proč ne... digitálně
#1
Publikováno 24 březen 2008 - 11:45:25
"Digitální kamera, tak jak ji veřejnost zná, je vymyšlena pro domácí video. Ta kvalitnější pak pro televizní reportáže. A to je všechno. Fiktivní film je iluze, je to určitá estetická norma. Nemůžu dělat na digitální kameru výpravný historický film, to nebude fungovat. Nedávno jsem si třeba v televizi pustil Akta X natočená na digitál a najednou jsem to musel úplně odmítnout. Ztratilo to atmosféru, hloubku ostrosti, ztratilo to magii.
Další věc je, že digitál šíleně svádí k nekázni. Autor si řekne, že to prostě nějak natočí a pak to nějak nastříhá. Nepromyslí to a nepřipraví dopředu. A to je taky špatná cesta."
myslim, že pudu na jeho novej film...
#2
Publikováno 24 březen 2008 - 12:00:48
nech si kazdy toci ako chce, ale osobne si myslim ze buducnost celuloidu sa vo filmovom priemysle blizi k nule.
#3
Publikováno 24 březen 2008 - 12:07:34
Je mi jedno, co ukrývá ta krabice, kterou fotografuji, je mi jedno, jakým procesem to projde, než je z toho nějaký pěkný velký papír. Jestli bude vevnitř něco digitálního, nebo nějaká emulze a dokáže to udělat ve výsledku takový obrázek, jaký bych si přál, je mi to jedno.
Výhody i nevýhody obou soupeřících fotografických médií jsou asi jasné každému a já tvrdím, že nemusím pro dobrý pocit z fotografie trávit hodiny shrbený v nějaké zmořené komoře, kazit si oči a čichat karcinogenní smrady. Když opravdu dobrý výsledek udělá jakási tiskárna připojená k počítači, proč ne.
Kromě toho si myslím, že pokrok v digitálnu je naprosto evidentní a bylo by krátkozraké tvrdit, že vše končí u rodinných kamer a za pět, deset let, to nebude někde dál. Jakpak by asi vypadala fotografie, kdyby snímací čip měl 4x5", spoustu pixlíků a každý z nich zaznamenal milióny šedých odstínů?
Je to podobné, jako lampové zesilovače a hudba z gramofonů.
Snažím se nezastydnout na uctívání nečeho, když výhody toho druhého jsou evidentní a spokojeně to spolu koexistuje.
A pak mi taky vadí, když se nevýhody něčeho vydávají za výhody.
Souhlasím, že na klasický fotce je dobrý, že je klasická. A hlavně je skvělý, když je fotka dobrá.
#4
Publikováno 24 březen 2008 - 12:11:02
#5
Publikováno 24 březen 2008 - 12:13:26
#6
Publikováno 24 březen 2008 - 12:20:39
#7
Publikováno 24 březen 2008 - 12:26:06
#8
Publikováno 24 březen 2008 - 12:34:04
myslim, že dotyčnej, vejš citovanej docela pěkně a v kostce shrnul naprosto evidentě patrný nevýhody digi technologie
priznam sa, ze nerozumiem, jedine, co zhrnul je, ze:
1. "stratilo to hlbku ostrosti" - ???, co ma pouzite medium spolocne s hlbkou ostrosti? je pravda, ze neviem aky velky senzor sa pouziva v profesionalnych digitalnych kamerach, ale tvrdenie, ze film natoceny digitalnou kamerou straca hlbku ostrosti sa mi zda dost mimo.
2. "stratilo to magiu, atmosferu" - vec nazoru, nevravim, ze film ma inu atmosferu ako digi, ale taky Zodiac, Collateral alebo prave ten Inland Empire su podla mna atmosfericke az az. Okrem toho sa dost divim, ze ako dokaz pre svoje tvrdenia pouziva akty-X, ktore sledoval na ktovie ako velkej obrazovke v ktovieakej kvalite.
3. "zvadza to k nekazni" - niekoho ano, niekoho nie, ze?
#9
Publikováno 24 březen 2008 - 12:37:03
takze digi je fajn, aby obcas zarobil nejaku korunku na filmy, papiere a chemiu..
#10 Anonymous
Publikováno 24 březen 2008 - 12:38:30
#11
Publikováno 24 březen 2008 - 12:45:45
#12
Publikováno 24 březen 2008 - 12:46:54
Az snimaci cip dokaze zaznamenat miliony sedejch odstinu tak o tom budu uvazovat, mozna ... ale do ty doby ...
To pomalu začni šetřit, miliony odstínů, to máš cca 2^20, takže 20-ti a víc bitový RAWy. Už teď mají digizrcadlovky 14bitů, digitální stěny na tom asi budou i líp
#13
Publikováno 24 březen 2008 - 12:51:15
Dnes pomalu začíná být pro našince koupitelný kinofilmový fullframe ... vývoj jde dál
#14
Publikováno 24 březen 2008 - 13:16:21
A proč si lidi pořád myslí, že ta výroba nepůjde zlevnit? Podívejte se na ceny LCD před deseti lety a teď. Tenkrát byl panel 24" naprosto nemyslitelný.
Dnes pomalu začíná být pro našince koupitelný kinofilmový fullframe ... vývoj jde dál
Půjde zlevnit, ale cena s plochou snímače poroste furt cca exponenciálně - čím větší snímač, tím větší plocha která musí být bez vad, a to je těžký. Takže na nějaký zaplatitelný digitální středo/velkoformáty (a žádný kropáčky - čipy tak velký jak film) v dohledné budoucnoti moc nevěřím.
#15
Publikováno 24 březen 2008 - 13:28:58
žena zrovna teď vedle ve starý jasanový (nijak špičkový a docela otřískaný ale stejně krásný) knihovně po pradědovi hraje ranný baroko na housle (nějakej úplně neslavnej autor). taky sem zažil lepší interprety než je ona. máme jich doma plnou skříň, ale kam se hrabou na živou muziku i se všema jejíma chybama a nedostatkama. to je proti tomu porno. viděl sem hromady úžasnejch fotek na netu a pak sem držel v ruce pár barytů, který vůbec nebyly bez chyby... to je nebe a dudy! a to se bavíme furt trochu akademicky a nesmyslně vo těch často citovanejch sra.kách, jejichž jediná hodnota voproti jakejmsi imaginárním špičkovejm inkžet printům s myšlenkou spočívá pouze v negativu a papírovym papíru. tak to přece neni. vy znáte někoho, kdo má vopravdu rád truhlařinu, je v ní machr a zůstává celej život u deskový dřevotřísky a lamina? možná to kombinuje, páč by se svejma ručně a pracně dělanejma řezbama neuživil, ale kdyby moh... a my můžem, že jo? my nemusíme vodevzdat každej den nebo tejden vobrázky do redakce? nebo jo?
a taky je to dobrý sejto. kdo vydrží dlouhodobě, roky ty "karcinogeny" čuchat potmě v komoře spousty hodin, ten většinou moc dobře ví co a proč dělá. v opačnym případě už má dávno "tvůrčí" svobodu
#16
Publikováno 24 březen 2008 - 13:32:47
Taky mám rád ten pocit, že při focení na film prostě něco nevratně zaznamenám - i díky tomu se na focení víc soustředím. Holt nějaký ten pocit zodpovědnosti, nebo co
A práce v komoře, mě to s těma karcinogeníma vodama baví (teda myslím tu pozitivní část, kvedlání vývojnicí mě moc nechytlo).
A takový poloobjektivní argument - zatímco pro klasika je baryt běžný materiál a občas si může zkusit nějakou tu alternativní fajnovůstku, tak u digitálu je něco, co se barytu prý rovná, zatím docela luxus.
#17
Publikováno 24 březen 2008 - 13:36:04
Pěkný a výstižný Mamiaku.
#18
Publikováno 24 březen 2008 - 13:41:22
A proč si lidi pořád myslí, že ta výroba nepůjde zlevnit? Podívejte se na ceny LCD před deseti lety a teď. Tenkrát byl panel 24" naprosto nemyslitelný.
Dnes pomalu začíná být pro našince koupitelný kinofilmový fullframe ... vývoj jde dál
Půjde zlevnit, ale cena s plochou snímače poroste furt cca exponenciálně - čím větší snímač, tím větší plocha která musí být bez vad, a to je těžký. Takže na nějaký zaplatitelný digitální středo/velkoformáty (a žádný kropáčky - čipy tak velký jak film) v dohledné budoucnoti moc nevěřím.
navíc je to pro málo lidí. deskáč vod určitýho rozměru byl ve svý době a svym způsobem i pořád ještě je, taky jenom pro pár lidí. nezaměňujme vývoj v podstatě většinový komerční oblasti s vývojem okrajovýho pojetí. tam třeba tahle technologie nepronikne vůbec a nebo klidně v době, kdy to i nejmladšímu z nás už bude šumafuk. a dokonce i potom si myslim, nenastane doba, kdy by moh kdokoliv říct - je to jedno, jestli je to z digi a nebo filmovej kontakt. a to dokonce i v případě, že to digi bude nějak, jakkoliv lepší...
jedinej rozdíl je v tom, že i bejvalej "kinofilmovej mejnstrým" se dneska posunul do týhle naší "exkluzivní" fajnšmekrovský kategorie, kde se pomalu zabydluje spolu se staršíma sousedama dřevákama, bromolejotiskem a spol. a vodtud ho vopravdu žádnej fůlfrejm digi vytlačit nemůže
#19
Publikováno 24 březen 2008 - 13:44:21
Cesta by mala byt cielom vzdy. Vid moj citatI cesta může být cíl, nejonom výsledná fotografie...
#20
Publikováno 24 březen 2008 - 14:01:37
Mamiyaku, co ty na to?
#21
Publikováno 24 březen 2008 - 14:15:25
jedinej problém je takovej trochu etickej - vždycky když vyfotim nějakýho digitalistu, vyjde mi takovej povrchní, vyčpělej až vyhořelej, no prostě nesympatickej. tak nevim, jestli to neni ve mně?
#22
Publikováno 24 březen 2008 - 14:16:17
#23
Publikováno 24 březen 2008 - 14:24:05
ludo, já už to v podstatě fotim. jenom sem to neměl tak pěkně pojmenovaný, takže timto se přidávam do tvýho projektu
jedinej problém je takovej trochu etickej - vždycky když vyfotim nějakýho digitalistu, vyjde mi takovej povrchní, vyčpělej až vyhořelej, no prostě nesympatickej. tak nevim, jestli to neni ve mně?
Ja bych se spis snazil hledat beznadej v tech bajecnych modernich vecech kolem nas.
Zavri oci, a predstav si s jakou laskou a klidem nasi dedove dokazali delat treba obycejny stokrle... a dneska? 5kilo drevenyho odpadu, 500ml superlepu a je to... a vysledek? Vidi nekdo za necim cloveka? Jeho dovednost?
#24
Publikováno 24 březen 2008 - 14:25:57
Nebudu pokračovat, je to jako říkat na webu autoveteránistů, že nejnovější Bavorák úplně něco jinýho, než Spartak
#25
Publikováno 24 březen 2008 - 14:30:26
#26
Publikováno 24 březen 2008 - 14:35:28
No, já jsem k tomu svoje řekl.
Nebudu pokračovat, je to jako říkat na webu autoveteránistů, že nejnovější Bavorák úplně něco jinýho, než Spartak
no to jo
luda: dlouho se mi honí hlavou nafotit svoje rodný město zaplevelený autama ve stylu pohlednic s městskejma dominantama - katedrála přes plný parkoviště, secesní vily přes čtyřproudovku atd. no ale pak si vždycky nakonec řeknu, že vošklivý věci se mi fotit nechce, to je jako s těma ...
#27
Publikováno 24 březen 2008 - 14:42:24
Považoval jsem to tady za čisté v tom, že se lidi nedohadují mezi sebou co je lepší a nehádají se proto. Byl bych zato tohle vlákno úplně smazat.
#28
Publikováno 24 březen 2008 - 14:46:53
Taky mam obcas pocit ze by bylo dobry nekde neco vypnout...
#29
Publikováno 24 březen 2008 - 14:56:02
#30
Publikováno 24 březen 2008 - 15:29:45
#31
Publikováno 24 březen 2008 - 15:46:03
Nejsou lepší ani horší dny, jenom mám pocit, že posledních pár dnů patřilo spíš k těm druhým
od pátku ležím, nemůžu pořádně snít ani bdít, bolej mě svaly, o kterejch jsem ani nevěděl, že je mám, nemám ani dost sil a chuť prásknout dva baryty na sklo a chodim kolem nich už tejden a přemejšlím, jestli má vůbec cenu je napínat, cdrom-ka stávkuje a kocour mi leží uprostřed peřiny a nemam odvahu přesvědčit ho ustlat si někde jinde...
Mamiak: nevím, proč musíš pořád tohle otvírat, vždycky to zatím skončilo, ehm, nehezky.
ztotožňuju se s přístupem v posledním příspěvku:
kuk sem
#32
Publikováno 24 březen 2008 - 15:50:43
#33
Publikováno 24 březen 2008 - 15:57:20
bylo by podle mě škoda ukončit tuhle svym způsobem pro náš web kruciálně-existenciální diskuzi fabiovou, byť pěknou overturou v hlavičce - rád se necham třeba i někam dál posunout. jak kdosi trefně poznamenal, vzájemný poplácávání po zádech (v svébytnym ghetíčku) zvlášť může bejt příjemný, ne už tak plodný...
nemusim s himselfem a dalšíma doslova souhlasit, přesto pro mě může bejt jejich příspěvěk k diskuzi velmi cennej, byť třeba jenom pro uvědomění si vlastní názorový pozice...
#34
Publikováno 24 březen 2008 - 16:23:58
Prostě mě to baví. Stejně jako jiné baví jít do hospody s chlapama koukat na hokej a čekat, jak to ti kluci zahrajou.
Co se tejká těch obrázků co udělám, tak je mi putna, že by je dobrej fotograf a grafik nakonec nafotili a vytiskli líp. Vůbec nevím proč by někdo cizí měl fotit mí děcka, jak se válej po zemi, rejpou se v dortu, hrajou na housle...i kdyby to dělali opravdu skvěle na 1x2 metry bez zrna.
Další věc je taky důležitá. Pochválena buď digitální doba, já fotím s Mamiyou RZ67, a stačil jsem na to i s ženou na mateřský a učitelským platem. Kdepak já bych na podobně nádhernej přístroj v digiprovedení vzal?
#35
Publikováno 24 březen 2008 - 17:16:57
No, já jsem k tomu svoje řekl.
Nebudu pokračovat, je to jako říkat na webu autoveteránistů, že nejnovější Bavorák úplně něco jinýho, než Spartak
To je pravda. Ještě jsem neslyšel, že by se někomu na Spartaku ojela vačka dokulata, o novém Bavoráku ano.
Klesající ceny čipů jsou sice hezké, ale zatím se to týká masově vyráběných modelů foťáků. Nejsem převědčený o tom, že by v dohledné době řádově klesla cena zadních stěn na SF nebo VF, ikdyž by asi bylo technicky možné. Chybí masa lidí, která by to kupovala a platila vývoj.
#36
Publikováno 24 březen 2008 - 17:20:05
Po dlouhé době jsem se opět dostal k brouzdání po tomto serveru a se zájmem sleduju toto fórum a musím říct, že jsem to nevydržel a už máchám 400TX (právě vcrčí voda v koupelně)! V mém případě je to o celé té "procedůře".
Na rovinu musím taky říct, že vlastním i D300 a používám ji na jiný focení než F100 a vo tom to je - každá technologie má své klady i zápory a je na každým, co si vybere, co preferuje, co se mu líbí.
Na chvilku jsem si odskočil - už visí Bohužel ne všechno se povedlo Ale i to mám rád - ta nejistota, to mrazení mezi lopatkama... "jak to dopadne?"
#37
Publikováno 24 březen 2008 - 19:09:37
Pokud potřebuji barevný výstup, zvolím digi. Je to rychlé levné atd.
Ovšem po dvou letech se mi na disku válí stovky fotek, které nejsem schopen přebrat, smazat, případně nechat v labu printnout.
Po osmi hodinách sezení u kompu už nechci sedět další hodiny a tlemit na displej.
Pro mě je čb fotografie relax, který je na hony vzdálen všemu co nás dnes obklopuje. Někdo může říct že je to zpátečnické. No ať. Mě to baví, fascinuje mě, že obraz vzniká fotochemickou cestou, jakmile zmáčknu spoušť už to tam na tom filmu je, prostě s tím až na pár možností při zpracování nic neudělám. Prostě je to tam. (Nebo "to" tam spíše většinou není, ale za to technologie nemůže ) )
BTW, on se asi ten negativ jěště nějakou chvili dělat bude (i barva). Někde jsem slyšel, že kriminálka negativy používat musí, páč je nemožné jakkoliv do negativu zasahovat. Na rozdíl od digi žeano.
#38
Publikováno 24 březen 2008 - 19:21:51
zkusim ještě vložit nějaký hlasování, ale zdá se, že tu sou zatim v zásadě dva hlavní názorový proudy:
jedni zhruba v duchu úvodní citace "odmítaj" nebo spíš primárně nevyužívaj digi technologii z esteticko-fýlingově-magicko-technickejch důvodů, druhá velká skupina pak dává z praktickejch nebo i filozofickejch pozic přednost samotnýmu procesu vzniku klasický fotografie pro tenhle proces samotnej... případně je tu zřejmě skupina částečnýho nebo i úplnýho překryvu vobojího
je to takhle jednoduše dělitelný, nebo je to celý ještě trochu jinak
#39
Publikováno 24 březen 2008 - 19:46:53
1) pouze klasici
2) pouze digitálisti
3) mixáci digi-klasic
4) mixáci klasic-digi
Sám sebe bych zařadil do 3. skupiny (s cenovou to nemá nic společnýho ) Klasiku používám jako relax a snahy nebýt na dlouhou dobu k zastižení, neb se v komoře zamykám
Bylo by velice zajímavý, jak by dopadla nějaká anketka, čím návštěvnící tohoto fóra fotí...
Taky jsem měl haldy fotek z digi, ale už jsem je brutálně promazal. Zůstalo jich opravdu jen pár. U digi prostě, mazat, mazat a ještě jednou mazat.
#40
Publikováno 24 březen 2008 - 20:01:54
#41
Publikováno 24 březen 2008 - 20:24:15
Líbí se mi proces - stejně jako hraní na housle (kde můžete stisknout strunu proti hmatníku v místě určeném s přesností na mikrometry - a stejně to bude u každého houslisty jiné), malování (barvičkami a štětci, které si kdekdo kupuje v jednom kvelbu a nikdy nebude barva a její kladení stejné) sochání (majzlík stejný - kámen nikdy), vaření (dobrých jídel v dobré kuchyni z dobrých surovin), točení volantem (u dobrého auta - rajčáky tanku mě nějak nezaujaly)...
O technické kvalitě výsledného obrazu z digitálního foťáku nemohu mluvit. Nevím proč, ale digi obrázek podobný obrázkům z Linhofky pana dr. Helbicha (v neděli večer jsem zíral...), dřeváků pana Sudka (v pondělí jsem zíral...), neuvěřitelných krabic ne nepodobných králíkárnám pana Herberta Thiela (už mockrát jsem zíral...)-jsem prostě ještě neviděl. Stejně tak jsem neviděl ještě nikdy tištěnou reprodukci, která by se alespoň blížila olejomalbě. Ony i ty hnusné fašírky ve sladké housce jsou pokaždé jinak hnusné!
Líbí se mi "duch" obrazu (nebo jakéhokoliv jiného výsledku tvůrčího procesu konkrétního jedince). Ale toho "ducha" daleko častěji nacházím ve výsledcích těch "primitivních tvůrčích postupů". Současně - jedním dechem - tvrdím, že znám i mnoho a mnoho "bezduchých" děl - buřt, jakým způsobem vznikly.
Proto jsem tady a jsem rád, že temnakomora se stala "útočištěm" lidí, kteří mají (možná) stejné (nebo podobné) pocity jako já. A ještě více si cením skutečnosti, že jsme schopni o tom či onom (třeba o digi a analogu) debatovat s určitým nadhledem a nikdo (alespoň doposud se tak nestalo ve významné míře) se nesnižuje k agresi.
P.S. Rozesmál mě kolega, který se hluboce zamyslel a pravil: "Tyvole, možná máš pravdu, protože do digoša můžeš sypat cukr kolik chceš a - stejně ho...!"
#42
Publikováno 24 březen 2008 - 20:25:15
Ano tak nějak bych to viděl:
Taky jsem měl haldy fotek z digi, ale už jsem je brutálně promazal. Zůstalo jich opravdu jen pár. U digi prostě, mazat, mazat a ještě jednou mazat.
Ano. Pan profesor Šmok pořád říkal že Recycle Bin je nejlepší přítel začínajícího autora
Proto taky píšu stovky, ne tisíce, ale i přesto to asi všechno smažu
#43
Publikováno 24 březen 2008 - 20:28:30
#44
Publikováno 24 březen 2008 - 20:31:52
#45
Publikováno 24 březen 2008 - 20:52:27
Proti digitálistům a digitálům nic nemám, je to jejich cesta, je pěkné že tu máme pestrost.
Osobně na digitál nefotím z těchto důvodů:
- MF analogový systém je natolik levný, že za ne až tak vysoké částky si člověk může dovolit opravdovou špičku.
- Focení na film mě nutí víc přemýšlet, pokud mám v ruce digitál, tak cvakám.
- Nelíbí se mi projev digitálních fotoaparátů.
- Myslím si, že zatím jen opravdu málokdo a navíc málokdy dokáže převést barevnou fotku na černobílou tak, aby to odpovídalo filmovému podání. A jelikož mě téměř výhradně zajímá bw, je pro mě takto film jedinou možností.
- Nebaví mě postproces v PC.
- Fotit na digitál mi přijde těžší - na vysvětlenou - když vyfotím stejnou věc digitálě a na film, u filmu jsem většinou technicky spokojen a u digitálu vidím, že je potřeba ještě hodně postproces práce. Film a chemie tu práci už udělali na výbornou za mě.
- ČB fotku si udělám téměř v jakémkoliv formátu bez potíží doma. Hádat se v labech - to na mě není.
Výhody digitálu jsou zřejmé, ale buď je nepotřebuji, nebo pro mě až takovými výhodami nejsou (nekonečné množství snímků - ona ještě menší snaha o snažení se)
Už několikrát jsem samozřejmě přemýšlel, zda si digitál nepořídit (mluvím samozřejmě o zrcadlovkách, kompakty do toho netahejme) Dokázal jsem si představit jen dvě cesty - minimální - tedy nějaký jetý foťák s obyč objektivem do deseti tisíc - na cvakání rodiných fotek a tak - mno, stejně mě to víc baví na ten film a přítelkyně s velkou zrcadlovkou stejně fotit nebude, stačí jí kompakt. Za těch 10 si stejně raději koupím nějaký objektiv. Cesta maximální - min. 5D + sada pevných velmi světelných AF skel - tzn přes 100K - tam zas nevidím důvod, když za stejné peníze si můžu pořídit SF zrcadlovku a velmi kvaltiní skener, který mi dá lepší výsledky. (samozřejmě, když někoho klasický proces nebaví, není se o čem bavit) A fotit černobíle to stejně neumí :)
Takže tak. Nejsem odpůrce, ale film mi přináší víc. Jako amatér si ho můžu dovolit. Pokud bych však byl fotoreportérem, profi fotografem, fotolovcem či broučkařem - neváhám.
#46
Publikováno 24 březen 2008 - 21:06:44
p.s. chtěl bych pro vopakovaný obavy některejch z vás zdůraznit, že tohle vlákno v žádnym případě určitě nemá představovat jakousi názorovou bojovou frontu proti digitálu (to se bude jmenovat smrt digi nebo tak nějak ), ale spíš sebeuvědomění si vlastních pozic, důvodů, motivací...
#47
Publikováno 24 březen 2008 - 21:09:22
Ono když něco vzniká skoro dvě stě let, tak asi nebude z principu možný aby to bylo překonáno řádově novější technologií. Všechno potřebuje svůj čas a tak, jak zrál desítky let film, by měl zrát i čip. Mistři, které vyjmenoval Pentaxista, například, to s filmem uměli tak, že si sedáme na prdel a nejsme schopný něco aspoň vzdálenýho vyprodukovat. Technika je před námi a my ji nestačíme, možná je jednodušší zastavit se a zvládnout sice starší technologii, ale ověřenou než skákat do napůl vypuštěnýho bazénu při zhasnutejch světlech.
U filmu máme jistotu, že to jde, jsou lidé, kteří to dokázali. DG moc lidí neumí zpracovat, chybí tu staří mistři technologie.
A nakonec českou vlastností je jít hlavou proti zdi a pokud není zeď, tak aspoň proti proudu
Jo a souhlas s Pavlem_P...
#48
Publikováno 24 březen 2008 - 21:09:30
No, já jsem k tomu svoje řekl.
Nebudu pokračovat, je to jako říkat na webu autoveteránistů, že nejnovější Bavorák úplně něco jinýho, než Spartak
Já bych taknějak ještě chtěl doplnit nebo spíš poopravit to tvrzení o spartaku a autoveteránech a novém BMW.
Jasně, že asi spartak nebude takový svezení jako novej bavorák. Jenže v nový fabii není takový svezení jako v jaguaru E nebo v postarším Camaru i když má ten zastaralej karburátor. Dokonce v ní není stejný svezení jako ve starém mercedesu nebo BMW.
A mě to focení s těma fakt profi foťákama, který jsou dnes dostupný skoro každýmu amatérovi připadá jako mít karburátorovýho bouráka, kterej má hold dražší spotřebu. A že je rozdíl v tom jak se fotí s nima a s levným digošem je markantní. Už jsem schopnej zaostřit i oko za brýlí, zkuste to s digitálem.
#49
Publikováno 24 březen 2008 - 21:13:57
#50
Publikováno 24 březen 2008 - 21:25:33
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 členů, 0 návštěvníků, 0 anonymních