Dichroické zrcadlo propouští dlouhovlnné (IR) záření a odráží viditelné - odfiltruje částečně tepelné záření. Žárovka s dichroickým reflektorem pošle (i odrazem) požadované vlnové délky do definovaného směru v definovaném tvaru kužele a propustí dozadu dlouhovlnné záření, odkud se odvětrá (z pohledu fyziky hrozně napsáno). Na filtry a na negativ se dostane méně tepelného záření.
Systém využívá PWM pro regulaci intenzity a pro regulaci poměru modrého a zeleného světla.
K Vašemu systému - právě těch 20 - 25s pro 18x24 a RC je pro mě už dost - jestli dobře počítám, tak pro 30x40 a FOMATONE je to cca 2 - 3 minuty.
Rovnoměrnost osvětlení nelze z přiloženého obrázku posoudit, je potřeba osvítit papír světlem (bez negativu-zaostřeno v rovině negativu a zacloněno na pracovní clonu) pro ultratvrdou gradaci tak, aby byl cca středně šedý. Potom se dějí věci, nelekejte se, už samotný kvalitní objektiv má ztrátu v rozích cca 1/2 clony (WA víc), tessary (Rogonar, Anaret) jsou na tom lépe (mají pouze čtyři čočky), střed bude tmavší, otázka zní o kolik. Dá se to řešit vložením vybroušené matnice (umělé ztmavení středu - kompenzace vady objektivu). Jednodušší je ten úbytek změřit poz. expozimetrem. To s tou vybrušovanou matnicí realizoval kdysi Marty (na Kaiseru), kopie jeho stránek je někde uložená, ale má to také svá úskalí. Jak moc se projeví vliv nevhodné žárovky na rovnoměrnosti osvětlení záleží na konstrukci osvětlovací soustavy, jinak to má hlava pro Magnifax, jinak DURST, Kaiser neznám.