Baryt nebo RC
#1
Publikováno 23 January 2008 - 09:36:52
Díky, Miki
#2
Publikováno 23 January 2008 - 09:59:02
no ale pak si poloz vedle sebe rc a baryt a uvidis sam, je to o pocitu
#3
Publikováno 23 January 2008 - 10:03:32
Ve srovnací zkoušce ale u mě vyhrál baryt poměrem ne zcela vyčíslitelným
#4
Publikováno 23 January 2008 - 10:10:27
Pokud se ti líbit nebude, dáš se tou "těžší cestou".
Jde tedy jenom o tvůj pocit z obrázku a cestě k němu a tedy - čemu dáš přednost.
Mně by vyhovovala ta snažší cesta, ale foma Chamois se v RC nedělá A nakonec mě to vypínání fotek na sklo i baví - největší potíže mám s praním - dlouho to trvá a vody teče moooc.
#5
Publikováno 23 January 2008 - 10:31:23
#6
Publikováno 23 January 2008 - 10:44:19
A nakonec mě to vypínání fotek na sklo i baví
Mně v podstatě taky. Jen se mi už nesmí stát to co předloni. Měl jsem krásně napnuté dvě zvětšeniny 30 x 40 na skle a nějakým záhadným způsobem to sklo spadlo ze stolu. Po dopadu na zem se rozbilo a fotky roztrhly. Potom jsem na chvilku zauvažoval o RC papírech.
#7
Publikováno 23 January 2008 - 10:45:31
Pro RC hovori rychlost zpracovani tj. uspora casu a vody na vypirani.
Pro baryt lety proverena stalost a pocit ze v ruce drzim oporavdovy papir
ne plast.
Pokud je fotka v ramu a pod sklem, tak ten rozdil mezi papirama nikdo nepozna.
#8
Publikováno 23 January 2008 - 11:00:55
Dneska pracuji s RC pořád, a to hlavně z časových důvodů, na klasické papíry bych našel čas tak 1x za rok, vždycky to zabralo celý víkend - praní a sušení, případně leštění, kdežto na RC se dostanu kdykoli, temnou komoru mám stálou, a odpadá dlouhé praní a sušení. Takže můžu zvětšovat fotky třeba 5x za měsíc, fotky peru v teplé vodě pod sprchou v misce, jde to rychle, úspora času je veliká.
Kvalitu neřeším, připadá mi pro mne dobrá i na RC, a trvanlivost taky ne, za těch 10 let nemám ani jediný případ, že by se nějak fotka na RC začala měnit. Ale nalepené na zdi fotky nemám, ani pod sklem. Staré "baryty" mi visí už 20 let na zdi u okna v pracovně - na světle, a zatím to nedělá nic, to je asi věčné. Ale dělám jen na papíry Foma, jak je to u jiných značek nevím.
Jenom je třeba naučit se s RC papíry opatrně manipulovat, jsou velmi náchylné k poškrábání za mokra.
PL
#9
Publikováno 23 January 2008 - 11:13:56
nic proti rc, ale už je nekupuju - obecně navrhuju porovnání na světle a potom po hmatu potmě
#10
Publikováno 23 January 2008 - 11:58:26
Dotaz ale byl, zda se ty RC papíry kazí. Na to by mě také zajímala odpověď a tak chci poprosit zkušenější, zda by k tomu mohli poslat nějaký jasný názor ("mám na RC fleky po dvou letech", "deset let RC na zdi a vše v pohodě" a tak podobně).
Za váhající RCčkáře děkuji
P.S. O víkendu jsem poslal nějaké světlo na FomaSpeed s povrchem Velvet a vypadá to velmi příjemně. Ale možná jsem mimo, svoje baryty nemám a jiné na opravdu dobré úrovni jsem zatím nepotkal
#11
Publikováno 23 January 2008 - 12:02:59
http://www.temnakomo...viewtopic&t=854
#12
Publikováno 23 January 2008 - 13:38:33
uz tady bezel jiny thread, daval jsem tam i odkazy na diskuzi na fotopruvodci, kde se vyjadrovali ke stabilite agfa rc i s nejakym odkazem na testy
http://www.temnakomo...viewtopic&t=854
No jo, máš recht. Teď jsem to diskuzní vlákno projel ještě jednou a odpovědi tam jsou jasné (třeba zrovna ty od tebe ).
Díky za ukázání směru
#13
Publikováno 23 January 2008 - 23:25:39
#14
Publikováno 24 January 2008 - 16:28:06
#15
Publikováno 24 January 2008 - 17:12:08
#16
Publikováno 24 January 2008 - 18:26:39
#17 Anonymous
Publikováno 24 January 2008 - 18:51:19
#18
Publikováno 24 January 2008 - 19:36:31
#19
Publikováno 9 March 2008 - 19:31:14
černá je černá, bílá je bílá, lesk je dokonalej, plastovost přiměřená, vobrázky nakonec velice vydařený, práce s nima skutečně pohodová, komfortní
co mě ale zaujalo bylo to, že ty papíry nakonec v určitym a nejenom umělym světle házej úplně stejnej slabě nafialovělej vodraz zrovna jako fomy v tom samym igelitovym provedení. dlouho sem si myslel, že je to nějaká fommí nectnost (u agfy si už nejsem moc jistej, ale myslim, že to dělaly taky) a ejhle všechny ercéčka na světě sou stejný tenhle muj dlouhodobej pocit mi potvrdil dneska i goro, co je viděl a kterej mně taky dlouho nechtěl věřit, že to neni jenom barvou žárovky někde u stropu. vidíte to tam taky? aspoň vobčas?
#20
Publikováno 9 March 2008 - 19:34:43
#21
Publikováno 9 March 2008 - 19:47:57
#22
Publikováno 10 March 2008 - 09:46:10
Ale to je jiný téma.
#23
Publikováno 10 March 2008 - 16:51:41
Nemám maskovací rámeček / to bych ještě asi zvládnul /
Nemám hnědou pásku... je nějaký alternativní postup. Případně kde ji sehnat ? Díky
#24
Publikováno 10 March 2008 - 17:35:57
bude suchý, nenapnutý, ale relativně rovný - pak se dá dát vylisovat do knížky, nejlepší jsou velké encyklopedie pochopitelně
lepící pásku mají v papírnictví
#25
Publikováno 10 March 2008 - 18:14:28
#26
Publikováno 10 March 2008 - 19:47:13
#27
Publikováno 10 March 2008 - 19:58:05
#28
Publikováno 10 March 2008 - 20:03:24
#29
Publikováno 22 April 2008 - 08:29:20
#30
Publikováno 22 April 2008 - 09:13:00
Dneska, to co jsem dělal na RC, fotím DSLR, filmy také po vyvolání napřed naskenuji. Stranou si dávám jenom negativy které stojí za to (těch není moc) a ty potom v klidu a beze spěchu zvětšuji výhradně na baryt, jednotný formát 30x40 (a odvozeniny z něho), leštím za studena a je to dokonalost, s jakou se RC papíry nemohou srovnávat.
#31
Publikováno 22 April 2008 - 09:53:11
#32 Anonymous
Publikováno 22 April 2008 - 10:08:25
#33
Publikováno 22 April 2008 - 11:49:08
skenování je navíc otravný
#34
Publikováno 22 April 2008 - 11:56:36
Ty poslúchaj ogaro, co to mrmleš za zmjaty tady na temnej? To je zasévání sémě plevele do našich řad!!! Jaká DSRL čico? Mysím, že si další adept na prácu v temnej komoře u Danyho.
Co se týká toho, že tu před chvílu o pár odstavěčkú kdosi mrmlal a tym, že mu RC vydržijů, tož to bych možná aj hádal. Já už mám taky RC víc jak 10 rokuj a sů pořád stejně, ale ono to je tým, že ležijú v šuplajzu!!! Na světle sú po čtyřech rokoch v řiti!!! Kdo by říkal že ne, osobně mu ukážu fotečku na RC co čtyři roky visela na chodbě. Dodržel sem všecko jak má byt a stejně sem dopadl jako hubkař. RC používám, ale tak na náhledy, jinak nic víc. Nechtěl bych dopadnút tak, že bYch sa mosel stydět za svoju řemeslnú prácu, když už soudruzi před více jak 100 lety to uměli líp....
#35 Anonymous
Publikováno 22 April 2008 - 11:57:22
skenování je navíc otravný
Je, poslední dobou už moc neskenuju.
Ale abych neplácal jen mimo téma. Poměr zvětšování RC/baryt se u mě poslední dobou mění ve prospěch klasických papírů. Ale i RC se hodí. Zejména pro hrubý náhled. Přece jen je práce s nima rychlejší.
#36
Publikováno 22 April 2008 - 12:08:06
#37
Publikováno 22 April 2008 - 12:18:05
#38
Publikováno 22 April 2008 - 12:49:18
nezlobte se, nemohu odpovědět, já vám vůbec nerozumím.
#39
Publikováno 22 April 2008 - 12:53:08
#40
Publikováno 22 April 2008 - 13:10:35
#41
Publikováno 22 April 2008 - 13:38:15
Jsem už starší člověk, zažil jsem stejně hloupé a nesmiřitelné diskuse na téma "kinofilm nebo 6x6" a "černobíle nebo barevně". Už mi to stačilo, nebaví mě to. Stařec už všechno zná, všude byl a na svět se dívá s jistým nadhledem.
#42
Publikováno 22 April 2008 - 13:41:03
film, 6x6 a jedině černobíle
#43
Publikováno 22 April 2008 - 13:51:27
Používám film i digitál, obojí se mi líbí. Mám s tím jenom jeden technický problém. Musím chodit na pivo zvlášť s majiteli digitálních Canonů a zvlášť s kinofilmovými Leikaři. Oni se pořád hádaj, navzájem se přesvědčují nesmyslnými argumenty a stejně se nepřesvědčí. Už jsem to všechno slyšel 100x.
Jsem už starší člověk, zažil jsem stejně hloupé a nesmiřitelné diskuse na téma "kinofilm nebo 6x6" a "černobíle nebo barevně". Už mi to stačilo, nebaví mě to. Stařec už všechno zná, všude byl a na svět se dívá s jistým nadhledem.
bylo by krásné uskutečnit takové společné setkání obou táborů, na neutrální půdě, třeba v hájence, možná by se s takové debaty dalo udělat divadelní představení, putovní, hostovalo by všude možně a snad by se text i překládal a dalo by se to hrát i v zahraničí
přijel bych samozdřejmě na premiéru takové hry, už proto, že je možné, že po vzájemném rozbití fotopřístrojů by žádná repríza nebyla
"leikaři a markaři i jednoho stolu"
#44
Publikováno 22 April 2008 - 14:58:00
Ideální komora na všechno
Ideální komora na všechno: toť velké slovo. Co je na světě typů komor — a dobrých! Jako písku v moři; každý rok přináší změny a zlepšení. Kterýpak amatér by rád nevěděl, která komora jest ideální komorou na všechno? Odpovědí je tu název této knihy. Její autor má za ideální amatérskou komoru na všechno Rolleiflex a opírá tento úsudek o své praktické zkušenosti. Amatér podléhá snadno svodům zevnějšku, malým rozměrům přístroje, světelnosti, přesnému provedení (to však neznamená vše!) a j. Přihlédneme-li však k tomu, co vlastně amatér od své komory žádá, uznáme, že autorův úsudek je správný. Jen si zkonstruujte v duchu ideální komoru na všechno a objeví se vám před očima Rolleiflex! Proto poukážeme nejprve k tomu, že Rolleiflex ani nemůže vypadati jinak, takže i ten, kdo ji už má, teprve nyní sezná, jak je po čertech dokonale promyšlena.
Velkou komoru nebo malou?
Jak veliký musí býti obraz? Malá komora jest určena obzvláště ke snímkům zblízka. Snímky na dálku. jsou u ní zpravidla nemožné pro krátkou ohniskovou délku objektivu. Důvod jest nasnadě: čím vzdálenější předmět, tím menším se jeví jak lidskému oku, tak i oku komory. A to tím menším, čím menší je formát komory a tudíž čím kratší jest ohnisková vzdálenost. Objektiv o krátké ohniskové vzdálenosti vidí jen do určitého odstupu: předměty za touto hranicí jsou tak titěrné, že nelze na nich již rozeznati podrobnosti — požadavek na schopnost optiky je překročen. Na př. objektiv o ohniskové vzdálenosti 15 mm, užívanýv amatérské kinematografii, podá ze 100 m odstupu plochu 260 cm2 jen -- jako tečku. Komora na malé obrázky s optikou o ohniskové
vzdálenosti 50 mm nemůže pak ovšem podati krajinu v dálce ani se všemi podrobnostmi ani úplně ostrou. O podrobnostech na snímku a o jeho ostrosti rozhodují tu ovšem kromě vlastností optiky také vlastnosti filmu (zrno).
Z knihy Dr. W.Heering Zrcadlovaka Rolleiflex, 1935
... ... a tak to jde pořád dál. Pádné argumenty. jako film versus digi dneska.
#45
Publikováno 22 April 2008 - 15:07:08
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návětěvníků, 0 anonymních