Duuri: S tím vlastním nastavením předpokládám, že máš na mysli, že budu hýbat sám s křivkami. To jsem trochu zkoušel, ale moc efektivní mi to nepřišlo. Neví někdo, kde lze normálně zakoupit vuescan s licencí? Nějak jsem nic nevygooglil. Jen jsem stáhnul nějaké zkušební verze. Tam se po úpravě na fotografii zobrazovali bankovky, které měli po zaplacení za vuescan zmizet. Tímto způsobem ale nechci tento software pořizovat. Přišlo mi to nedůvěryhodné.
Skenování negativů
#801
Publikováno 1 červenec 2017 - 13:42:18
#803
Publikováno 27 říjen 2017 - 09:22:40
Zkoušel jsem skenovat čb negativ na skeneru hp 4370. Snad jsem to nastavil všechno správně, ale po uložení je naskenovaný obrázek úplně černý i když před uložením je v programu Vuescan vidět. Nemám s tím zkušenosti, něco dělám asi špatně (formát výstupního obrázku apod. Bude někdo schopen mi poradit? Děkuji.
#805
Publikováno 27 říjen 2017 - 17:08:01
Zatím nevím co s tím. Neotevře to PS, Zoner a Malování. Musím zkoušet znova ten scan.
#806
Publikováno 27 říjen 2017 - 19:06:27
Mozno treba zlozit tu pritlacnu dosku, co je odspodu krytu .
Ale to iba keby si nevidel ani nahlad, pred skenovanim.
#807
Publikováno 2 listopad 2017 - 20:25:53
Dobrý den / ahoj
pročítal jsem tohle vlákno, i další a nejsem z toho moudrý. Koukám po skeneru na kinofilm, 6x6 a 4x5". Nejvíc fotím černobíle na 6x6 a kinofilm, ten 4x5 je spíš okrajově ale chtěl bych ale mít možnost si to vše naskenovat v rozumné kvalitě. Nepotřebuji nic extra profesionálního ale také nechci aby to bylo neostré, "vyblité" cenově tak kolem 5-8tis. Po pročítání recenzí jsem dostal na možnosti: canon 9000F II, epson V550, epson V600. Jsou to ale všechno 4-5 let staré modely, nejsou už něčím překonané? Je to diametrální rozdíl k V800? A je třeba lepší mít levnější plochý skener na svitek (třeba 9000F II) a k tomu nějaký levnější na kinofilm (klidně starší)? Což by bylo třeba 5tis plochý a 3tis kinofilm?
#808
Publikováno 2 listopad 2017 - 20:57:17
V500, V600 a 9000F sú na tom, čo sa týka rozlíšenia, prakticky rovnako (~1900 reálnych PPI, +/-100), V500 sa tuším od zvyšných dvoch líši množstvom filmu ktory dokáze naraz oskenovatť(= menej ). Žiaden z nich naraz nepojme 4x5, tie by si musel skenovať aspoň nadvakrát a zoštichovať.
Dedikovaný skener na 35mm je určite lepší ako plochý, ale neviem či sa ti nejaký súčasný model zmestí do rozpočtu - ale ak áno, tak je podľa mňa lepšie mať dedikovaný 35mm skener a niektorý z lacnejších plochých skenerov, ako investovať do V800 (tu asi záleží na tom 4x5, ktoré V800 zožerie na jeden šup).
Každopádne, dva tipy: výkonu plochého skeneru sa dá slušne pomôcť kúpou ANR (anti-Newton ring) skla, či už spolu s držiakom od betterscanning.com, alebo bez. Film položíš priamo na sklo skeneru a priplácneš ho platňou ANR skla. Držiak ti pomôže v presnej orientácii filmu v skeneri, ale aspoň v mojom prípade (9000F mkI) na výslednú ostrosť znateľný vplyv nemá, akékoľvek je jeho výškové nastavenie (alebo absencia).
Po internete sa stále povaľuje hromada dobrých 35mm skenerov - napr. taká Minolta Scan Dual III/IV sa dá zohnať za bagateľ, a je relatívne moderná (= USB).
Tutaj sú ukážky z môjho 9000F (Canon držiak, Betterscanning držiak, len sklo):
http://ext.halka.sk/failheap/scanning/stock_holder_2400dpi.jpg http://ext.halka.sk/failheap/scanning/glass_only_2400dpi.jpg http://ext.halka.sk/failheap/scanning/bs_holder_2400dpi.jpg
#809
Publikováno 2 listopad 2017 - 20:59:41
CB ide skenovat temer na comkolvek.
9000 je krasny skener, ale na fotografie. Negativ 4x5" nedokaze, dokonca ani CB
Epson 550, 600 nepoznam, vysledok zo 700 a 850 som videl a predchodcu, teda 4870 doverne poznam. Na CB filmy do rozmeru 4x5" je vyborny. A na fotografie vynikajuci. Kinofilm vsak nic moc.
Ci nie je vhodne za tie prachy kupit zvacsovak?
#810
Publikováno 2 listopad 2017 - 21:45:36
Díky za odpovědi, tak že první skener co zvládá 4x5" je V800 což je poměrně víc peněz. Tak že rozdíly mezi 550,600 a 9000F II v podstatě žádné nejsou? A kvůli čemu nezvládají ty levnější skenery větší formáty, je to softem nebo mechanicky kvůli držáku?
Zvětšovák je další na řadě
#811
Publikováno 2 listopad 2017 - 22:22:49
Záleží od rozmerov osvitovej hlavy (na spodnej strane deklu) - V500, V600 a Canoscan majú hlavu širokú akurát na 120 zvitok, kdežto u V700/V800/4870 pokrýva takmer celé sklo
#812
Publikováno 3 listopad 2017 - 08:16:08
#813
Publikováno 3 listopad 2017 - 09:08:59
Dá se to "ošulit" použitím LED celoplošným panelem místo horního deklu. Takto jsem skenoval svitky na Canoscanu 4400F, který jinak umí jenom kinofilm. Problém je, že to neumí SW, tzn. při transparentním skenování by to oříznul na šířku filmu. Takže jsem skenoval v reflexním režimu, tzn. svítila mi i výbojka zespodu. Nicméně to nebylo poznat, panel má větší svítivost (cca 14,5EV při ISO100). Problém ale byla homogenita svícení toho panelu. To vidět bylo.
Pokud to má k nečemu vypadat, tak je třeba úměrně velikosti filmu vytáhnout i úměrně velkou částku ze šrajtofle.
A nejlepší skener je zvětšovák, tam jsem se ale ještě nedostal.
#814
Publikováno 3 listopad 2017 - 10:42:28
Zdravim osadenstvo. Mam na skenoch 35mm filmu v strede fotky horizontalny modry pas. Nie vzdy, niekde vyraznejsie niekde menej vyrazny. Nebude to filmom ani fotakom lebo je to na roznych fotkach z roznych filmov, roznych fotakov. Takze predpokladam ze to je skenerom. Konkretne mam Epson V600.
Stretol sa s tym niekto? Cim to moze byt? Diky moc za rady a za neukamenovanie
Přiložený soubor (y)
#815
Publikováno 3 listopad 2017 - 10:57:47
To bude prach na zrkadle, alebo este lepsie, rovno na chipe. To by tak asi zodpovedalo,ked je modry na inak neutralnej fotografii.
#816
Publikováno 3 listopad 2017 - 10:58:15
Ale macicka je krasavec
#817
Publikováno 3 listopad 2017 - 11:09:48
T
Zdravim osadenstvo. Mam na skenoch 35mm filmu v strede fotky horizontalny modry pas. Nie vzdy, niekde vyraznejsie niekde menej vyrazny. Nebude to filmom ani fotakom lebo je to na roznych fotkach z roznych filmov, roznych fotakov. Takze predpokladam ze to je skenerom. Konkretne mam Epson V600.
Stretol sa s tym niekto? Cim to moze byt? Diky moc za rady a za neukamenovanie
Taky jsem to měl na některých fotkách též z V600, stačilo rozebrat a vyfoukat prach. V 600 je fajn strojek, akorát přitahuje ten prach. Boční stěny zevnitř jsem polepil oboustrannou lepící páskou kde to šlo a zlepšilo se to.
#818
Publikováno 3 listopad 2017 - 12:51:38
T
Zdravim osadenstvo. Mam na skenoch 35mm filmu v strede fotky horizontalny modry pas. Nie vzdy, niekde vyraznejsie niekde menej vyrazny. Nebude to filmom ani fotakom lebo je to na roznych fotkach z roznych filmov, roznych fotakov. Takze predpokladam ze to je skenerom. Konkretne mam Epson V600.
Stretol sa s tym niekto? Cim to moze byt? Diky moc za rady a za neukamenovanie
Taky jsem to měl na některých fotkách též z V600, stačilo rozebrat a vyfoukat prach. V 600 je fajn strojek, akorát přitahuje ten prach. Boční stěny zevnitř jsem polepil oboustrannou lepící páskou kde to šlo a zlepšilo se to.
Trochu sa to bojim rozoberat, lebo ho mam par mesiacov. Je este v zaruke. Zakazdym ked skenujem tak sa snazim vyfukat prach z filmu aj skenera... Skusim pozret pri lepsom svetle dovnutra.
#819
Publikováno 3 listopad 2017 - 12:53:32
Ale macicka je krasavec
Diky. Asi by som sa uz konecne mal dopracovat k tmavej komore a zvacsovaku. Furt len problemy so skenerom
#820
Publikováno 3 listopad 2017 - 13:05:10
Mozes este skusit vypucovat sklo a osvetlovaciu hlavu v mieste kde je na drziaku kalibracny pruzok (je to trochu long shot, skor to bude ten prach na snimaci, ale za skusku nic nedas).
#821
Publikováno 3 listopad 2017 - 13:07:26
Mozes este skusit vypucovat sklo a osvetlovaciu hlavu v mieste kde je na drziaku kalibracny pruzok (je to trochu long shot, skor to bude ten prach na snimaci, ale za skusku nic nedas).
Diky. Nieco som pogooglil a niektori tiez spominali, ze to moze byt tym, ze sa nejak zle nakalibroval skener... Trochu v tom tapem.
#822
Publikováno 3 listopad 2017 - 13:36:16
Mě to jednou udělal Canoscan - barevné pruhy. Zkusil sem rekalibraci a zabralo to.
#823
Publikováno 3 listopad 2017 - 18:41:45
A co třeba starší V700 nebo V750? Ty jsou na tom ve srovnání s tím canonem jak? Je to nějaký větší rozdil?
#824
Publikováno 3 listopad 2017 - 19:14:02
V700 ano. A aj vyssie modely.
Ale urcite uz aj 4870.
#825
Publikováno 3 listopad 2017 - 19:32:37
V700, V800, V850 su pokial viem prakticky identicke; podla testov na filmscanner.info je efektivne rozlisenie priblizne (body na palec):
V700/V800: 2300ppi
9000F: 1700ppi
V600: 1560ppi
Inak ako bolo spominane, V700 a vyssie modely (a starsi 4870) vedia skenovat 8x10, ostatne idu len po stredoformat.
#826
Publikováno 3 listopad 2017 - 19:43:06
Na Canoscanu 9000F jsem si nechal skenovat svitek - pak jsem to doma sám skenoval prvně na 4200F a pak na 8400F. Nepoznal jsem rozdíl. Ty Epsony jsou na tom lépe.
#827
Publikováno 13 listopad 2017 - 22:09:46
Tak zistil som ze modry pas sa objavuje len na 1 strane skenovacieho drziaka na filmy. Fotky ktore su na druhej su ciste. Cize kym to nejak nevydumam, mozem skenovat iba po 6 fotiek naraz, namiesto 12...
#828
Publikováno 13 listopad 2017 - 22:45:01
Tak zistil som ze modry pas sa objavuje len na 1 strane skenovacieho drziaka na filmy. Fotky ktore su na druhej su ciste. Cize kym to nejak nevydumam, mozem skenovat iba po 6 fotiek naraz, namiesto 12...
Tak ne, ukazalo sa to aj na druhej strane, len uzsia a vyraznejsia ciara...zacina ma to "trochu" sr...dit...
#829
Publikováno 14 listopad 2017 - 07:44:44
Smetí na zrcadle, tam se dostane snadno. Na snímači možná, ale je lépe uzavřený. Chce to rozdělat a zkusit vyfoukat vzduchem. Na Canoscanu 4200F sem to dělal. Akorát bacha na zrcadla, to co vidíš je přímo napařená AL vrstva na skle. Čímkoliv to okamžitě poškrábeš.
#830
Publikováno 16 květen 2018 - 09:07:31
A co potom děláte s těmi skeny? Možná se u skenu, / mám 4870/ dá dosáhnout širší škály šedí, jenže když jsem dal tyto skeny vyvolat mokrou cestou na papír ve fotolabu, obrázek je stejně takový mrtvý, jsou vidět i artefakty, není to ono. Ale mám dojem že šedých polotónů tam je víc než z komory na papíru. Možná je to blbost, chtělo by to asi strávit hodiny a dny zkoušením různých mg papírů, různých gradací atp. U barvy je to horší. Je to jeden standardní proces teplota - čas a krom filtrací se tam nedá už nic moc ovlivnit. Proto je někdy až k vzteku, že hloupý sken dokáže z barevnýho negativu vytáhnout zářivý barvy, větší dynamiku. Zvlášť pak při úpravách v nějakým programu. Ale výsledek z fotolabu co se týče barevnýho skenu je už opravdu hrůza. Kalibrace monitoru a následný digi osvit udělá svý. Nedá se na to koukat. Tak jsem celý skenování už v podstatě zrušil, protože ačkoli fotky z komory nejsou tak barevně nasycené, mají však kouzlo klasiky, která se nedá ničím nahradit. Za to pocení v komoře to myslím stojí. Máte nějakou vymyšlenost jak kvalitně zužitkovat sken přenesený na papír? Ještě přidám dva totožné záběry, ten barevnější je sken negativu ze skenru Epson 4870, ta druhá fotografie je výsledek temnekomory rotační vyvolání v Tetenal RA-4. Oba jsou již samozřejmě skeny, ale u té pravé fotografie jsem naprosto nic neupravoval. Vypadá téměř jako ve skutečnosti.
Přiložený soubor (y)
#831
Publikováno 16 květen 2018 - 13:50:08
Obrazok vhodny na monitor nie je vhodny na vyrobu fotografie.
Obrazok vhodny na vyrobu fotografie sa na monitore ludom nepaci.
Zhodnut sa na sprave farieb je bez spickovych kalibracnych zariadeni nemozne. Zariadenie na to urcene presahuju cenu, ktoru je i ten najvacsi entuziasta ochotny zaplatit.
Napriek tomu fotograf dokaze kontrolovat vysledok. Ako sa vravi, prax robi majstra.
Pre zaciatok by stacilo stiahnut si zo stranky eci.org background vhodny pre ten-ktory monitor.
#832
Publikováno 16 květen 2018 - 15:50:35
no, moje kolecko pro prezentaci fyzickejch barevnejch fotografii hybridni cestou (sken + digi osvit) bylo nasledujici: kvalitni sken profikem na hasselblad skeneru, coz uz samo o sobe dost vylepsilo presnost barev; pak vyladeni obrazu na monitoru (celkem obyc lacinej, ale jakoze "kalibrovanej z vyroby"), pak tisk (osvit) a zklamani. Ziskana nepekna fotografie se pouzije pro kalibraci kontrastu monitoru (tam jsem mel nejvetsi kamen urazu), pak se preupravi vzhled fotografii na monitoru a znova print. Po urcitym poctu iteraci (tak 3-4) se da dobrat k prijatelnymu vysledku, kdy print cca odpovidal diapozitivni predloze, nebo proste alespon vypadal dobre Po vetsi zvetseninu je "proofprint" zaklad. Postup po case bejva "standardizovanej" a clovek ziska trochu predstavu a staci treba jeden proofprint a fotka je dobra. Naopak, nektery obrazky byly narocnejsi nez jiny a nekdy se mi barvy proste vyladit nepodarilo...
#833
Publikováno 16 květen 2018 - 16:02:41
Teda pokud už tu tak brousíme do digitémat - není levnější a jednodušší nechat si za pár stokorun zkalibrovat monitor, než dokola tisknout předlohu?
#834
Publikováno 16 květen 2018 - 16:36:34
Teda pokud už tu tak brousíme do digitémat - není levnější a jednodušší nechat si za pár stokorun zkalibrovat monitor, než dokola tisknout předlohu?
tak ten proofprint pred tiskem fotek 60x60 a podobnejch rozmeru clovek stejne udela. Priznam se, ze me nenapadlo, ze by se mohl nechat kalibrovat takhle lacinej monitor. Navic u me nebyl ani tak problem s barevnou presnosti monitoru, jako spis s jeho prilis velkym kontrastem a nasledne uplne mrtvejma nekontrastnima fotkama. Coz spravilo nekolik tisku v souhrnny cene par stokorun
#835
Publikováno 16 květen 2018 - 17:06:37
Monitor sa kalibruje kazdych 100-300 hodin.
Za najdolezitejsie je nastavit si cierny bod, biely bod, gamu a potom sytost farieb. Vsetko ostatne je pre dobru fotografiu druhorade.
Tie tri prve parametre sa daju na monitore nastavit podla testu:
MONITOR
Sytost si clovek moze nastavit vo farebnych nastaveniach vo photoshope.
My sme amatersky lab a casto podla vlastneho uvazenia obrazky vylepsujeme. To sa vacsinou deje, ak k nam zabludi ovecka prvy krat a potrebuje do zajtra odovzadt hotovu robotu.
Ti, co rozumeju problematike si vzdy daju spravit niekolko fotografii na test.
#836
Publikováno 16 květen 2018 - 19:05:15
Nuže dobrá, cesta je přes kalibraci, zkoušení, ladění, všechno ale profi, počínaje skenem. To je už ale pro domácí klohnění s nákladama úplně jinde. Nevím jak vypadá výsledek profi cestou na papíru, znám pouze domácí cestu. Mnohdy ale nebyl ani tak problém s barevnou škálou, jsem celkem výtvarný člověk a mám rád barevné posuny, jenže bývají skoro vždycky tím špatným směrem. To co mi vadí nejvíc je prostě pixelové zmrtvění obrazu, je to prostě jenom přenesení nul a jedniček, kdy pod lupou v porovnání s fotografií z komory je zřetelně vidět chaotické hemžení pixelů, zkrátka ten důstojný řád zrna se v tom rozpatlá. Nejvíce tím trpí polostín, větvičky stromů, tráva apod. Ale fakt nevím, jak je to u profi dobře udělané cesty....Celkový dojem mezi totožnými fotkami z komory a ze skenu je pak vidět i na dálku. Zlatý analogový fotolaby...
#837
Publikováno 16 květen 2018 - 19:49:57
Tak ja samozrejme nemam nic ze zminenejch veci profi pro svoje nahledy skenuju normalne na deskovym skeneru. CB delam v komore. kdyz jsem chtel udelat velkou barenou fotku, nechal jsem si na hasselblad flextight x5, nebo tak nejak, profi naskenovat SF diapozitiv a s nim pak provadel zmineny alotria, vcetne ruznejch druhu tisku. Jasne, vyjde to celkem draho, ale nedelam to pro kazdou fotku z kazdyho fimu. To je proste narazovka a kdyz colovek chce, da se udelat fakt pekna fotka hybridni cestou - pro diaky stejne jina moznost dneska uz neni. Z Velvie 50 ve svitku naskenovany tim fakt dobrym hasselbladim skenerem neni pri formatu fotografie 60x60 cm zrno zadnej problem. Zrno neni
#838
Publikováno 16 květen 2018 - 19:54:10
Nechcem oponovat, ale i digialny vystup moze byt dobry.
Naopak, analogova cesta od A do Z nema moznost zachrany. Naozaj dobry vysledok je mozny iba z dobrej predlohy. Neexistuje miesto, kde by clovek mohol polavit. Zacina to spravnym osvetlenim sceny, presnou expoziciou, vcasnym a dokonalym vyvolanim. Potom naozaj poctivym pristupom v tmavej komore. Jedna fotografia i hodinu prace.
V dnesnom uponahlanom svete existuje zvlastna kategoria fotografov. Im nejde o techniku, ide im o to, co je na fotografii. A najlepsie hned, farebna dokonalost je samozrejmostou. Analogovy lab nema sancu. Nie za ceny, za ktore by sa takto uzivil. Toto moze dnes clovek iba ako hobby, k comu sa hlasim vsetkymi koncatinami.
#839
Publikováno 16 květen 2018 - 20:38:35
Dravec - jojo, touhle cestou věřím že výsledky budou skvělý. Navíc diák Velvia sama o sobě zrno téměř nemá, tak to opravdu může vypadat hezky.
Keko - Právě proto jsem nadhodil tuto otázku, protože sám se v malý komůrce patlám s barvou jen tak v miskách a je to tak - pro jednu dobrou fotku i hodina práce, i víc. Na konci je však radost, protože mít na papíru obrázek přímo z negativu je prostě eufórie. Dokonce jsem si vymyslel systém, kdy ani nepotřebuju mít chemii na 35°C, klidně s Tetenalem dělám i v pokojový teplotě, jenom čas musím prodlužovat úměrně teploty vývojky. Kupodivu to funguje bez ztráty barvy nebo kontrastu. Dříve jsem to točil v JOBO rotaci a mám i dojem, že tomu ta rychlá rotace mnohdy neprospěla, protože papír volně ležící v misce prostě nějak lepší papá chemii. Z drumu to kolikrát bylo jakési zamlžené, i když teplota na půl stupně správná, ale ten rychlý pohyb papíru v tanku asi nebylo s touto chemií úplně ono.
#840
Publikováno 16 květen 2018 - 21:04:19
Ak farbu robis doma, mas moj respekt. Nech uz by vysledok bol "na pol ceste", obdivujem vytrvalost
Tetenal nemam vyskusany, tak u mna iba tych 35°C, resp 37,8°C. (Ale uz davno nie.)
Pokial by bol problem s udrzanim teploty, potom velka nadoba s vodou a v nej male s chemiu. Voda sa da zohrievat a presne na teplote udrzovat pomocou zariadenia Klarstein Quickstick. Je urceny na pripravu jedla metodou Sous Vide a na to som si ho kupil. Funguje naprosto dokonale, ibaze z ucty k ludom, pre ktorych varim, nepouzivam pre foto-hobby.
#841
Publikováno 16 květen 2018 - 21:42:45
Existuje tu pán jménem Ondko. Nechte si někdy ukázat na živé oko jeho barevné zvětšeniny. Zahodíte skenery, z temných komor uděláte zase sklepy na brambory a laby začnete míjet příjemnější oklikou přes jatka. Prodáte foťáky a začnete sbírat pivní tácky. Aspoň já jsem byl po loňském jarním srazu v silném pokušení to všechno udělat. Nedostižná nádhera. A jednoznačný fakt, že tohle teda umět nikdy nebudu. Jen film, chemie, papír, šikovnost, poctivost. Viděl jsem špičkové barevné tisky, kdo ne, ale tohle je zážitek jiného druhu.
#842
Publikováno 17 květen 2018 - 05:50:48
Horenak - Ondko byl u mě kupovat JOBO rotaci, ale bohužel žádnou svoji fotografii nedovezl, nějak jsme se domlouvali na příště, ale já pak onemocněl, tak se to muselo odložit a pak jak plyne čas, zase se do toho namotají další věci, tak z toho zatím sešlo. Protože posílat skeny po mailu je stejně na prd. Myslel jsem si, že se finančně polepším a budu moct koupit nějaké sloty, ale nejde to a nejde, tak jsem odkázaný opravdu na zákopovou válku, kdy se barvu snažím vydupat zatím v naprosto primitivních podmínkách. Ale nějak jsem uvízl na problému dotáhnout to do finále , kdy mi Ondko taktně říkal, že má černou hlubší a barvy zářivější ) Ale barvu natolik miluju, že se v tom plácám po tmě i s holýma prstama v chemii:)))
Keko - díky za tip, vlastně jsem celou dobu něco takovýho hledal, ale spíš něco jako zahřívací podložky atp, jenže pak by se ta chemie tak vypařovala, že bych si z toho mýho kamrdlíku udělal plynovou komoru:) No tož tak, teď jsem si zase po dlouhý době objednal právě Tetenal a pustím se do druhé fáze nekonečných hledání. Ta první trvala dva roky, než jsem prozkoušel všechny moje letitý negativy, foťáky, objektivy, formáty, filmy... Vše pod instruktáží REDa, který mě naučil vyvolávat i z diáku. Zatím je po Ilfochrome Cibachrome tato metoda v plenkách, má ještě problémy s kontrastem, ale je to taky o hledání..Těch proměnných je tam milion a někde mezi nima ta cesta k výsledku bude, tak aby se mi to líbilo:)
Přikládám jedny z prvních pokusů dostat diák v komoře na papír...
Přiložený soubor (y)
#843
Publikováno 17 květen 2018 - 09:13:21
Existuje tu pán jménem Ondko. Nechte si někdy ukázat na živé oko jeho barevné zvětšeniny. Zahodíte skenery.......
Mne stačilo, keď som u nás v depozite narazil na staré ja neviem možno 30ročné diáky 6x9 a 6x7.... Sakrálne stavby - interiér aj exteriér. To, čo bolo na tých snímkoch vykreslené v tieňoch, vo svetlách, žiadne prepaly alebo podexpozície, okometricky verné reálne a pritom živé farby____ one shot - žiadne hdr a pod pi___iny, a pritom brutal kvalita, nič lepšie som odvtedy nevidel - dokonalosť sama...
Odvtedy beriem digi ako nutné ....... nezatracujem ho samozrejme, ale keď niekto opisuje a vychvaľuje ultra dokonalé tech parametre najnovšieho digi, tak si len spomeniem na tie diáky a myslím si svoje
#844
Publikováno 17 květen 2018 - 09:31:02
Rica - tak tak, jednou uvidíš a nezapomeneš. To nejlepší už tu bylo, teď jenom zase zpětně čmucháme...
Ještě se chci zeptat, má smysl si pořizovat Meosix Color???
#845
Publikováno 17 květen 2018 - 09:54:32
Ahoj. Jeden Meosix Color se mi válí doma bez využití, nechal bych ti ho za původní cenu + poštovné, dohromady cca 200,- Kč. Kdyžtak napiš SZ.
#846
Publikováno 17 květen 2018 - 11:02:35
Ahoj. Jeden Meosix Color se mi válí doma bez využití, nechal bych ti ho za původní cenu + poštovné, dohromady cca 200,- Kč. Kdyžtak napiš SZ.
Poslal jsem ti zprávu na SZ.
#847
Publikováno 17 květen 2018 - 16:12:41
moment, to jako vazne? Barevna zvetsenina z diaku? To palec nahoru teda! Asi to musim zacit studovat
Horenak - Ondko byl u mě kupovat JOBO rotaci, ale bohužel žádnou svoji fotografii nedovezl, nějak jsme se domlouvali na příště, ale já pak onemocněl, tak se to muselo odložit a pak jak plyne čas, zase se do toho namotají další věci, tak z toho zatím sešlo. Protože posílat skeny po mailu je stejně na prd. Myslel jsem si, že se finančně polepším a budu moct koupit nějaké sloty, ale nejde to a nejde, tak jsem odkázaný opravdu na zákopovou válku, kdy se barvu snažím vydupat zatím v naprosto primitivních podmínkách. Ale nějak jsem uvízl na problému dotáhnout to do finále , kdy mi Ondko taktně říkal, že má černou hlubší a barvy zářivější ) Ale barvu natolik miluju, že se v tom plácám po tmě i s holýma prstama v chemii:)))
Keko - díky za tip, vlastně jsem celou dobu něco takovýho hledal, ale spíš něco jako zahřívací podložky atp, jenže pak by se ta chemie tak vypařovala, že bych si z toho mýho kamrdlíku udělal plynovou komoru:) No tož tak, teď jsem si zase po dlouhý době objednal právě Tetenal a pustím se do druhé fáze nekonečných hledání. Ta první trvala dva roky, než jsem prozkoušel všechny moje letitý negativy, foťáky, objektivy, formáty, filmy... Vše pod instruktáží REDa, který mě naučil vyvolávat i z diáku. Zatím je po Ilfochrome Cibachrome tato metoda v plenkách, má ještě problémy s kontrastem, ale je to taky o hledání..Těch proměnných je tam milion a někde mezi nima ta cesta k výsledku bude, tak aby se mi to líbilo:)
Přikládám jedny z prvních pokusů dostat diák v komoře na papír...
#848
Publikováno 17 květen 2018 - 18:07:22
Dravec - skutečně to jde, ale jak píšu, má to ještě svý mouchy chce to asi hledat přesnější čb chemii, ale ten základní návod v kostce mám od REDa, je to takový náčrt, v podstatě je to ještě hodně veliký experiment, ale obraz z diáku na papír dostaneš!! Překopírovávám REDův postup, je úchvatný pak při světle sledovat jak leze v miskách barevný obraz .))
...."
#849
Publikováno 17 květen 2018 - 18:22:28
Ještě pár pokusů Velvia, naskenováno, neupraveno.
Přiložený soubor (y)
#850
Publikováno 17 květen 2018 - 18:36:13
Rád by som sa spýtal - skenujete niekto Fomu 400 vo VueScan-e? Existujú nejaké ideálne hodnoty v oddiele "farby", ktoré sa pri tom filme dajú plošne aplikovať alebo nastavovať každé políčko podľa jeho skutočnej expozície?
Rád by som pri skenovaní čo najmenej zasahoval do pôvodného negatívu, respektíve takto - chcel by som ho verne naskenovať. Ak sa to vôbec na lacnom flatbede dá (9000F Canoscan)
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních