Je Kodacolor 200 a je Kodak Gold 200. Jeden je lowcost, druhy je spickovy amatersky film.uji
Je Fuji C200 a je Fujifilm Superia 200. Prvy je ten zly, druhy je konkurencia Goldom.
Kodacolor a C200 by same o sebe neboli najhorsie filmy na svete, keby sa k nim fotograf nespraval macosky. Filmy terba nafotit na jedno nadychnutie a temer okamzite spracovat. Narozdiel od Goldov a Superii totiz nemaju pri vyrobe zahrnute technologie pre amaterske filmy tak potrebne - latent image keeping, rozne zabrany ovplyvnovania vrstiev medzi sebou, metody na intenzifikaciu vrstiev a dalsie, ktore robia amterske filmy tak robustne a ich vysledky tak pekne.
Dnes uz sa dokonca takto vyrabaju aj profesionalne filmy. Kedze vysledky porovnavaju ludia, ktori vecer sadaju k vyhulenym televizorom a casopisy kupuju iba vdaka neskutecne sytym obrazkom na titulkach, posledne filmy sa tak trosku priblizuju tymto trendom. Portra je film, ktory si od Ektaru vzal taku tu neskutocnu separaciu farieb. Aj ked zdaleka nie je tak syta, farby su podavane ovela presnejsie ako predchodzie filmy. Za posledne roky sa spravilo vela aj s podavanim tzv tercialnych farieb. To su farby poskaldane vlastne zo vsetkych troch zakladnych farieb. Napr khaki hneda a khaki zelena sa kedysi dali odlisit na fotografii velmi z tazka. Uniformovani ludia casto nariekali.Medzi dobrym a zlym filmom je vela vylepseni. Urcite si spominate na snahu Kodaku o riesenie pletovych tonov cernoskeho obyvatelstva. Nie je to tak davno, ked v USA (domov Kodaku, keby niekto nevedel ) v politike dominovali bieli muzi. Ako dochadzalo k spolocenskym zmenam, bolo potrebne vyriesit, aby cernosi nevyzerali v casopisoch ako cierne machule. Tak sa zrodil film Gold. Lacnejsia amaterska verzia sa dodnes vyraba tak, ako sa robili filmy v roku 1965. Ba mozno este ako v predkolubovskej ere.
Nabadam, aby si kazdy zvazil a vyskusal rozdiely medzi napr Portra 160, Gold 200 a Kodacolor 200. Cersdtve a dobre vyvolane filmy v poltonoch, presnosti a sytosti farieb.
A potom, aby sa nespraval k filmom tak uskostlivo usporne. Pamatajme name na to, ze film vydrzi vela, ale iba Gold si udrzi latentny obrazok kvalitne niekolko tyzdnov. Ostatne filmy treba spracovat co najrychlejsie od nafotenai prveho policka.No a ako je to s uspesnym skenovanim? Skener je iba krabicka. Zasadnu pracu u kvalitneho skenara urobi az software.
Já tedy jen za sebe, od té doby, co v Bílém domě (!) seděl černej strejda (!!) bych zase chtěl, aby cituji... "cernosi vyzerali v casopisoch ako cierne machule".