Skenování negativů
#401
Publikováno 31 August 2012 - 12:55:41
#402
Publikováno 24 November 2012 - 19:44:39
#403
Publikováno 24 November 2012 - 23:11:28
#404
Publikováno 27 November 2012 - 21:20:08
#405
Publikováno 27 November 2012 - 21:35:31
#406
Publikováno 27 November 2012 - 21:49:32
#407
Publikováno 27 November 2012 - 21:55:57
#408
Publikováno 27 November 2012 - 22:10:36
#409
Publikováno 27 November 2012 - 22:14:15
#410
Publikováno 27 November 2012 - 23:46:11
#411
Publikováno 28 November 2012 - 01:30:00
#412
Publikováno 18 December 2012 - 08:40:41
#413
Publikováno 18 December 2012 - 09:03:53
... je spíš akademickou otázkou, zda to pak vůbec nejde rozlišit (při důkladném zkoumání), ale v každém případě je to možné udělat tak aby se to nepoznalo při běžném pohledu. Pokud je to tisk, tak může vypadat v podstatě stejně jako klasická fotka, ale obvykle se prozradí nehomogenním povrchem (kde je bílá, tak má papír z boku trochu jiný lesk - i když i to už umí některé systémy maskovat) a v krajním případě se to pozná lupou (jsou prostě vidět kapičky. Ale při osvitu na baryt ...
#414
Publikováno 18 December 2012 - 09:21:07
#415
Publikováno 18 December 2012 - 11:53:54
#416
Publikováno 18 December 2012 - 12:06:19
Speciální kapitolou je ČB fotka. To jsem měl na mysli v prvním příspěvku 18.12.2012 09:03:53. Pokud dáš ČB elektronickou fotku do běžného minilabu, tak z toho často vyjde totální tragédie. Totéž s obvyklými tiskárnami. To ovšem neznamená, že to nejde lépe. Například se na to specializuje Thalia Picta, kde svítí i na baryt.
#417
Publikováno 18 December 2012 - 12:31:45
#418
Publikováno 18 December 2012 - 12:48:08
#419
Publikováno 18 December 2012 - 13:11:54
film - skener (sám doma, Nikon IV ED) - tisk (pro výstavy dodavatelsky - Epson 9600 atp.) - zkalibrovaný pouze na monitor (Eizo 1910), nikoli až do tisku (tam jen okometricky podle referenčního obrazce). Velikost fotografií do 40x60 cm.
A výsledek (již v roce 2007 - a od té doby je technologie zajisté dál):
"Přijměte prosím projev mého uznání.Čistota prožitku i Vašeho fotografického rukopisu.Kvalitní zvětšení fotografií (u Milana Bráta ve Fotonově?)
Vaše výstava by si zaloužila více prostoru a denního světla.Celkově se mi výstava velmi líbila... Ing. Jiří Heller, člen APFČR"
Pochopitelně mi to zalichotilo.
Obávám se, že mokrou cestou (barva) bych tohoto nebyl schopen.
Ale je samozřejmě vždy otázka, zda je cílem cíl (fotografiie) nebo cesta - jak je každému libo.
#420
Publikováno 18 December 2012 - 13:27:49
takže i když fotka není technicky 100%, dá se to maskovat. stejně jako když je fotka technicky 100%, dá se to výše uvedeným zprasit.
#421
Publikováno 18 December 2012 - 15:13:34
JirkaM - a jaký je tvůj osobní pohled po letech zkušeností - dá se hybridní cestou udělat takovou zvětšeninu, že ji nelze rozeznat od ručního osvitu ani pod pověstnou lupou?
#422
Publikováno 18 December 2012 - 16:12:11
nejsem testovací typ - nemám žádné stejné fotografie zobrazené různými technologiemi, takže nemohu objektivně odpovědět - cosi pozitivního o vzájemné zaměnitelnosti se dá tušit z citátu p. Hellera,
Ani nevím, zda umím využít stávající postup na jeho technickou a zobrazovací hranici (nejspíš neumím)
Vím, že některé klasicky provedené fotografie z mých dat se mi nelíbily - byla špatně data nebo to zbabrali při osvitu?
Ovšem obdobně se mi někdy nelíbí tištěné.
Popravdě nejhezčí fáze focení krajinek pro mne je ta, která končí expozicí.To se snažím piplat (kompozice, čekání na světlo, hledání,..). K papírové fázi vítám zkratky.
A prohlížet si fotky lupou (i když je pověstná...) - proč...? Museli bychom se mj. bavit o zvětšení, které začne odhalovat tiskové body, nebo zrno... No a?
Nepřekvapí mne, když někdo bude tvrdit, že to jasně pozná - je to tak důležité? Nicméně jsem byl i svědkem posuzování tohoto podle rubové strany papíru... nekomentuji, tam fotografie nedělám.
to: berraneck:
v daném případě fotky byly pod antireflexním sklem osvětlené stávajícím osvětlením ve "výstavní uličce" 2. patra kavárny/knihkupectví Academia na pražském Václavském náměstí. Více světla by snesly, větší odstup taky (z čehož vyplývá, že i pan Heller nuceně prohlížel zblízka... co z toho pro posouzení kvality plyne?)
Nicméně mottem tohoto webu je vůně chemie a červené světlo - respektuji to a stydím se za svou nedostatečnost. Lepší už to nebude...
#423
Publikováno 18 December 2012 - 17:53:57
#424
Publikováno 18 December 2012 - 18:04:21
Tohle je fórum o klasickém postupu a tolerováno je skenování. Zbytek se dočtete na fórech věnujících se digitálním technologiím. Vše je prosté.
Diskuze, co je nebo není kvalitnější jsou již dávno mimo mísu a zbytečně kazí atmosféru.
#425
Publikováno 22 December 2012 - 14:35:12
Pořídil jsem si z nostalgie Broniku 6x6 sq-ai, fotím krajinu. Myslel jsem si, že u větších printů bude poznat lepší rozlišení v detailech a větší dynamický rozsah než u mého starého digitálu Canon 350D, ale zatím opak je pravdou. Nechápu. Dříve jsem dlouhá léta fotil na střední formát a také zvětšoval (byť spíše Č a vím, jaké krásné detaily a tonální rozsah se z toho dá vyždímat u velkých zvětšenin.
A ještě jeden dotaz: jaký by jste mi poradili plochý levný skener POUZE pro digitalizaci pro web. U mě je to 72DPI a asi 800x600. Ale abych mohl skenovat jak negativy, tak fotky. Nebudu z toho nic tisknout. Děkuju moc.
#426
Publikováno 22 December 2012 - 20:51:12
ručně dělá barvu ještě Oto Horský, najdeš na googlu jako fotooto.
#427
Publikováno 25 December 2012 - 16:41:41
#428
Publikováno 25 December 2012 - 23:24:04
#429
Publikováno 26 December 2012 - 06:04:47
Bohužel s férovkou se nesetkávám každý den, jak jsem psal, informace jsem z nich doslova páčil, až z nich vylezlo, že zvětšovák není v provozu, ale že to skenují. No to si oskenuju taky. A pokud chceš čistě ruční osvit, protože chceš přirozenou fotku a dostaneš základ zase jen pixely, tak to naštve.
#430
Publikováno 28 December 2012 - 09:51:59
udělal ti pan Horský ty zvětšeniny taky na prošlý papíry, jako mě?
mimochodem - zkoušel někdo osvit na LightJetu?
#431
Publikováno 29 December 2012 - 12:23:50
VÝBĚR Z CENÍKU vyvolání C41 E-6 ČB 69,- 99,- 59,- foto 10x15 13x18 18x24 24x30 30x40 50x60 černobílé 8,- 20,- 40,- 80,- 150,- 400,- barevné 12,- 25,- 60,- 100,- 250,- 500,-
#432
Publikováno 29 December 2012 - 17:19:00
#433
Publikováno 29 December 2012 - 17:52:29
#434
Publikováno 1 January 2013 - 17:07:48
Pohleďme! To je ale kulišárna! Až se ostýchám napsat, co za ty skeny chtěli... (Fabius ví, ostatní neví...)
#435
Publikováno 2 January 2013 - 12:40:36
Na druhé straně oni zkrátka nabízejí snahu o co nejvyšší kvalitu s individuálním přístupem ke každému snímku a to celé v podmínkách celkově malého množství snímků od jednoho zadavatele. To zkrátka vychází z přístupu DPT a FineArt. Výsledky mohou být velmi dobré. Že se to dá zařídit i jinak a levněji je jiná věc.
#436
Publikováno 2 January 2013 - 16:34:13
#437
Publikováno 3 January 2013 - 05:49:31
#438
Publikováno 3 January 2013 - 09:01:55
#439
Publikováno 3 January 2013 - 10:12:20
#440
Publikováno 3 January 2013 - 10:36:10
když tak čtu některé předchozí příspěvky zde, tak přemýšlím, kde všichni ti, kteří umí udělat zvětšeninu klasickou cestou, bez bince a prachu viditelného na fotce, dělají chybu ...
To bude asi na mě) Ono by to chtělo číst když tak všechno. Na to se právě ptám výše - jak lze udělat klasickou fotku ve fotokomoře bez jakéhokoliv bince, který nelze najít nikde ani náznakem pod silnou lupou?.)) Ptám se, jakým způsobem toho lze docílit? A hle - nikde žádná odpověď Prostě se jen jako neznalý nechávám podat a všude hluboké silencium:) Tož tak.
#441
Publikováno 3 January 2013 - 14:58:21
Tož tak jsem tě prostě jen asi nepochopil, neb jsem netušil, že na fotkách hledáš náznaky bince pod silnou lupou. .Na to se právě ptám výše - jak lze udělat klasickou fotku ve fotokomoře bez jakéhokoliv bince, který nelze najít nikde ani náznakem pod silnou lupou?.)) Ptám se, jakým způsobem toho lze docílit? A hle - nikde žádná odpověď Prostě se jen jako neznalý nechávám podat a všude hluboké silencium:) Tož tak.
nicméně, vždy, když na zvětšenině po vyvolání a usušení objevím bílé místo po vláknu či zrnku prachu, v tichosti si řeknu "ty ty ty, ty prase jedno nepořádný", a pokud se mi nechce retušovat, tak znovu negativ strčím do "vysavače" a zvětšuji znovu, tak asi....
fakt je ten, že u starého dobrého kondenzorového zvětšováku s rámečkem se skly to byl těžký boj u každé fotky, u nového zvětšováku s difůzní barevnou hlavou a rámečkem bez skel ani tak bojovat nemusím, to rozptýlené světlo je vůbec takové nějaké milosrdné, a poté, co jsem začal používat Kinetronics Static Vac, si chrochtám, jak pohodlné to zvětšování taky může být ... Tož tak.
#442
Publikováno 3 January 2013 - 15:33:30
#443
Publikováno 3 January 2013 - 19:31:02
zato na vývojce pro C-41 nemusel tolik šetřit... http://img5.rajce.id...es/cn21_00s.jpg
#444
Publikováno 3 January 2013 - 19:43:14
#445
Publikováno 3 January 2013 - 19:44:40
já měl od p. Horského barevné zvětšeniny s prachem. sice ho bylo fakt málo, ale byl. kromě lehce nažloutlýho papíru byly dobrý.
zato na vývojce pro C-41 nemusel tolik šetřit... http://img5.rajce.id...es/cn21_00s.jpg
Tak to není zrovna ideální fotka:) A skutečně - od p. Horského nemám na 6 zvětšeninách 24x30 ANI JEDEN KAZ!!! Asi zázrak.
#446
Publikováno 3 January 2013 - 20:06:20
#447
Publikováno 4 January 2013 - 07:03:36
Přiložený soubor (y)
#448
Publikováno 4 January 2013 - 14:04:25
Nemůžeš srovnávat zrno na ČB a barvě.
#449
Publikováno 4 January 2013 - 14:13:52
#450
Publikováno 4 January 2013 - 14:20:44
To bylo obsahem mého předešlého příspěvku, byť v poněkud komprimované formě.
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návětěvníků, 0 anonymních