Kiev 88
#151
Publikováno 27 březen 2011 - 20:30:37
#152
Publikováno 27 březen 2011 - 21:05:19
#153
Publikováno 8 srpen 2012 - 21:36:50
Díky za každé tipy
#154
Publikováno 9 srpen 2012 - 10:38:38
#155
Publikováno 9 srpen 2012 - 23:24:44
#156
Publikováno 20 leden 2013 - 11:54:05
Je to tato?
http://www.digitel.s...vit--A1-4B3-8-/
Dik.
#157
Publikováno 20 leden 2013 - 12:59:06
#158
Publikováno 20 leden 2013 - 16:02:50
je to sice drahe...ale mam to tu v meste.
Nechce sa mi na nu cakat.
#159
Publikováno 8 únor 2013 - 23:33:32
Ked zaostrim na nekonecno vzdy je to akoby za nekonecno.
Mam na nom TTL/Spot hranol.
Neviete v com by mohol byt problem?
#160
Publikováno 9 únor 2013 - 08:55:29
#161
Publikováno 9 únor 2013 - 10:12:24
#162
Publikováno 9 únor 2013 - 10:43:33
#163
Publikováno 9 únor 2013 - 11:14:32
#164
Publikováno 9 únor 2013 - 11:16:03
Cim si to podkladal?
#165
Publikováno 9 únor 2013 - 12:08:01
#166
Publikováno 9 únor 2013 - 18:55:02
Kiev 88 viem urcite ze v okoli nikdo nebude mat.Jo takhle, Tobě nesouhlasí vzdálenost matnice a filmu od opt. soustavy... To budeš stejně muset změřit, nebo spíše odkouknout a podle toho se zařídit.
Takze to budem musiet uhrat nejak sam.
O co konkretne tam ide? Pozeral som sa na to a v kazdom rohu matnice je skrutka...pride mi ze posuvom skutky mozem tu matnicu zdvihnut alebo utopit...alebo nie?
Potom ma este napada moznost ze budem nieco tenke ako distanciu vkladat pod matnicu s objektivom zaostrenim na nekonecno az kym to nebude v pohode.
Ak rozmyslam zle opravte ma prosim kym to neposeriem uplne:-/
A pises o vzdialenosti matnice a filmu...matnicu si viem predstavit...ale pohnut s rovinou filmu vobec.
Skus mi to nejak opisat.
#167
Publikováno 9 únor 2013 - 19:52:40
V podstatě si to představuješ správně. Jen je třeba jako rozhodující brát skutečné zaostření v rovině filmu, ne značky na objektivu. Tedy - foťák dáš na stativ a do roviny filmu vložíš (druhou) matnici. Nemám teď K88 po ruce, tak ti to nedokážu popsat jak přesně to udělat - možná budeš muset rozebrat kazetu na film abys tam tu matnici dostal. Pak si vybereš/vytvoříš nějaký kontrastní dobře osvětlený předmět, na foťáku otevřeš závěrku a zablokuješ na B. Pak zaostříš objektiv tak, aby byl ostrý obraz na matnici v rovině filmu. Pak s ničím nehneš a budeš se snažit dostat tu matnici na kterou normálně ostříš do takové polohy, aby byl obraz ostrý i na ní. Ti pečlivější to udělají 2x - jednou na předmět v minimální vzdálenosti jakou objektiv zaostří a podruhé na nekonečno. Je naprosto bezvýznamné, co při tom ukazuje stupnice vzdálenosti na objektivu. To snímek nedělá a poloha stupnice se většinou dá snadno seřídit.O co konkretne tam ide? Pozeral som sa na to a v kazdom rohu matnice je skrutka...pride mi ze posuvom skutky mozem tu matnicu zdvihnut alebo utopit...alebo nie?
Potom ma este napada moznost ze budem nieco tenke ako distanciu vkladat pod matnicu s objektivom zaostrenim na nekonecno az kym to nebude v pohode.
Ak rozmyslam zle opravte ma prosim kym to neposeriem uplne:-/
A pises o vzdialenosti matnice a filmu...matnicu si viem predstavit...ale pohnut s rovinou filmu vobec.
Skus mi to nejak opisat.
#168
Publikováno 9 únor 2013 - 20:38:51
Cize mozem povedzme pouzit aj nejaku inu matnicu? Mam iba z P6...keby som odstranil kazetu a prilepil matnicu do miest kadial vedie film?V podstatě si to představuješ správně. Jen je třeba jako rozhodující brát skutečné zaostření v rovině filmu, ne značky na objektivu. Tedy - foťák dáš na stativ a do roviny filmu vložíš (druhou) matnici. Nemám teď K88 po ruce, tak ti to nedokážu popsat jak přesně to udělat - možná budeš muset rozebrat kazetu na film abys tam tu matnici dostal. Pak si vybereš/vytvoříš nějaký kontrastní dobře osvětlený předmět, na foťáku otevřeš závěrku a zablokuješ na B. Pak zaostříš objektiv tak, aby byl ostrý obraz na matnici v rovině filmu. Pak s ničím nehneš a budeš se snažit dostat tu matnici na kterou normálně ostříš do takové polohy, aby byl obraz ostrý i na ní. Ti pečlivější to udělají 2x - jednou na předmět v minimální vzdálenosti jakou objektiv zaostří a podruhé na nekonečno. Je naprosto bezvýznamné, co při tom ukazuje stupnice vzdálenosti na objektivu. To snímek nedělá a poloha stupnice se většinou dá snadno seřídit.
O co konkretne tam ide? Pozeral som sa na to a v kazdom rohu matnice je skrutka...pride mi ze posuvom skutky mozem tu matnicu zdvihnut alebo utopit...alebo nie?
Potom ma este napada moznost ze budem nieco tenke ako distanciu vkladat pod matnicu s objektivom zaostrenim na nekonecno az kym to nebude v pohode.
Ak rozmyslam zle opravte ma prosim kym to neposeriem uplne:-/
A pises o vzdialenosti matnice a filmu...matnicu si viem predstavit...ale pohnut s rovinou filmu vobec.
Skus mi to nejak opisat.
Potom mam pozerat normalne na klin? akoby som ostril nan...myslim teraz tu dosadenu.
V akych hruba posuvoch mozem ratat? cca milimetre? ci len mikroposuvy?
A tu vzdialenost matnice ktorou budem hybat riesim tymi skrutkami alebo podkladam nieco pod nu a znova ju vkladam naspat?
Skus mi prosimta pozriet ten K88 ked ho budes mat po ruke.
#169
Publikováno 15 srpen 2013 - 19:47:59
rád bych vás poprosil o názor na můj začátečnicky-naivní dotaz... Jsem tu zcela nový, v oblasti fotografování na film jsem de facto panicem, nicméně po několika letech s několika digitálními zrcadlovkami u mě právě nastal čas rozšířit fotografování o "duchovní rozměr" a rád bych zkusil i střední formát.
Strávil jsem několik večerů u internetu a zatoužil po Kievu 88... Jasně, byla by asi lepší volbou Mamiya 645 či RB67, jenže do začátku se mi do toho nechce nasypat nějakých 15.- 20.000kč, navíc mám poněkud bizarní slabost pro sovětské výrobky.
Nikde jsem se toho nedočetl a proto můj dotaz- lze vůbec s takovým či podobným typem přístrojem fotografovat "z ruky"? Někde jsem se vyčetl zmínku o tom, že je problém udržet časy 1/ 125sec a delší. Fotografování ze stativu mi nikdy nepřirostlo k srdci (je to pro mě prostě neohrabané) a stejnak bych chtěl fotit za víceméně optimálních světelných podmínek, tzn. občasné odpolední foto-coury na Hradčany, na nábřeží k Vltavě, apod.
Děkuji!
#170
Publikováno 15 srpen 2013 - 19:56:38
#171
Publikováno 15 srpen 2013 - 19:59:49
#172
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:02:59
#173
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:03:29
#174
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:06:03
teméř neexistuje funkční kus
to jsem netušil
#175
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:11:43
teméř neexistuje funkční kus
to jsem netušil
jednou mi byl nabizen jako nový Kiev 88, ve výsledku vůbec nefungoval, objektivy taktéž s nefunkční clonou, ale byl jako nový, jako tu někdo psal ty aparáty často nefungovaly už v obchodě, a nebo taky citace: "Když jich máš 15 a z toho 11 ma nějakou závadu tak to vidíš jinak"
#176
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:16:45
#177
Publikováno 15 srpen 2013 - 20:20:03
#178
Publikováno 15 srpen 2013 - 21:35:09
#179
Publikováno 23 říjen 2013 - 23:01:52
#180
Publikováno 24 říjen 2013 - 07:53:00
#181
Publikováno 24 říjen 2013 - 18:39:27
Ďakujem za dobré rady.
#182
Publikováno 24 říjen 2013 - 19:48:58
Dobrý deň kolegovia. Mám na Vás takú otázku: vlastním prekrásny bolsevický fotoaparát Kiev 80. V poslednej dobe som s nim vyfotografoval 3 filmy. Na moje veľké prekvapenie na každom filme som našiel tú istú chybu: 1-2 fotografie sú v poriadku, potom asi stred filmu nič - vyzerá keby film by nebol vôbec exponovaný - a tak posledné kocky, tak 4-5 zase sú v poriadku. Planžeta v kazete vôbec nebola vložená, funkčnosť uzávierky a celý fotoaparát som dôkladne prekontroloval na vštkych exp. časoch niekoľkokrát /30x-40x.../, Všetko bolo v poriadku. Zatiaľ nechápem tento jav. Aký je Váš názor, čo to môže spôsobiť?
Ďakujem za dobré rady.
Z mojej osobnej skusenosti: Moj Kiev 80 naozaj neotvaral zavierku spolahlivo. Jednoducho delic casov neudrzal druhu cast zavierky a ta preletela zo strany na stranu spolu s prvou. Dalo by sa povedat, ze to bola obcasna nestrbinova uzavierka. Niekolko krat Kiev navstivil servis (v tom case opravy vykonavala Mechanika), vzdy mi ho vratili s tym, ze aparat nevykazuje zidnu chybu... Faktom zostavalo, ze filmy som mal nepravidelne exponovane/neexponovane.
Tak som ho s podrobnym popisom zavady predal.
Mozno so mnou vela ludi nebude suhlasit, ale naozaj dobre riesenie pre teba je zbavit sa ho. Podla mna nejde o zavadu, ale o vlastnost tohto pristroja.
#183
Publikováno 24 říjen 2013 - 19:55:43
#184
Publikováno 24 říjen 2013 - 20:29:21
Keko: ako som písal, chyba sa prejavuje pravidelne /3 filmy vyfotografované za sebou/ cca v strede filmu. To nie je náhoda. Písal som tiež, že fotoaparát som dôkladne prekontroloval, niekoľko krát desiatky exponovania na všetkych časoch. Žiadna závada. Na ale filmoch ostáva stred, cca 5 kociek neexponovaný. To nemôže byť náhoda. Vôbec neuvažujem nad tým, že bolsevickú krásku Kiev 80 by som zbavil. Tento fotoaparát používam len pre parádu. Ale rád by som prišiel na príčinu chyby, keď aj len z princípu.
AidamS: Pentacon Six TL som kúpil keď som mal 18. Teraz mám 48. To je 30 rokov. Bol to môj prvý stredoformátový fotoaparát. Vyfotografoval som s nim stovky filmov, a vždy fungoval bez závady. Mám slabosť pre tie staré bolševické mašiny. Vždy som rád plával proti prúdu. Teraz už nie som odkázaný na tie fotoaparáty, ale práca s nimi je pre mňa zábava a zároveň romantika.
#185
Publikováno 24 říjen 2013 - 20:49:01
Jen je snimi ta potíš ze naziva vyschnou a pak to zlobí...
#186
Publikováno 24 říjen 2013 - 21:02:09
Pozor ja na sixe taky nedám dopustit. Je to krásnej stroj a jeho spolehlivost je závislá na mazivech. tet mi jeden kus začal překrejvat budu ho nuset votevrít a pošlechtit ho. Treba naprosto nespuhlasím s keci vo tom ze to moc mlátí atak.Ješte se mi sestalo že bych mel nákej smímek roztřeseny zrvadlem či záverkou.
Jen je snimi ta potíš ze naziva vyschnou a pak to zlobí...
Tak som rád... lenže to ma neposúva ďalej k riešeniu môjho problému. Ale ako debata je príjemná. P Six požívam aj s mechom a makrokrúžkami... je to nádhera.
#187
Publikováno 24 říjen 2013 - 21:16:06
#188
Publikováno 24 říjen 2013 - 22:38:42
Prepáčte Páni, dovolte mi, aby som s Vami nesúhlasil.
Keko: ako som písal, chyba sa prejavuje pravidelne /3 filmy vyfotografované za sebou/ cca v strede filmu. To nie je náhoda. Písal som tiež, že fotoaparát som dôkladne prekontroloval, niekoľko krát desiatky exponovania na všetkych časoch. Žiadna závada. Na ale filmoch ostáva stred, cca 5 kociek neexponovaný. To nemôže byť náhoda. Vôbec neuvažujem nad tým, že bolsevickú krásku Kiev 80 by som zbavil. Tento fotoaparát používam len pre parádu. Ale rád by som prišiel na príčinu chyby, keď aj len z princípu.
Ja som to vedel, ze nebudes suhlasit
3 filmy - este nie je pravidlo.
Vsak si nastav nejaky dlhsi cas (patnastinu), kedy jasne pocujes oneskorenie behu druhej lamely zavierky a skusaj s nasadenou kazetou bez filmu. Pocuvaj ci sa nieco zmeni medzi (povedzme) 4. a 5.obrazkom, pripadne ked dojde k chybnemu behu zavierkym vymen kazetu s nastavenou poziciou na 1. obrazku, pocuvej, ci sa nieco zmeni ... Urob analyzu. Ten tvoj aparat je iny, ako bol ten moj, bude mat ine problemy.
Ale problemy maju vsetky tieto Kyjevy. Poznas Arax?
http://araxfoto.com/cameras/
Nie nadarmo predavaju kompletne prebudovane kusy aparatov s reklamou:
- Mechanical device with electronic metering and flocked interior
- Bright focusing screen with grids, split image and microraster
- Metal camera body and gears. No plastic parts
- In chrome and black finish for same price
- Rebuilt and adjusted advance mechanism
- Hand assembled by our best technicians
- Rebuilt shutter mechanism
- Most reliable and accurate cameras on the Kiev Medium Format camera market
Ja mam tiez nejake krasy v skrinke. Milujem ich, ale nefotim s nimi.
Ale toto ti nepisem preto, aby som ta rozcertil, ale poradil.
#189
Publikováno 25 říjen 2013 - 07:55:16
keko: Prepáčte zase nesúhlasím s Vami. 3 filmy sú už pre mňa pravidlo.To všetko čo popisujete už som dávno urobil, aj niekoľkokrát, opakovane. Bezvýsledne. Všetko fungovalo tak ako sa má fungovať. Len s filmom nie.
Arax poznám, mal som Araxa, lenže to už nie je Kiev 80. A tiež sa mi u Araxov nepáči pomer cena/ výkon. Ako som aj vyššie písal, mám iné stredoformátové fotoaparáty, ktoré splnia všetky moje očakávania, takže ja nie som odkazaný na Kieva. Ale rád skúmam, že veci ako fungujú, rád pozriem aj do zákulisia. Preto som písal sem do toho fóra, lebo som už vyčerpal moje možnosti. A dúfam, že niekto mi v tom poradí. Ďakujem aj Vám.
#190
Publikováno 25 říjen 2013 - 11:21:02
Dobrý deň kolegovia. Mám na Vás takú otázku: vlastním prekrásny bolsevický fotoaparát Kiev 80. V poslednej dobe som s nim vyfotografoval 3 filmy. Na moje veľké prekvapenie na každom filme som našiel tú istú chybu: 1-2 fotografie sú v poriadku, potom asi stred filmu nič - vyzerá keby film by nebol vôbec exponovaný - a tak posledné kocky, tak 4-5 zase sú v poriadku. Planžeta v kazete vôbec nebola vložená, funkčnosť uzávierky a celý fotoaparát som dôkladne prekontroloval na vštkych exp. časoch niekoľkokrát /30x-40x.../, Všetko bolo v poriadku. Zatiaľ nechápem tento jav. Aký je Váš názor, čo to môže spôsobiť?
Ďakujem za dobré rady.
To nie je chyba. To je vlastnosť. Kievy to robily aj keď boli nové (a aj kadečo inšie). A toto je ešte pomerne "soft" fíčura... Kto chce dobrý Kyjev - musí si kúpiť Arax
#191
Publikováno 25 říjen 2013 - 11:55:06
Dobrý deň kolegovia. Mám na Vás takú otázku: vlastním prekrásny bolsevický fotoaparát Kiev 80. V poslednej dobe som s nim vyfotografoval 3 filmy. Na moje veľké prekvapenie na každom filme som našiel tú istú chybu: 1-2 fotografie sú v poriadku, potom asi stred filmu nič - vyzerá keby film by nebol vôbec exponovaný - a tak posledné kocky, tak 4-5 zase sú v poriadku. Planžeta v kazete vôbec nebola vložená, funkčnosť uzávierky a celý fotoaparát som dôkladne prekontroloval na vštkych exp. časoch niekoľkokrát /30x-40x.../, Všetko bolo v poriadku. Zatiaľ nechápem tento jav. Aký je Váš názor, čo to môže spôsobiť?
Ďakujem za dobré rady.
To nie je chyba. To je vlastnosť. Kievy to robily aj keď boli nové (a aj kadečo inšie). A toto je ešte pomerne "soft" fíčura... Kto chce dobrý Kyjev - musí si kúpiť Arax
Hehehe... áno, chápem, ale predsa to musí mať dôvod. Alebo dôvodom je, že je to Kiev ???
#192
Publikováno 25 říjen 2013 - 17:09:48
Dobrý deň kolegovia. Mám na Vás takú otázku: vlastním prekrásny bolsevický fotoaparát Kiev 80. V poslednej dobe som s nim vyfotografoval 3 filmy. Na moje veľké prekvapenie na každom filme som našiel tú istú chybu: 1-2 fotografie sú v poriadku, potom asi stred filmu nič - vyzerá keby film by nebol vôbec exponovaný - a tak posledné kocky, tak 4-5 zase sú v poriadku. Planžeta v kazete vôbec nebola vložená, funkčnosť uzávierky a celý fotoaparát som dôkladne prekontroloval na vštkych exp. časoch niekoľkokrát /30x-40x.../, Všetko bolo v poriadku. Zatiaľ nechápem tento jav. Aký je Váš názor, čo to môže spôsobiť?
Ďakujem za dobré rady.
To nie je chyba. To je vlastnosť. Kievy to robily aj keď boli nové (a aj kadečo inšie). A toto je ešte pomerne "soft" fíčura... Kto chce dobrý Kyjev - musí si kúpiť Arax
Hehehe... áno, chápem, ale predsa to musí mať dôvod. Alebo dôvodom je, že je to Kiev ???
Konecne si pochopil.
#193
Publikováno 25 říjen 2013 - 17:17:17
#194
Publikováno 25 říjen 2013 - 18:19:58
Jediny a poctivy dovod, preco Kiev 80 nefunguje tak, ako ma, je, ze skratka rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam. To bolo vidiet na tankoch, na autach, na pistoliach, neskor na aparatoch, este neskor na lietadlach, farebnych televizoroch, na kvalite drog, na demokracii ...keko: Ale nie okrem toho musí byť aj iný dôvod. A podľa mňa nie taký mystifikovaný, ale celkom prozaický. Nemyslíte?
Nejde o to, ci nejaky koumak nieco dobre nevymysli, rusi su naozaj talentovani. Ale ide o to, ze sa s tym moc nese..... Aj ruletu maju taku divnu. Obesia 8-mich podozrivych a iba jeden bol vinny.
Rusi sa snazia, ale iba v poslednych desatrociach sa im trosku dari napravit si reputaciu. Napr., clovek, co mi opravuje laser je rus. A je to svetova trieda. Lenze nie je clenom, ci zamestnancom ziadneho kolchozneho zdruzenia, ci oboruzenia.
Tak je to aj s Araxom. Clovek, mozno vyvojar, sam rozobera a preraba produkty mogucego proizvoditelstva fotoapartov. Pochopil, ze popri dobrej konstrukcii treba vmontovat aj poctivost a kvalitu, ktoru tam ktosi zabudol pri hromadnej vyrobe pribalit.
Povodny Hasselblad 1600F (alebo 1000F?) nebolo mozne napodobnit iba preto, lebo rusi nie su svedi.
Mozno si povies, ze Kiev 80 vlastne vyrabali ukrajinci. No a to je este horsie.
#195
Publikováno 25 říjen 2013 - 18:52:57
Jediny a poctivy dovod, preco Kiev 80 nefunguje tak, ako ma, je, ze skratka rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam. To bolo vidiet na tankoch, na autach, na pistoliach, neskor na aparatoch, este neskor na lietadlach, farebnych televizoroch, na kvalite drog, na demokracii ...
keko: Ale nie okrem toho musí byť aj iný dôvod. A podľa mňa nie taký mystifikovaný, ale celkom prozaický. Nemyslíte?
Nejde o to, ci nejaky koumak nieco dobre nevymysli, rusi su naozaj talentovani. Ale ide o to, ze sa s tym moc nese..... Aj ruletu maju taku divnu. Obesia 8-mich podozrivych a iba jeden bol vinny.
Rusi sa snazia, ale iba v poslednych desatrociach sa im trosku dari napravit si reputaciu. Napr., clovek, co mi opravuje laser je rus. A je to svetova trieda. Lenze nie je clenom, ci zamestnancom ziadneho kolchozneho zdruzenia, ci oboruzenia.
Tak je to aj s Araxom. Clovek, mozno vyvojar, sam rozobera a preraba produkty mogucego proizvoditelstva fotoapartov. Pochopil, ze popri dobrej konstrukcii treba vmontovat aj poctivost a kvalitu, ktoru tam ktosi zabudol pri hromadnej vyrobe pribalit.
Povodny Hasselblad 1600F (alebo 1000F?) nebolo mozne napodobnit iba preto, lebo rusi nie su svedi.
Mozno si povies, ze Kiev 80 vlastne vyrabali ukrajinci. No a to je este horsie.
Hahaha, to ste ma s tou ruletou ma pobavili. Musím ale oponovať: ruská literatúra je dokonalá. Stačí spomínať len pár mien, ako napr. Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... oni neboli šlendriáni. Takže Váš výrok "rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam" je síce veľmi zaujímavý, ale v tom prípade nie celkom pravdivý.
Na túto tému som dnes rozprával starým, skúseným a veľmi dobrým, do konca vynikajúcim opravárom fotoaparátov. Keď som mu povedal, že Kiev 80, tak rýchlo chcel zložiť telefon, ale som mu kričal nééééééé, tak potom sme trošku debatili, ale záver bol asi taký, že to nikto nevie, prečo Kiev robí určité veci. Tak na tom sme dobre zarehotali, popriali druhému pekný deň a zavesili sme telefón.
Takže je to asi beznádejné, že ??
#196
Publikováno 25 říjen 2013 - 19:21:55
Jediny a poctivy dovod, preco Kiev 80 nefunguje tak, ako ma, je, ze skratka rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam. To bolo vidiet na tankoch, na autach, na pistoliach, neskor na aparatoch, este neskor na lietadlach, farebnych televizoroch, na kvalite drog, na demokracii ...
keko: Ale nie okrem toho musí byť aj iný dôvod. A podľa mňa nie taký mystifikovaný, ale celkom prozaický. Nemyslíte?
Nejde o to, ci nejaky koumak nieco dobre nevymysli, rusi su naozaj talentovani. Ale ide o to, ze sa s tym moc nese..... Aj ruletu maju taku divnu. Obesia 8-mich podozrivych a iba jeden bol vinny.
Rusi sa snazia, ale iba v poslednych desatrociach sa im trosku dari napravit si reputaciu. Napr., clovek, co mi opravuje laser je rus. A je to svetova trieda. Lenze nie je clenom, ci zamestnancom ziadneho kolchozneho zdruzenia, ci oboruzenia.
Tak je to aj s Araxom. Clovek, mozno vyvojar, sam rozobera a preraba produkty mogucego proizvoditelstva fotoapartov. Pochopil, ze popri dobrej konstrukcii treba vmontovat aj poctivost a kvalitu, ktoru tam ktosi zabudol pri hromadnej vyrobe pribalit.
Povodny Hasselblad 1600F (alebo 1000F?) nebolo mozne napodobnit iba preto, lebo rusi nie su svedi.
Mozno si povies, ze Kiev 80 vlastne vyrabali ukrajinci. No a to je este horsie.
Hahaha, to ste ma s tou ruletou ma pobavili. Musím ale oponovať: ruská literatúra je dokonalá. Stačí spomínať len pár mien, ako napr. Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... oni neboli šlendriáni. Takže Váš výrok "rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam" je síce veľmi zaujímavý, ale v tom prípade nie celkom pravdivý.
Na túto tému som dnes rozprával starým, skúseným a veľmi dobrým, do konca vynikajúcim opravárom fotoaparátov. Keď som mu povedal, že Kiev 80, tak rýchlo chcel zložiť telefon, ale som mu kričal nééééééé, tak potom sme trošku debatili, ale záver bol asi taký, že to nikto nevie, prečo Kiev robí určité veci. Tak na tom sme dobre zarehotali, popriali druhému pekný deň a zavesili sme telefón.
Takže je to asi beznádejné, že ??
Som masívny rusofil. Udržiavam si ruštinu, čítam Bunina v originále aj Lukjanenka, rád tam chodím, dobíja mi to baterky (minulý týždeň som si bol spraviť nový pas aby som tam mohol zase ísť) cítim sa tam ako doma, ako keby som tam žil v minulom živote, chvíľu som tam študoval na výške, keď vyhrám na športke tak sa tam odsťahujem, ale... ale... ale kúpil som si radšej Hasselblad!!!
#197
Publikováno 25 říjen 2013 - 19:56:14
Ja k ruskej kultúre mám zcela zvláštny vzťah. Milujem a zároveň nenávidím...
#198
Publikováno 25 říjen 2013 - 21:35:13
Jediny a poctivy dovod, preco Kiev 80 nefunguje tak, ako ma, je, ze skratka rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam. To bolo vidiet na tankoch, na autach, na pistoliach, neskor na aparatoch, este neskor na lietadlach, farebnych televizoroch, na kvalite drog, na demokracii ...
keko: Ale nie okrem toho musí byť aj iný dôvod. A podľa mňa nie taký mystifikovaný, ale celkom prozaický. Nemyslíte?
Nejde o to, ci nejaky koumak nieco dobre nevymysli, rusi su naozaj talentovani. Ale ide o to, ze sa s tym moc nese..... Aj ruletu maju taku divnu. Obesia 8-mich podozrivych a iba jeden bol vinny.
Rusi sa snazia, ale iba v poslednych desatrociach sa im trosku dari napravit si reputaciu. Napr., clovek, co mi opravuje laser je rus. A je to svetova trieda. Lenze nie je clenom, ci zamestnancom ziadneho kolchozneho zdruzenia, ci oboruzenia.
Tak je to aj s Araxom. Clovek, mozno vyvojar, sam rozobera a preraba produkty mogucego proizvoditelstva fotoapartov. Pochopil, ze popri dobrej konstrukcii treba vmontovat aj poctivost a kvalitu, ktoru tam ktosi zabudol pri hromadnej vyrobe pribalit.
Povodny Hasselblad 1600F (alebo 1000F?) nebolo mozne napodobnit iba preto, lebo rusi nie su svedi.
Mozno si povies, ze Kiev 80 vlastne vyrabali ukrajinci. No a to je este horsie.
Hahaha, to ste ma s tou ruletou ma pobavili. Musím ale oponovať: ruská literatúra je dokonalá. Stačí spomínať len pár mien, ako napr. Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... oni neboli šlendriáni. Takže Váš výrok "rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam" je síce veľmi zaujímavý, ale v tom prípade nie celkom pravdivý.
Na túto tému som dnes rozprával starým, skúseným a veľmi dobrým, do konca vynikajúcim opravárom fotoaparátov. Keď som mu povedal, že Kiev 80, tak rýchlo chcel zložiť telefon, ale som mu kričal nééééééé, tak potom sme trošku debatili, ale záver bol asi taký, že to nikto nevie, prečo Kiev robí určité veci. Tak na tom sme dobre zarehotali, popriali druhému pekný deň a zavesili sme telefón.
Takže je to asi beznádejné, že ??
Uz budeme asi ostatnych unavovat, ale neodpustim si: Co ma Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... spolocne s ruskymi/ukrajinskymi socialistickymi nepodarkami?
#199
Publikováno 26 říjen 2013 - 10:55:01
Jediny a poctivy dovod, preco Kiev 80 nefunguje tak, ako ma, je, ze skratka rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam. To bolo vidiet na tankoch, na autach, na pistoliach, neskor na aparatoch, este neskor na lietadlach, farebnych televizoroch, na kvalite drog, na demokracii ...
keko: Ale nie okrem toho musí byť aj iný dôvod. A podľa mňa nie taký mystifikovaný, ale celkom prozaický. Nemyslíte?
Nejde o to, ci nejaky koumak nieco dobre nevymysli, rusi su naozaj talentovani. Ale ide o to, ze sa s tym moc nese..... Aj ruletu maju taku divnu. Obesia 8-mich podozrivych a iba jeden bol vinny.
Rusi sa snazia, ale iba v poslednych desatrociach sa im trosku dari napravit si reputaciu. Napr., clovek, co mi opravuje laser je rus. A je to svetova trieda. Lenze nie je clenom, ci zamestnancom ziadneho kolchozneho zdruzenia, ci oboruzenia.
Tak je to aj s Araxom. Clovek, mozno vyvojar, sam rozobera a preraba produkty mogucego proizvoditelstva fotoapartov. Pochopil, ze popri dobrej konstrukcii treba vmontovat aj poctivost a kvalitu, ktoru tam ktosi zabudol pri hromadnej vyrobe pribalit.
Povodny Hasselblad 1600F (alebo 1000F?) nebolo mozne napodobnit iba preto, lebo rusi nie su svedi.
Mozno si povies, ze Kiev 80 vlastne vyrabali ukrajinci. No a to je este horsie.
Hahaha, to ste ma s tou ruletou ma pobavili. Musím ale oponovať: ruská literatúra je dokonalá. Stačí spomínať len pár mien, ako napr. Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... oni neboli šlendriáni. Takže Váš výrok "rusi nikdy kvalite neprikladali vyznam" je síce veľmi zaujímavý, ale v tom prípade nie celkom pravdivý.
Na túto tému som dnes rozprával starým, skúseným a veľmi dobrým, do konca vynikajúcim opravárom fotoaparátov. Keď som mu povedal, že Kiev 80, tak rýchlo chcel zložiť telefon, ale som mu kričal nééééééé, tak potom sme trošku debatili, ale záver bol asi taký, že to nikto nevie, prečo Kiev robí určité veci. Tak na tom sme dobre zarehotali, popriali druhému pekný deň a zavesili sme telefón.
Takže je to asi beznádejné, že ??
Uz budeme asi ostatnych unavovat, ale neodpustim si: Co ma Gribojedov, Puškin, Lermontov, Čechov, Dostojevskij, Jesenin, Bulgakov, Pasternak... alebo aj ruská hudba: Glinka, Čajkovskij, Rimski-Korsakov, Rachmaninov... spolocne s ruskymi/ukrajinskymi socialistickymi nepodarkami?
Prepáčte, ani ja nechcem nikoho onanovať , len chcem upozorniť, že nedajú sa veci vytrhnúť z kontextu. To znamená, keď rozprávame o ruskej náture, tak do toho patrí okrem Kieva 80 aj vštko iné. Boľšoj teatr ale aj koncentráky na Kolime. Hmmm... ja som už o mojich pohnútkach všetko napísal.
#200
Publikováno 26 říjen 2013 - 20:10:14
A nevykaj mi. To si vyprosim.Prepáčte, ani ja nechcem nikoho onanovať , len chcem upozorniť, že nedajú sa veci vytrhnúť z kontextu. To znamená, keď rozprávame o ruskej náture, tak do toho patrí okrem Kieva 80 aj vštko iné. Boľšoj teatr ale aj koncentráky na Kolime. Hmmm... ja som už o mojich pohnútkach všetko napísal.
( )
2 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 2 návštěvníků, 0 anonymních