovat na obě velikosti, a porovnat si to sám, která je pro tebe ta pravá....
Publikováno 5 červen 2017 - 07:36:43
To je dost drahá cena. Fotolab kam to nosím já, si vezme 80Kč za naskenování celého kinofilmu 36 snímků - 1600DPI což mi stačí (když je to včetně vyvolání filmu). Jako je to ostřejší než z CanoScanu, byť se mi sem tam nelíbí barevné podání.
Hele ono z deskového skeneru (v této cenové třídě) toho fakt víc nevytáhneš. Leda bys měl toto - https://www.paladix....php?adid=413530.
Publikováno 5 červen 2017 - 09:17:50
Na fotografiu 20x30 treba 8 milionov bodov. Nie viac. Menej znesie podla motivu. Ale tlko sa pouziva. 8 milionov bodov je v principe hranica. Ked je nieco dobre na A4 pri pozorovacej vzdialenosti na predpazenie, ptom je to dobre aj na 30x45, z umerne vacsej vzdialenosti. A urcite sa to znasie aj na billboarde, ked ides okolo autom. 8 milionov bodov.
Ak chces, aby oko neurazilo pozorovatela, co prave o tvojom tvojom obrazku niekdo na vernisazi keca s vinkom v ruke, potom na 40x60 cm treba bodov viac. 40cm je asi 18 palcov a 60cm je asi 24 palcov. 18 palcov x 300 bodov na polec dava 5400 bodov, 24 palcov x 300 bodov na palec dava 7200 bodov. Teda obrazok o 5400x7200 bodov. Ak sa bavime o nasobkoch, potom obrazok s 39 milionom bodov staci na vytlacenie fotografie, kde sa da este lupou citat detail. Napada ma mapa CSSR pri mierke 1:500 000 . My ostatni vieme, ze pre tlacenie tak velkych obrazov staci mierka 150 bodov na palec, teda obsahom asi stvrtina, vraciam sa k tym 8 milionom bodov, co "asi" tak koresponduje s poziadavkami.
Je uplne jasne, lipnut na 300bodoch/palec nie je ucelne. Pokojne si vystacim s 288, ci 234 bodmi (nahodne vybrate cisla z intervalu 150 az 300). Preto onen sken 6774x4492 by bol vhodny aj pre 40x60cm, ale pokojne pre 60x90 cm. Teda aspon co sa tyka obsaznosti.
Je uplne jasne, ze existuje uz len nevela skenerov, ktore naskenuju kinofilmove policko s vacsim mnozstvom dat, ktore by zmysluplne odpovedali obsahu na filme. Existuje hranica, za ktoru sa nedostane ani objektiv v kombinacii s filmom a vyvolavanim. A kolko to je? Niekde asi 100 ciarociek na milimeter. Cili 2400 x 3600 ciarociek. (Pocet ciar/mm a DPI su odlisne veliciny, obe hovoria o obsahu informacie, ale kazda popisuje inu oblast - jedna sa tyka analogovej fotografie, druha digitalnej. Iba velmi vzdialene sa da povedat, ze jedna ciara reprezentuje jeden pixel, pretoze to nie je ulna pravda. Jedna ciara je totiz reprezentovana dvoma az dvoma rovnako sirokymi ciarami pri sebe, jedna biela a druha cierna. O pomere denzit medzi nimi a zachovanim tohto pomeru po prechode skumanou sustavou v zavislosti na obrazovej frekvencii hovori MTF. Takto tazke to mame my, analogisti, digitalistom satci dpi.)
Publikováno 5 červen 2017 - 10:46:49
meCZoun: No, to bude asi nejlepší varianta. Někdy rychleji píšu, než přemýšlím.
Nakadah: Tak to jsi z levného kraje. U nás jen vyvolání negativu stojí 89Kč + dalších 39Kč při souběžném naskenování filmu na 1565x1037pix
Keko: Díky, večer nastuduji.
Údajně je dobře použitelný pro domácí skenování Nikon Super CoolScan 4000 ED.
http://www.ebay.com/...er/172713820513
Publikováno 5 červen 2017 - 12:36:49
OK. Zajímalo by mě, o kolik lepší ten Vuescan ve skutečnosti je (co se týče černobílých fotek). Máš naskenované nějaké vzorky na porovnání, které bys sem mohl vložit? Nemám chuť ani čas to zkoušet u sebe, mám už zaběhlé workflow ve ScanGearu a docela mi to vyhovuje. Ale kdyby byl Vuescan o třídu lepší, budu o něm uvažovat.
Ještě bych chtěl podotknout, že veškeré negativy skenuju na 2400 DPI. Vyšší rozlišení nemá u tohoto skeneru ani smysl, vzhledem k omezením na úrovni hardwaru (skutečné optické rozlišení skeneru).
Můžu se zeptat na nastavení, jaké používáš v tom svém scangearu? Pokud to není tajné? Jestli nemám třeba něco nevhodně nastavené pro to skenování.
Ahoj, nejsem tady úplně každý den a nemám teď ten skener po ruce. Jakmile se k němu dostanu (snad tento týden), pošlu ti to nastavení. Ale netvrdím, že je to nelepší možná kombinace hodnot, určitě by někdo dokázal dostat ze ScanGearu víc.
Publikováno 5 červen 2017 - 12:40:48
Přikládám nijak neupravovaný scan z negativu Kodak color 200 push na 400. Na to se nedá ani dívat...
Tohle se opravdu moc nepovedlo. Zkoušel sis pohrát s šoupátky jak je vyznačeno dole? Barvu v negativu běžně nedělám, ale tipuju, že by ti to mohlo pomoct. Já ty volby teď nemám aktivní, protože není připojený skener.
2017-06-05 13_37_45-ScanGear.png 12,63K 13 Počet stažení
Publikováno 5 červen 2017 - 13:13:39
Přikládám nijak neupravovaný scan z negativu Kodak color 200 push na 400. Na to se nedá ani dívat...
Tohle se opravdu moc nepovedlo. Zkoušel sis pohrát s šoupátky jak je vyznačeno dole? Barvu v negativu běžně nedělám, ale tipuju, že by ti to mohlo pomoct. Já ty volby teď nemám aktivní, protože není připojený skener.
2017-06-05 13_37_45-ScanGear.png
Ne. U tohoto negativu jsem o nezkoušel. U jiných ano, ale moc mě to nezaujalo. Vyzkouším však, díky.
Publikováno 23 červen 2017 - 09:44:34
Z mých prozatímních pokusů se skenováním vychází nejlépe metoda, kterou už tu kdosi popsal o pár příspěvků výše. Tedy, že negativ naskenuji jako pozitivní barevný negativ bez úprav a poté v programu PhotoScape (celkem dobrý program volně ke stažení) negativ invertuji. Poté už jen odstraním onen modrý závoj. Přikládám ukázku takto naskenované fotky pořízené na HipHop koncertu v rámci výstavy Kmeny 90. Zajímavé je, že se stále jedná o negativ Kodak Color 200, se kterým jsem měl při klasickém postupu velké problémy, jak jsem popsal v dřívějších vláknech a ukázkách.
Publikováno 23 červen 2017 - 09:44:34
Z mých prozatímních pokusů se skenováním vychází nejlépe metoda, kterou už tu kdosi popsal o pár příspěvků výše. Tedy, že negativ naskenuji jako pozitivní barevný negativ bez úprav a poté v programu PhotoScape (celkem dobrý program volně ke stažení) negativ invertuji. Poté už jen odstraním onen modrý závoj. Přikládám ukázku takto naskenované fotky pořízené na HipHop koncertu v rámci výstavy Kmeny 90. Zajímavé je, že se stále jedná o negativ Kodak Color 200, se kterým jsem měl při klasickém postupu velké problémy, jak jsem popsal v dřívějších vláknech a ukázkách.
Publikováno 23 červen 2017 - 11:39:46
Punkomat: Ty barvy mi prijdou trosinku ujete - dokonce i na to, ze jde o HipHop koncert.
Publikováno 23 červen 2017 - 11:50:24
Mnojo, je to nataženo dost do modra. ale což, umělecký záměr se počítá...
Publikováno 23 červen 2017 - 12:05:14
Já totiž nevím jak ten modrý obal, který tam zůstane po inverzi negativu správně odstranit... Použil jsem funkci vysokou automatickou úroveň. A ten výsledek trochu do modra mi nepřijde špatný. I když chápu, že pro někoho to bude důvod k značení hipsterství
Publikováno 23 červen 2017 - 12:07:44
ja obcas pouzivam : https://www.iamtheje...tive-film-scans
scan do raw formatu a vo "fotosope" spustim to makro
Mám na mysli tento modrý závoj vyobrazený v odkaze.
Publikováno 23 červen 2017 - 15:13:07
Vyprdni se na automatické funkce. Všechny tyto úpravy se dají dělat pomocí úpravy jednotlivých kanálů a jejich křivek. Nic víc k vytvoření neutrálního pozitivu nepotřebuješ.
Publikováno 23 červen 2017 - 15:19:58
Vyprdni se na automatické funkce. Všechny tyto úpravy se dají dělat pomocí úpravy jednotlivých kanálů a jejich křivek. Nic víc k vytvoření neutrálního pozitivu nepotřebuješ.
Jo, jak jsem znovu citoval ten článek, tak jsem si uvědomil, že to tam vlastně ukazují. Zkusím to, jak píšeš.
Publikováno 24 červen 2017 - 16:32:58
Vyprdni se na automatické funkce. Všechny tyto úpravy se dají dělat pomocí úpravy jednotlivých kanálů a jejich křivek. Nic víc k vytvoření neutrálního pozitivu nepotřebuješ.
Tady bych ještě poprosil o dovysvětlení (ať už Berranecka nebo ostatní). Určitě jde úpravou křivek udělat divy a obarvit si to dle libosti. Co když ale chci, aby Portra vypadala jako Portra, Ektachrome jako Ektachrome, Orwochrome jako Orwochrome atd.? Už jsem to psal výše, takže se omlouvám za opakování, ale jde mi o nalezení něčeho jako "referenčního bodu", u kterého bych rád začal a zásahy pak už dělal uvědoměle. Zamknutí barvy ve VueScanu se mi příliš neosvědčilo - barvy vypadají asi tak, jako bych do každý vrazil půl kýble šedo-béžové. Třeba to ale tak je .
Zeptal bych se tedy úplně polopaticky: Existuje něco jako "korektně naskenovaný barevný negativ", kde je na obrazovce to, co na filmu? Nebo je to jen chyméra a existují jen osobní preference P. T. fotografů a je tudíž 1000 pravd? Myslím něco jako elektronickou podobu předepsané filtrace na filmu pro barevné zvětšování - tuším, že něco takového existovalo.
Předem moc díky.
Publikováno 24 červen 2017 - 18:02:13
Prosím o radu. Skenuji teď negativy a můj skener CanoScan 9000F začal dělat to, že poté, co provede skenování, jsou naskenovaná políčka naskenovaná způsobem, že " půl z jednoho, půl z druhého ", viz foto naskenovaného políčka. Jsou to jen některá políčka, neudělá to u všech. Zkoušel jsem zjistit, proč to dělá ale nepodařilo se mi. Nejdříve mě napadlo, že je to tím, žejdna část negativu byla kratší, takže v kolejnici byl kus prázdný a software to nějak špatně vyhodnotil. Ale dělá mi to i u celých negativů, tedy že je v kolejnici negativ o šesti políčcích. Zkoušel jsem vypnout a zapnout a taky nic. Nenapadá vás něco? Do teď vše v pohodě.
Publikováno 24 červen 2017 - 18:27:07
Prosím o radu. Skenuji teď negativy a můj skener CanoScan 9000F začal dělat to, že poté, co provede skenování, jsou naskenovaná políčka naskenovaná způsobem, že " půl z jednoho, půl z druhého ", viz foto naskenovaného políčka. Jsou to jen některá políčka, neudělá to u všech. Zkoušel jsem zjistit, proč to dělá ale nepodařilo se mi. Nejdříve mě napadlo, že je to tím, žejdna část negativu byla kratší, takže v kolejnici byl kus prázdný a software to nějak špatně vyhodnotil. Ale dělá mi to i u celých negativů, tedy že je v kolejnici negativ o šesti políčcích. Zkoušel jsem vypnout a zapnout a taky nic. Nenapadá vás něco? Do teď vše v pohodě.
A když děláš náhled, tak je ten ořez v pořádku? Jináč taky v návodu varují, že mezi filmem a koncem rámečku nesmí být fuka v té horní části u kloubu víka. Dole by to vadit ničemu nemělo.
Publikováno 24 červen 2017 - 18:30:10
Zeptal bych se tedy úplně polopaticky: Existuje něco jako "korektně naskenovaný barevný negativ", kde je na obrazovce to, co na filmu? Nebo je to jen chyméra a existují jen osobní preference P. T. fotografů a je tudíž 1000 pravd? Myslím něco jako elektronickou podobu předepsané filtrace na filmu pro barevné zvětšování - tuším, že něco takového existovalo.
Předem moc díky.
... kdysi mne Fabius zasvěcoval do skenování ....u barevných negativů nejvíce zdůrazňoval: skenuj jako pozitiv, upravuj později - např. v PS... takže z toho dedukuji, že "korektně naskenovaný barevný negativ" asi nezná ani on...
Publikováno 24 červen 2017 - 18:36:50
Prosím o radu. Skenuji teď negativy a můj skener CanoScan 9000F začal dělat to, že poté, co provede skenování, jsou naskenovaná políčka naskenovaná způsobem, že " půl z jednoho, půl z druhého ", viz foto naskenovaného políčka. Jsou to jen některá políčka, neudělá to u všech. Zkoušel jsem zjistit, proč to dělá ale nepodařilo se mi. Nejdříve mě napadlo, že je to tím, žejdna část negativu byla kratší, takže v kolejnici byl kus prázdný a software to nějak špatně vyhodnotil. Ale dělá mi to i u celých negativů, tedy že je v kolejnici negativ o šesti políčcích. Zkoušel jsem vypnout a zapnout a taky nic. Nenapadá vás něco? Do teď vše v pohodě.
A když děláš náhled, tak je ten ořez v pořádku? Jináč taky v návodu varují, že mezi filmem a koncem rámečku nesmí být fuka v té horní části u kloubu víka. Dole by to vadit ničemu nemělo.
Ono to právě dělá už při náhledech. Nahoře u kloubu mezery nemám, dole ano. Ale dělá to, i když tam ty mezery nejsou dole ani nahoře.
Publikováno 24 červen 2017 - 19:42:23
Kedysi sa dali obstarat sady v kontrolovanych podmienkach naexponovanych a vyvolanych filmovych stripov pod zanckou Aperion True Balance Kit.
Takto to vyzeralo:
http://www.ebay.ca/i...WsAAOSwk1JWcIHx
Bolo to drahe a malo to kratku expiracnu dobu. To znamena, ze dnes sa uz stare ani nedaju pre nejake presne nastavovanie pouzit.
V sucasnosti sa negativy vyhodnocuju pomocou zlozitych algoritmov bez toho aby sa zadavala znacka a model filmu. Nieco ako: Hladam odpoved na otazku, ci existuje stav, kedy je medzi farbami najvacsi kontrast.
Moderny skener je vzdy zalozeny na vykonnom softveri.
Publikováno 24 červen 2017 - 22:03:15
Prosím o radu. Skenuji teď negativy a můj skener CanoScan 9000F začal dělat to, že poté, co provede skenování, jsou naskenovaná políčka naskenovaná způsobem, že " půl z jednoho, půl z druhého ", viz foto naskenovaného políčka. Jsou to jen některá políčka, neudělá to u všech. Zkoušel jsem zjistit, proč to dělá ale nepodařilo se mi. Nejdříve mě napadlo, že je to tím, žejdna část negativu byla kratší, takže v kolejnici byl kus prázdný a software to nějak špatně vyhodnotil. Ale dělá mi to i u celých negativů, tedy že je v kolejnici negativ o šesti políčcích. Zkoušel jsem vypnout a zapnout a taky nic. Nenapadá vás něco? Do teď vše v pohodě.
A když děláš náhled, tak je ten ořez v pořádku? Jináč taky v návodu varují, že mezi filmem a koncem rámečku nesmí být fuka v té horní části u kloubu víka. Dole by to vadit ničemu nemělo.
Ono to právě dělá už při náhledech. Nahoře u kloubu mezery nemám, dole ano. Ale dělá to, i když tam ty mezery nejsou dole ani nahoře.
Asi to nebude chyba skeneru, ale spíš softu. (Skenuješ ve Vue?) Aby mi software přesně našel automaticky všechna políčka, to se mi nestalo snad ani jednou. Pokaždé to musím manuálně dotahovat, pokud chci mít políčka celá. Dokonce i když jsou negativy bohatě kryty. Většinou to ale bývá o kousek, tohle u tebe vypadá na chybu v nastavení.
Publikováno 24 červen 2017 - 22:07:48
Kedysi sa dali obstarat sady v kontrolovanych podmienkach naexponovanych a vyvolanych filmovych stripov pod zanckou Aperion True Balance Kit.
Takto to vyzeralo:http://www.ebay.ca/i...WsAAOSwk1JWcIHx
Bolo to drahe a malo to kratku expiracnu dobu. To znamena, ze dnes sa uz stare ani nedaju pre nejake presne nastavovanie pouzit.
V sucasnosti sa negativy vyhodnocuju pomocou zlozitych algoritmov bez toho aby sa zadavala znacka a model filmu. Nieco ako: Hladam odpoved na otazku, ci existuje stav, kedy je medzi farbami najvacsi kontrast.
Moderny skener je vzdy zalozeny na vykonnom softveri.
Díky, Keko, lámal jsem si hlavu, jak se tohle řeší v profesionálních provozech. Přišlo mi divné, že by měl např. Škoda nějaké presety na každou emuzi.
Publikováno 24 červen 2017 - 22:20:36
Kedysi sa dali obstarat sady v kontrolovanych podmienkach naexponovanych a vyvolanych filmovych stripov pod zanckou Aperion True Balance Kit.
Takto to vyzeralo:http://www.ebay.ca/i...WsAAOSwk1JWcIHx
Bolo to drahe a malo to kratku expiracnu dobu. To znamena, ze dnes sa uz stare ani nedaju pre nejake presne nastavovanie pouzit.
V sucasnosti sa negativy vyhodnocuju pomocou zlozitych algoritmov bez toho aby sa zadavala znacka a model filmu. Nieco ako: Hladam odpoved na otazku, ci existuje stav, kedy je medzi farbami najvacsi kontrast.
Moderny skener je vzdy zalozeny na vykonnom softveri.Díky, Keko, lámal jsem si hlavu, jak se tohle řeší v profesionálních provozech. Přišlo mi divné, že by měl např. Škoda nějaké presety na každou emuzi.
Mohol by mat, je tam na to miesto.
Vsetky negativy sa potom skenuju nejako, ale ten jeden, pre ktory sa vytvori specialny kanal, tam sa bude prihliadat este k nejakym nastaveniam. Trev´bars, ked podexponovane policka tahaju do zelena, vyrovna tuto vadu v ramci automatickeho vyhodnocovania. Kazde policko vsak vidi nejaky operator a ten este moze (a mal by) nejako zasiahnut. Ak mu pride podexponovane policko zmienovanho negativy, nemusi dvakrat tuknut na tlacitko, ktorym sa pridava purpurova...
Publikováno 24 červen 2017 - 22:39:11
Zeptal bych se tedy úplně polopaticky: Existuje něco jako "korektně naskenovaný barevný negativ", kde je na obrazovce to, co na filmu? Nebo je to jen chyméra a existují jen osobní preference P. T. fotografů a je tudíž 1000 pravd? Myslím něco jako elektronickou podobu předepsané filtrace na filmu pro barevné zvětšování - tuším, že něco takového existovalo.
Předem moc díky.
Barevný negativ se dá naskenovat hůř nebo líp, ale není jediný správný způsob převedení na pozitiv. Každý si musí najít svoji cestu jak naskenovat a invertovat. Navíc co může fungovat třeba pro Portru nemusí pro Ektar...
Ber to ale jako výhodu a prostor pro autorskou licenci a práci s barvama. Barevný negativ je v podstatě jen polotovar, se kterým se dá (a musí) dál pracovat
Publikováno 25 červen 2017 - 05:36:36
Prosím o radu. Skenuji teď negativy a můj skener CanoScan 9000F začal dělat to, že poté, co provede skenování, jsou naskenovaná políčka naskenovaná způsobem, že " půl z jednoho, půl z druhého ", viz foto naskenovaného políčka. Jsou to jen některá políčka, neudělá to u všech. Zkoušel jsem zjistit, proč to dělá ale nepodařilo se mi. Nejdříve mě napadlo, že je to tím, žejdna část negativu byla kratší, takže v kolejnici byl kus prázdný a software to nějak špatně vyhodnotil. Ale dělá mi to i u celých negativů, tedy že je v kolejnici negativ o šesti políčcích. Zkoušel jsem vypnout a zapnout a taky nic. Nenapadá vás něco? Do teď vše v pohodě.
A když děláš náhled, tak je ten ořez v pořádku? Jináč taky v návodu varují, že mezi filmem a koncem rámečku nesmí být fuka v té horní části u kloubu víka. Dole by to vadit ničemu nemělo.
Ono to právě dělá už při náhledech. Nahoře u kloubu mezery nemám, dole ano. Ale dělá to, i když tam ty mezery nejsou dole ani nahoře.
Asi to nebude chyba skeneru, ale spíš softu. (Skenuješ ve Vue?) Aby mi software přesně našel automaticky všechna políčka, to se mi nestalo snad ani jednou. Pokaždé to musím manuálně dotahovat, pokud chci mít políčka celá. Dokonce i když jsou negativy bohatě kryty. Většinou to ale bývá o kousek, tohle u tebe vypadá na chybu v nastavení.
Díky za tvé odpovědi. Skenuju ve VueScanu. Doposud mi to právě našlo vždy přesně ty políčka. Ani jsem nezaznamenal, že by to v tom softwaru šlo nějak napravovat ručně.
Publikováno 25 červen 2017 - 14:07:04
Tak on to ten skener dělá jen při skenování barevného negativu, který skenuji jako pozitivní barevný negativ. Pokud dám normální skenování, tedy nastavím skenování barevného negativu, tak jsou políčka zobrazena správně.
Publikováno 26 červen 2017 - 14:33:24
Moje posledné postrehy zo skenovania negatívov. Skenujem na Epson V600.
Ak je film správne exponovaný a vyvolaný, tak stačí aj EpsonScan softvér, ktorý je pribalený k skeneru. Navyše celkom slušne mi z neho lezú aj skeny z farebných filmov, bez nutnosti nejakých väčších zásahov v postprocese. Iba zrno je výraznejšie ako z Vuescanu, ale na prezentáciu na web to bohato stačí.
Vuescan používam skôr pri filmoch kde je nejaká tá odchýlka v expozícii, alebo pri pre/pod-volanom filme, kde sa dá vela zachrániť viacnásobným skenovaním. ČB filmy vychádzajú dobre, horšie je to s niektorými farebnými neg. napr. Ektar je dosť tvrdý oriešok čo sa týka farebných posunov. Prednastavené profily sú de facto nepoužitelné, a aj po manuálnej kalibrácii výsledok ťahá divne domodra. Sranda je, že s EpsonScanom tento problém nieje.
Tak či onak, sken je iba polotovar, ktorý treba ďalej spracovať.
Publikováno 26 červen 2017 - 15:30:32
Tak on to ten skener dělá jen při skenování barevného negativu, který skenuji jako pozitivní barevný negativ. Pokud dám normální skenování, tedy nastavím skenování barevného negativu, tak jsou políčka zobrazena správně.
Sorry, Punkomat, ale nepochopil som význam spojenia "pozitivní barevný negatív".
Publikováno 26 červen 2017 - 20:30:15
Tak on to ten skener dělá jen při skenování barevného negativu, který skenuji jako pozitivní barevný negativ. Pokud dám normální skenování, tedy nastavím skenování barevného negativu, tak jsou políčka zobrazena správně.
Sorry, Punkomat, ale nepochopil som význam spojenia "pozitivní barevný negatív".
Citoval jsem možnost nastavení skeneru pro skenování. Je to nastavení pro diapozitiv.
Publikováno 26 červen 2017 - 21:16:06
Aha, už chápem.
Ja mám skener Canon 6800, skenujem na 2600 dpi, čo by malo byť maximálne optické rozlíšenie podľa výrobcu. Používam originálny softvare FotoStudio 5,5 dodaný ku skeneru, fotky ukladám v TGA a potom ich upravujem (orez, kontrast apod.) v Adobe Fotoschop a prevediem do jpg. Ono to TGA má trochu veľký objem, jpg má okolo troch mega. Rozlíšenie je pre mňa dostatočné, pre mňa je to vlastne taký náhľadový archív, podľa ktorého ľahko a rýchle nájdem potrebný negatív. Ale ináč, podľa skúsenosti, z takýchto skenov vytlačím fotku v pohode A4, väčšiu som zatiaľ neskúšal.
Publikováno 26 červen 2017 - 21:48:43
Publikováno 26 červen 2017 - 23:00:50
Každému, čo jeho jest...
pokiaľ niekomu vyhovuje ten prechod medzi médiami a úkony s tým spojené, tak nech skenuje o sto šesť. Nech je mu to priane a výsledok nech je mu k potešeniu a prospechu.
Keď uvažujem výsledok v digitálnej podobe, fotím digitálne. Nielen kvoli citelnej úspore peňazí.
Ale Inak volím klasiku a teší ma, keď mozem s fotkami v rukách s ľudmi nad nimi pokecať.
Nebudem ďalej tému pleveliť.
Publikováno 26 červen 2017 - 23:36:39
Chalani, som len zvedavá, prečo skenujete. Kým som nerobila pod zväčšovákom, tiež som skenovala, robila som 1 políčko často parciálne a následne som celý obraz skladala v PS, aby som tam mala všetko, čo bolo na filme. Žiadny Lab mi nedal taký výstup.
Len som časom zistila, že mi to na nič nie je, lebo i tak som to nedávala tlačiť.
So zväčšovákom ťažko aploudneš fotku na interneta.
Publikováno 27 červen 2017 - 05:51:54
V těch skenech jednotlivých negativů jsou hrozně velké rozdíly, které si neumím vysvětlit, co je způsobuje. Stejná značka negativu, stejný objektiv, stejný fotoaparát (který měřil expozici), stejný fotolab který negativ zpracovával, stejný skener a software. Výsledky jsou však zcela a naprosto odlišné. Zatímco u dřívějších negativů Fuji C200 byly výsledky tragické a mnohdy nepoužitelné (viz předchozí příspěvky), tak u stejného negativu skenování bez větších následných úprav (kontrast, ořez), pro mě dobrý výsledek. Ale možná tam jen nevidím to, co bych měl vidět.
Publikováno 27 červen 2017 - 13:58:39
nepouzivas tam nejake automaticke nastavenie?
Publikováno 27 červen 2017 - 16:08:00
Ne, nepoužívám. Proč?
Publikováno 27 červen 2017 - 16:11:29
Jedině, že by takovou velkou změnu způsobilo, že jsem změnil nastavení z obyčejného barevného skenování na barevné skenování se 48bit hloubkou a začal soubory po ukončení skenování ukládat jako tiff namísto jpeg. Moc tomu nerozumím, ale co jsem z jednotlivých diskuzí vyčetl, tak je to prý lepší.
Publikováno 27 červen 2017 - 16:27:03
Jaj, ja mobilom cvaknem hotovú fotku. Kvôli tomu, na akých displejoch a nekalibrovaných presarurocaných monitoroch to bežní užívatelia pozerajú, mi skenovanie prišlo ako mrhanie času.So zväčšovákom ťažko aploudneš fotku na interneta.Chalani, som len zvedavá, prečo skenujete. Kým som nerobila pod zväčšovákom, tiež som skenovala, robila som 1 políčko často parciálne a následne som celý obraz skladala v PS, aby som tam mala všetko, čo bolo na filme. Žiadny Lab mi nedal taký výstup.
Len som časom zistila, že mi to na nič nie je, lebo i tak som to nedávala tlačiť.
Publikováno 29 červen 2017 - 12:17:01
Je pravda, ze sam skenuju pro svuj pocitac, kde delam "archiv k nahlednuti pred zvetsovanim" do tiff (ze zvyku, pouzival jsem ten format uz pred davnou dobou) a mam to jako nedilnou soucast archivu negativu. Je na tom videt kdejaka nedokonalost, muzu si dopredu namyslet, jaky orez udelam... Tim minimalizuju manipulaci s negativem jen na samotny proces a je to vsechno rychlejsi. Zvetsovani funguje stejne, akorat nahledy mam na obrazovce.
Ovsem kdyz to nekdo pribuzny, nebo znamy chce videt digitalne (posilat fotky 2000km daleko na vsechny strany se mi nechce), tak to musim upravit pro jejich stroj. Snizim kvalitu, zvysim kontrast, vyvazim prepaleni svetel.
Ale je pravda, ze mit ty, kterym chci fotky ukazovat, v dojezdove vzdalenosti, bylo by toho skenovani asi min a zvetsovani vic. Jeste nemam na soucasne adrese hotovou temnou komoru (najemni byt, tak vymyslim zatemneni bez vetsich zasahu).
Publikováno 30 červen 2017 - 14:02:06
@punkomat cize si nastavujes pri scanovani krivky sam ? skus spravit screenshot nastaveni a dat ho sem
Publikováno 1 červenec 2017 - 08:40:29
@punkomat cize si nastavujes pri scanovani krivky sam ? skus spravit screenshot nastaveni a dat ho sem
PC amaterismus... nevím, kam se mi ten obrázek ze screenshotu uloží. Posílám fotku z mobilu. S tímto nastavením nyní skenuji, dle doporučení zde na temné, že různými úpravy podsvícení atd. přicházím o data z negativu.
Zároveň se chci zeptat, jak je to se skenováním do toho JPEG. Kvůli službám ve fotolabu. Za naskenované políčko do JPEG v rozlišení 6774x4492pix požadují 40kč. Za stejné rozlišení do souboru TIFF požadují 110kč. Údajně jsou skeny do JPEG s velkou ztrátou dat. Je ten rozdíl natolik markantní oproti skenu do TIFF? Mám na mysli při běžném pohledu na fotografii ne detailní výřezy. Protože 110 kč za jedno políčko nikomu platit nebudu.
Publikováno 1 červenec 2017 - 12:51:46
no tak podla mna scanujes na automaticke nastavenie..preto mas rozdiely, on ten software sa snazi dosiahnut ideal ale kazde poclicko moze mat ine svetelne podmienky...preto take rozdiely
tiff je lepsi pre postprocess, horsi na skladovanie kedze je bez kompresie je vacsi..do tiffu si mozes scanovat aj ty a potom carovat vo photoshope.
Publikováno 1 červenec 2017 - 13:30:20
JPEG = 8bit/kanál. TIFF může být třeba 16bit/kanál. Tj tam kde třeba červený kanál v JPEGu (24bit = 3x8bit RGB) má jen 256 hodnot, v TIFFu má 65536 hodnot (48bit = 3x16bit). Takže se z toho pak dá daleko víc kouzlit. Nemluvě o kompresních artefaktech v JPEGu. Jinak teda klobouk dolu před fotolabem, ty ceny jsou dobrá zlodějina. Že bych švihl oběma svými aktuálními pracemi a začal se luxusně živit jen skenováním za tyhle ceny?
Publikováno 1 červenec 2017 - 13:33:45
Uhorky už sú, práve zaváram. Kôpor je stále k dispozícii....kopor by sa zisiel
Ale az budu uhorky. A tie su este len plantami. U na sje to nejake cele pozadu.
Publikováno 1 červenec 2017 - 13:33:58
A lze nějak poradit, jak si skenovat s vlastním nastavením? Tedy podle čeho nastavit pro konkrétní film? On ten software stejně moc nastaven nemá. To co popisuješ tuším platí pro skenování u jednoho negativu. Tedy, že on ten software nějak ty políčka zprůměruje. Já jsem měl na mysli, že jsou tem velké rozdíly v kvalitě podání barevnosti mezi jednotlivými celými negativy.
Ano, do TIFF už také skenuji. Jen jsem uvažoval o variantě, kdy na tom svém skeneru budu dělat jen náhledy a to, co má nějakou kvalitu si nechám od profesionálu v labu. Ale pokud chtějí 110Kč za jedno políčko, tak to pro mě nepřipadá v úvahu.
Publikováno 1 červenec 2017 - 13:37:26
JPEG = 8bit/kanál. TIFF může být třeba 16bit/kanál. Tj tam kde třeba červený kanál v JPEGu (24bit = 3x8bit RGB) má jen 256 hodnot, v TIFFu má 65536 hodnot (48bit = 3x16bit). Takže se z toho pak dá daleko víc kouzlit. Nemluvě o kompresních artefaktech v JPEGu. Jinak teda klobouk dolu před fotolabem, ty ceny jsou dobrá zlodějina. Že bych švihl oběma svými aktuálními pracemi a začal se luxusně živit jen skenováním za tyhle ceny?
Díky za osvětu. Ty ceny jsou fakt šílený, to se zbláznili...
0 členů, 4 návštěvníků, 0 anonymních