
Fomatone MG 532
#1
Publikováno 27 January 2008 - 11:31:08
Ten papír je nádhernej, úžasnej a tak dál....
A co se nestalo, p. Šilar se sice divil, ale sehnal. Říkal, že ho normálně nemívaj, neboť veškerou produkci vyvážejí. Koupil jsem jedno balení 24x30 za skoro tisícovku bez daně, což je o asi o 30% víc než MG klassic, který jsem bral taky. Ale jsem spokojen, že ho mám.
Jinak fomabromy varianty budou až v únoru, foma je vybraná. Některé rozměry nemají ani u MG 131.
#2
Publikováno 27 January 2008 - 12:31:21
#3
Publikováno 27 January 2008 - 12:55:39
Je to strukturovanej papír, na povrchu takovej hrubej. Je však bělejší a kontrastnější než chamois. Mě na 542 vadí, že prostě nechce zčernat, je takovej měkkej, ale tady z toho 532 se dá vytáhnout slušnej kontrast.
Brzy ho ozkouším. Jelikož má emulzi odpovídající ostatním papírům fomatone MG, měl by se dát dobře tónovat.
#4
Publikováno 27 January 2008 - 14:01:07
hm je to zvláštní, mně se zdá chamois černej až dost, ale je pravda, že kontrast může trochu váznout...že je světlejší, to jsi mě moc nepotěšil - doufala jsem že bude ještě víc dotepla než chamois
#5
Publikováno 27 January 2008 - 20:36:55
#6
Publikováno 27 January 2008 - 21:02:33

Ovšem budu mít požadavek ne na chuť, ale na barvu

Ale stejně se na ten papír těším - zvlášť jestli má strukturu...
#7
Publikováno 27 January 2008 - 21:21:37
#8
Publikováno 27 January 2008 - 23:36:16
z tý 532ky warm jsem se dneska málem v komoře počural - to je materiál.
krásná černá, krásná bílá, tonálně zatím vše co chci, strukturu má jako jemnější ruční papír,- teda ten co vyráběli před revolucí, ještě ho koupu tak jsem zvědav na ztmavnutí a koénečný zabarvení,- zatím je podložka čistě bílá, vypadá to na jednoho z favoritů - hodí se ovšem jak na co, zatím jsem zkusil ode všeho kus,-portrét, arch., street, na makro bych ho rozhodně nezkoušel, už kvůli podložce
kam se hrabe třeba fomabrom var. 112 classic, ten mám pořád takovej zakouřenej, kontrast sice bere to jo, ale...
#9
Publikováno 27 January 2008 - 23:41:26

ovšem v komoře nejlíp leze do hlavy nějakej pan tramín, zrovna mě tam dneska zase navštívil



#10
Publikováno 28 January 2008 - 07:39:19
#11
Publikováno 28 January 2008 - 09:13:09
jestli je momentálně pro mně osobně důvod zůstávat věrnej fomě, tak je to kvůli tomuhle papíru...
#12
Publikováno 28 January 2008 - 09:33:42

#13
Publikováno 28 January 2008 - 14:08:44

gradaci jsem totiž normálně řídil filtrama, tak mě ani nenapadlo, že by to baryt nebyl

#14
Publikováno 28 January 2008 - 14:41:10
#15
Publikováno 28 January 2008 - 15:03:00
Asi bude rozdíl mezi barytem a přirodním kartonem - rozdíly nevím (ale RC to zdá se nebude, a to se mi ulevilo

pravděpodobně bude rozdíl v gramáži, hustotě papíru (baryt se bude předpokládám víc kroutit oproti přírodnímu kartonu)
#16
Publikováno 30 January 2008 - 11:03:12
Quote
Už jsi ten papír zkoušel tónovat? Zajímá mě hlavně, jak se chová v selenu. Díky.Zažlutit můžeš každej papír v čaji.
#17
Publikováno 30 January 2008 - 13:57:41
#18
Publikováno 30 January 2008 - 14:50:19
U chamois se mi objevuje obraz tak po půl až třičtvrtě minuty a nechávám ho koupat ve vývojce cca 3-3.5 min...
Jestli ano, soudím, že to bude způsobeno tou karotnovou podložkou, která má rychlejší propustnost vývojky než klasický barytový papír (srovnávám pouze s Ilfordem Multigrade)
#19
Publikováno 30 January 2008 - 19:01:54
#20
Publikováno 30 January 2008 - 21:06:52
znamená to tedy, že půjde tónovat dobře a výsledek bude v teplém tónu ?
eda: pozitiv se začínal objevovat až po 3/4 - minutě, tozn. později než třeba u variantu /jinou zkušenost nemám/
#21
Publikováno 31 January 2008 - 12:20:10
2. je emulze.
Baryt:
1.je papír
2. je barytová vrstva (BaSO4)
3. je emulze
Oba tyhle papíry se vypínají,protože jsou na papíru, který je udělanej z celulózních vláken.
Co se týče archivní stálosti, tak Ten baryt je lepší, protože BaSO4 nežloutne, je to prostě inerní nerozpustná neoxidující se , prostě inert.
Celulózní vlákna ovšem časem oxidují, tím žloutnou.... a po 20 ti letech na světle to bude krásná vykopávka.
Chtělo by to článek.
#22
Publikováno 31 January 2008 - 13:27:33
#23
Publikováno 1 February 2008 - 20:21:09

#24
Publikováno 4 February 2008 - 18:41:24
Už se adjustují 3 "nové druhy" - půjdou během 14 dní do distribuce, resp. na export, jestli něco momentálně, tj. během těch 14 dní, půjde i na místní trh, pak Krejčí nevěděl, ale můžu to zjistit od paní z distribuce.
Jedná o papíry 532 - II a 542 - II - nové na nich je to, že budou na nové surové podložce, která bude oproti stávajícím papírům hladší (mají problém s dodavtelem strukturované podložky, tudíž papíry se strukturou tak, jak jsme na ně zvyklí, asi už nebudou - to je konkrétně pro mě velké zklamání

Nový papír je ale Fomabrom Variant 123 - je to papír lehounce do tepla, ale prý ne jak Fomatone. Je to velvet - jemně třpitivý. Novinka je dále v emulzi 4.té generace, která není tak náchylná na osvětlení v komoře - vyhovuje i žlutozelené světlo (ale to už tady na temné tuším někdo písal).
#25
Publikováno 4 February 2008 - 19:16:15
#26
Publikováno 10 March 2008 - 18:26:32
#27
Publikováno 10 March 2008 - 18:29:52
#28
Publikováno 10 March 2008 - 18:35:20

#29
Publikováno 10 March 2008 - 18:36:16
#30
Publikováno 10 March 2008 - 18:49:44
A když ještě použiješ nějaký fitlřík, tak ti to taky trošku světla ubere a přidá na času...ale je to opravdu specifický papír, a když k němu bude pasovati motiv, tak to sedne jak poklička na hrnec.
Čas zvětšování je mínus - to už tak chodí, všechno má své pro a proti
#31
Publikováno 10 March 2008 - 18:55:06
#32
Publikováno 10 March 2008 - 19:07:11
tam kontrast porovnat nemůžu, protože naopak u Chamois 542 musím na kontrastu malinko přidat. S dobou expozice si budou pravděpodobně 532 a 542 podobné
Ohledně kontrast snad poradí Mamiak, protože ten na 532 zvětšuje
#33
Publikováno 10 March 2008 - 20:36:36
jinak EDO... za ten víc než měsíc jsi asi zjistila, že jsou i mnohem lepší čaje, než střelnej prach... když už zeleny, různý dračí stundy (lung jing...), na tónování nějakej levnější yunnan třeba

jsem zas chytrej jak telegrafní dráty
#34
Publikováno 10 March 2008 - 20:51:34
#35
Publikováno 11 March 2008 - 19:45:21
#36
Anonymous
Publikováno 11 March 2008 - 20:20:26
#37
Publikováno 12 March 2008 - 10:55:52
#38
Publikováno 12 March 2008 - 10:59:51
#39
Publikováno 12 March 2008 - 17:15:39


#40
Anonymous
Publikováno 16 April 2008 - 08:36:18
diky Mamiakovi jsem se dostal k balicku techto papiru. A konecne jsem se do nej pustil, zkusil jsem sva oblibena temata: zatisi, krajina, portret.
Papir na prvni omak je nadherny surovy, tezky, proste namka.
Osvit opravdu delsi, citlivost asi jako shamoa.
Bila je nadherne cista az svitiva, cerna velice velice uspokojiva i kdyz mam pocit ze se rychle slejva.
Na zatisi velice dobra volba.
Krajina na vhodne motivy ktere nestoji na detailu opet dobra volba
Kontaktni prace vynikajici volba, uchvatne podani svetel ja bych uprednostil sice delsi sedou skalu ale to je muj pohled. Samozrejmne pokud i zde bude fotografie stat na detailu objevi se jiste ztraty.
Na portretni praci 8x10" se asi stane mou volbou cislo jedna, To same pro zvetseni (portret, akt) z 4x5".
Myslim ze tento papir se asi nejvice hodi pro portretni prace at uz formou zveseniny ci kontaktnich praci.
Osobne papir nedoporucuji vypinat ale nechat volne uschnout a pak vylisovat. Pri vypinani se mirne ztrati ona hrubost a drsnost kartonu.
S pozdravem .D.
#41
Publikováno 16 April 2008 - 09:00:18
jinak mě se zdálo, že hrubost toho povrchu se malinko ztrácí už při namočení do vývojky
#42
Publikováno 16 April 2008 - 10:44:31
#43
Anonymous
Publikováno 16 April 2008 - 10:49:07
Quote
tady ty strukturovane materialy (532, 542) vzdycky s detailni kresbou zacvici. Ale je s podivem, ze i nektere 8x10 kontakty, kde mam spoustu drobnosti v kresbe vypadaji na 532/542 dobre. Ta urcita ztrata detailu je totiz nahrazena pocitem ze samotne podlozky. Takze bych je nepovazoval za vylucnou domenu pro ksichtiky.
JJ na ja netvrdim ze je to spatny, naopak s nekterejma motivama vyborne. Urcita ztrata detailu je obcas pro mne minusem a obcas plusem.
Uz se tesim na nejaky dlouhy vecer v komore az na to bude delat delsi cas.
#44
Anonymous
Publikováno 16 April 2008 - 10:50:49
#45
Publikováno 16 April 2008 - 12:01:27
#46
Publikováno 18 April 2008 - 08:37:37

Takže kdybyvá si nekdo vzpomněél, napište mi jak to děláte, ať už sa mi nestane, že to světélko nahňápnu na papírovó podložko.
Děkuju.
#47
Publikováno 18 April 2008 - 08:42:54
#48
Publikováno 18 April 2008 - 08:54:39
#49
Publikováno 18 April 2008 - 09:00:42
#50
Publikováno 18 April 2008 - 09:32:44

1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 1 návětěvníků, 0 anonymních